Hirdetés

Jön a Vulkan 1.1 az Android P-be

A Google is követi a Windows és a Linux operációs rendszerek irányát.

A Khronos Group egy hónapja mutatta be a Vulkan 1.1-es API-t, ami számos újdonságot kínált az első főverzióhoz képest. Az operációs rendszerek szempontjából a Windows esetében az érintett gyártók biztosítják a megfelelő implementációt, ahogy Linuxra is, bár itt a nyílt forráskódú projekteket is számításba kell venni. Összességében azonban nagyon jól halad a rendszer beépítése, és most kiderült az is, hogy a Google a készülő Android P-be már az új specifikációjú környezetet olvasztja be.

Mivel maga a Vulkan API a kötelezően támogatandó újítások szempontjából nem változott annyit, hogy komoly hardverigénnyel rendelkezzen, gyakorlatilag minden Vulkan 1.0-t támogató ultramobil grafikus vezérlő kaphat Vulkan 1.1-es implementációt. Ebbe beletartozik a SPIR-V 1.3 támogatása is, ami szintén nem megoldhatatlan feladat az aktuális modernebb ultramobil fejlesztésekkel. Az más kérdés, hogy az adott gyártó készít-e Vulkan 1.1-es implementációt, ami a mobil piacon egy kritikus kérdés szokott lenni, hiszen maguk a hardverek eleve sok dologra képesek, de a terméktámogatásuk a gyors ütemű fejlesztések mellett nem mondható túl hosszúnak.

Annyi biztos, hogy az Imagination, az NVIDIA, a Qualcomm és a VeriSilicon minden, Vulkan 1.0-t támogató grafikus vezérlőjéhez kínál majd Vulkan 1.1-es meghajtót. Az ARM esetében még nincs teljesen végleges döntés. A Bifrost architektúrát használó Mali IP-k biztos kapnak támogatást, míg a régebbi, Midgard architektúrára épülő Mali modellek esetében van némi kérdőjel. Utóbbi esetben a Vulkan 1.0-t sem kapta meg mindegyik dizájn, tehát elképzelhető, hogy a Vulkan 1.1 a Mali-T800-as sorozatra lesz limitálva, de erre vonatkozóan még nincs hivatalos bejelentés.

A Vulkan 1.1 egyébként nem feltétlenül szükséges az Androidra, de mivel az iparágon belül kedvező, ha operációs rendszertől függetlenül egységes az elérhető nyílt specifikációjú API, így mindenképpen hasznos a bevezetése. Már csak azért is, mert a SPIR-V 1.3-ra elég sok magas szintű nyelvből lehet megfelelő SPIR-V kódot fordítani, és ez a multiplatform fejlesztéseknek nagyon kedvez, hiszen egyetlen shader nyelvet lehet majd alkalmazni a mobil és a PC platformokra írt portoknál.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés