Hirdetés

DirectX 11-es optimalizálásokkal szolgál az új Intel driver

A 26.20.100.7000-es verziójú meghajtó új Vulkan implementációt is kapott.

Az Intel elérhetővé tette a 26.20.100.6912-es verziójú drivercsomagot, amely a 64 bites Windows 10 (Fall Creators, April 2018, October 2018, vagy May 2019 frissítésű) operációs rendszert támogatja. Az új meghajtó természetesen tartalmazza a HDMI-hez használható audio-, valamint a Turbo Boost modullal kiegészített HD Graphics drivert, a Media SDK futtatási környezetet, illetve az OpenCL eszközillesztőt, míg a hardvertámogatás szempontjából a Skylake, a Kaby Lake, a Coffee Lake, a Gemini Lake és az Apollo Lake kódnevű lapkák IGP-jét kezeli. Részletesebben leírva a meghajtó telepíthető a HD Graphics 500, 505, 510, 515, 520, 530, P530, 610, 615, 620, 630, P630, illetve Iris Graphics 550, Iris Pro Graphics 580 és Iris Plus Graphics 640 és 650, valamint UHD Graphics 610, 620 és 630 típusú integrált grafikus vezérlőkhöz.

A friss eszközillesztő új Vulkan implementációt kapott, így támogatja az API 1.1.108-as verzióját, a kiterjesztések szempontjából pedig a VK_EXT_buffer_device köszönthető, de a SPIR-V-hez tartozó SPV_EXT_physical_storage_buffer támogatását is beépítette az Intel. Sőt, az OpenCL SPIR-V-n belül hozzáférhetővé vált az IntelGPUCompiler API, ami lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a DirectX 11 és 12 mellett most már a SPIR-V shadereiket is lefordítsák a GPU-k assembly szintű utasításarchitektúrájára. Mindez jelentősen megkönnyítheti az optimalizálást. Javult még a HDR, illetve HDR OLED kijelzők támogatása, valamint az Edge és a Firefox böngészők alatti stabilitás.

Az Intel új, pixel shader fordítóoptimalizálást is bevezet a DirectX 11-es API-ra vonatkozóan, így a fordító mostantól automatikusak kiválasztja a lehető legjobb fordítási módot az adott pixel shaderhez, ami növelni fogja a DirectX 11-en futó játékok sebességét. Itt rendkívül változó, hogy mennyi tempót lehet nyerni, emiatt nincs is konkrét szám erre vonatkozóan. További adalék, hogy a DirectML metaparancsok futtatási sebessége is javult az FP16-os topológiákra vonatkozóan.

Az új csomag a Metal Wolf Chaos XD és a Beyond: Two Souls című játékok, illetve a Final Fantasy XIV: Shadowbringers kiegészítő megfelelő futtatásához szükséges profilt is felkínálja az Age of Wonders: Planetfall című alkotásra való optimalizálás mellett, de utóbbihoz minimum Iris Pro Grahics IGP szükséges. Mindemellett az Unreal Engine 4-et használó játékok sebessége is javulhat.

A hibajavítások tekintetében megszűnnek a Sniper Elite V2 Remastered, a World War Z (Vulkan mód), a RAGE 2 (Vulkan mód) és a They Are Billions című játékok stabilitási problémái, valamint a 7. generációs vagy újabb Core platformokon az Apex Legends és a PlayerUnknown’s Battlegrounds nem fog összeomlani, ha a felhasználó taszkváltást hajt végre. A Netflix tartalmak is problémamentesen lejátszhatók maradnak a felbontás átváltása után, a Windows kameraapplikáció sem fog képi hibákat generálni a Pentium Silver J5005 és N5000, illetve Celeron J4005, J4105, N4100 és N4000 processzorokon, ahogy a 3ds Max 2019, Creo 4/Creo 5 (OpenGL) és NX 11/NX 12 (OpenGL), illetve a 3DConnexion grafikai anomáliái is megszűnnek, továbbá a SpecViewPerf13 sem fog indítás után azonnal összeomlani a 8. és 9. generációs Core processzorokon. Mindezek mellett azok a DirectX 12 API-t használó alkalmazások sem generálhatnak többet képi hibákat, amelyeknél bizonyos erőforrások specifikált halmazba kerülnek.

Az Intel új, HD Graphics DCH, azaz modern besorolású drivercsomagja a 64 bites Windows 10 (Fall Creators, April 2018, October 2018 vagy May 2019 frissítésű) operációs rendszerre az előbbi linken érhető el, és természetesen a dokumentáció sem maradt le.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés