- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz zenit73 #95382 üzenetére
Pontosan! Megdöbbentő mély volt bennük 60hz simán meg volt.
Addig volt jó igazából a hang amíg az a rohadt nagy alumínium rámpa volt a talpa. Mostani lapos alu talpakkal már szar, g3-nak meg ugye nincs is talpa semmi se hozza ki belőle a hangot irányítottan.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #95399 üzenetére
Mérni én nem mértem de a sima YouTubeon található 20 - 20khz audio sweep videót futtatva elég egyértelmű hogy hány hertz körül tud már értelmesen szólni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nekem 77 colos van, klasszikus két oldalas tinting nincs, banding zero, 5% grey teljesen tiszta, foltosság, dirty screen effekt abszolút zero, soha életemben nem láttam ennyire tiszta panelt, viszont van egy korábban még nem látott jelenség : csak tesztábrán csak ha nagyon nézem, a képernyő jobb oldalán és csak a jobb oldalán, egy kb 10 centis sávban más a fehéregyensúly. Elő videón sosem látszik pedig kerestem hidd el
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz hunspikey #95420 üzenetére
Készítettem az éjjel pár fotót.
A weblapos képen látszik a sávos wb probléma, a szín slideokon semmi.
Én megtartottam, az előző oledem (c9) sokkal szarabb volt így fotózva, valós tartalmon meg az is gyönyörű és hibátlan volt.
Szerintem aki ezt a g3-at gariztatja az nincs tisztában a panel lottó valóságával.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Ghostman78 #95429 üzenetére
Szerintem inkább akkor már várd meg kifutó áron a 77g3-at. Csöcs pöpec motyó! Asszem már 1m környékén található talán lesz 900k is
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Celtis #95424 üzenetére
Ha nagyon figyelmesen megnézed az utolsó vicces képet, a giga csöcs röpis csajos eastern egg-el - ezúton gratulálok ricsipnek, ő megtalálta - szóval ha jól megnéz3d akkor látod hogy más színű sáv van a jobb szélén. Kicsit hidegebb a színe a weblap alap csontfehér színének!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Szerintem még nem találtad meg a megfelelő képi módokat, ugyan így éreztem c9 - > g3 váltáskor és a c9 kotta ugyan azt nyújtja mint a cx szóval hidd el lesz különbség.
Adok neked alap beállít@sokat, kezdj ezzel aztán majd kihívod Janos666 vagy Vhiktor kollégát.
Addig is :
SDR: képi mód : eredeti,
Fényerő menu :
wb:meleg 50, kontraszt 95, fekete szint 49, oled fényerő 50, auto din.kontraszt: alacsony, max fényerő : magas, gamma 2.2
Tisztaság menü :
Élesség : 0
Összes opció : kikapcsolva
Valósághű mozi : be
Trumotion: kiDolby Vision HDR
Nekem három profilom van :videofil
képi mód: mozi (gyorsmenüben színház)
Minden képi opció kikapcsolva
Fényerő menu
OLED pixel fényerő 100
Kontraszt 100
Fekete szint 49: ez kiszedi a vágókép zsizsegést
Autó din kont: ki
Kifejezés fokozó : ki
Maximális fényerő : magasSzinmelyseg menu
Színmélység : 50
Árnyalat 0
Finomhangolás sub menu : színbeállítás: kiFehéregyensúly menü
Mód 22 pontos
Jelszint:
IRE2. 5: 3,3,3
IRE5: 3,3,3Összes többi 0,0,0 (ez kiszedni a black crusht)
Rajzfilmhez odabaszós: normal filmhez határ eset, olyan Philipses képe van)
Képi mód: otthoni mozi
Fényerő :
Oled: 100
Kontraszt 100
Fekete 50
Autó din kontraszt : közepes
Kif fokozó: fényerő
Maximális fényerő : magasSzín mélység menü
Színmélység : 63 yeah
Fehéregyensúly menu :
Mod 22 pontos
Jelszíntek:
IRE 2.5: - 4, - 4, - 4 (ez adja a brutál eltúlzott kontrasztot)
IRE 5: - 4, - 4, - 4Tisztaság menü
Élesség 15
Szuperfelbontás: magas
Zajcs: alacsony
Mpeg: ki
Sima gradáció: alacsony
Valósághű mozi : ki
Trumotion: moziszerű mozgásMár önmagában ettől kitiltanak a fórunról, de ha lúd akkor legyen kövér :
Ha Neked is túl sötét DV tartalom néha : ezek a mentő beállítások pl Apple tv pár sorijára:
Képi mód: élénk ne szégyelld magad
Fényerő :
Oled: 65 (felette én megvakulok de feel free...)
Kontraszt 100
Fekete 48
Autó din kontraszt : alacsony (ez jelentős near black emelést csinál)
Kif fokozó: fényerő
Maximális fényerő : magas
Szín mélység menü
Színmélység : 47 vagy 48 (ez korrigálja az eltúlzott színeket)
Fehéregyensúly menu :
Mod 22 pontos
Jelszíntek:
IRE 2.5: 2, 4, 3 (további Near black push + vörös fátyol leszedése alulról) ha neked nincs akkor lehet 4,4,4 is!
IRE 5: 1, 2, 2 (szintén ha nincs vörös fátyol akkor 2,2,2)
Tisztaság menü
Élesség 0
Szuperfelbontás: ki
Zajcs: ki
Mpeg: ki
Sima gradáció: alacsony
Valósághű mozi : be
Trumotion: ki
Mindegyik előtt fogaskerék, összes eco fos kikapcs!
Indulj ezzel aztán majd belakod.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #95440 üzenetére
Azért ez hál istennek nem csak annyi:
Legfőbb előnyök szerintem :
Sokkal gyorsabb menü
Gyorsabb hálózati kapcsolat felépítés bekapcs után
Sokkal szélesebb betekintési szög, ha nem szoloban nézed számít
Sokkal szebb 1080p upscaling
Precítebb a sötét árnyalat megjelenítés
Nem csinálja azt a poszterizált kontúrozást:
HBO trónok harca pince jelenet nem zsizseg
Trumotion moziszerű mozgás nagyon jó alternatíva annak aki nem bírja a oled mozgást de nem akar szappanoperátA whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Viktor és az összes kalibrátor mindent megtesz hogy a legélethűbb beállítást adják illetve ezt tovább fokozzák ha kihívod kalibráltatni. Ez számukra egy szent küldetés, illetve szakmai elhivatottság - mi meg rohad hálásak lehetünk mert ingyen kapsz a videójukból nagyon jó kis beállításokat.
Ne érts félre, úgy helyes ahogy ők mondják!
A baj ott kezdődik ha egy tartalom sötét és nem élvezhető. Ebben az esetben én azt mondom : baszok én a delta E-re, látni akarom mi a bré van a filmben.
A helyes filmmakeres profilnál kb kétszer fényesebb a tv ha kitekered belőle, csak úgy nem színhelyes. Kompromisszum mint minden ebben az életben.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz mattheus #95465 üzenetére
Igen, ahogy Viktor írja magától végzi. Ez azt jelenti hogy a tv kumuláltan számolja az üzemidőt a legutolsó bekapcsolás óta. Amikor ezek az idők összességében kitesznek 4 órát akkor a tv magától, figyelmeztetés és infó nélkül csinál egy úgynevezett kis tisztító ciklust. Ezt te csak és kizárólag onnan tudod meg, hogy ha nagyon figyelsz akkor azért hallani hogy kikapcsolás után nagyjából 3 masodperccel halkan kattan a kis relé vagy sem. Ha nem kattan akkor ő tisztítani fog - ehhez először megvárja míg kicsit hűl a panel, aztán csinálja. A tv-n semmit sem látsz.
Ezeken a 4 órás kis tisztításokon túl van a nagy ciklus, ez típustól függően 500/2000 óránként kell neki - erre viszont írásban jóváhagyást kér. Ezt a nagy tisztítási ciklust lehet egyébként szükség szerint manuálisan is indítani pl ha az 5% szürke rettenetesen sávos már. De nem többet mint évi 2!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ja bocs, én meg azért nem értettem mert azt hittem láttad a korábbi slide feltöltéseimet, ott írom is hogy hihetetlen szép a panelem, egyedül halvány csontfehér alapon lehet látni statikus tartalom pl weblap esetén ici pici tinting szerű sávot jobb oldalon de csak jobb oldalon. Fura, mert a c9 tintinges volt slide esetén De az rendes kétoldali (vagy ha úgy tetszik középen egy hatalmas) sáv volt. Sárga slideon látszott egyedül mert zöldbe fordult a két széle. Ezt a sárga színcsatorna kis fin9mhangolásával simán el tudtam tüntetni.
De a G3 hibátlan hál istennek. Én sötét tónus őrült vagyok és áldom az eget hogy ennyire tiszta az 5% (és alatti) szürkéje. Így minden éjszakai svenkeléses jelenet makulátlan míg azért a c9-en, ha figyeltem, látszott ahogy úszik át a tartalom a sötétebb zónákon...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz ricsip #95515 üzenetére
Én ezt természetesen láttam, de ahogy bekopiztad illetve írod is, nem közlik, mert minor hiba van amit nem fejt ki. Szerintem az ABL-el baszakodnak - ha engem kérdezel. Gondolom próbálnak azon a határmezsdjén lavírozni ahol még az EU-s fogyasztási limitet nem sérti, de nem is otromba a nézőnek. De ez csak feltételezés mások teljesen nem professzionális megfigyelései alapján. Nekem az feltűnt, hogy sokkal kevesebb az ABL látványra, mintha nem is lenne..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Nekem egyszer volt mindösszesen dolgom samsung ügyfélszolgálattal, vettem ugyanis átmeneti csóróságra hivatkova még 2015-ben egy samu 55JU7100-ast - előző párommal zártuk a kapcsolatot aztán van az a pont amikor mindent hátrahagyva inkább futsz és csak erre futotta...
Na szóval ez kiterjesztett MM garis shopping volt - 4 év totálban. Mit tesz isten a 4 év előtt 2 hónappal egy kb 5 centi hosszú vertikális pixelsor csík jelent meg, zölden a TV képernyőjének jobb felső sarkában. Hívtam is a gariztató céget akik egyből kijöttek, megnézték, fotózták és mondták, hogy ez panel csere. Mondtam OK.
Hívtam őket hetente, mondták hogy várják a Samsung válszát. Persze minden létező jogi időkorlát letelt és a végén nem lett panel, mert a Samsung szart az egészre.
Én meg szépen kiszálltam az ügyből is visszakaptam az 55 colos alap 4k-s TV teljes vételárát ami 350k volt!!! Ebből lett egy 75Q60 másnap, ráadásul a kis 55 colos maradhatott, pont leszarta az MM szerződött garis biztosítója mit csinálok én azzal, szóval végül bement a lányom szóbájába, míg a q60 kint van a nappaliban.. persze ekkor már volt C9 is - hogy legyen filmezésre alkalmas TV is.
Szóval nem, a samsung nem reagál.
Aztán elhelyezkedtem egy cégnél ahol a minőségbiztosításon egy volt samsungos srác dolgozik. Ő mesélt egy-két dolgot - horror dolgot. Tákolmány az egész- ennyi.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz undercover #95602 üzenetére
Ez hányadik perc? Itt nézem de egy hajón kezd.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz undercover #95626 üzenetére
Az normál film szemcsezaj. Bár nekem itt úgy tűnik mesterségesen utólag hozzáadott. Mindegy akár így akár úgy ez anyagban van és nem lehet /szabad kiszűrni.
0 élességgel nézed? Nálam egyáltalán nem zavaró.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
A múltkoriban szóba került a G3 hangja - nos lejátszottam youtube-ról pár frekvencia teszt videót és azt kell mondjam egész tisztességes mélységbe ereszkedik. Halkan már 52hz, normális hangerővel 60hz-től indul szerintem ez lapTV osztályban elég jó. Ami ciki, hogy iszonyú emelés van 1.5khz-nál olyan 3-ig, gondolom ez a beszéd kiemelés miatt van így, de mondjuk kicsit játszva a EQ-val ezt lehet korrigálni...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KoNZoLik@ #95815 üzenetére
Én ezt az egészet nem értem, és kb veled vagyok - de még jobban minimálba tolom. Srácok, reggel öltözöl, mielőtt a friss pólót felvennéd szépen nem rányomva letörlöd a port és kész. Én ezt csinálom az összessel és nulla mikro karc nulla kosz.. nem is értem minek elvinni a TV-t az automosóba... komolyan
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #95828 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy valami nagyon nem stimmel az apple streamingen megjelenő release-ekkel. Lehet, hogy szándékosan ilyen, de akkor szándékosan rossz.
Azt azért pontosan lehet tudni, mennyit látsz egy holdfényes éjszakán a tájból ha kimész a valóságba és körbenézel. Ehhez képest a filmben a várostromos jelenetek DV Mozi módban kotta sötétek, az életben nem ilyen. Ráadásul közvetlen előtte a nappali snitt is full low-key- ostoba sápadt távoli nap világít, mintha egy másik naprendszer lakott földszerű bolygóján lennénk, ami jóval messzebb van a központi csillagától, mint a mi földünk a mi napunktól. Ez nem is egy G osztályú csillag, ez sokkal inkább K, lehet az Arcturus süt bágyadtan a Solaris bolygóra, de hol vannak Asimov robotjai??
Ja sehol, ez a Napóleon múvi és nem egy sci-fi bassza meg...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz torma1981 #95882 üzenetére
Üdv a klubban!
Iszonyú szép képe van a g3-nak, én tavaly nyár óta nyúzok szintén egy 77 colost, egyedül apple tv ami kicsit dolby vision tartalomnál sötét tud lenni ezért én amondó vagyok hogy érdemes kvázi értelmesre beállítani az otthoni mozi módot is.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ez a tone mapping rész érdekes.
Mondjuk az kicsit aggaszt hogy kikényszerítetten ki van kapcsolva - nem tudom ez visszakapcsolható-e vagy sem?
Illetve a video vége az hogy kétféle MLA 2 panel van.. Most akkor melyik van a g4-ben?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
válasz Malfroy #95976 üzenetére
Kurvára nem mindegy mivel a kép nem a panelben keletkezik hanem a mögöttes vezérlő szoftverben.
Ezért nem oké egy philips mivel mesevilágot hazudik ugyan azzal az oled panellel amivel egy lg teljesen korrekt képet ad.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #95985 üzenetére
G3-on is igazából nekem olyan mintha nem egy paraszt sharpening algoritmus lenne hanem inkább egy unsharp mask. Aki photoshoppozik az ismeri. Szóval igazából növeli bizonyos csúszka értékeknél a pixel range-et, legalábbis rohadtul úgy néz ki számomra. Ezért van az pl hogy 18-nál is ugrik egyet az algoritmus annyira hogy ha nagyon figyelsz látod hogy sötét képeken valamelyest világosít
De igazából sosem értettem minek ez egy tv-be amikor a natív pixel to pixel egyezés 0 értéknél megvan ezért tű éles natív 4k-s anyagnál
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96050 üzenetére
Respect mester - szokásos alaposság, érthetőség -
Viszont miközben néztem azért elkapott a kisördög, hogy amennyiben a mostani C3-nak csak 850 nit a csúcsfénye akkor hogy viselkedne egy közvetlen C9 összehasonlításban? Ugyanis annak is ennyi (ha nem több) volt a csúcsfényereje és igazából ez annyira kíváncsivá tett, hogy ténylegesen mi változott 4 év alatt? Mármint ami látható és ténylegesen azt tudjuk rá mondani, hogy na igen, ez fejlesztés volt az LG részéről.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96087 üzenetére
Ami döbbenetes, hogy a G3 is ilyen ratyi színtér lefedettség terén - szóval MLA ide- MLA oda, az csak fényt ad, de valahogy nem tudja színtér bővítésre bevetni az LG.
Fura, hogy az LG adja a panelt a samsungnak és nem a samsung az LG-nek. A logika azt mondatná, hogy a menőbb technológia fog terjedni, erre a samu vett pár millió WOLED panelt az LG Display leányvállalattól.
Ezt már láttátok??:
(kvázi mérés, mert vidóból visszakövetkeztetett értékek csak)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96089 üzenetére
Hát hogyne! Hiszen pont ha jól tudom a W pixel egyre erősebb hajtása okozza azt, hogy az adott szín kifakul, elfehéredik és már rég nem az az árnyalat mint amit fele fényerőnél ki lehet keverni. Magyarul ha a HSL vagy Lab színtérben beszélgetünk, és kiválasztunk egy árnyalatot, akkor WOLED-en a L értéket csak egy kevés ideig lehet emelni, aztán torzulni fog, míg QD-OLED esetén elég tág a pálya.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Bocs, de ez sajnos így ebben a formában a valóságban ritkán teljesül. Ugyanis a valóságban az van, hogy a bíróság a nyertes fél számára megítél perkölcséget, ebből kéne hogy kijöjjön az ügyvédje, ami sajnos ritkán egyező összeg. Annyira le van maradva a bíróság az ügyvédi munkadíjakhoz képest, hogy kb meg lesz ítélve 10.000/óra ügyvédi költségre, miközben egy mai ügyvéd dolgozik 30-40e/óra áron...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ez a vivid vagy nem filmmaker egy iszonyú nehéz kérdés.
Minden kalibrátor azonnal rávágja, filmmaker és csakis az mert ott a legkisebb az elérhető delta E.
De mi van azokkal akik egyszerűen csak úgy vannak vele, hogy szeretnénék használni a megvásárolt TV-t úgy ahogy van.
Én ugye kicsit több mint fél éve hajtom a 77G3-am és hát megmondom őszintén szembenézek a szarlavinával és kimondom: szerintem gyárilag, tehát nem kalibráltan hibásabb a filmmaker képmód mint a vivid.
Légyszi ne azonnal nyomj választ és tárazz ki, olvasd végig, elmondom mit értek én a radikális kijelentésem alatt.
Elsőnek leírom mi a hibája a gyári filmmaker módnak.
Számomra, ami teljesen szubjektív, a konstans kicsit rossz, de mindenhol egyfomán rossz delta E ugyan úgy nem tűnik fel mint másnak se: a szemünk nem egy abszolút műszer, nem olyan mint az abszolút hallású zenészek füle, mert különféle napokon különféle színhőmérsékletűnek látjuk pl ugyan azt a D6500-ra kalibrált szürke skálát, ennek később lesz jelentősége.
Az viszont rettenetesen otromba hiba, ha nem homogén egész képet érintő színhőmérséklet hiba van, hanem árnyalat és világosság függő hiba van, és sajnos pont ezt látom a gyári, nem kalibrált filmmaker képmódon.
Mit jelent ez?
Adott egy gömbfelület, mely egy oldalról van csak megvilágítva, legyen ez egy olyan jelenet egy filmből ami egy arcot mutat közelről. Az arc ugye bőrszínű. Az jelenetben az arc ellentétes oldalán teljes árnyék van, tehát fényből az árnyékba fordul a felület.
Na most ahol fény éri ott világos bőr tónusok vannak, a felénél normál tónusok és utána fordul árnyékba - ezt minden egyes film emberi arcot mutató jeleneténél el tudjuk ugye képzelni.
A probléma ott van, hogy ahogy a bőr tónus a világosból megy át az árnyékosba rettentesen otromba színhibák lépnek fel, teljesen oda nem tartozó színek és árnyalatok jelennek meg, konkrétan az árnyékos részen lázrózsás minden afroamerikai bőrtónus és hullafoltos minden európai csávó. Ez egy sávos fals szín gradiensként jelenik meg a járomcsontok alatt, a fülek előtt, állak alatt, szemgödrök környékén.
Nálam ez kiveri a biztosítékot és azt gondolom, hogy csak kalibrálással lehetne eltüntetni, hiszen konkrét színek árnyalati hibájáról van szó, tehát bele kell nyúlni a LUT-ba.
Érdekes módon mit tesz isten a vivid mód nem mutatja ugyan azt a jelenetet ilyennek.
Persze, gyárilag szarrá színezett, de könyörgöm azt le lehet húzni, olyan 45-46 környékén teljesen jó és nem csiri-csáré.
A másik bajom filmmaker kontra vivid ügyben: fényerő.
Hát a filmmaker szerintem kb a felét éri el a vividnek.
Na most kérdem én, hogy tud hibátlan EOTF-et mérni a kalibrátor 1000 nit fölé messze, egészen 1400 nitig, ha szemre meg azt látom, hogy a felét se hozza és nem csak csúcsfényben nem, hanem átlagos képi luminenciában sem.
Végezetül ott vannak a gradiensek: sokan azzal érvelnek, hogy szétszakadnak a gradiensek a vivid nagy fényereje miatt. Ez részben igaz, de csak akkor ha agyament OLED fényerőt használ valaki illetve ha nem kapcsolja ki a dinamikus kontraszt meg társai "képjavító" hülyeségeket.
Ha minden ilyen szart kikapcsolsz, leveszed az OLED fényerőt 70 alá és a színtelítettséget 47 vagy alá, a mozgást teszed ahová akarod, fehéregyensúlyra beállítasz egy meleg 50-et, élességet 0-ra, összes élesítő, javító egyéb opciós szart "ki" állásra, akkor szerintem összességében egy szebb képet kapsz kevesebb tettenérhető ábrázolási hibával mint ha a filmmaker módot nézed.
Erről ha hazaértem a melóból szívesen teszek fel fotókat, mert vannak már sajnos jól ismert jelenetek ahol ez rettenetesen tetten érhető.
Félreértés ne essék: biztos vagyok benne, hogy a kalibrátorok helyesen mondják, hiszen szakemberek, hogy a filmmakert lehet a legjobbra kalibrálni, nem ezt vitatom én mindösszesen annyit illetve azt boncolgatom, hogy mi van az alaphelyzettel, azzal a TV-vel amit a user csak kibont, bekapcsol és néz?
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #96315 üzenetére
Én ott vesztem el minden esetben a fonalat a fényerő kérdésben, hogy számos helyen le volt írva már, hogy a d65 kalibrált filmmaker DV mód eléri az 1400 nitet.
Én ezt azért nem hiszem, mert nyomát sem látom a nem kalibrált filmmaker estében, mivel olyan sötét mint az alagút
A vividről már sokkal inkább elhiszem, sőt az már nekem nagyon sok is 100-as fényerőn - én 60-ra tettem az OLED fényerőt, szerintem így nézd meg te is, és így nem nagyon van árnyalat hibája - cserébe a filmmaker fent leírt sávosodásával szemben.
Nem tudom... lehet a meleg 50 állásban a vivid OLED fényerő 100 esetében meghaladja az 1400 nitet - Vhiktor te erre esetleg rendelkezel valami adattal?
A g3 panel natívja úgy tudom 2000 nit környékén van, de akkor hogy jönnek össze a számok?
Hogy tud meleg 50-ben láthatóan sokkal sokkal fényesebb lenni a vivid, mint a filmmaker? Ránézésre a fehéregyensúly nagyjából megegyezik mindkét esetben tehát nem az van, hogy eltér jelentősen a vivid a panel natív wb irányába és ezért fényesebb.
Az biztos, hogy számomra a C9 után a G3 filmmaker módja semmivel sem ad többet fényerőben, meg úgy nagyjából semmiben sem Dolby Vision esetén. Érdekes, hogy HDR filmmaker meg kibaszott szép, fényes, ütős, helyes, stb. Ez a kurva DV - mindig ezzel megy a balhé.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96325 üzenetére
Áhh ettől féltem, kicsit félre értetted amit írtam: nem a színhőmérséklet ingadozik vagy változik vagy akármi.
Adott egy arc, bal oldalt lámpa, jobb oldalt sötét van.
Ahogy az arca megy át sötétbe a bőr színe megváltozik és pirosas lesz sávosan. Ezt csak a filmmaker módban látom.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #96330 üzenetére
Lehet úgy jobban átmegy az általam vázolt probléma, ha hagyjuk az arcos kép példáját és csak egy világos barnából barnáig, sötét barnáig, majd feketébe menő színgradienst, vagy rámpát képzelsz el.
Ebben az egészen sötét barnáknál bizony vörös csíkok vannak, tehát ott torzul a barnás szín, mert túl sok benne a piros.
Mivel a barna gyakran része egy olyan filmnek ahol a ma oly divatos afro amerikai színészek kerülnek ábrázolásra, de elég egy kicsit barnább bőrű fehérember is - szóval ezeknél a képeknél a közép-sötétben lévő bőr nem egy egységes szép gradienssel megy át teljesen sötétbe/feketébe hanem pirosas lesz bizonyos "gyűrűkben". Olyan mint a poszterizáció, csak éppen nem világos égbolton érhető tetten hanem mindig arcokon felemás megvilágítottságnál.
És nálam ezt a filmmaker csinálja és ezért nekem egyszerűen nézhetetlen. Nem azért nézek vividet mert túlszaturált fost akarok, hanem azért mert számomra kevesebb hibát mutat - óriási különbség. Engem ne keverjetek a "Mindent toljunk maxra, villogjon mint az ívheggesztőfény!" userek közé plíz.
Egyébként az menő lenne ha rámérnél az így visszatompított vivid módomra. Írok privátot és egyeztetünk egy időpontot Húsvét utánra!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azon túl, hogy iszonyatosan letért az EOTF-ről mert kikúrt módon meg van tolva a közép tónus tartomány, az a 6.5-es delta E még önmagában nem is annyira borzasztó, pár éve a professional módok voltak ennyire színtévesztőek..
Én egyébként 47-re vettem vissza a színtelítettséget, tehát ennél még visszafogottabra hangoltam és levettem az OLED pixel fényerőt 60-ra, mert bántóan fényes.
Amit nem értek a C3-as eredmények alapján, hogy ha jól látom semmivel sem fényesebb (csúcs fényerő) a vivid mint a kalibrált filmmaker - igaz ez?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AirPods 2 fülhallgató + Vezeték nélküli töltőtok
- LG NanoCell 50NANO813QA 4k Smart TV! 50"/HDR10 pro/Local Dimmig/Game Optimizer/ALLM/Beszámítás
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
- Eladó Új Sony WH-1000XM4 Fejhallgató!
- Samsung QE75QN90B Titan Black mèg 2-èv garanciával!!! AKCIÓS!!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen