- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autóhifi
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- visszaállítani az adatokat PC
Hirdetés
-
Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
ph A ZMK platformmal kompatibilis, porvédővel szállított típus a Logitech MX Keys Mini kedvezőbb árú alternatívájának tekinthető.
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz bambano #14045 üzenetére
@hobizoli : Jaja, sok mindenhez volt a TVC-hez talán sehol nem gyártottak, bár lehet, hogy valaki adaptált rá soros egeret később - mivel RS232 kártya volt hozzá.
A többi elég kemény Mondjuk a Spectrum még eléggé ésszel felfogható gép lehetett.
Igazán durvákat az oroszok hoztak ki belőle (mert nem volt más), 4MB RAM, VGA kimenet, PC ház, winyó...@opr : LOOOLLL
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
KROK640
veterán
válasz bambano #14066 üzenetére
Floppyban futott??? Ezt hogyan kell érteni?
Anno én olyat csináltam C64-et, hogy nem basicben vagy gépikódban írtam a programot, hanem közvetlenül a lemezre írtam pl disk demonnal.
A hátránya az volt, hogy külön be kellett tölteni a teszteléshez, előnye viszont az volt, hogy rengeteg memóriát spóroltam meg.
Ezzel a módszerrel pl tudtam saját basic bővítést is készíteni. Ez mondjuk már eléggé a végefelé volt, mikor jóformán csak programoztam a C64-en.Aztán jött a PC, túl sok érdekes dolgot lehetett csinálni, ami nem programozás, miközben az a rengeteg eltérő rendszer miatt egyre bonyolultabb lett, szóval letértem az útról, pedig 21 éve még szent meggyőződésem volt, hogy programozó leszek.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #14095 üzenetére
ugy ertem, hogy amikor after a V.-ker Cukor utcaban vette a 48kB-s Spectrum-t 14k-ert 1988-ban, akkor 20k volt ugyanott egy C64, csak arra nem volt ammo
foleg, hogy olyan kis hordozhato Sanyo kazettas magno volt otthon, ami a Spectrum-hoz jo volt, a C64-hez meg meg kellett venni a gyari kazis egyseget +3.5-4k-ert, ha vmit akartal is vele kezdeni a szent szobor uzemmodon kivul
azaz ugy mar a 14k allt szemben a 24k-val
nekem volt a Quickshot 2 Turbo joy, a mikrokapcsolo rugojanak a beakasztos fule tort csak el, de azt konnyu volt cserelni bennetöbb drón kell ;P
-
KROK640
veterán
válasz bambano #14088 üzenetére
Na, ez nekem új, úgyis, hogy nibblerekkel szórakoztam.
Előfordult, hogy meghajtó meghajtóról másoplt, de sosem jutott eszembe h pl ez mehet gép nélkül.
Kár, hogy nem 1992-94ben találkoztunk. Debrecenben akár Jóo Rudolfnál....Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Lenry
félisten
válasz bambano #14085 üzenetére
bizonytalan volt, naén ugyanezt a stratégiát szoktam követni, ha valaki, valami elborult ötlettel jön: "nem, ilyet nem lehet". aztán elgondolkodok rajta, és "hacsak úgy nem, hogy..."
és akkor már a delikvens vidám hogy a problémája meg fog oldódni, míg fordított esetben szar magyarázkodni hogy miért mondtam azt, hogy "hogyne", aztán most mégse lesz belőle semmi.
szimpla pszichológia és úgy látszik az Opel is tudja eztGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
opr
veterán
válasz bambano #14112 üzenetére
Hogyhogy? Úgy tudtam, hogy nagyon szereted azt a vasat, plusz azért a v6 verzió nem is az a tipikus tucatvectra, hanem konkrétan egy különlegesség. Illetve ha szabad kérdeznem, mi lett az új választás?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz bambano #14114 üzenetére
Igen, az ido vasfoga sajnos ilyen. Anno ezert kellett elengedni a b vectra-t (az 1.8-as 138 lovas sport verziot), pedig nagyon szerettuk, csak mar az ido megcincalta szegenyt rendesen.
En amugy ugyan ezt ereztem, amikor az is200-at levaltottam is250-re. Az is200 (2000-es sorhat szivobenzin), mint jatek meg elvezet sokkal de sokkal jobb volt, a kormanyzas, ahogy az utat erzed, az a valto, meg ugy egyaltalan a kapcsolat az uttal meg a vassal valami zsenialis volt. De mint auto, utazni, arra az is250 (2,5 v6 szivobenzin) ezerszer jobb. A valto szarabb, a kormanyzas bar ugyanolyan pontos, de semmi visszajelzes, pont ugyanaz, mint amit mondasz, hogy elken mindent. Ugyan azt a kanyart ha lehet meg gyorsabban is be tudod venni az is250-el, csak nem elvezed. A hifi szebben szol, a kocsi halkabb, az ules kenyelmesebb, a motor rugalmasabb es jobban megy, a rozsda nem eszi, tele van legzsakkal, szoval barmilyen epeszu racionalitas szerint ezerszer jobb auto az is250; Megis nagyon hianyzik az is200, az tudott ilyen igazi hulyegyerekauto lenni, ha akart, de annyira nem volt se eros, se gyors, hogy egy ovatlan pillanatban szetszaladjon a menes, imadtam.Insignia melyik verzioja, hogy meg ritkabb?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz bambano #14116 üzenetére
Azert annyira nem oreg az, hogy maris attol kelljen felni, hogy megkotlik az elektronika, nem kell attol annyira felni (ha nem BMW-ben ulsz, mert ott kell ).
Amugy igen, probaltam az insigniat, szerintem is jo kis utazos kocsi, hasznald egeszseggel!Hanggenerator meg... Hat, az egy olyan dolog, ami valamiert ujabban kb minden autoban van, de ha megdoglok se ertem, miert. Ez valami marketinges baromsag lehet. Az egyetlen jo dolog bennuk, hogy altalaban egy mozdulattal ki lehet kapcsolni a picsaba, es vissza se kapcsol magatol.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz bambano #14118 üzenetére
Na jo, ez azert nem hangzik jol.
Belso: Ezt a fekete belso maniat En se ertem. Nalam a belso az bor (foleg miota van gyerek) es feher/vajszinu/vilagosbarna."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz bambano #14114 üzenetére
Állítólag erre volt igény. De mondjuk nekem az F Astra is elkenős a Ford Escort után, viszont strapabíróbb is. Valamit valamiért.
És azért jobb utazni, mert "elkenősebb".
Nincs olyan, hogy vezetési élmény is, meg kényelem isBTW a szervizeléssel több gond is van; szögegyszerű tucatautók elektromos gondjait se tudják a szerelők. Fogalmuk nincs egy rakás olyan szenzorról, ami 30 éve is használatos volt. Ezek után nem csoda, ha egy bonyolultabb autó fenntarthatatlan.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz bambano #14121 üzenetére
És már a Vectra is lassú gázreakciónak számít egy karbishoz képest
"egy nagy előnye van, kevesebbet fogyaszt."
Azért, amiért gondolkodik. Valamit valamiért
Meg mondjuk vezetési élményt én már nem keresek. Közúton, autópályán? Nem azért van, sem az autó, sem az út.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
Diabolis
tag
válasz bambano #14116 üzenetére
Neked van egy 3.2-es C-d? Szóljál ha eladó lesz Se az Astrát se a B vekit nem cserélném le, de valahogy majd beadom anyának miért kell egy harmadik autó Vagy csak kettő, mivel Mr. Fisket hamarosan felgyújtom.... Az utolsó blogban egy szépen égő veki lesz a borítókép....
De ezt csak halkan írom, mert lelke van a rohadéknak és megint megsértődikHa beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
-
-
Diabolis
tag
válasz bambano #14138 üzenetére
Valamikor felhívok egy ilyen kábeolkorbácsos-felújítós emberkét, majd szólok, hogy mit intéztem. Nekem is kellene mind a két autóra egy ilyen művelet.
A bölcső passz, de szilenteket tudsz gyártatni.Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
-
KROK640
veterán
válasz bambano #14118 üzenetére
"azé' a vectrámmal közel se volt ennyi baj, nemhogy újkorában, később se. "
vegyél egy Toyota Mirai-t. A hajtáslánccal aligha lesz gondod ... (lesz helyette egy egészen más problémád, ha még mostanság veszed).Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #14197 üzenetére
gyarilag 1.3-s 4T Trabi sosem keszult
de a fotengely es dugok hajtokarok cserejevel a 4T 1.3-s Waresz-bol megoldhato volt hazilag is, mert a blokk es a hengerfej egyezett, es akkor ezzel 55 paripas lett
meg ha atraktak a MPI injektorsort is az mk2 Polo GT-rol, akkor mar 75nyiha volt az 1.3-s motor
vagy ugyanez mutatvany a Trabi 4T 1.1-n kb ~55lotöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #14203 üzenetére
idézet:
"
Mint fentebb olvashattuk, a Wartburg 1.3 és a Trabant 1.1 motorja egy tőről fakad. A hengerűrtartalom eltérését a furat/löket módosítása adja. Honnan ered mégis a tévhit az 1.3 Trabantról?
A sztorik kezdőpontjában általában egy motorgenerál, vagy legalább egy hengerfejtömítés-csere áll. Ilyenkor a család kedvenc szerelője, aki inaskorában mindig menekült, ha Trabantot kellett szerelni, nagy kegyesen elvállalja a munkát, mégiscsak odahordtunk pár tízezret a családi Opel Vectra szervízére...
Persze Mesterünk bevágódik a legközelebbi autósboltba (vagy a tulajt küldi oda). Keleti autó terén az egyetlen magyar autóalkatrész-nagyker, aki kiszállít a Start Autó, így a keresés általában náluk köt ki.
Itt jön a probléma... Tartanak ugyanis jóképességű, olcsó, magyar tömítéseket. Létezik tömítésszett hengerfejtömítés nélkül, illetve hengerfejtömítés, mindkettő külön Trabanthoz és Wartburghoz. Pedig a kettő egy és ugyanaz.
Akkor mi is történt? Egyszerű: ügyes magyar tömítésgyártó eldöntötte, betömi a piaci rést, és tömítéseket gyárt 4T Trabihoz és Wartburghoz. Viszont valószínűleg sosem látott előtte ilyen autót, ezért kinyitott egy tömítéskatalógust, kiválasztott belőle egy 1100 ccm-es és egy 1300 ccm-es Volkswagen motort, lemásolta a tömítéseket, aztán árusítani kezdte.
Nagy hibát követett el. Valószínűleg nem tudta, hogy a 4T Trabant motorját nem 1100ccm-es VW-ról klónozták, hanem 1050-esről!
Most akkor mi van?
Ahhoz, hogy ezt megértsük, segítségül hívom egy neves tömítésgyártó (Ajusa) katalógusát. Az egyik legpontosabb, legszemléletesebb katalógussal rendelkezik, amely a weben is elérhető. Nagy előnye, hogy képekkel és adatokkal teli, ráadásul ismeri a Trabant-Wartburg márkákat is.
Itt összevágtam a Trabant és Wartburg motorokat. (Lehet kattintani, akkor nagyobb lesz!) Az oszlopok sorban:
- Típus
- Hengerűrtartalom (ccm)
- Teljesítmény (LE)
- Motorkód
- Gyártás kezdete hónap
- Gyártás kezdete év
- Gyártás befejezése hónap
- Gyártás befejezése év
- Dugattyúátmérő (mm)
- Tömítésszettek cikkszámai
- Hengerfejtömítés képe, cikkszáma, tűzgyűrű átmérője
- Szelepfedéltömítés képe, cikkszáma
- Szívósortömítés képe, cikkszáma
- Csonktömítés és kip.sortömítés (Itt egyébként tévedni látszik a katalógus, hiszen a jelzett tömítés 1.1-ben nincs. Ez mégsem hiba, hiszen itt azt látjuk, mit tartalmaz a szett. Ez esetben pedig nincs jelentősége, ha szettet vásárolunk, a csonktömítés egyszerűen kimarad!)
- Olajteknőtömítés
- Szelepszárszimmerring szett és darab
- Veztengely-, főtengely első- és hátsó szimmerring
- Hengerfejcsavar-szett
- Hidrotőke
Látható, hogy gyakorlatilag azonosak a tömítések, és különösen azonos a hengerfurat, illetve a hengerfejtömítés tűzgyűrűje!
A magyar tömítésszettben viszont az 1100-as VW-motorok hengerfejtömítése van. Nem kis munkával összevágtam az idetartozó VW motorokat is egy táblázatba. Itt egy nagyon rövid összesítő, rajta kattintva bejön az összes 1.05-1.1-1.3 motorra vonatkozó tábla is (b*zi nagy!). A nagy képen zölddel az 1043-as, kékkel az 1272-es, pirossal a "nemjó" 1093ccm-es motorok. Az érdekesség kedvéért a tábla alján fehér háttérrel látható az 1272ccm-es Polo 1.3D is.
Felül egy 1043ccm-es VW, erről készült a Trabant 1.1 motorja. Középen a problémás 1093ccm-es, legalul pedig az 1272-es, amiről a Wartburg 1.3 készült.
Látható, hogy az 1043-as és 1272-es motor hengerfurata 75mm, tűzgyűrűje 76.5mm, az 1093-as motoré pedig 69.5mm és 71mm.
Na itt a gond!!!
Ott tartottunk ugye, hogy Mesterünk kezében a hengerfejtömítés, amire a gyártó ráírta: Trabant 1.1. Persze borzalmasan nem passzol, majdnem fél centivel kisebb a tűzgyűrű átmérője, mint a dugattyúé, ez bizony sosem fog rajta átcsúszni. (Nem mellesleg a szelepfedéltömítés sem stimmel, gumi helyett parafa!) Mester ötödik söre után már felfújta az arcát, visszaviszi/visszaküldi a boltba a mintával együtt, ahol bután néznek ("Soha nem volt még ilyen problémánk, becsszóra!").
Hosszas keresgélés után találnak egy tömítést, ami passzol, hát nem rá van írva, hogy Wartburg 1.3???
User/Mester visszaballag, előkapja a morfondírt. Szinte természetes, hogy ilyenkor a szervíz végére minden szóba jöhető eshetőséget kizárnak, csak egy marad:
B*sszus, nekem 1.3-as Trabantom van, valószínűleg nem maradt már a gyárban 1.1-es, és átszaladtak a Wartburg-gyárba 1.3-asért!
Naneeeeee..."
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bambano #14206 üzenetére
szerinted nem erdekes hogy a neten sehol nincs kezzelfoghato bizonyitek erre az 1.3-s trabi legendara 25-30 ev alatt se....?
ez nem tobb, mint egy mende-mondaez olyan kb, mint amikor a lepukkant fek helyett felraksz ujat, es a regihez kepest fubazeg de fog ez erzes van
vagy egy lerottyant motor a felujitasa utan siman erosebbnek erzodik -es az is-, mert nincsenek akkora résveszteségei, es "jo" a kompresszioja... foleg ha meg sikolva is volt blokk es/vagy a hengerfej is es par tizedet nott is
------------tomites keszlet meg pont azert jo hozza az 1.3-s Wartburg-e, mert 1043 es 1272ccm-s blokk minden merete egyezik
ebbol is jott ez az egesz legendaruim
csakhogy ebben a fotengely-hajtokar-dugo triot kicserelve van egy 1043 helyett 1272ccm-s motorja a gyartonak, amiert mar felarat kerhet, mikozben azt legyartani igazabol lof.szbol sem tart tobbe
ezt nyilvan meg lehet okozni otthon isFiat-nal a TwinCam 1.6-1.8-2.0 motoroknak is teljesen egyezik a tomites keszlete ugyanezert, ott is csak a loket valtozik a fotengellyel
mas blokknal ahol meg a loket egyezik es a furat valtozik nyilvan egy resze mas kell legyen a klt-nek, de lehet nagy az atfedes kozottuk
az Fiat SOHC blokknal pl ez a szitu
a szivo-kipuffsor tomites, olajkartel, veztengelyhaz, szelepfedel egyezik csak a hf tomites nem minden esetben, pelda:
1.3-1.4, 1289-1372ccm 80.5mm furat, a loket 63.9 helyett 67.4, ezeknel a tomites klt 1:1 ugyanaz
1.5-1.6, 1498-1581ccm 86.4mm a furata, loket szinten 63.9mm ill 67.4mmigy ket furattal es ket fotengellyel 4 blokkot lehet gyartani, es a ket keszlet kozott egyetlen egy tomitesbol kell csak masik db
sot, igazabol ennek a blokknak van egy 1.1-s 1116ccm-s valtozata is a Zastava-ban (Fiat 128), meg ahhoz is jo ugyanaz a tomites keszlet, ami 80.5mm-s furatuhoz valo, mert ott a loket lesz 55.5mm
na most Trabi logikan haladva, ha vki megveszi a 1.1-s Zastihoz a 1.4-s tomites keszletet, mivel felmegy ra csont nelkul, akkor o is joggal hihetne, hogy baaazz, a Zasti-ban 1.4-s a mocc
biztos azert, mert kifogytak a 1.1-sbol jopofisagbol teleszortak ajiba a gyartast, vagy csak a targoncas Kragujevac-ban veletlenul a masik sorbol vette le a raklapot, amin a motorok voltak a raktarban....ezt te sem gondolod komolyan
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-
-
-
-
-
Diabolis
tag
válasz bambano #14434 üzenetére
Szia Uram! Van memória. Érdekel?
hcl: De amikor localIT-sként 3 napja verem a vernivalómat, az már roppant unalmas
De legalább nálam van az egyik légkondis helyiség kulcsa. Be is repült egy karton ásványvíz. Gondolkodtam, hogy jó csajoknak 150ft/percért kiadom a szobát, de csak ruha nélkül lehetnek bent, és csak velem együtt A ruhát a kellő lehűlés miatt kell levenni, én pedig az üzemeltetés miatt kell, hogy ottlegyek
Van erre megfelelő topic, adja ki ott. Én azért járok szakmai topicocba, hogy legalább ennyi nyugtom legyen ettől a rohadt politikától.
[ Szerkesztve ]
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz bambano #14457 üzenetére
Lehet hogy hibás, vagy nem kompatibilis verziót csomagoltak bele! (a memtestböl már jó pár verzió van, nem úgy mint régen)
Ui:
Legalábbis Windowsra, mást OS-re nem néztem.
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
-
opr
veterán
válasz bambano #14618 üzenetére
Turista szempontbol lehetne korulotte 8000 repter is, ha egyikre se lehet repulni, pont ugyanannyit er, mintha nem lenne egy sem.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Nők, nőügyek (18+)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen légkondit a lakásba?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- További aktív témák...
- IPhone 13 256GB gyári független
- HP Quadro P2200 videokártya (fél év garancia)
- ERŐMŰ - Ryzen 9 7900X RTX 3090 64GB DDR5 1TB & 2TB M.2 SSD 4TB SATA3 SSD
- Xiaomi 13T Pro / Alpine Blue / 12 GB RAM / 512 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- iPhone 13 / Midnight / 128 GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen