Hirdetés

Működés közben prezentálta a DirectStorage API-t a Forspoken

A Luminous Productions kiadott egy friss videót, amely a fejlesztés technikai hátterét vázolja fel.

A hónap első felében írtunk arról, hogy a készülő Forspoken PC-s portja a DirectStorage API-ra épít, és valószínűleg az első címek egyike lesz, amely ezt elmondhatja magáról. A játékot fejlesztő Luminous Productions most kiadott egy friss videót, amelyben megmutatják a Microsoft új API-jában rejlő lehetőségeket.

Arról nemrég írtunk, hogy a DirectStorage sok hardveren működőképes lesz, a kérdéses tényező inkább a kapott élmény. Ezzel kapcsolatban egyértelműen látszik az NVMe SSD előnye. Az aktuális információk alapján a Forspoken funkcionálisan még egy HDD-n is működik, de egyrészt jóval tovább tart majd az egyes területek betöltése, másrészt többször találkozik majd töltőképernyőkkel a játékos. A működés úgy lesz megoldva, hogy a számításokhoz szükséges tartalom streamelése elméletben minden hardveren folyamatos, viszont az adatbetöltés sebessége döntő fontosságú, és ha egy adott konfiguráción relatíve sok adat kerül kijelölésre az adattárolón, amelyek csak lassan kerülnek a memóriába, akkor az egy szünetet fog eredményezni a játékmenetben, amíg a streamlésért felelős rendszer kvázi utoléri magát. Az SSD tehát rendkívül ajánlott a jó élményhez, de egyáltalán nem követelmény a program futtatásához.

A fenti videó még bemutatja a különféle effekteket, amelyek az AMD FidelityFX csomagjából kerülnek ki PC-n és PlayStation 5-ön is. Megjegyzendő, hogy az AMD és a Luminous Productions mostanra megerősítette a FidelityFX Super Resolution 2.0 beépítését is, de egyelőre ez nincs megoldva, így az aktuális videó az 1.0-s verziót mutatja be.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés