Hirdetés

Gamer rendszerchipeket tervezett a MediaTek

A Helio G90 és G90T kifejezetten a játékosoknak szánt okostelefonokba való.

A MediaTek felfigyelt, hogy egyre több, kifejezetten játékosoknak szánt okostelefont dobnak piacra a gyártók, és ezt a területet célozzák meg az új rendszerchipjeikkel, amelyek ugyanarra lapkára épülnek, csak más órajelen működnek. A Helio G90 és G90T a TSMC 12 nm-es FinFET node-ján készül, ami továbbra sem tekinthető modern gyártástechnológiának, de a waferár tekintetében igencsak arany középútnak számít, és ez egy fontos tényező az alacsony áron értékesíthető lapkák esetében.

A Helio G90 a processzorrész tekintetében kétklaszteres megoldás. A gyors klaszter két darab, 2 GHz-en üzemelő Cortex-A76-os, míg az energiatakarékos hat darab 2 GHz-en működő Cortex-A55-ös magot kapott. Így jön ki összesen a nyolc darab processzormag, amelyek működését már nem a CorePilot, hanem az ARM DynamIQ biztosítja. A grafikus számítások területén a MediaTek az ARM Mali-G76-ot veti be, méghozzá 3EEMC4-es konfigurációban, 720 MHz-es órajel mellett. A Helio G90T esetében annyi a különbség, hogy a gyors klaszter processzormagjai 2,05 GHz-en, míg az IGP 800 MHz-en dolgozik.

Az APU (AI Processing Unit) részegységről a MediaTek nem közölt részletes adatokat, valószínűleg ugyanarról a Cadence Tensilica Vision P6 DSP-re épülő megoldásról van szó, amely a Helio P90-ben működik, természetesen kiegészítve egy MediaTek által tervezett, dedukcióra képes fixfunkciós motorral.

A kétcsatornás memóriavezérlő LPDDR4X szabványú rendszermemóriát támogat, maximum 10 GB-os kapacitásig, a maximális effektív órajel pedig 2133 MHz lehet. Természetesen a SoC kezeli még UFS 2.1-es szabványt is, továbbá két darab ISP, azaz jelfeldolgozó processzor található benne, amelyek 48 megapixeles kamerával birkóznak meg, vagy két kamera esetén 16 és 24 megapixel jöhet szóba. Az integrált 4G/LTE modem természetesen adott, míg a teljes chipset tekintetében van lehetőség az IEEE 802.11ac-s Wi-Fi és a Bluetooth 5.0 támogatására is.

A MediaTek egy HyperEngine névre keresztelt szoftvertechnológiát is bejelentette, amelynél azt ígérik, hogy különböző trükkökkel 60%-kal csökkenti a játékok esetében a képkockák leképezésének késleltetését.

Az új rendszerchipek állítólag egy Xiaomi okostelefonban debütálnak, de arról nincs adat, hogy melyikben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés