Hirdetés

Apple előretörés a vállalati szférában

Az InfoWorld írása szerint növekvő piaci részesedésének, a kompatibilitási gondok megszűnésének, valamint a vállalati alkalmazások támogatásának köszönhetően egyre több cég kacérkodik Apple számítógépek vásárlásával.

Az Apple közzétette a 2008-as pénzügyi év március 29-én záródó, második negyedévének eredményeit. A negyedévben a gyártó 1,05 milliárd dollár nyereséget ért el, szemben az előző pénzügyi év azonos időszakának 770 millió dolláros nyereségével. A most lezárult negyedév teljes forgalma 7,51 milliárd dollár volt, mely szintén jelentős növekedést mutat az előző év azonos időszakában elért 5,26 milliárd dolláros forgalomhoz képest. Az Apple a negyedévben csaknem 2,3 millió Mac számítógépet és több mint 10,6 millió iPod készüléket értékesített, mely a számítógépek területén 51 százalékos, a médialejátszók területén 1 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva.

Az NPD piackutató cég információi szerint az Apple egy év alatt 60 százalékkal növelte számítógépeinek kiskereskedelmi részesedését az Egyesült Államokban. 2008. februári adatokra hivatkozva az elemzők jelenleg 14 százalékosra teszik a vállalat által kihasított szeletet az amerikai kiskereskedelmi eladásokból, szemben az egy évvel ezelőtt tapasztalt 9 százalékkal. A fejlődést a Gartner és IDC adatai is alátámasztják: előbbi az Apple részesedését az Egyesült Államok teljes PC-piacán 2008 februárjában 6,6, míg utóbbi 6 százalékosra taksálja, ez pedig az iparági átlagnál jóval nagyobb mértékű (25–32 százalékos) növekedést jelent. Az erőteljes növekedés kapcsolatba hozható az iPodok és az iPhone népszerűségével, és jelentős részét a nagyméretű kijelzővel szerelt iMac gépek kedvező értékesítési adatai teszik ki.

Elemzők szerint az Apple – előretörésének köszönhetően – egyre biztosabb teret nyerhet a vállalati szférában is. Kitörve a grafikai és zenestúdiók, marketingcégek és fényképlaborok világából, napjainkban számos üzleti vállalkozás IT menedzsere bólint rá a Mac gépekre. A beszerzéseket befolyásolhatják a vállalatok munkatársainak igényei, akik közül sokan magánemberként már találkoztak Apple termékekkel, illetve az „Apple-élménnyel”. Ugyanakkor racionális szempontok is közrejátszanak abban, hogy már nagyvállalatok, sőt kormányzati szervek sem zárkóznak el a Macektől. Pénzügyi téren a teljes birtoklási költség, műszaki oldalon a javuló kompatibilitás lehet döntő érv.

Az Apple által az 1990-es évek közepén még gyakran használt speciális szabványokat széles körben elterjedt megoldások (USB, Ethernet, 802.11 Wi-Fi stb.) váltották fel, ami megkönnyítette a fejlesztők dolgát. Ugyancsak javított a gyártó megítélésén az Intel architektúrára való áttérés. Az Apple egyre nagyobb figyelmet szentel a vállalati környezetben tipikus alkalmazások támogatásának, és több megoldás létezik arra, hogyan futtassanak Maceken más operációs rendszerre írt programokat. Ezzel párhuzamosan a szoftverfejlesztők is növekvő arányban támogatják a Mac OS-t, illetve bizonyos esetekben háttérbe szorulnak olyan megoldások, például a Microsoft-féle ActiveX, amelyek gátat szabnak a szolgáltatások széles körű kompatibilitásának. A Mac OS X ma már olyan nagyvállalati környezetben sem számít tabunak, ahol különféle directory rendszerek szabályozzák a felhasználók, csoportok jogosultságait, illetve az erőforrások megosztott használatát.

A publikáció hangsúlyozza: korai volna még az Apple-t a vállalati szférában egyenrangú vetélytársként emlegetni, de a jelek biztatóak, és napjainkban egyre inkább szabadon, aggodalom nélkül dönthetnek a vállalati felhasználók egy Mac mellett.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés