Hirdetés

Az ARM máris túráztatja az Oculus VR mobil verzióját

November elején számoltunk be arról, hogy elkészült az Oculus VR fejlesztőkörnyezetének mobil verziója. Erre építve az ARM bemutatta, hogy nagyjából mit várnak a virtuális valóságtól az erősebb telefonok szempontjából. Rögtön igen magasra tették a lécet, mivel úgy gondolták, hogy az év első felében bemutatott Ice Cave technikai demonstrációt ültetik át a virtuális valóságba.

A Unity videojáték-motorra épített Ice Cave már önmagában is meglehetősen impozáns, és igencsak csúcsra járatja az újabb Mali IGP-t használó ultramobil eszközöket. A virtuális valóságra való portoláshoz azonban frissíteni kellett a Unity 5.1-es verziójára, illetve további optimalizálásra volt szükség a megfelelő sebesség elérése érdekében.

Az ARM tapasztalatai szerint a virtuális valóságra való portolás terv szintjén egyszerűnek tűnik, de a valós megvalósítás már figyelembe kell venni azt, hogy itt a kijelző konkrétan a szem előtt van és a fejjel együtt mozog. Éppen ezért minden olyan kameramódot meg kell szüntetni, amely előre rögzített kameramozgást végez. Mindemellett az eredetileg tervezett felhasználói felületek sem ideálisak a virtuális valósághoz, így ezeket is át kell tervezni.

A navigációhoz a legegyszerűbb a Samsung Gear VR tapipadját használni, és nagyon fontos, hogy az alkalmazás fejlesztője a kamera mozgásának sebességét a virtuális valósághoz igazítsa. Sokszor a túl gyors mozgás szimplán kellemetlen élményt fog okozni, így ezeket a helyzeteket el kell kerülni.

A Ice Cave VR nevű technikai demonstrációt az ARM a fenti videóban prezentálja. A mozgás demonstrálásához egy extra telefont is használnak, amelynek a megfelelő képet vezeték nélküli kapcsolaton keresztül továbbítja a valós számításokat végző, Gear VR-be beszerelt telefon.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés