Hirdetés

Belengette a FidelityFX Super Resolution 2.0-t az AMD

Az új eljárás az aktuális FidelityFX Super Resolution jelentős továbbfejlesztése, megőrizve annak előnyeit.

Az AMD még az előző év nyarán mutatta be a FidelityFX Super Resolution eljárást, amelynek képességeiről az alábbi cikkben bővebben be is számoltunk. A vállalat már akkor elmondta, hogy készülnek majd fejlesztésekkel, csak arról nem akartak beszélni, hogy konkrétan mikor, de most ennek az ideje is eljött.

A cég szerint a FidelityFX Super Resolution 1.0-ként aposztrofált rendszerük a valaha fejlesztett legsikeresebb eljárásuk, ugyanis soha egyetlen technológiájukat nem implementálták a kiadása után háromnegyed évvel 60 címbe, és biztosan terítéken van 21 olyan játék, amelynél dolgoznak a fejlesztők a beépítésen. Az AMD szerint a gyors adaptáció annak köszönhető, hogy a nyílt forráskódú, felskálázásra tervezett megoldásuk gyakorlatilag minden kicsit is modern VGA-val működik. Ez egyszerűen vonzó a piac számára, hiszen a fejlesztők tudják, hogy nagyon sok potenciális vásárló nem tudja megvásárolni a legmodernebb VGA-kat, pláne mostanában, amikor ezekből hiány is van, bár utóbbi kapcsán a helyzet lassan kezd normalizálódni. Összességében ugyanakkor nagyon-nagyon sok játékos használ olyan hardvereket, amelyeken a modern felskálázási megoldások nem futnak le, de a FidelityFX Super Resolution 1.0 működőképes.


[+]

Az tehát tiszta sor, hogy miért terjed az eljárás gyorsan, az a fő kérdés, hogy az AMD merre fejleszti tovább, mert jó ideje készül már FidelityFX Super Resolution 2.0-s eljárás. A vállalat szerint ez direkten reagál azokra a jellegzetességekre, ahol az 1.0-s verzió nem adott elég jó képminőséget.

Az AMD meglátása az, hogy a legnagyobb probléma az élsimítás kapcsán alakult ki, ugyanis a FidelityFX Super Resolution 1.0 nem tartalmazott ilyen rendszert, tehát az adott alkalmazás élsimítására kellet építenie. Ez technikailag rendben van, mert manapság azért valamilyen élsimítási eljárás van a modern játékokban, ugyanakkor ezek minősége erősen ingadozó, ami nagyon befolyásolta a végeredményt.

Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 1.0-val performance módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 1.0-val quality módban Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 1.0-val performance és quality módban [+]

A fentiek miatt a FidelityFX Super Resolution 2.0 fő újítása, hogy kap egy saját, specifikusan optimalizált élsimítási eljárást. Ez azonban csak a változás egyik fele, ugyanis maga a felskálázás, illetve az élsimítás is temporális adatokból dolgozik majd, tehát a 2.0-s kódverzió már nem tekinthető spatiális eljárásnak, mivel több képkockából származó információ alapján dolgozik. Mindez azért fontos, mert az AMD szerint a FidelityFX Super Resolution 1.0 addig nagyon jó munkát végez, amíg nem találkozik a végső képen vékony felületként prezentált tartalommal. Itt két eset lehetséges. Ha a játékba épített élsimítás ezt jól kezeli, akkor az a felskálázás tekintetében is előnyös, de ellenkező esetben nincs meg az az információ, ami alapján optimálisan tudna dolgozni az eljárás.

Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val performance módbanDeathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val quality módban Deathloop 4K-ra való felskálázás FSR 2.0-val performance és quality módban [+]

A FidelityFX Super Resolution 2.0 célja ennek az információnak a biztosítása, és a beépített élsimítás, illetve a temporális jellegű feldolgozás pont ezt a célt szolgálja. Az AMD szerint emiatt lesznek olyan helyzetek, amikor a felskálázás eredménye jobb lesz a natív minőségnél is, mert több képkockán keresztül szerzi a számításhoz használt információkat. Ehhez viszont nyilván az is kell, hogy az alkalmazás oldalán a temporális adatok ne álljanak rendelkezésre a natív felbontás kalkulációjánál. Itt tipikusan a vékony felületként prezentált tartalmakra érdemes majd figyelni, példának okáért drótokra.

Az AMD szerint a FidelityFX Super Resolution 1.0 tipikus gondjaira való reflektálás mellett az is célja volt a FidelityFX Super Resolution 2.0-nak, hogy ne igényeljen új hardvereket. Az új kódnak többek között nem kellenek dedikált, gépi tanuláshoz tervezett részegységek, mivel alapvetően egy compute shaderről van szó, és ez elméletben akármilyen hardveren fut, ami támogatja a compute shadert. De ahogy a FidelityFX Super Resolution 1.0-nál is meg volt említve, úgy itt is számít, hogy az adott hardvernek van-e még terméktámogatása, mert hibák a shader fordítóban előfordulhatnak, így meghajtófrissítés nélkül nem lehet egyértelműen garantálni a működést, noha elméletben akadálya nincs.

Deathloop natív 4K-s minőség
Deathloop natív 4K-s minőség [+]

A FidelityFX Super Resolution 2.0 elsőként egy év közepén érkező frissítésben lesz bevetve a Deathloop című játékban, a továbbiakat pedig majd később hozza nyilvánosságra az AMD. A vállalat ugyanakkor biztosított előzetes képeket az 1.0-s és a 2.0-s kód működéséről az említett programon belül. Sajnos előbbi esetben a legjobb minőségű módot kihagyták, így maradt még megválaszolatlan kérdés, de az látszik, hogy a FidelityFX Super Resolution 2.0 látványosan jobban működik vékony geometriánál, amire a képek felső részében lehet példát találni. Ennek megjelenítése még natív 4K-s felbontáson is láthatóan nehézkesen van megoldva.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés