Hirdetés

John Carmack nem elégedett a VR tartalmakkal

Az Oculus technikai igazgatója az Oculus Connect rendezvényen a mobil fókuszt pedzegette.

A virtuális valóság idén az elérhetőség szempontjából nagy lépést tett a helyes irányba, de maga a koncepció nem igazán robbant be, aminek persze számos oka van, kezdve azzal, hogy a belépő erre a piacra még mindig igen drága. Szerencsére az idei Oculus Connect alkalmával az Oculus megpróbálja megoldani ezt a problémát, így be is mutattak egy 1000 dolláros csomagot, amely már egy áttörésnek is felfogható, hiszen ennyire olcsón eddig nem lehetett belépőt venni a virtuális valóságba.

John Carmack azonban más szempontból is megközelítette a piacot, ami lényeges lehet, hiszen nem szabad mindent csak a megfizethető hardver, illetve megfizethető belépő hiányára fogni. Az Oculus technikai igazgatója szerint a virtuális valósághoz tervezett játékok nem képviselnek akkora értéket, amekkorát a VR-t nem támogató társaik. Ez várható volt, hiszen nagyon sok fejlesztő pusztán a virtuális valóság általános élményével szeretné eladni az adott alkotást, miközben az különösebb extrát egyáltalán nem mutat fel.

John Carmack úgy gondolja, hogy olyan VR játékokra és alkalmazásokra van szükség, amelyek hasonló, vagy akár nagyobb értéket képviselnek, mint a nem VR-ra készített alternatívák. Ilyenek egyébként készülnek is csak a Sony előrelátó volt, és az értékes VR játékok fejlesztőivel megegyeztek, hogy azok csak a PlayStation VR-ra jelenjenek meg. Az exkluzivitás persze itt lehet ideiglenes, de az ünnepi szezonban akkor is csak a Sony tudja reklámozni, hogy a PlayStation VR nem csak VR élményt, hanem minőségi tartalmat is kínál. Ezen a ponton az Oculus számára valószínűleg nem lesz elég szépen megkérni a fejlesztőket, hogy vigyenek már ebbe a piacba némi minőséget is, ide mindenképpen egy átfogó stratégiára lesz szükség.

John Carmack azt is kifogásolja, hogy a fejlesztők nem elég innovatívak, többek között nem igazán nyúlnak a hangvezérléshez, továbbá gondot jelentenek a hosszú töltési idők, ugyanis a virtuális valóságon belül a játékos jellemzően kevesebb időt tölt, mint normál játéknál, és a legkevésbé a töltési időkön akar mérgelődni. John Carmack szerint 20 másodpercig tartó töltés az elfogadható, de inkább kevesebb.

A beszéd lényeges pontja, hogy Oculus technikai igazgatója a mobil fókuszra szólította fel a piacot, mivel a mobil VR megoldásokat sokkal többen érhetik el, vagyis itt lesz ennek a piacnak a jövője. Bár John Carmack szerint is nehéz Gear VR applikációt fejleszteni, de a Facebook célja felhasználók milliárdjainak bevonzása a virtuális valóságba. John Carmack emiatt úgy látja, hogy PC leginkább egy eszköz lesz, ahol olyan ötletek születhetnek, amelyeket alkalmazni lehet a mobil VR esetében.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés