Hirdetés

Váratlan helyről kapott FidelityFX Super Resolution​t a Grand Theft Auto V

Nem az AMD, illetve nem is a fejlesztők építették be az eljárást, hanem egy gyorsan levezényelt közösségi projekt készült.

A FidelityFX Super Resolution megjelenése után az egyik félve feltett kérdés az volt, hogy be lehet-e ezt az eljárást építeni egy már megjelent címbe fejlesztői segítség nélkül. Az AMD már pedzegette, hogy ez teljesen elméleti szinten nem lehetetlen, de egyáltalán nem ajánlott, ugyanis a technológiájuk a futószalag egy pontján működik jól, de annak végén nem ideális alkalmazni, mivel már minden effekt és HUD rajta van a képkockán. Emiatt sem jöttek elő egy eszközillesztőből kényszeríthető megoldással, amit ráadásul egyedileg is nehéz lenne paraméterezni.

Ugyanakkor egy külsőleg kényszerített implementáció elméleti lehetőségét az AMD sem zárta ki, csak ecsetelték ennek hátrányait. A kérdés az, hogy az előnyök ezt felülmúlják-e. Erre a választ gyorsan megkaphatjuk a Grand Theft Auto V című játékban, amelyhez NarutoUA kiadott egy FidelityFx Super Resolution módot, ami az alábbi GitHub oldalon érhető el.

Mivel az AMD csak ebben a hónapban publikálja a forráskódot, így NarutoUA egy előre lefordított DLL-t használ, amit később opcionálisan ki lehet majd cserélni. A közösségi implementáció a Grand Theft Auto V eredeti felskálázóját váltja ki a FidelityFX Super Resolutionnel, vagyis a játékon belül, a felskálázásra vonatkozó paraméterek módosításával már az AMD eljárása működik, ugyanakkor a "gta5_fsr.ini" állomány további beállítási lehetőségeket kínál.

Az eredmény igen kellemes, ahogy az a fenti videóban is látszik, amely összehasonlítja az eredeti beépített felskálázót a FidelityFX Super Resolutionre cserélt verzióval. Emiatt teljesítményelőnnyel az utóbbi nem jár, viszont jelentősen jobb képminőséget garantál. Natívhoz rendkívül hasonló szintet egyébként a 0,883-szoros skálázás hoz.

Azt fontos kiemelni, hogy a Grand Theft Auto V kifejezetten alkalmas a FidelityFX Super Resolution utólagos beépítésére, hiszen rendkívül kevés a HUD, illetve eléggé finoman vannak adagolva a zajt eredményező effektek is, így ezek nem igazán zavarják meg az AMD felskálázójának működését. Ez nyilván a szóban forgó cím esetében jót jelent, de általánosítani nem lehet, mivel bőven lennének olyan játékok, amelyeken kevésbé érezné jól magát a FidelityFX Super Resolution közösségi szinten vezényelt implementációja.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés