Hirdetés

Csábítgatja magához a nagyobb címeket a Google Stadia

A keresőóriás felhős játékszolgáltatása egy érdekes exkluzív játékkal is bővült, ami valójában nem igazán játék.

A Google még az előző év márciusában mutatta be a Stadia nevű felhős játékszolgáltatását, amelyről a linkelt hírben részletesen beszámoltunk. Mára egy éves lett a rendszer, és a Google bejelentette az újításokat, amelyek főleg a játékkínálatot érintik. Egyrészt ez folyamatosan bővül, tehát a vállalat a friss beszámolóját leginkább a nagy címekre hegyezte ki. Többek között megérkezett a PlayerUnknown's Battlegrounds, amely a Stadia Pro előfizetőknek ingyenes, de az előfizetés nélküli, azaz szimplán regisztrált felhasználók is megvásárolhatják 30 dollárért (season pass mellett 40 dollár). A keresőóriás mindemellett megegyezett az Electronic Arts egyes játékainak licenceléséről is, így az esztendő második felében jön a platformra számos EA alkotás, köztük a Madden NFL, a FIFA és a Star Wars Jedi: Fallen Order, de ezek a címek csak a kezdetet jelentik. Mindemellett a Square Enix is elérhetővé teszi a több díjat is bezsebelő Octopath Travelert.

A Google kiad egy érdekes játékot is, amelyet konkrétan a Stadiára terveztek. A Crayta ilyen formában egy exkluzív cím, és tulajdonképpen nem is igazán játék, hanem egy olyan környezet, amivel játékot tudnak csinálni a felhasználók. Ehhez az Unreal Engine kínál alapot, de ezt azért jelentősen módosították, illetve egyszerűsítették, hogy jóval könnyebb legyen a játékosok dolga, amikor megalkotják amit elképzeltek. Mivel minden egy távoli szerveren fut, így a játéktervezés örömét és nehézségeit a barátok valós időben megoszthatják egymással, végül pedig az elkészült műre rávetheti magát a közösség.

A fentieken túl a havi 10 dollárba kerülő Stadia Pro előfizetés most két ajándék hónappal érkezik, illetve természetesen jár hozzá a folyamatosan változó ingyenes játékkínálat, amely május elsejétől például a Zombie Army 4: Dead War, a SteamWorld Heist és a The Turing Test címeket tartalmazza. Természetesen mindez maximum 4K-s 60 Hz-es HDR képtovábbítással, akár 5.1-es hanggal. A rendszer persze ingyenesen is használható, ilyenkor csak a játékok megvásárlásáért kell fizetni, de az előfizetés hiányának a hátránya még, hogy be kell érni maximum 1080p-s 60 Hz-es képtovábbítással, valamint sztereó hanggal.

A Google a játékosok mellett a játékfejlesztőkre is koncentrál. Jelenleg egy Chimera kódnevű projekten dolgoznak, amivel meg szeretnék könnyíteni a fejlesztők dolgát, és egy olyan szolgáltatást biztosítsanak számukra, ahol a mesterséges intelligencia segíti a munkájukat. Ezzel egy kisebb létszámú fejlesztőcsapat is képes lesz olyan méretű játékokat tervezni, mint például a World of Warcraft. Az alapkoncepció az, hogy az efféle játékoknak mindig is a tartalomkészítés volt a nehézsége. A kód szintjén nem annyira bonyolultak, de elképesztő mennyiségű tartalommal kell megtölteni a világot, amelyek legyártása bizony rengeteg pénzbe kerül. A mesterséges intelligencia azonban rengeteg munkát át tud vállalni, ami már ma is lehetséges, csak ennek bevetésével nem a tartalomkészítés lesz a nehézség, hanem a számítási kapacitás biztosítása, ami az egészhez kell. Egy dolog viszont van a Stadián belül, egy rakás gyorsító, amelyek mátrixszorzásban igen hatékonyak, tehát tökéletesen az említett probléma megoldására.

Azt nehéz megmondani, hogy a Chimera kódnevű projekt hova jut, de a független fejlesztők felől igény mindenképpen lenne rá, hiszen a gép rengeteg terhet levehetne a fejlesztőcsapatok válláról. Ebben a Google egyébként minden bizonnyal üzleti lehetőséget is lát, hiszen a megfelelő számítási kapacitás bérlése még mindig olcsóbb lehet, mint a nagy mennyiségű tartalom letervezése, főleg akkor, ha ezt az ügyfelek egy kész szolgáltatás formájában tudják elérni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés