Hirdetés

Könnyen teljesíthető a Microsoft VR-jának minimum gépigénye

Az érkező Creators frissítés előzetese ellenőrzi a PC-t a holografikus platformra írt applikációk futtatása előtt, amiből kiderültek a követelmények.

Nagyjából egy hónapja írtunk arról, hogy a Microsoft komolyabban megcélozza a VR-piacot, méghozzá 300 dolláros headsetekkel, amelyeket a partnerek fognak szállítani. Ez tulajdonképpen felfogható a PC-piac belépőjének a virtuális valóság szempontjából, ennél olcsóbb, értékelhető támogatással rendelkező konstrukciót nem igazán lehet majd vásárolni.

Nagy kérdés volt azonban, hogy mit a hardverkövetelmények, hiszen az Oculus (Oculus Rift) és a Valve (HTC Vive) futtatási környezete is ellenőrzi az adott PC-t, hogy megfelel-e a minimum igényeknek. Ez azért fontos, mert ha az PC teljesítménye gyenge, akkor az adott játékot el sem lehet indítani.


[+]

A Microsoft Windows 10 Creators frissítésben érkező holografikus platformja is hasonlóan működik, és a kiadott előzetesből már látható, hogy mik a minimális igények. Ezek szerencsére bőven az Oculus és a Valve futtatási környezete alatt vannak. Konkrétan négy szálat támogató processzorra van szükség, az mindegy, hogy ezt az adott CPU kettő vagy négy magból teljesíti. Rendszermemóriából 4 GB szükséges, míg a grafikus vezérlőnek minimum DirectX 12-t kell támogatnia. A grafikus alrendszerre vonatkozóan még van egy követelmény, ugyanis a holografikus platform a telepítéskor a háttérben le fogja kérni a Windows 10-ben lévő élményindex D3DScore eredményét. Erről sokan azt hiszik, hogy eltűnt a rendszerből, de valójában nem, csupán a grafikus felület szűnt meg, ugyanakkor PowerShellből a "Get-WmiObject -class Win32_WinSAT" parancs beírásával továbbra is lefuttatható.

A D3DScore értéknek jelenleg minimum el kell érnie a 2,7 pontot, ami elég alacsonynak számít. Ugyanakkor az élményindex alapján behatárolni a teljesítményt nem egy életbiztosítás, így már most borítékolható, hogy a végleges kiadás ebből a szempontból jóval jobb segédprogramot fog használni.

A fentiek persze a Creators frissítés tényleges megjelenéséig változhatnak, de azt mindenképpen jelzik, hogy a Microsoft VR-jához nem kell erőgép, jelen állás szerint még akár dedikált grafikus vezérlő sem.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés