Hirdetés

A HyperMotion technológia teheti élethűbbé a FIFA 22-t

Az Electronic Arts egyelőre nem minden platformon engedélyezi a mozgásokat élethűbbé tevő fejlesztését.

Az Electronic Arts bejelentette, hogy az idén, október elsején érkező FIFA 22 egy új animációs technológiát fog alkalmazni, amely a HyperMotion névre hallgat. Ennek lényege, hogy a játékban látható mozgás jobban hasonlítson ahhoz, amit a focimeccseken lehet látni, és ezt konkrétan úgy érik el, hogy valódi mérkőzést szimulálva rögzítették a pályán lévő játékosok mozgását, majd az eltárolt, nagyjából 8,7 millió képkockából álló adat alapján a mesterséges intelligenciával generálnak élethűbb animációkat.

A konkrét működést tekintve az Electronic Arts nem közölt pontos adatokat, de az új rendszer bizonyosan több számítási kapacitást igényel, információink szerint elsődlegesen a processzor oldaláról. Emiatt a HyperMotion technológiát csak a Sony PlayStation 5, a Microsoft Xbox Series S és X, illetve a Google Stadia platformok kapják meg. A PlayStation 4 és Xbox One konzolcsaládok érhető módon kimaradnak a jóból, de a PC esetében a HyperMotion hiánya kevésbé magyarázható. Valószínű azonban, hogy a minimum gépigény a processzor oldaláról annyira megnövekedne, hogy azt még nem tartja elfogadhatónak a kiadó.

Úgy tudjuk, hogy technikailag a HyperMotion semmi olyat nem csinál, amivel egy 8- vagy 12-magos PC-s processzor ne tudna megbirkózni, a magok képességeitől függően. Az új konzolok abból a szempontból előnyben vannak, hogy a tartalomkódolással kapcsolatos feladatokra célhardver van beépítve, ami a PC-kben jelenleg hiányzik, de ez kiváltható 2-3 processzormaggal. Az viszont tényleg számottevő szempont lehet, hogy még mindig sok felhasználó gépében van 4- vagy 6-magos processzor, ami problémát jelenthet a HyperMotion PC-s bevetése szempontjából. A később érkező részek PC-s portjaiban azonban bizonyosan elérhető lesz az újdonság.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés