Még augusztusban írtunk arról, hogy nem támogatja natívan az Arc sorozat a DirectX 9-et, helyette a Microsoft D3D9On12 nevű fordítórétegét vetették be, ami tulajdonképpen arra jó, hogy a DirectX 9 API hívásokat DirectX 12-re fordítja, így a DirectX 9-es alkalmazás képes lesz futni az adott meghajtó DirectX 12 implementációján. Utóbbi ugyan működött, de a teljesítmény rendkívül alacsony volt, és eléggé sokan felvetették, ma még nem túl jó ilyen rendszerhez folyamodni, mert elég sokan játszanak még DirectX 9-es címekkel.
Az Intel a tegnapi napon jelentette be a 31.0.101.3959-es verziójú Arc drivercsomagot, amely ugyan megtartja alapértelmezettként a Microsoft D3D9On12 fordítóréteget, de mellé bekerült egy natív DirectX 9-es implementáció is, és a vállalat egyénileg dönt arról, hogy az egyes DirectX 9-es alkotások melyiken fussanak.
Természetesen a natív implementáció a gyorsabb, nem is kevéssel, ugyanis a cég mérései szerint az átlagos teljesítmény 3-79% közötti mértékben javulhat. Ennél sokkal lényegesebb ugyanakkor, hogy a Microsoft D3D9On12 fordítórétegére, a nem túl optimális shader fordítások miatt igencsak jellemző mikroakadások radikálisan lecsökkennek a natív implementációban, vagyis érezhetően folyamatosabb lesz a futtatás.
Az Intel egyelőre az alábbi DirectX 9-es címeknek engedi a natív DirectX 9 implementáció használatát:
- League of Legends (DirectX 9)
- Counter-Strike: Global Offensive (DirectX 9)
- Payday 2 (DirectX 9)
- Stellaris (DirectX 9)
- Starcraft 2 (DirectX 9)
- Guild Wars 2 (DirectX 9)
- NiZhan (DirectX 9)
- Moonlight Blade (DirectX 9)
A többi DirectX 9-es játék továbbra is a Microsoft D3D9On12 fordítórétegét használja, ugyanakkor tervbe van véve, hogy az újabb meghajtókkal további alkotásokat visznek át a natív implementációra. Feltehetően olyan címekről lesz szó, amelyekkel relatíve sokan játszanak még, de konkrétumokat a vállalat nem árult el.