Hirdetés

Megalakult a 8K szövetség, de ez önmagában kevés lesz a sikerhez

Logó már van, célok vannnak, de a konkrétumok és fontos piaci résztvevők hiányoznak a szervezetből.

Négy nagy tévégyártó, a Samsung, a Panasonic, a TCL és a Hisense, kiegészülve a panelgyártó AU Optronicsszal, bejelentette a 8K Szövetség megalakulását. A szervezet céljai között szerepel, hogy népszerűsítse a 8K felbontást, kiemelje annak előnyeit, illetve kommunikációval segítse a 8K termékek értékesítését, hogy natív 8K tartalmat biztosítson a tagoknak, valamint segítsen külső szereplőknek a 8K felbontású anyagok előállításában.


[+]

Egy logót már sikerült megalkotni, mely a tervek szerint azokra a tévékre kerülhet majd rá, amelyek megfelelnek a 8K szövetség előírásainak. Egyelőre a konkrétumok még hiányoznak, de azt lehet tudni, hogy ezek a feltételek érintik majd a felbontás mellett a televíziókba épített hardver teljesítményét, a támogatott kodekek körét, és a tervek szerint a rendszer nagyjából úgy működik majd, mint VESA displayHDR minősítő rendszer.

Ez szép és jó, viszont a szövetségből hiányzik néhány fontos résztvevő: egyrészt például az olyan cégek, mint a Sharp, az LG és a Sony, akik már nyilvánvalóvá tették, hogy kulcsszerepet kívánnak játszani a 8K megjelenítők piacán is. Ennél is fájóbb azonban a tartalomszolgáltatók, a nagy stúdiók, és az olyan feltörekvő netes óriások, mint a Netflix és az Amazon távolléte. Nélkülük ugyanis elképzelhetetlen a 8K áttörése, hiszen ha nincs mit nézni, akkor az emberek nem fognak 8K megjelenítőket vásárolni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés