Hirdetés

A felhőből kiszolgált VR-t is elhozhatja a HTC 5G Hubja

Az MWC-n tartott demonstráció bizalomgerjesztő, de egyelőre még sok a munka a rendszerrel.

A felhős játékszolgáltatások területén a nagyobb cégek – kiemelve a Microsoftot, a Google-t és a Tencentet – kezdenek értékelhető erőforrást fektetni az érintett területbe. A HTC hasonlóan érdeklődik a koncepció iránt, de egy eléggé speciális formában, konkrétan a felhőből kiszolgált virtuális valóság irányából.

Az egész utópiának hangzik, és jelenleg még az is, de a cég tartott az MWC-n egy demonstrációt, ami a beszámolók alapján bizalomgerjesztő volt, de azért az eladható élmény még messze van, vagyis sok munka lesz a rendszerrel. A HTC egyébként ezt nem is tagadja, lényegében prezentálni akarták, hogy a technológiai háttér már adott, a problémákat, ezen belül is a VR-hoz relatíve magas késleltetést kell kezelni, amire számos trükköt lehet bevetni, viszont ezeket egyelőre nem konkretizálta a cég.

A rendszer alapja egyébként az 5G Hub, amit egy 5G-hez kialakított multimédiás streaming eszköz, illetve digitális asszisztens. Ezen belül egy Qualcomm 5G-s modem (Snapdragon X50) kap helyet, majd akár 5 GHz-es Wi-Fi kapcsolaton keresztül lehet kiszolgálni akár 20 darab tetszőleges eszközt. Az akkumulátorral is rendelkező Hubon belül egy Snapdragon 855-ös SoC dolgozik, az operációs rendszer pedig Android 9 Pie lesz. Az elsődleges célterület egyébként a 4K-s internetes tartalmak streamelése, illetve a kisebb irodák kiszolgálása, viszont a rendszer kellően erős a lehetőségek további bővítésére, és a felhőből kiszolgált VR lényegében az egyik olyan opció, amit a gyártó nagyon aktívan vizsgál.

A HTC a szerveroldali infrastruktúra szempontjából EPYC és Radeon Instinct kombinációjára épít, ami igazából nem meglepő, felhős játékszolgáltatások piacát az utóbbi időben eléggé erősen letámadta az AMD, és folyamatosan szerzik a nagyobb partnereket. Fontos még megemlíteni, hogy az MWC-n, a helyi szinten összerakott, felhőből kiszolgált Vive Focus Plus headsetre a beérkező adatokat egy Radeon grafikus vezérlőre rendelkező PC biztosította, elsődlegesen azért, mert a Radeon ReLive for VR rendszer késleltetése a szabványos megoldásokhoz képest lényegesen alacsonyabb. Utóbbi ugyanakkor nem igazán hardveres, hanem szoftveres kérdés. Az AMD ebbe szimplán rengeteg erőforrást belerakott, míg a többi gyártót nem érdekelte a késleltetés problémája. Ugyanakkor a HTC is tud hasonló megoldást fejleszteni, vagy esetleg licencelhetik az AMD technológiáját, majd azt implementálhatják a saját 5G Hubjukra. Amennyiben ezt megteszik, akkor lényegében az utóbbi eszköz is képes lesz elérni a Radeon ReLive for VR modul késleltetési értékeit, függetlenül attól, hogy az adott Hubon belül egy Qualcomm SoC dolgozik. Az MWC-s demonstráción egyébként a Superhot VR futott, ami egy mobil VR headsetekre direkten nem elérhető játék.


[+]

Az 5G Hub biztos érkezik, ez gyakorlatilag a felhőből kiszolgált VR nélkül is életképes, míg az utóbbi platformra vonatkozóan a HTC egyelőre nem ígér semmit. A vállalat a partnereivel dolgozik rajta, hogy a késleltetési értékeket nagyjából 20 ezredmásodpercre csökkentsék, és akkor onnantól már lehet beszélni egy működőképes szolgáltatásról. Arról azonban nincs adat, hogy ez mikor valósul meg.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HTC

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés