Hirdetés

Az iPad névért is harcolni kell, most a dizájnt támadják

Nem csitulnak a viták az iPad körül. Ez persze valószínűleg nincs az Apple ellenére, hiszen a negatív reklám is reklám. Az alig másfél hete bejelentett készüléknek először a nevét támadták meg, mondván, az iPad kifejezést már régóta használják mások is. Most egy kínai gyártó állt elő azzal, hogy a cégóriás az ő ötletüket nyúlta le, amikor a tabletet tervezték. Wu Xiaolong, a szép hosszú nevű Shenzen Great Loong Brother Industrial igazgatója elmondta, hogy az iPad tulajdonképpen az ő P88 nevű gépüknek a külsejére épül.

Shenzen Great Loong Brother Industrial P88 – egy picit azért hasonlít
Shenzen Great Loong Brother Industrial P88 – egy picit azért hasonlít

Némi hasonlóság tényleg van, de a gyanúsítás már csak azért sem tűnik megalapozottnak, mert gyakorlatilag az összes ilyen készülék nagyjából ugyanúgy fog kinézni, hiszen a tulajdonságaik adottak. Érdemes megemlíteni, hogy a belső is teljesen más, ugyanis a kínai vállalat megoldása Intel platformra épül Atom processzorral, míg az iPad az Apple saját fejlesztésű lapkáját kapta. Hogy mi lesz a dolog vége, azt nem lehet tudni, de várhatóan nagyobb a dolog füstje, mint a lángja, tehát Steve Jobséknak nem érdemes aggódniuk; különösen azért, mert így legalább nem arról beszélnek az emberek, hogy mik az új modell hiányosságai vagy mitől ilyen drága.

Sony Dash – ez még nem tablet
Sony Dash – ez még nem tablet

Egy másik probléma már jobban aggaszthatja az Apple-vezért, ez pedig az egyre erősödő konkurencia. Várható volt, hogy senki nem hagyja ki az új lehetőséget, mint ahogy annak idején a netbookok és az ultravékony notebookok is viharos sebességgel terjedtek el. Az Asus és az MSI már jelezte, hogy saját készüléket terveznek, most pedig egy újabb nagyágyú szállt harcba: a Sony. Nobuyuki Oneda, az óriáscég gazdasági igazgatója elmondta, hogy érdekli őket ez az izgalmas, nagy lehetőségeket rejtő piac, és nagyon szívesen lennének aktív tagjai a versenynek. Ez a japán virágnyelvről némileg konkrétabbra fordítva azt jelenti, hogy hamarosan a Sony is új modellel jelentkezik, mégpedig őket ismerve biztosan nagyon ütőssel. Tulajdonképpen sok mindent nem is kell csinálniuk, az alapok megvannak: elég, ha kicsit felturbózzák a januárban bejelentett, 200 dollárba kerülő Dasht, és szerelnek bele egy akkumulátort.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés