Hirdetés

Éles összevetésben a Metal és az OpenGL ES 2.0

Az elmúlt hónap közepén kapták meg a Metal API-t a fejlettebb Apple eszközök. Az alacsony szintű hardverelérést biztosító API-ről már korábban írtunk, de arról még sosem derült ki konkrét adat, hogy mekkora gyorsulást hozhat. Egyrészt ezt nehéz kiértékelni, hiszen főleg ott segít a sebességen, ahol az OpenGL ES 2.0 és 3.0 már rég feladta a harcot, így nem véletlen, hogy a Metal API-t használó játékok főleg új, lényegében exkluzív játékmódok beépítésére törekedtek.

A Relative Benchmark fejlesztője azonban dolgozik egy olyan tesztprogramon, amely végre direkt összevetést eredményez. Ez persze még mindig csak a Relative Benchmarkra, egészen pontosan annak harmadik kiadására lesz levetíthető, de legalább egy alapvető összehasonlítást kínál.

Felül az OpenGL ES 2.0, míg alul a Metal API eredménye
Felül az OpenGL ES 2.0, míg alul a Metal API eredménye [+]

A megosztott képen látható, hogy az OpenGL ES alatt elért 33 képkocka/másodpercre a Metal API 43 képkocka/másodperces tempóval kontrázott, vagyis 30%-os gyorsulásról beszélünk, amit ráadásul négyszeres élsimítás mellett sikerült elérni. Az ábrán látható, hogy a Metal API-val a sebesség jóval kiszámíthatóbb volt, illetve tulajdonképpen eltűnt a processzorlimit.


Relative Benchmark 2

Egyelőre persze béta kódról beszélhetünk, tehát akár még gyorsulhat is.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények

Hirdetés