Hirdetés

Lassan reagálnak a gyártók az új GeForce-ok stabilitási problémáira

A nyilatkozó cégek jó része szerint minden a legnagyobb rendben van, egyedül a Zotac vizsgálódott, de már az is a múlt.

A mai nap elején írtunk arról, hogy bizonyos kondenzátorkonfigurációval instabilak az új GeForce-ok, és a probléma lassan olyan méretűvé nő, hogy végre a gyártók is kénytelenek megszólalni. Úgy néz ki, hogy a legtöbben abban egyetértenek, hogy az EVGA által instabilnak minősített, hat darab POS-Capot bevető dizájnnal tényleg gond lehet, ugyanis a Colorful ilyen kártyákat küldött ki a tesztekre, és később ezeket visszahívták, valamint a Galax azt állítja, hogy a GeForce RTX 3090 GAMER rendszerük sem használt MLCC-ket, de ez a rendszer egyelőre csak kísérleti gyártásban van, tehát a végleges dizájn már más lesz.

A Galax és a Gainward oldaláról csak Kínát célzó közlemény érkezett, de ezek leírják, hogy minden ténylegesen elérhető GeForce RTX 30 sorozatú VGA-juk olyan kondenzátorkonfigurációt használ, aminél 10-20 MLCC vegyül 4-5 SP-Cappal. Az Inno3D egészen velős közleményben elintézte, hogy a saját termékeiknek nincsenek stabilitási problémái, míg az ASUS ugyan hivatalosan nem reagált az eseményekre, de annyit tudni, hogy POS-Capot csak a teszttermékeken használtak, a kereskedelmi forgalomba kerülő verziók MLCC-kre építenek.

Az MSI hivatalos közleménnyel nem élt, de az Insider Livestreamjük során azt mondták, hogy talán meghajtóhibáról lehet szó, viszont a VideoCardz észrevette, hogy elkezdték lecserélni a kiadott termékek képeit a weboldalukon, így azok már 6 helyett 4-5 POS-Capot mutatnak 10-20 MLCC-vel. Valószínű tehát, hogy készül egy új revízió.

A Zotac tűnt az egyetlen cégnek, amely ténylegesen beleállt a problémába, és konkrétan bejelentették a Facebookon, hogy megkezdték a kivizsgálást. Az üzenetüket azonban később törölték, mivel az erre vonatkozó link már nem nyitható meg. A létrehozott űrlap viszont még létezik, de adatokat nem fogad.

Az utóbbi két cég hozzáállását látva elképzelhető, hogy inkább szoftveres formában keresnek valami megoldást, esetleg az NVIDIA már talált is. A hiba jellegét figyelembe véve valószínűnek tartjuk, hogy igen kis teljesítményveszteség árán is stabillá lehet varázsolni a problémás dizájnokat, így pedig nincs értelme visszahívni az érintett modelleket.

Előzmények

Hirdetés