Hirdetés

Meghozta a Qualcomm első kiterjesztését a Vulkan API frissítése

A VK_QCOM_render_pass_transform kiterjesztés az ultramobil eszközöket érinti.

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.2.134-es verzióját, amely a hibákra és specifikációkra vonatkozó változások mellett elérhetővé teszi a Qualcomm első kiterjesztését.

A VK_QCOM_render_pass_transform egy igen fontos fejlesztés, de ennek igazából csak az ultramobil eszközöknél van haszna. A probléma itt az, hogy ezek a szerkezetek tetszőlegesen forgathatók, és hacsak a felhasználó nem kéri azt, hogy a képernyőn megjelenő tartalom fix orientációjú legyen, akkor az előállított képkockáknak igazodnia kell a fekvő vagy az álló megjelenítési módokhoz, méghozzá úgy, hogy az ezek közötti váltást valós időben kell lekezelni. Ezt alapvetően támogathatja a hardverbe épített kijelzőmotor is, de ha mégsem, akkor a Vulkan API is kínál rá megoldást, viszont utóbbi esetben az elforgatáshoz extra számítások kellenek. Mivel az ultramobil megoldásoknál az üzemidő kritikus szempont, így amikor csak lehet érdemes minimalizálni a szükséges számításokat.

A probléma kezelésére az a legjobb megoldás, ha a leképezendő képkocka úgymond előforgatott lesz, mivel a kép már eleve a tájolásnak megfelelően készül el, vagyis mindenféle extra számítást mellőzni lehet. Ez alapvetően nem újdonság, az OpenGL ES API-ban is volt lehetőség rá, csak a Vulkan API alacsonyabb szintű hozzáférést kínál a hardverhez, vagyis ez a feladat átkerült az alkalmazásba, azaz a fejlesztőknek külön kell implementálni. Ez azonban nem feltétlenül könnyű, és ezért született meg a Qualcomm új kiterjesztése, amely egy alapvető mechanizmust biztosít az alkalmazásnak, hogy az eszközillesztő képes legyen elérni a Vulkan API render pass transform funkcióját, továbbá az eredmény is megfelelő sebességű legyen.

A VK_QCOM_render_pass_transform egyelőre gyártófüggő kiterjesztés, de nem kizárt, hogy később készül belőle szabványos verzió.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés