Hirdetés

A felhők minőségén javítana az Intel

Az Intel az elmúlt év első felében jelentette be a PixelSync technikát, ami először csak DirectX kiegészítés formájában volt elérhető, de a friss fejlesztéseknek hála mára az OpenGL API-ban is előhívható a GL_INTEL_fragment_shader_ordering kiterjesztéssel. Eddig azonban ezt a rendszert csak a GRID 2 és a Total War: ROME II című alkotások használták, de ez a jövőben megváltozhat.

Megtudtuk, hogy a siker érdekében az Intel számos kutatást végez ezzel kapcsolatban, elsősorban a játékokban található felhők realisztikus leképzésére vonatkozóan. Bár a mai programok többségében még a felhős égbolt sem fest rosszul, de ezt a minőséget a fejlesztők leginkább különböző trükkökkel érik el. Bizonyos nézőpontból az összhatás nyilván nem rossz, de felmerészkedve a virtuális felhők közé meglepően gyenge látvány társulna a játékos elé.

Vannak persze igen jó leképzési technikák a térbeli felhőkre, de ezek nem kímélik az erőforrást, ami bizonyos játékok esetében igen pazarló. Nyilván a legfőbb kérdés, hogy a hardver erejéből mely területek kapják a legtöbbet, és jellemzően a felhők leképzése húzza a rövidebbet.

Információink szerint az Intel a PixelSync alapjaira építve egy teljesen új leképzési technikán dolgozik a felhők realisztikus megjelenítése érdekében. Mindezt fizikailag korrekt megvilágítással, illetve a minőségi előrelépéshez képest igen jó teljesítménnyel. Ebből a megoldásból leginkább a repülőszimulátorok profitálhatnak, ahol jellemzően gond a felhők megjelenítése, hiszen a repülés következtében nem lehet túl sokat trükközni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés