Hirdetés
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96350 üzenetére
Viktor a fényerő csúszka is rögzített értéket kap amikor kalibrálsz? Gondolom OLED fényerő = 100 és itt állítasz be mindent?!
Csak azért kérdem, mert ha mondjuk nem is beszélünk a vividről azért a többi kép mód is jelentősen más csúcsfényeket ad mint a filmmaker. Van pl Otthoni mozi - az is tré?
Vagy ezt úgy kell elképzelni, hogy édes mindegy minek hívják a képi módot, a TV tud egy max fényerőt ezt el fogjuk érni a kalibrált filmmakerben is és ehhez képest a többi meg megy helyes EOTF szerint aztán áldás békesség?
Ezen logikán tovább haladva lenne egyáltalán különbség a kalibrált vivid és a kalibrált filmmaker közt végeredményt tekintve?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96356 üzenetére
hmm nagyon érdekes.. a jobb felső sarokban a 11.77-es eltérés még oké is pedig egy hatalmas eltérés kéne, hogy legyen.. ellenben alul a 2.57-es meg valahogy nagyon gáz, de említhetném a bal felső sarokban a 4.51-es kéket ami lilává torzult... elég gányó - ez alapján azt mondanám, hogy nekem kb az összes ciki, mert mind egy más szín. Még a legkevésbé a 8.64-es sárga helyetti zöld illetve az 5.30-as hibával rendelkező spenót zöld hibája zavar.
Ha jól olvasom mivel egy CIE Lab szintérben számított össz hiba, nagyon nem mindegy, hogy telítettségi vagy árnyalati hiba lesz az eredmény...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96359 üzenetére
ja azt látom, hogy a normál L*a*b nem ugyan az mint a delta2000 amit mostanában használnak - viszont ha jól értelmeztem az írottakat, akkor pont az volt az újabb rendszerek értelme, hogy a számbéli különbség nagysága sokkal inkább reprezentatív legyen a valós emberi szem által érzékelt eltéréssel. Mert hogy árnyalati hibát sokkal jobban látjuk mint a szaturációs hibát, noha sima L*a*b távban lehet ugyan az a szám.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #96413 üzenetére
Kb 3 hónapja vitte el a haverom a 65C9-emet, persze dobozt azonnal dobtam annó ahogy vettem. De nem jött zavarba - eleve úgy jött, hogy előtte vett 2cm-es XPS lapokat a közeli tüzépen és volt nála ugyan innen betontakaró fólia is. Vazz eskü profibb lett a végén mint a gyári csomagolás... és voila, fektetve, kombi 5-ös bmw-be parasztba ahogy kell elvitte kb 200-al... mert úgy vezet mint egy őrült. És a TV ezt is túlélte, szóval azért nem annyira cukorból való dolgok ezek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Flashget #96431 üzenetére
A c3 egy meglehetősen jól sikerült középkategóriás OLED TV.
Sajnos a legkisebb méretben amit írtál nem annyira fényes mint pl egy 55 colos, de így is elegendő.
Előnye, hogy alkalmas játékokra, filmezésre egyaránt.
Ilyen méretnél gondolom nem a mozizás kiváltása a feladat, inkább játék / PC monitor használatot sejtek - ezekben is remekel a nagyon széleskörű technológia támogátása miatt illetve a pixelstruktúrája miatt szebben jelenik meg a natív PC 4k mint a QD-OLED-eken.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #96437 üzenetére
nekem jó szemem van, de 2,5 méterről kicsi a 77-es
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz torma1981 #96439 üzenetére
Örülök ha tudtam valamelyest tanácsommal segíteni... hát igen, a dolby vision nagyon nagyon sok esetben rendesen el van kefélve. Amennyire jó kontent van apple TV-n, annyira notórius módon tudnak értékelhetetlen sötét anyagot kitolni, pl Invázió, pfff.
Aztán persze vannak néha kivételek, pl Constellation.De szerintem nem a te szemeddel van a baj, hanem a szabvánnyal.
A szabvány arra lett létrehozva, hogy egy teljesen nulla luxos sötét szobában nézd a DV tartalmat - és sajnos ezen túlmenően figyelembe kéne vegye, hogy mit tud a TV-d de itt sajnos néha bibi van.
Nem csak mi vagyunk ezzel így - itt egy cikk egy 35 éves kijelző kalbrálással foglalkozó embertől akinek szintén tele lett a fa**a a DV körüli trehánysággal.
Én fotósként dolgoztam és már amíg élek nem tudom levetkőzni mert a látás egy tanult folyamat, nem a szemedben keletkezik a kép hanem az agyadban. Ennek megfelelően pontosan tudom mit kéne látni adott helyzetekben és én is nagyon nehezen hiszem el, hogy adott szituban, pl esti holdfényes tengerpart mennyit látunk a TV-n és mennyit látnánk az életben. Jó tudom kreatív döntés, meg utómunka, meg minden.. persze.. az is van, de akkor is valami úgy általánosságban bűzlik a DV háza táján.
A sima HDR ellenben ugyan azon a TV-n érdekes módon kotta rendben van - fényes mint egy szupernóva, pl Országúti diszkó remake, Amazon Prime - kikúrt rendben van képileg. Szóval nem az LG a ludas...
Ahogy fenti linken írja a kalibrátor ember: ami technikailag kalibráltan precíz az sajnos vizuálisan nem élvezetes DV release-ek esetében, vagy csak ritkán.
Ez egy rettenetesen nehéz és talán feloldhatatlan helyzet.
Én magam részéről szeretnék színárnyalat tekintetében helyesre kalibrált színeket, általam jónak ítélt gammával, magyarul L*a*b színtérben szarok az L-re, viszont ne legyen hibás az a-b tengelyen a szín - erre próbálok most embert megbízni - nem lesz egyszerű...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz hunspikey #96440 üzenetére
Bocs edit time-on túl: azt akarom csak mondani, hogy édes mindegy hogy én mit gondolok egy adott jelenetről természetesen. Én nem számítok semmit, viszont van egy böki:
a Dolby Vision egy HDR szabvány.
A HDR nevéből adódóan magas dinamika tartományú tartalom.
Na most ha egy komplett sorozat úgy megy le, hogy a fekete meg a csúcsfény között kb 150 nit van, akkor az nem HDR, hanem SDR.
Ha a sorozatban minden csúcsfény SDR fényerejű akkor azt szintúgy nem lehet HDR-nek hívni.
Ha egy tartalomban a normál diffúz fehér 150 nit alatti akkor az megint csak nem HDR.
És sajnos DV tartalmak esetén mindez gyakran előfordul míg normál HDR esetén nem
Ezért mondom én azt, hogy hibás a DV-ben közölt tartalom sok esetben és erről sajnos nem a Dolby Lab tehet és nem is az LG.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz mimic1979 #96441 üzenetére
Én csak arra tudok neked válaszolni, hogy mekkora különbség van g3 és c3 között.
Attól függ mit nézel rajta, mivel eteted.
SDR-ben akár 4k vagy csak FHD nagyjából semmi különbség nincs.
DV esetén van - ha sötét érzékeny vagy, akkor g3-al menthető a kontent c3-al sokkal kevésbé
HDR10 esetén bekapcsolt tone mappinggel kb kétszer fényesebb - itt be fogsz csokizniA whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Malfroy #96445 üzenetére
A pixel tolásnak semmi köze a panelhez. Azt a tv gyártó szoftverezi.
LG esetén a panelt az lg display gyártja, a tvt az lg electronics ez két teljesen külön cég.
A pana az lg displaytől veszi a panelt akik szerintem semmibe nem szólnak bele max ajánlást adnak arra vonatkozóan hogy mi szerencsés a panellel szemben.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Akkor van jelentős különbség, ha pl a HDR eleve 600 nitre van masterelve, neked van pl egy G3-ad, ez tud 1400 nitet - tegyük fel, hogy kalibrált ezért a DV inf fájljába fel van töltve korrektül az adat, no itt iszonyú különbség lesz a DV javára. Erre mondod, hogy jó akkor benyomom a tone mappinget. Igen, segít, de sokszor részletvesztést okoz. Szóval a DV sokkal korrektebb, persze pont ahogy én hőbörögtem itt kicsit korábban, úgy igaz most is, hogy tartalom és kiadó függő nagyon!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz junkpod #96484 üzenetére
A nap megcsillanása különféle tárgyakon pl króm lökhárító stb 10.000 nit, a megvilágított fehér tehát nem a diffúz, valahol 1200nit (3 blendével több mint a diffúz fehér), közvetlen napfény : ábrázolhatatlan, több millió nit.
Ennek megfelelően egy 1500 nites tv már tud kvázi hdr-t, de nem igazit. Az igazi az olyan 4000 nitnél jön majd.
Na és ehhez képest a kolléga által linkelt avatar 2 max 200nitje egy vicc, bár nekem ez gyanús mert én Disney+on ha nézem sokkal többet látok.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz junkpod #96506 üzenetére
Nem jól példálózol, bár értem így is mire akarsz kilyukadni - szóval 50 nit és 1500 nit között csak 5 blende, vagy fényérték, vagy F-stop, netán rekesz, nevezd, ahogy akarod, fény mennyiség különbség van és hát a szemednek nem 5 FÉ az átfogása.
Sokkal jobb példa a 1.5 nites tényleges holdfényes homány és ehhez képest az 1500 nit - ez kb 10 fényérték különbség, ez már van akkora hogy egy időpillanatban pupillázási képesség nélkül nem tudja átfogni teljes mértékben a látásunk - ha ide-vagy oda tekintesz természetesen azonnal a pupillát használva rá-rekeszel tehát menni fog ez is a látásunknak.
Az éles látás iszonyú pici térszögéhez mérten van egyébként pupilla reflex, messze nem tesz ki még 1 fokot sem.
De ez már inkább orvostan hallgatói értekezés lenne, maradjunk a TV-nél.
Van értelme nyomni a niteket, mert pontosan egy olyan képnél ahol nappal van, kellene a kakaó. Samsung ilyen szempontból színeket tekintve előrébb tart, mert sokkal nagyobb az egyes primér színek fényereje, azaz árnyalat torzulás nélkül tud egyre világosabb színeket megjeleníteni, míg az LG panelek elég hamar a fehér pixelhez nyúlnak segítségért, ami természetesen a szín deszaturálódásához vezet, hiszen veszít a színtelítettségből - elhígul egyszerűen fogalmazva.
Ennek ellenére viszont a MLA panelek csúcsfényerőben jeleskednek tehát a csillanásokat, napkorongot stb elég jól ábrázolnak.
Az egész jelenség messze legjobb fellelhető mintapéldája a Netflix Out Planet sorozata, ahol az űrben kezd a kamera, a holdat kerüljük és feltűnik távolban a föld, de eközben látható galaxisunk struktúrája is az "égbolton". Na itt, ha rendes HDR képes TV-t nézel, akkor már bejön az a jelenség, hogy amennyiben letakarod a holdfelszínt a kezeddel akkor sokkal több porstruktúrát látsz a Tejútban, míg, ha látod a hold felszínét akkor jelentősen elvakít és nem látod csak a fényesebb csillagokat. Ezen a téren a G3 iszonyú szépen teljesít, imádom.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz alaves #96517 üzenetére
Pl. pár hónapja Vhiktor a Strange 1-ből kivette ezeket a dolgokat és iszonyú jó lett utána...
Ez mit jelent? Mármint mit vett ki és hogy lett kétszer világosabb? Más szóval hogy lett nézhetetlenből nézhető?
Hónapok óta itt a fórumon kergetjük ezt a DV túl sötét fospacalt és nem tudjuk megfogni.. kezdek rámenni idegileg.
Privátban is folyton erről beszélgetünk de még úgy sem értem. Kajak nem.
Engem az idegel ki végleg, hogy a helyesnek tartott rendkívül jól kalibrálható delta E minimumra hozható DV Mozi mód ólyan sötét mint az állat. A csúcsfényei is és a középtartomány is.
A vivid meg kb 2x fényesebb Oké, erre jött egy válasz, hogy nagyon bele van húzva a középtartmományába, tehát nem követi megfelelően az EOTF-et. Oké, ezt helyre lehet tenni. De mi van azzal, hogy akkor is brutál fényerő többletet tud mutatni? Illetve azzal mi van, hogy a normál filmmaker HDR10 is kb kétszer fényesebb mint a DV Mozi (filmmaker) ?
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96526 üzenetére
Ezt ne mondd, mert lehet, hogy csak a fényképezőgép szenzorát koppantotta ki és a valóságban ott volt! Fotóból nem lehet levonni semmilyen következtetést arra vonatkozólag, hogy a valóságban az emberi szemnek mi jelent meg és mi nem - ezt többször beszéltük is. Egyszerűen annál a szimpla oknál fogva, hogy a fényképezőgépek szenzorai nagyon limitált fényátfogással rendelkeznek, és a bemutatott fotók rögzített expoziciós pamaréterrel készültek több mint valószínűen - így be lehet mutatni, hogy mennyivel lett fényesebb (nagyjából) de azt nem, hogy mi látszott és mi nem. Ehhez expozició sorozatot kellett volna csinálni 1-2 blendénként és összefűzni őket egy HDR képes fotóalkalmazással...
EDIT: ha jól figyelsz Viktor leírja, 1000 nitre tette a kijelző képességi limitet, ami akár meg is jeleníthető.. egy G3-nak mindenképp, tehát nincs elvesző részlet.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96526 üzenetére
Este néztem c3at azthiszem sdr volt..na mondom felveszem 60ra a fenyerőt...de minek is?hát 30on tökéletes, sőt néha sok is.....
Pontosan! Jól írod! Én is ezt érzem / látom.
És akkor most kérlek képzeld el mit érzek amikor pl apple TV Siló című sorozat ami Dolby Vision HDR, kb mindenhol sötétebb mint egy 30-as oled pixel fényerős SDR adás. Na ez a botrány és az elfogadhatatlan.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96526 üzenetére
Ezzel csak az a baj hogy nem így működik maga a fényképészet, márpedig a filmnél is van faszi aki elvileg ezért felel. (más is de főleg ő).
Szóval a két kép között a neked tetsző egy full alulexponált hibás kép. Miért az és miért nem a világos ahol elvileg kiégtek a részletek?
A válsz rettenetesen kézenfekvő, ha ismerjük a kompozíciós és a helyes fénymérés szabályait.
Ugyanis fényt a témára mérünk és még véletlenül sem a háttérben lévő csúcsfényekre.
Ebben a jelenetben Strange doktor pofájára kell fényt mérni és azt kell helyesen kiexponáltan megjeleníteni és ez csak a világos kép esetében teljesül. Sorry!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Samsung új s95D review Villaman által.
Sajnos úgy tűnik a valóságban a tükröződés mentesítő réteg cserén kívül nem sok minden történt. Fényesebb legalábbis nem láthatóan fényesebb még egymás melletti összehasonlításnál sem. (s95c-vel})
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96604 üzenetére
Most mondjam hogy mennyire örülök hogy nem vártam meg anno a g4-et.. Ezek szerint (a cikket elolvastam) alig lehet megkülönböztetni őket, csak egymás mellé téve van valami apró differencia.
Hova lett a 2000 nitre ígért d65 fehér? Ment a lecsóba, gondolom gyorsan rájöttek hogy beég a panel..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #96610 üzenetére
Pedig az alábbi cikk pont az LG-től idéz és az LG által kiadott preziben is ez megemlítésre került! 3000 nitet ígértek natív panel WB esetén, amiből azért 2000-nek sikerednie kellett volna D65 estén is.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #96720 üzenetére
Igen, ebben igazad van, és el is fogadom, azonban tavaly ugyan így, ugyan ez a komm a G3 előtt úgy szólt, hogy 2000 nit, ebből lett végül az 1450, most idén G4 előtt mondtak panelra (LG display által) 3000-et, méltán gondolhatta volna az egyszeri paraszt, hogy 50% panel fényerő többletből nem 2% többlet valósul meg a végtermékben - én legalábbis nem erre gondoltam, de szerintem más se aki látta ezt a kommot.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96725 üzenetére
"A hír igaz. De nem Jerevánban, hanem Tbilisziben. Nem Moszkvicsokat, hanem Volgákat. És nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."
Na, szóval az van, hogy privátban küldtem a kollégának egy sötét DV mentő beállítást - amit nagyon megszeretett. Nem official - és nem is helyes (tehát még véletlenül sem helyettesít semmiféle műszeres cuccot/settinget) - cserébe lehet vele gyönyörűen nézni, viszonylag értelmes túlzásokkal sötét Dolby Vision contentet - ha már az élet úgy hozra..
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz bghistvan #96737 üzenetére
A soundbar nagyon limitált javulás fog okozni.
Én is nézegettem őket, már majdnem megvettem a legnagyobb samsungot az utolsó pillanatban azonban meggondoltam magam. Nincs mély azaz nincs mozi csak egy jobb tv hang van. Nálam ez volt a deal breaker.
Én vettem (77g3-hoz) egy kis alap Denon x1700h erősítőt, optikán csattintottam fel a tv-re, csak sima 3.1-ben megy egy svs1000pro mélyládával (ez 20hz-ig lemegy- állat). Még zenére is jó a motyó (swans frontok), mindent lehet telóval konfigolni, ultra kényelmes
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz bghistvan #96748 üzenetére
Nem arra akartam utalni, hogy ab-start locsolj el pár millát erre.
Én sem így csináltam.
Viszont azt érdemes megfontolni, hogy a soundbar igazából egy zsákutca, míg egy rendszert lehet fejlesztgetni. Én azzal kezdtem, hogy addig lestem a felhozatalt amíg minőségi frontot találtam a neten. Így bontatlan!! tévedésből vett cucc volt a front egy csávónál, oda adta 80k-ért a 800k-s frontokat mert kurvára kellett neki a pénz. Ezután vettem egy akciós erölködőt mert a x1700 pont kifutott, ezért megvettem 200-ért és már szólt is a cucc. Aztán jött a sub illetve egy center, apró lépésekben és most happy vagyok.
Ha veszel egy 300k-s soundbart azt nagyon nehezen hosszú évek/évtized után fogod csak eladni/kidobni, mert végül is szól és ezért nem lesz pálya a komplett csere.
Csak ezt akartam írni - érdemes ebből az aspektusból is megvizsgálni.
Ha szoba méret/szomszéd/wife / akármilyen egyéb horror miatt nem lehet tényleg sosem nagy rendszer, akkor természetesen kell egy picsa jó soundbar és vége. Ennyi volt benne.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz alaves #96731 üzenetére
Minden nagy panelgeneráció után hosszú évegik effektív nem történik semmi.
Az első OLED panel (55EM9600-ban pl) után jöttek a hűtöttek illetve használtak deutériumot - én ezeket nevezem második generációs OLED-eknek - effektív haszna nem sok volt egyébként, én alig látom fényesebbnek az EX paneleket.
És most itt a harmadik generáció, az MLA panel. Most ez fog menni sok sok évig, és kb egyáltalán nem fog javulni a TV a valóságban, vagy inkább úgy mondom, hogy minimális ábrázolási javulás lesz a jobbnál jobb processzor miatt, illetve ahogy megismerik ők is a saját paneljuk viselkedését és ezért egyre tuttibb firmware-eket írnak.
Én jelentős javulást majd kb a G8-tól várok akkor lesz majd új kék led - az bitang lesz.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz torma1981 #96761 üzenetére
Persze, hogy nem... samunál is gyorsan rájöttek, hogy beég ha tovább tolják. Ennyi van az anyagban és kész.
Egyébként nem is ez a fő baj, hanem a kontent illetve az egész tartalomgyártói tetves hozzáállás.
Tegnap youtube-on nyomtattam mindenféle HDR filmeket. Általában az "eredeti" módot választom mert fényesebb mint a filmmaker. Erre mi derül ki? Hát az, hogy ha tisztességes kontent van, akkor mégis csak jobban jár a dolgozó a filmmakerrel, úgy hogy ki van kapcsolva a tónus áthelyezés - és még így is fényesebb volt mint az eddig használt mód.
Miért nem tudnak normális tartalmat gyártani zömében - ez számomra örök titok.
Valaki említette a Tűzmadarak legutolsó részét, van valami hülye alcíme.. mókusok és szalonkák, vagy mi, lol
Elindítottam a Dolby Vision gyári "mozi" módban ami a leghelyesebb nem kalibrált készülék esetén. Este néztem 0 nites szobában. A nyitójelentek egyszerűen kivehetetlen sötétek - nincs az az isten, hogy ez így bárkinek jó.. Azt sem látom, hogy mi van a képen, nem még hogy élvezzem is..
Szóval bele bolondulhat itt mindenki a fejlesztésbe ha tartalom oldalról el van kaszálva az egész...
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #96768 üzenetére
Akkor én asszem rájöttem mi van :
LG G3 + kalibráció = LG G4
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #96768 üzenetére
Of course, we could have put the G4 in Vivid mode and pushed the peak brightness, but this is meaningless as the image would be unwatchable and certainly nowhere near accurate.
Na ezek se tudják hogy kell vividet használni
Viccet félretéve - gyakorlatilag ha tényleg nem elő kalibrált csalós TV, hanem vásárolt példány, ahogy ezt írták, akkor kb az van, hogy megszületett a gyárilag tökéletesre kalibrált TV, ezzel már nem tud versenyezni se a Sony, se senki, mert hibátlan már egyből a dobozból kivéve.
Mondjuk az is igaz, hogy mivel egyértelműen le van írva, hogy csak egymás mellett egy G3-al lehet ici-picit észre venni a különbséget, gyakorlatilag rohanjon mindenki aki szán rá ennyit és most vegyen kifutó G3-at mert nincs érzékelhető igazi, valós hatalmas előnye a G4-nek...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Dexter17 #96796 üzenetére
Alaposan összemérve a g4 fényerő többletét az látszik, hogy van azért egy folyamatosan meglévő előny, ami legalább javulás, nem úgy mint az eltelt G3 előtti években.
1- 10%-ig nagyjából mindegy is mert %-ban majdnem annyi mint a G3 de ha megnézed pl 50%-nál már legalábbis százalékban kifejezve elég tetemes a különbség - és ez arra enged következtetni, hogy az általános képi fényerő azért jelentősen több lett. Pont az javult ami szar volt, csúcsfénynek pont elég volt eddig is a tudás, viszont azért időnként jött az ABL mert gyorsan elhagytuk a kényelmes 10%-os fehérnek megfelelő képi terheltséget.
Én tényleg arra leszek kíváncsi, hogy majd amikor Viktor rá mér mi derül ki, mennyit nőtt a RGB színek csatornánkénti fényereje, azaz mennyivel később fakul egy szín ahogy egyre fényesebb lesz.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96812 üzenetére
Viktor, amikor én az OLED pixel fényerőt tekergetem, mondjuk egy Dolby Vision filmet nézve, akkor mi történik az EOTF-el?
Ezt jól képzelem el, hogy semmi, mert csak annyi van, hogy az anyagban jelzett fényértékeket igazából 100-as érték esetén teszi helyükre, tehát pl egy 120 nites diffúz fehér ekkor jelenik meg 120 nittel. Ezzel arányosan a többi is a helyére kerül.
Viszont ha lejjebb veszem, akkor arányosan zsugorítja a videó anyag értékeit az EOTF görbét tartva, tehát pl OLED pixel 50 esetén a 120 nites cuccot 60 nitnek mutatja meg?
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Malfroy #97064 üzenetére
Én egy Philips OLED TV-t ismerek közelebbről, a szomszédnál van, azzal volt időm játszani - ez egy 65" 807-es. Kb 10 alkalommal tekergettem kb 1.5óra / alkalom a beállításait - nem sikerült beállítani
Ami nekem feltünt: teljesen egyedi módon ábrázolt (túltolt) színek. A bőrtónusokat csak-csak megtartja, de a többi színt alaposan túlszaturálja. Fényerőben nem volt túl combos - a C9-nél nem tud többet, cserébe rettentő csalós gammát használ pl DV tartalmak esetén, kontrasztra van optimalizálva ezért az alsó fényességi tartományokban sokkal sötétebb mint ami az anyagban van. Hasonlót úgy tudtam elérni a C9-en ha IRE 2.5 - 10-ig kb elvettem -8 értéket mindenből - ennyire be van terhelve az alja a transzfergörbének, ettől sokkal kontrasztosabb, ütősebb a képe, más kérdés, hogy a near black árnyalatok mennek a lecsóba, illetve nagyjából minden árnyalat IRE10 alatt near black a képén
Jó példa az Elena Holmes 2 - az elején a futásos jelenet, a csaj szoknyája olyan indigó kék, annyira teli színes, mintha egy tintapárna lenne, az utcai árusok zöldségei világítanak messziről, a sikátor vörös téglái haragosak stb...
Szóval eltúlzott, mesevilágot mutat, egyedül természetfilmre talán jó, ott olyan mint a szintén iszonyatosan túlzó régi színes diafilm: a Fuji Velvia50.
Teljesen más kávéház a két TV alapvető filozófiája. A Philips egy biztos: nem a puristák TV-je, de még csak nem is a letisztult látványt szerető átlag emberé, inkább azé aki úgy választ TV-t az áruházban, hogy melyik villog a legjobban és melyik a legszínesebb.
Egy LG mellette szinte élettelennek, kontraszttalannak tűnik - pedig az a helyes. Sajnos a Philips képe a szemet viszont rettenetesen fárasztja: a folyamatos szín kavalkádba bele lehet szédülni; erre jobb ha mindenki készül aki ilyen TV-t választ.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Malfroy #97078 üzenetére
Ha én vagyok az ő akkor azt azért szeretném hozzátenni, mint hogy mindig is elmondom, hogy a Vivid módot nem azért preferálom egyenlőre, mert Vivid mármint színében. Én azzal kezdek, hogy kiírtom a vivid színeket, meleg50 WB-t használva, illetve a szaturációt levéve. 45-re teszem. Ez egyébként talán kicsit szín mentesebb mint pl a "mozi"- aka filmmaker DV esetén. Én azért használom a vividet, mert sokkal magasabb a csúcsfény ami helyére teszi a középtónusok világosságát is számomra.
Pont a minap néztem a "Sugar" című sori (Apple TV) második részét, 15 perc környékén COlin Farell elmegy a nőhöz dumálni és itt van egy csomó árnyékban felvett közeli portré. Ez kotta tutti lehet tudni, hogy milyen fényességgel kéne megjeleníteni, ha csak az utómunkát nem valami elmeháborodott végezte. És "mozi" módban sajnos alagút van - teljesen tökéletesen hibásan alulexponáltak az arcok.
Az én TV-m nincs még kalibrálva, ezért kénytelen vagyok vividet használni, kiherélni a sok fost belőle és csak és kizárólag azt a részét felhasználni, hogy kb 2x világosabb mint a többi. Mielőtt azzal oltanátok le, hogy így a megemelt fényesség miatt a WOLED panel működéséből adódóan kifakulnak a színek a túlzott W pixel hajtás miatt - megnyugtatlak, hogy szó sincs erről. Úgyanis ha rafkós vagy, akkor meg tudod azt csinálni, hogy megállítod a műsort egy olyan jelenetnél ahol pl zseblámba csóva van. Itt kiválóan be lehet határolni, hogy az anyagban lévő csúcsfény igazából IRE mennyinek felel meg a TV-n.
Sajnos IRE 50 felett gyakorlatilag nincs semmi a DV anyagokban - emiatt van ez az egész sötét lyuk kérdés (számomra ez nem elfogadható - ezért korrigálom, önfejűen - lol, a HDR az legyen HDR)
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97081 üzenetére
Ez érdekes nagyon!
Nálam iszonyatos különbség van a Dolby vision mozi és a vivid között.
Itt van két jelenet, mind a négy felvétel tökéletesen ugyan azokkal a rögzített expozíciós adatokkal készült, tehát wb/záridő/ISO/rekesz érték, hogy lehessen látni a különbséget.
Ami érdekes és egyben beszédes is, mi használunk govee-t, azaz utólagos ambilightot. A leghelyesebb módnak mondott Dolby Vision mozi gyakorlatilag annyira sötét hogy nem is látja ő se a képi tartalmat, ez látszik a falra vetített színeken.
Másik nagyon beszédes dolog : előzetesek. Ezek ugye SDR-ben mennek az Apple tv esetén, nem vált be DV-be mint pl a netflix. Nálunk filmmaker SDR van használatban 30-as OLED pixel fényerővel. Az így megtekintett előzetes jeleneteit amikor megnézem a tényleges tartalomban immáron DV üzemmódban, kb fele! olyan fényes ha a leghelyesebb mozi módot használom, mint amilyen 30as pixel fényerővel az SDR előzetesben láttam.
A fotókon a vivid mód 60-as oled fényerővel látható, ez tökéletesen elegendő nekem. Színtelítettség 45, wb:meleg50, összes javító funkció off.
A dolby vision mozi természetesen gyári alapállapotban megy oled pixel fényerő 100, semmihez nem nyúltam kivéve sharpness 0, gyári asszem 10.
Íme :
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz Malfroy #97097 üzenetére
Az a helyzet hogy tartalmak viszont nagyon jók rajta.
See, Silo, Alapítvány, mind nagyon tetszett, most megy a Sugar, nagyon jó. Egyedül ez a rettenet sötétség..
Nem tudja valaki hogy lehet - e normal HDR - re kényszeríteni?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- AirPods 2 fülhallgató + Vezeték nélküli töltőtok
- Eladó Új Sony WH-1000XM4 Fejhallgató!
- APPLE Airpods 2 , Airpods 3 , Airpods pro 2 Iphone 13 14 Bontatlan Új DEÁK TÉRNÉL AZONNAL Átvehető
- Philips 58PUS8545/12 4k LED Smart Tv!58"/Dolby Vision/Atmos/Android Tv/Ambilight/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen