Hirdetés

Komplexebb szenzoros élmény a jövő játékaiban

Az akciódús játékprogramokat fejlesztőik gyakorlatilag a kezdetektől a fogva a vizuális élmény fokozásával, azaz a grafikus részletesség növelésével igyekeznek egyre valósághűbb élménnyé varázsolni. Az emberi test legfontosabb érzékszervét ért ingereknek új távlatokat kíván biztosítani a holland Philips, mely tegnap újabb mérföldkőhöz ért a virtuális valóság felé vezető úton, amikor bejelentette amBX technológiáját.

Az amBX ugyanakkor sokkal több egyszerű grafikus trükköknél, sokkal inkább egy komplex, szenzoros stimulátornak tekinthető, mely a szagláson és ízlelésen kívül gyakorlatilag az összes érzékszervet képes bevonni a játék világába. A jelenleg fejlesztési fázisban lévő, a tervek szerint jövőre bemutatkozó amBX rendszer a megfelelő komponensek, illetve a támogatott játékprogramok segítségével bizonyos szinten képes a játékprogramok virtuális világában uralkodó viszonyokat a valóságban reprodukálni. A rendszer többek között mesterséges fényviszonyokat állíthat elő az éppen aktuális játékbeli környezetnek megfelelően, a szobában elhelyezett speciális ventilátorok szelet idézhetnek, vagy éppen hőt sugározhatnak, ha a játékos történetesen a pokol legmélyebb bugyraiban aprítja ellenfeleit.

A Philips szakemberei nemrégiben mutatták be az amBX rendszer működését a szakmának, osztatlan sikert aratva az új technológiával. A vállalat előrehaladott tárgyalásokat folytat a jövőben megjelenő amBX komponenseket gyártó cégekkel, illetve különböző játékprogram-kiadókkal, noha konkrét cégneveket és címeket nem említ a bejelentés. A technológiát fejlesztő Philips reményei szerint a jövő szeptemberi debütálást követően az év végéig legalább öt olyan PC-s játékprogram lesz a piacon, amely fel lesz készítve az amBX technológia használatára. A konzolokkal kompatibilis amBX változat megjelenését a fejlesztők későbbi időpontra ígérik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés