Hirdetés

Huzavona a Linksys márkanév körül

A Linksys vezetői cáfolják, hogy eltűnne a piacról a 2003-ban felvásárlás útján a Cisco birtokába került márkanév. A márka sorsát illetően azután támadtak kétségek, hogy John T. Chambers, a Cisco igazgatótanácsának elnöke, vezérigazgató egy sajtókonferencián a termékcsoportok és az eltérő hálózatok közötti átjárhatóságról, valamint a brandstratégia egységesítéséről beszélt.

A Linksys Groupot mintegy 500 millió dollárért szerezte meg a Cisco. Chambers szerint nem léptek volna be a fogyasztói piacra, ha ezt egy önálló, elszigetelt területnek tekintik, ehelyett a különféle hálózatok és hálózati eszközök széles körű együttműködését képzelik el. „Mindezt – idővel – a Cisco brand alatt egyesítjük. Az ok, amiért megtartottuk a Linksys márkanevet, az az, hogy az Egyesült Államokban a fogyasztói piacon ismertebb volt, mint a Cisco. A globális környezetben ennek már nagyon kevés előnye van” – tette hozzá.

Chambers szavai nyomán sokan arra számítottak, hogy a SOHO piacra, illetve a kis- és középvállalkozásoknak szánt, Linksys márkajelzéssel ellátott hálózati eszközök meglévő készleteinek kifuttatása után, azaz viszonylag rövid időn belül a Cisco emblémás termékek veszik át a stafétát. A jelek szerint azonban vagy a vállalatvezető vágott kissé elébe a cégen belüli egyeztetéseknek, vagy pusztán a mondottak félreértéséről van szó, a Linksyst irányító Charles H. Giancarlo legalábbis nem tud a márkanév eltűnéséről. Közleménye szerint a Linksys konzumer és kkv termékeit egyelőre változatlanul a Linksys név alatt fogják értékesíteni, párhuzamosan a Cisco márkanév alatt futó termékekkel. A brandstratégiát azonban újra és újra felülvizsgálják, és ha a fogyasztók számára haszonnal bír, akkor változtatnak is a gyakorlaton.

A Linksys sajtófőnöke, Karen Sohl szerint Chambers nem arról beszélt, hogy megszüntetnék a Linksys márkanevet, hanem a Cisco egységes, szigorú brandstratégiáját vázolta, márpedig ez a Linksys felvásárlása óta folyamatosan érvényben van. Sohl megerősítette, egyelőre marad a Linksys név a SOHO piacon és a vállalati szegmens alsó felén. A tavaly több mint egymilliárd dolláros bevételre szert tett divízió az ünnepi szezonig számos új termékkel fog előállni. Azt viszont elismerik, hogy az erős amerikai jelenlét mellett nem ártana a nemzetközi értékesítések volumenét is növelni; ennek érdekében különösen Indiában és a Távol-Keleten tesznek komoly erőfeszítéseket termékeik ismertségének és elérhetőségének javítására.

Előzmények

Hirdetés