Hirdetés

A HP a harmadik negyedévben átvette a vezetést a magyar notebook-piacon

Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország marketingigazgatója az éves eladási eredményeket elemezve a hordozható számítógépek területén elért kiemelkedő növekedésről számolt be. Az International Data Corporation (IDC) jelentése szerint a 2001. év harmadik negyedévében (júliustól szeptemberig) a magyarországi noteszgép-piac hozzávetőleg 7000 hordozható számítógép volumenű volt. A HP a három hónap alatt értékesített több, mint 1300 darab notebook-jával 20%-os részesedést ért el, s így piacvezető lett.

"Fontosnak tartom kiemelni, hogy az előző év hasonló időszakához képest a magyar notebook-piacon a nagy részesedést elérő cégek közül a HP növekedett a legjobban, mintegy 85 százalékkal," mondta Czinege. "A hazai piac egésze évről évre csak 20%-os növekedést mutat fel, bár még ezzel az aránnyal is megelőzi a nyugat-európai piacokat."

A HP notebook-ok közül a legtöbben a kis- és középvállalatoknak, illetve egyéni felhasználóknak szánt Omnibook XE3 modellt választották. Ugyanakkor a magyar piac nem mozdult el láthatóan az olcsó modellek irányába: a HP exkluzív vállalati modelljei, az Omnibook 6000 és az Omnibook 500 is rendkívül kelendőek voltak.

A HP által értékesített noteszgépek negyede 1 GHz-es processzorral rendelkezett, illetve említést érdemel az a tény is, hogy a mobilszámítógépek fele nagy (14-15 colos) kijelzővel került értékesítésre. A HP fontosnak tartja azt is, hogy hordozható számítógépeit nagy kapacitású tárolóeszközzel szerelje fel: minden tizedik eladott termékben CD-ROM helyett már DVD-olvasó van.

"A HP nagyon komolyan veszi a magyar piacot, minden Omnibook-ot magyar nyelvű operációs rendszerrel és billentyűzettel, teljes magyar lokalizációval szállítunk," folytatta Czinege. "Külön öröm számunkra, hogy nem csak a külföldi irányítású vagy tulajdonú cégek, de a hazai kis- és középvállalatok is a HP hordozható gépeit választják."

A magyar notebook-piac további jellemzője, hogy egyre népszerűbbek az ultrakönnyű modellek is, amelyekben a floppy- és cd-olvasók az alapegységen kívül helyezkednek el. Ezt a kategóriát a HP kínálatában az Omnibook 500 modellek képviselik.

"Stratégiánknak három alapvető eleme van: a HP név és minőség, a jó ár és az ügyfél igényeinek való megfelelés. A HP Magyarország célja, hogy az első helyet ezen a piacon a következő negyedévben is megtartsuk, és januárban már arról számolhassunk be a sajtó képviselőinek, hogy Magyarországon a HP lett az év legnagyobb notebook-szállítója."

[Hewlett-Packard sajtóközlemény]

  • Kapcsolódó cégek:
  • HP

Azóta történt

Előzmények

  • A HP nem vonul ki Magyarországról

    A Népszabadság 2001. október 18-i számában pontatlanul közöltekkel ellentétben a Hewlett-Packard nem vonul ki Magyarországról.

  • Új HP nyomtatók minden felhasználói igényre

    A beépített Bluetooth vezeték nélküli technológiával és HPA architektúrával (High Performance Architecture) ellátott felső kategóriás és egyéb nyomtatók a HP-től

  • A HP megveszi a Compaq-ot!

    Huhúúúú! 25 milliárd dolláros részvénycsere keretében! Az új cég bevétel tekintetében alig marad el az IBM-től!

  • USB-s nyomtatószerver a HP-tól

    A nyomtatókat többféleképpen lehet hálózaton megosztani, amelyek közül a HP a nyomtatószerveren keresztüli megoldást támogatja.

Hirdetés