Hirdetés

A Microsoft böngészőben futtatná a konzolos játékokat

A Microsoft az Azure platform erejének egy részét akár a felhős játékokra is felhasználhatná, mely koncepcióról már írtunk korábban egy cikket, de az eltelt időben már sok fejlesztés történt a működés szempontjából. Többek között maga a Microsoft tesztelt egy DeLorean nevű megoldást a késleltetés csökkentése érdekében, ami a beszámolók szerint jól működik, tehát van remény a felhős játék megvalósítására.

A legújabb adatok szerint a Microsoft abszolút a koncepció mellett van, és komolyan dolgoznak a megvalósításon, amit az is alátámaszt, hogy zárt bétatesztek zajlanak az ügyben. A vállalat elképzelése egyszerű, és persze nem is egyedi. Pont olyan böngészőkbe épülő modulról van szó, amely lehetővé tenné a játékok weben keresztüli futtatását. Ez eddig abszolút ismerős az OnLive és a Gaika korábbi próbálkozásait tekintve, de a Microsoft nem csak a PC-s, hanem az Xbox 360 és Xbox One konzolokra elérhető játékokban is gondolkodik. A fejlesztők számára ez igen értékes szempont lehet, hiszen az Xbox One konzolra fejlesztett játékkal úgy is elérnék a PC-t és ultramobil eszközöket használó felhasználókat, hogy az adott platformra nem is portolták. Ezzel tulajdonképpen a potenciális vásárlóbázis mérete drámaian megnő, miközben csak az Xbox One portot kell készíteni.

A hardver szempontjából persze a Microsoftnak meg kell oldani a felhős működést, amire több mód van, de az Xbox One-ra írt kódot úgy a legegyszerűbb futtatni, ha magának a konzolnak a hardvere ki lesz építve az Azure szervereken belül. Ugyanez igaz az Xbox 360-ra esetében is. Másik lehetőség persze a hagyományos hardver, de ekkor a felhős platformra vonatkozó kódot módosítani kell az új konfigurációnak megfelelően. Konkrét adatok nélkül azt nehéz megítélni, hogy a Microsoft számára melyik irány az előnyösebb.

Információink szerint a Microsoft még a tesztelésnél tart, így nem véglegesített a rendszer működésének anyagi háttere. Nyilván a felhasználónak a szolgáltatás használatáért fizetni kell, de egyelőre nem tudni, hogy mennyit. Az eddigi hírek szerint többféle koncepció került már terítékre, megemlítve az előfizetéses és a kölcsönzős opciót, illetve az adott játékra vonatkozó jog végleges megvásárlását. Kérdés, hogy melyikre mennyit szánna a felhasználó, és mennyiért érné meg a rendszer fenntartása a Microsoftnak. Ha ez a két összeg átfedi egymást, akkor a felhős játék sikerre számíthat. Ellenkező esetben a Microsoft is csak a sokadik próbálkozó lesz. Bár kétségtelen, hogy eddig ez a koncepció tűnik a legjobbnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés