Acer blog: háztól-házig az Acer szervizzel I.

Az Acer azon kevés gyártók közé tartozik, amely csak és kizárólag úgynevezett háztól-házig javítást vállal, azaz az ügyfélnek egyetlen métert sem kell utaznia a hibás termékkel, hanem futárszolgálat viszi el az elromlott gépet, és hozza vissza a javítottat. Sokan úgy gondolják, hogy ez a rendszer rossz, és ragaszkodnak hozzá, hogy személyesen adják és vegyék át a terméket a szervizben. A valóság ezzel szemben az, hogy a szervizbe mászkálás idő- és pénzpocsékolás, az Acer által kínált megoldás a kényelmet és a költséghatékonyságot szolgálja, főleg, hogy garanciaidőn belül nem kerül semmibe (de az azon túli 7 ezer forint sem olyan nagy költség, mintha az ország túlvégéről kellene Budapestre utazni). Nem utolsósorban a hibás termékek egy olyan központi szervizbe kerülnek, ahol rendelkezésre állnak a javításhoz szükséges gyári technológiák, valamint a központi alkatrészellátás is megoldott. Ez a szervizegység helyileg a Cseh Köztársaságban található Brnóban van, tehát a személyes átadás és átvétel körülményes lenne, a futárszolgálat a legjobb megoldás.

Fontos tudni, hogy, hogy a háztól-házig szolgáltatás a magyar jogrendben helyi szerviznek számít, földrajzi helytől függetlenül, tehát az ottani szervizre is az itthon hatályos jogszabályok vonatkoznak.

Az Acer termékekre alapesetben 1 év teljeskörű, hordozható gépre pedig ezzel párhuzamosan 1 év utazógarancia érvényes (az akkura is), de a kiemelt termékek és promóciók keretében az Acer a készülékek 10 százalékát 2011-ben 3 év garanciával szándékozik értékesíteni. Pontosítsuk kicsit az utazógarancia fogalmát! Fontos előrebocsátani, hogy minden ország önálló kereskedelmi szabályokkal, garanciális feltételekkel és termékpalettával rendelkezik, ezért a garanciális szolgáltatások módja is különböző lehet. A garancia szempontjából meg kell különböztetnünk azokat az országokat, ahol csak háztól-házig garancia létezik, illetve ahol vannak szervizpontok is.

Amennyiben egy külföldi olyan országban jár, ahol nincs lokális szerviz, csak háztól-házig szolgáltatás (például Magyarországon), akkor csak abban az esetben tudja javíttatni a gépét, ha annak javítása után ugyanabban az országban át is tudja venni, ahol feladta javításra. Ha erre nincs lehetősége, mert közben haza vagy más országba kell utaznia, akkor a javítást másik országban vagy otthon kell elvégeztetnie. Ezzel szemben, amennyiben egy külföldi állampolgár gépe olyan országban romlik el, ahol van kirendelt Acer márkaszerviz (például egy magyar állampolgárnak németországi tartózkodása közben), akkor az ottani iroda fog felvilágosítást adni, hogy melyik szervizbe tudja elvinni vagy beküldeni a meghibásodott notebookot.

Bizonyos termékekhez egy évnél több garancia jár (például Veriton x6xx 3 év, LCD monitorokra 2 vagy 3 év, projektorokra 2 év, DMD chipre 5 év stb.), de érdemes figyelni az akciókat is, ugyanis egy évben több alkalommal is meghosszabbított garanciával juthatunk olyan konfigurációhoz, amihez eredetileg egy év járna.


[+]

Garanciakiterjesztés (Acer Advantage Warranty Extension) vásárlására is van lehetőség bizonyos termékcsoportoknál. Ebből többféle változat létezik: +1 év, +2 év, +2 év és véletlen sérülések biztosítása. Ez utóbbinál kikötés, hogy csak a biztosítás rendeltetésszerű használat mellett keletkező sérülésekre vonatkozik (például ide tartozik a leejtés, kávés beázás stb.), de ennek megállapítása szakértői feladat. A véletlen sérülések a kijelzőre is vonatkoznak, ám van egy 100 eurós önrész, amit a felhasználónak kell kifizetnie, az ezen felül eső költséget a gyártó állja. A kijelzővel kapcsolatban meg kell említeni a pixelhibára vonatkozó garanciát, amiben az Acer az ISO szabványt követi, de egy kis kedvezmény, hogy amennyiben legalább két hibás alpixel található a képzeletben 9 egyenlő részre osztott panel középső területén, akkor a panelt garanciában cserélik.

Az Advantage csomag megvásárlása egy akciós akkumulátor vásárlására is feljogosít az adott géphez, így 30 százalékkal olcsóbban juthatunk plusz gyári akkumulátorhoz. Még egy adalék az Advantage csomaghoz, hogy jogilag ez nem a gyári garancia meghosszabbítását jelenti, hanem egy szerződésforma a gyártó és a vásárló között, amiben a gyártó ingyen vállalja a gép szállítását, javítását és az alkatrészek cseréjét, ugyanakkor a vásárló ebben az időszakban nem hivatkozhat a PTK pontjaira.

A hazai garancia érvényesítésének egyetlen feltétele, hogy a magyar állampolgárságú vevőnek Magyarországon értékesített gépet kell vásárolnia. Amennyiben magyar állampolgár külföldön vásárol Acer terméket, akkor a garancia csak a vásárlás országában érvényesíthető, sehol máshol (és természetesen az utazógarancia sem érvényes ez esetben). Ennek az az egyszerű oka, hogy az Acer ezzel a módszerrel akadályozza meg termékeinek szürkeimportját, hiszen egy új termék esetében a garancia fontosabb, mint pár ezer forint megspórolása.

A következő bejegyzésben sorra vesszük, hogy mi a teendő a meghibásodott készülékkel, illetve bemutatjuk azt is, hogy a feladott géppel mi történik pontosan az Acer brnói szervizközpontjában.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Acer

Azóta történt

Előzmények