Hirdetés

Egyelőre nem tűnik gyorsnak a mobil Arc termékcsalád

Az ODM-ektől származó adatok szerint az AMD és az NVIDIA megoldásaival nem tartja a lépést, de szoftveresen még fejlődhet.

Az Intel a hét közepén mutatta be a mobil Arc termékcsalád első két képviselőjét, amelyek történetesen a leglassabb modellek is lesznek a sorozaton belül. A vállalat ugyanakkor nem nagyon erőltette a fejlesztések összevetését a konkurens grafikus vezérlőkkel, így a teljesítményadatok szempontjából egyelőre sok dolog nem tiszta. Emiatt érdeklődtünk az ODM-eknél, hogy nagyjából hol is helyezkedik el a két új delikvens, de a teljes képet még ebből sem lehet látni, ugyanakkor legalább kaptunk valami összehasonlítási alapot.

Egyelőre az Arc A350M, vagyis a leglassabb modell még ritkaságszámba megy, így a konkrét adatok a gyorsabbik A370M-es verzióról vannak, ennek is az 50 wattra paraméterezett változatáról, de fontos figyelembe venni, hogy az utóbbi dizájn képes 35 watton is üzemelni, ami nyilván ront a teljesítményén.

Információink szerint az 50 wattos Arc A370M annyira nem számít combosnak a szintén 50 wattra paraméterezett AMD Radeon RX 6500M és mobil NVDIA GeForce RTX 3050 mellett. Az Intel fejlesztése rendre lemarad a teljesítményt tekintve ezektől, a különbség pedig játéktól függően 30 és 90 százalék közötti. Ritka esetekben több vagy kevesebb, de a deficit mértéke nem csak mérhető, hanem érezhető is.

Ami érdekes, hogy az ACM-G11-es lapka ugyan rendelkezik 96 bites memóriabusszal, de se az Arc A350M, se az A370M nem használja ezt, helyette 64 bit van fizikailag kivezetve. Az ODM-ektől megtudtuk, hogy ennek stratégiai jelentősége van, mivel a célzott szegmensen belül a mobil GeForce RTX 3050-et eleve hátrány éri amiatt, hogy 128 bites memóriabuszt használ. Egyszerűen számos rendszerbe nem építhető be, mert túl nagy platformdizájn kell neki, és ebből a szempontból a 96 bit sem lenne annyival kedvezőbb. Ezért az Intel inkább igazodott a Radeon RX 6500M 64 bites memóriabuszához, hogy több notebookba lehessen használni az A350M-et és A370M-et. Ez ugyanakkor érezhetően limitálja a fejlesztés teljesítményét, de valószínűleg még a szélesebb memóriabuszt használva sem lenne elérhető a Radeon RX 6500M és a mobil GeForce RTX 3050 tempója.

Az egyelőre nem világos, hogy a teljesítmény kapcsán a hardver csak ennyire képes, vagy egyszerűen még köhög a szoftveres háttér. Azt figyelembe véve, hogy az egyes címek esetében sokkal nagyobb az Intel új GPU-jának a lemaradása a többi alkotáshoz viszonyítva, még utóbbinak is reális az esélye. Ráadásul azt is megtudtuk, hogy számos tervezett funkció még most sem érhető el az új Arc sorozaton, annak ellenére, hogy amúgy a nem publikus meghajtókban szerepelnek. Ilyen például az Intel Resizable BAR implementációja, amely készül, csak nincs bevethető állapotban.

Jelenleg tehát az Arc A350M és A370M nem tűnik túl komoly ellenfélnek az AMD és az NVIDIA számára, de nem tudni, hogy ez az elkövetkező időszakban mennyit változik majd. Nyilván számít az, hogy új rendszerről van szó, amelyhez új meghajtó készült, és az Intel korábban nem nagyon koncentrált arra, hogy minden játékra kifejezetten rászabja a szoftveres hátterét. Erre rá lesznek kényszerítve, ha tényleg versenyezni szeretnének a konkurenciával, így talán érdemes még pár hónapot várni a fejlesztés megítélésével, amíg kidolgozható egy reális terméktámogatás a rendszerhez.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés