November elején számoltunk be arról, hogy elkészült az Oculus VR fejlesztőkörnyezetének mobil verziója. Erre építve az ARM bemutatta, hogy nagyjából mit várnak a virtuális valóságtól az erősebb telefonok szempontjából. Rögtön igen magasra tették a lécet, mivel úgy gondolták, hogy az év első felében bemutatott Ice Cave technikai demonstrációt ültetik át a virtuális valóságba.
A Unity videojáték-motorra épített Ice Cave már önmagában is meglehetősen impozáns, és igencsak csúcsra járatja az újabb Mali IGP-t használó ultramobil eszközöket. A virtuális valóságra való portoláshoz azonban frissíteni kellett a Unity 5.1-es verziójára, illetve további optimalizálásra volt szükség a megfelelő sebesség elérése érdekében.
Az ARM tapasztalatai szerint a virtuális valóságra való portolás terv szintjén egyszerűnek tűnik, de a valós megvalósítás már figyelembe kell venni azt, hogy itt a kijelző konkrétan a szem előtt van és a fejjel együtt mozog. Éppen ezért minden olyan kameramódot meg kell szüntetni, amely előre rögzített kameramozgást végez. Mindemellett az eredetileg tervezett felhasználói felületek sem ideálisak a virtuális valósághoz, így ezeket is át kell tervezni.
A navigációhoz a legegyszerűbb a Samsung Gear VR tapipadját használni, és nagyon fontos, hogy az alkalmazás fejlesztője a kamera mozgásának sebességét a virtuális valósághoz igazítsa. Sokszor a túl gyors mozgás szimplán kellemetlen élményt fog okozni, így ezeket a helyzeteket el kell kerülni.
A Ice Cave VR nevű technikai demonstrációt az ARM a fenti videóban prezentálja. A mozgás demonstrálásához egy extra telefont is használnak, amelynek a megfelelő képet vezeték nélküli kapcsolaton keresztül továbbítja a valós számításokat végző, Gear VR-be beszerelt telefon.