Hirdetés

Újabb androidos 3DMark teszt kapott Vulkan API-t

A régebb óta elérhető Sling Shot Extreme mostantól nem csak OpenGL ES 3.1-ben futtatható le. Persze ehhez szükséges az eszköz oldali támogatás.

A FutureMark a nyáron jelentette be, hogy a 3DMark API Overhead teszt megkapta a Vulkan API-ra vonatkozó támogatást, de ez igazából csak a többletterhelést méri, vagyis kifejezetten szintetikus körülményt generál. A tényleges tesztekként funkcionáló Ice Storm és Sling Shot alap, illetve extrém terhelést kifejtő verziói továbbra is valamelyik OpenGL ES verzión futottak.

A legújabb frissítés viszont a Sling Shot Extreme tesztet portolta a Vulkan API-ra, így ez már nem csak OpenGL ES 3.1-ben futtatható le. Ehhez viszont eszköz oldali támogatás is kell, vagyis egyrészt minimum igény az Android 7.0, másrészt az adott rendszerben kell lennie Vulkan implementációt biztosító eszközillesztőnek is. Utóbbi sajnos nem mindig elérhető.

Maga a teszt egyébként semmit sem változott, így az eredmények OpenGL ES 3.1, illetve Vulkan API alatt is ugyanaz, ezáltal a kapott pontszámok akár eltérő API-k mellett is összehasonlíthatók. Mindemellett azt azért érdemes megjegyezni, hogy az androidos Vulkan implementációk nem állnak mindig a helyzet magaslatán, így nem feltétlenül kell majd azon meglepődni, ha az egyes IGP-k mellett a Vulkan lassabb.

A Vulkan API-t is támogató 3DMark Sling Shot Extreme teszt az alábbi oldalon keresztül tölthető le a Google Play-ről.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés