Hirdetés

A gyártók bedobták a mélyvízbe a GeForce GTX Titánt

Az NVIDIA a hét elején leplezte le a GeForce GTX Titan nevű VGA-t, mely végre az üzletekbe is került. A luxuskategóriába szánt kártyákra relatíve kicsi az igény, ami jelen esetben is a magas, 1000 dolláros árral magyarázható, így minden cég ugyanazt a modellt árulja, sőt, ezúttal még a matrica sem különbözteti meg a különböző gyártók által árult termékeket. A gyártást valószínűleg a Foxconn végzi, így lényegében teljesen mindegy, hogy a potenciális vásárló melyik gyártó termékét választja. Ez alapvetően nem baj, hiszen így tulajdonképpen nem kell mérlegelni, hogy mely cég kínál jobb megoldást, de jelen hírünkben az izgalmaknak ez a helyzet nem tesz jót, hiszen a paraméterek teljesen megegyeznek a fentebb linkelt oldalon részletezett adatokkal.

EVGA GeForce GTX Titan
EVGA GeForce GTX Titan

Galaxy GeForce GTX Titan
Galaxy GeForce GTX Titan

Palit GeForce GTX Titan
Palit GeForce GTX Titan

Azért némi extrát így is sikerült becsempészni az amúgy egyhangú mezőnybe. A Zotac például az Assassin’s Creed 3 című játékot mellékeli a dobozban, ami döntő tényező lehet a vásárlás során, figyelembe véve, hogy a többi cég a mellékelt tuningszoftverrel próbálja magát előnyösebb helyzetbe hozni. Ebből a szempontból az ASUS a GPU Tweak programot kínálja, míg az EVGA a Precision, az MSI az Afterburner, a Gigabyte pedig az OC Guru II szoftverre esküszik. Ezek egyébként nagyjából ugyanazokat a funkciókat látják el, csak más körítés mellett.

Zotac GeForce GTX Titan
Zotac GeForce GTX Titan

Inno3D GeForce GTX Titan
Inno3D GeForce GTX Titan

Gainward GeForce GTX Titan
Gainward GeForce GTX Titan

Fontos megjegyezni, hogy pár gyártó valamilyen formában DirectX 11.1-es API-t támogató VGA-nak tünteti fel a GeForce GTX Titánt, így például a Galaxy és a Gigabyte a hivatalos weboldalon jegyzi ezt az adatot, míg az ASUS konkrétan a termék dobozára írja. Ahogy korábban erre egy hírben kitértünk a DirectX 11.1-es támogatás feljegyzése nem helytálló, mivel a Kepler architektúra nem támogatja az API legmagasabb D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintjét.

ASUS GeForce GTX Titan
ASUS GeForce GTX Titan

MSI GeForce GTX Titan
MSI GeForce GTX Titan

Gigabyte GeForce GTX Titan
Gigabyte GeForce GTX Titan

Ezt az MSI, az Inno3D, a Zotac, az EVGA, és a Palit helyesen kezeli, így a DirectX 11.1-es támogatásról szóló bejegyzés mellé odaírják, hogy ez csak a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szintre érvényes. Ez még mindig egy kisarkított értelmezése az API-nak, hiszen ezt az elvet követve a 2002 végén megjelent Radeon 9700 Pro is támogatja a DirectX 11.1-et, csak éppen a D3D_FEATURE_LEVEL_9_2-es szint mellett.

Az NVIDIA logikáját alkalmazva gyakorlatilag az elmúlt 10 évben megjelent VGA-k közül bármelyikre rámondható, hogy kezeli a DirectX 11.1-et, ám ha előkerül egy olyan effekt, ami igényli D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintet, akkor arra már a Kepler sem lesz alkalmas. Persze manapság a marketing minden cégnél nagyon erős szerephez jut, és jó eséllyel a vásárló sosem jön rá arra, hogy a specifikációkban leírtak nem igazán fedik a valóságot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés