Hirdetés

Már nem csak Vistán fut a Shadowrun

Gyúrjuk össze Tolkien Gyűrűk Urát William Gibson idehaza mérsékelt sikert aratott Neurománcával (angolul Neuromancer), az egészet ültessük át egyfajta posztapokaliptikus jövőbe, és hellyel-közzel megkapjuk a Shadowrun szerepjáték alapjául szolgáló univerzumot, csak hobbitok nélkül. Az évtizedes múltra visszatekintő szerepjátékból most először készült videojáték, melynek születését olykor botrányos események (a fejlesztőcsapaton belüli villongások és nézeteltérések okán), valamint az eredeti játék és az online FPS műfaj rajongóinak véget nem érő fanyalgásai kísérték.


Shadowrun multiplayer: nem a legszebb, nem a legjobb, de mégis történelmet csinálhat

Az Xbox 360 és PC platformra fejlesztett Shadowrun érdemeit tehát többen vitatják, a játék a maga nemében mégis korszakalkotó, hiszen a Microsoft által elindított Live Anywhere kezdeményezés keretein belül először ad lehetőséget arra, hogy a konzolos és a PC-s változatot futtató felhasználók egyszerre, egy pályán játszhassanak online. A FASA Studio által fejlesztett, végül a Microsoft Game Studios kiadásában megjelent játék másik fontos ismérve, hogy PC-n kizárólag Windows Vista operációs rendszerrel hajlandó elindulni, jóllehet – mint kiderült – a játék alapjául szolgáló motor nem is igényli az új OS egyik exkluzív fejlesztését, a DirectX 10 API-t.

Alighanem ez szúrta a szemét a hamvaiból tavaly feltámadt, nagy hírnévnek örvendő Razor 1911 hackercsapatnak, mely – ahogy a The Inquirer írja – máris elkészítette azt a törést, amivel a játék immár Windows XP operációs rendszer alatt is elindul. Arról egyelőre nincs hír, hogy a crack befolyásolja-e a keresztplatformos multiplayer mód működését.

Előzmények

Hirdetés