Hirdetés

Az ARM két dizájnt tervez a 64 bites architektúrára

Az ARM nagyjából négy hónappal korábban jelentette be, hogy a fejlesztés alatt álló ARMv8 architektúra 64 bitre vált, így a rendszer jelentősen több memóriát címezhet meg a 32 bites megoldásokhoz viszonyítva. Ennek elsődlegesen a szervereknél lesz értelme, és az ARM 2014-ben le is támadná ezt a piacot, de Warren East, azaz a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a felsőkategóriás okostelefonokat, illetve nyilvánvalóan a tableteket is érintik az új fejlesztések. Ezenkívül célba lehet venni a notebookok piacát is, amihez az ARM-on is futó Windows 8 jó alapot biztosíthat.

A hivatalos adatok szerint az ARM egy Atlas és egy Apollo kódnevű dizájnt tervez az ARMv8 alapjaira. Valószínű, hogy az egyik a nagy teljesítményre, míg a másik az alacsony fogyasztásra lesz kihegyezve, ezzel pedig a rendszerek illenek a vállalat Big.Little koncepciójába, és olyasmi viszonyban állhatnak majd egymással, mint a Cortex-A7 és a Cortex-A15 jelzésű fejlesztések. Arról sajnos nincs adat, hogy a két kódnév közül melyik az alacsony fogyasztású és melyik a magas teljesítményű variáns.

Warren East elmondása szerint az ARMv8-as implementációk idén mutatkoznak majd be, így az első 64 bites ARM termékek akár 2013 végén megjelenhetnek. Sajnos a legtöbb partner implementációja 2014-nél hamarabb nem érkezik meg. Az ARM egyébként már megkötötte a legfőbb licencszerződéseket az ARMv8-cal kapcsolatban, így a partnerek már javában fejlesztik a saját megoldásaikat.

A pletykák szerint a gyártóktól független, grafikus vezérlőket tervező vállalatok is az ARMv8-hoz igazítják az új generációs GPU-architektúrák fejlesztését, így az architekturális integráció szempontjából a főbb riválisként számon tartott MIPS hátrányba kerülhet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés