Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz szkutyi #90525 üzenetére

    Jó oké, a motec példa erős, de azt látnod kell, hogy a nagy átlagnak ez nem egy csúcstechnika amire áll a cerkája és alig várja hogy kalibráltassa, hanem csak egy egyszerű TV és kész.

    A nagy átlag - szomorú vagy sem - ezt megveszi bebassza vividbe és kész. Egyébként meg sem látná a kalibrált kijelzőt a stock-hoz képest, de messzebb megyek, nem is tetszene neki- mert mint mondam: vivid + sőt még az is összes csúszka maxra :W

    Ez az egész egyébként igazából tudod milyen? Mint régen amikor minden háztartásban kötelezően volt egy sztereo, amin volt egy equalizer, amit mindenki a helyi divatnak megfelelően vagy V vagy A alakra rendezett :Y

    Tisztelet a kivételnek - de abból csak annyi van ahányat itt a fórumon látsz :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #90526 üzenetére

    Igen, egyébként te mondod jól! Semmilyen teszt nem jó igazából semmire, mert minden teszt teremt egy relatív környezetet, egy szabályrendszert ami alapján tesztelnek, de ez a szabályrendszer sosem felel meg mindenkinek és minden helyzetnek.

    Mert a kalibrált képernyős tesztekkel is lehet vitatkozni azt mondván, hogy nem releváns abból a szempontból, hogy a TV nem azt tudja amikor hazaviszed. Nincs még egy műszaki cikk ami ne úgy lenne használva ahogy a gyár kiadja a kezéből - csak a TV-nél merül ez fel, hogy melyik a jobb? Kalibrálva? Gyárilag? Jobbról nézve, balról?? :C

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Én ezt az egész dolgot kb úgy látom, hogy az a legjobb TV amit a legtöbb ember annak mond.

    Ez olyan mint a hifi - nem tudod kimérni a szép emberi fül számára jól szóló hangot, mert pl egy csöves erősítőt mérjél már meg - konkrétan kuka minden paraméter amit a műszerrel mérni tudsz oszt mégis úgy szól hogy becsokizol.

    Persze, lehet azt mondani, hogy egy adott TV a legprofibb kalibrátor által a leghűbben mutat meg egy anyagot és akkor az a legjobb TV - de ezzel nem mondtál semmit, mert akkor kb Rembrandt is el mehet a sóhivatalba egy fotó mellett, pedig milyen jó kis portrékat festett.

    Pont attól szép a világ, hogy sok ember sokféleképpen gondolkodik / lát / érez stb.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Howkeddlee #90539 üzenetére

    Nos igen - pont erről volt szó.

    El van rontva a szemed a túlszínezett, képjavítós, IFC-s LCD fos képpel.

    Nem tehetsz róla, viszont ha van egy kis érdeklődés benned a téma iránt akkor javaslom, hogy kezd el magad szoktatni a "helyes" képhez a következők szerint.

    Próbáld meg elérni elsőre hogy ne a "élénk" mód menjen minden forrás esetén.

    Válaszd ki a második legvilágosabbat.

    Ezután menj bele a beállításokba és próbáld meg, hogy kicsit emelt értékektől szépen fokozatosan majd haladsz visszafelé a normál beállítások felé.

    Előbb utóbb a szemed és a lelked értékelni fogja a normál nem csiri-csáré képet, de ehhez idő kell.

    Az elérendő cél:

    HDR - otthoni mozi mód legyen elég
    SDR - filmmaker mód legyen elég

    kotraszt mehet elsőre maxra, fényerő SDR esetén induljon 70-ről, majd innen fogsz szépen visszafelé haladni, minden alkalommal csak egy pár pöccintéssel, lefelé egészen 45 alá. Este elég a 30 is...

    Szín csúszka: 50 a gyári érték ezt kéne előbb utóbb elérni LCD mérgezettség lévén kezdj 60-ról aztán azt is vedd el egy-egy értékkel szépen naponta.

    Mozgás: cél az lenne, hogy ne legyen bekapcsolva az intelligens mozgás, hanem teljesen kikapcsolt állapotban legyen - de szerintem ehhez kell a legtöbb idő.

    A menük közt szépen időben vedd egyre vissza az "egyéni" beállítások alatt a de-juddert és a de-blur paramétereket is.

    Fekete szint: 50- kész- elsőre, utolsóra is

    Fehéregyensúly: meleg 50 - itt nincs mit megszokni- ez a helyes és kész.

    Apránként... tudd, hogy az egyik legjobb készüléked van - de idő kell magadnak hozzá.

    Ja, első 50 órában érdemes teliképernyős, tehát nem szélesváasznú tartalmat nyomatni, hogy fent és lent is "kopjon" :)

    Fóliát szedd le, elölről és hátulról is. Elölről főleg - mert kontraszt vesztést ad

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz boborján2 #90542 üzenetére

    Egy profi kalibrátornak egy célja van: a lehető leghűbben megmutatni az adott kijelzővel a kontentet - tehát ami a videó anyagban van. Az, hogy ez neked nem tetszik az a te bajod.

    Színesebb képet szeretsz? - te bajod
    Kevés a fényerő, sötét minden? - te bajod
    Röcögve mozog? - te bajod
    Kicsit rossz a szemed, szebb lenne élesebben? - te bajod
    Fátyolos, kontraszt hiányos? - te bajod

    és a lista végtelen.

    De ha belegondolsz ez nem a kalibrátor hibája - mert ilyen ez a műfaj.

    Van egy videó anyag azt csak egyféleképen lehet tökéletesen megmutatni, mégpedig úgy ha kalibrálja a TV-t.

    Én pl fotósként dolgoztam sok-sok éven át, van saját (teljesen szubjektív) elképzelésem a szép képről, egy csomó esetben agyon össze vissza rúgdosnám a coloristot, máskor meg elvinném a Seychelle-szigetekre bónusz nyaralni annyira elismerem a melóját. Ízlés kérdése...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz boborján2 #90546 üzenetére

    Óh mester - félre értettél. Az egész postom egy szarkasztikus ömlengés volt - a te bajod - nem az én véleményem hanem a videophile szakmáé, tehát azt mind ők mondják.

    Én is amondó vagyok, hogy úgy kell nézni ahogy tetszik! Hidd el!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz boborján2 #90548 üzenetére

    Ez pontosan így van.

    De én még messzebb megyek: egy-két tisztességes munka kivételével, inkább az SDR mint a HDR, mert hülyék hozzá.

    Mostanában egyébként egyre több szép, élvezhető anyag van hála istennek

    De egy rakás esetben azon kívül hogy villog mint a stroboszkóp én nem értem mi többletet ad a HDR - tehát ők mit gondoltak amikor kiadták úgy. Maga a HDR persze egy csoda a 10 bites árnyalással stb -csak hát tudni kéne uralni.

    Vannak persze szép plasztikus, tisztességes munkák, de egyenlőre vadászni kell- pl most volt róla szó, szerintem nagyon szép a Netflixen a Láthatatlan Fény című cucc. Dolby Vision de jó. pont attól jó, hogy semmi különös, egyszerűen csak élethű...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #90584 üzenetére

    Én egyszer voltam egy hifi szalonban ahol majdnem tetlegesség lett a vége - mivel elkezdték bizonygatni - meglehetősen erőszakos, a "Hülye az aki ezt nem látja!" hozzáállással, hogy egy drágább HDMI kábellal szebbek a színek a TV-n...

    "De hát Torrente úr ez digitális..."

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Azoknak akik velem együtt szenvednek - (én már csak múltidőben) a Dolby Vision esetenkénti nézhetetlen sötétségén, itt egy jó kis elemzés, hogy mit kéne, mit nem kéne látni egyegy nagyon sötétre gradelt jelenetben.

    FOMO_VIDEO

    Nekem sikerült elérnem a kis G3-asomon, hogy minden részlet szépen, sőt gyönyörűen kirajzolódik, van sötét részletben is színtartalom, nem deszaturálódik, de nem is világosodik túl, az egész jelenetnek megmarad az eredeti hangulata, csak épp látható és élvezhető, nem úgy mint a gyári profillal alapbeállításon..

    Egyéb számomra fontos követelmények, aminek sikerült megfelelni, így három hét folyamatos paraméter tekergetés után:

    Nincs vágókép zaj, a dither havazás 0 nites jelnél végre megszűnt
    Nincs túlvilágosítva a near black, de minden részlet látszik
    Eredeti hangulat a rendező óhaja szerint, nincs nappali éjszaka
    Nem lehet túl fényes, tehát a csúcsfények is emészthetőek
    Megfelelő közép tónus kontraszt
    Normális, hihető, valóságos szín szaturáltság, nem csiri-csáré diszkó shit
    Nem lehet benne fals kontúr
    Nem lehet mesterségesen sharpenelt, élkiememelt stb
    Nem lehet otrombán poszterizált
    Korrekt RGB tracking (nem műszeres, csak szemre a látható hibák kijavítva)
    Korrekt mozgás

    G3 tulajoknak nagyon szívesen elküldöm a beállításaimat, ide nem teszem ki, mert nem akarom a flame háborút - abszolút segítő szándék van csak bennem- mivel nagyon sokan írtak PM-ben és ezek közül mindenki szenved a sötét DoVi-tól.

    Peace!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz dgyuri0123 #90587 üzenetére

    Azt nem tudom mit akarsz az usb kábellel hang esetében - hacsak nem arról van szó, hogy pl FLAC-ot játszunk le egy HDD-ről és itt akarod bizonyítani, hogy van eltérés... de ez még viccnek is rossz.

    A HDMI digitális jelátvitelt valósít meg. Na most anélkül hogy egy évet gépelnék elég az hozzá, hogy általánosságban YCbCr 4:4:4 vagy 4:2:2 vagy RGB 4:4:4 -24, 30,36,48 bit/pixel jel kerül továbbításra, audió fronton legalább sztereo LPCM de akár 8 csatornás 192khz 24 bit audió is mehet rajta.

    Na most a lényeg: a hdmi kontrol adatokat is továbbít, ebben van a CEC a kódolási séma illetve a paritás ellenőrzés!

    A teljes jel eltérhet eszközönként és a választott audió/videó kódolástól függően, de alapvetően az átvitel így zajlik: a forrás video és audió adat minden adat csomagra lekonvertálásra kerül a választott formátumoknak megfelelően aztán a video és audió és a kontrol adatok átküldésre kerülnek TMDS módszerrel (ez nem más mint az átviteli mennyiség minimalizációs különbözeti jeltovábbító szabvány) és három adatcsomagban továbbításra kerül:

    VDP - video data period, azaz a képi adatok
    DIP, azaz data island period - itt van a hang
    CP, azaz control period

    Mindegyik adatcsomag fejlécelve van aztán jön maga az adat, pl 8b/10bit kódolt VDP adatok.

    A rendszerből alapvetően - tehát a struktúrából adódik, hogy nincs lehetőség hibára. A paritás ellenőrzés garantálja ,hogy ami átment az át van menve :D

    Nem lehet ezeket az adatokat jobban/szebben stb átvinni - ha lenne fogalmad arról, hogy egy pixel színe hogyan van kódolva rögtön tudnád, hogy egy "szebb - mélyebb" szín egy teljesen más számsorozat kéne, hogy legyen - nem pedig egy faszábban átvitt számsorozat.

    A digitális jelátvitelnél amennyiben teljesül az átvitel és nem fut hibára, akkor az bármilyen kábel esetén 100%-os.

    Szar kábelnél nem szar kép lesz, hanem nincs kép, mert szinkront veszt és leáll- magyarul ha van kép a TVn akkor hulla biztos lehetsz benne hogy a legszebb képet látod. A létező legolcsóbb még a felbontást és a frekit rendben kiszolgáló (azaz sávszélességű) kábelt kell venni.

    Csakis analóg jeleknél lehet kábelminőségről beszélni.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz ImACeltic #90592 üzenetére

    HDR-t tudsz nézni youtube-ról is - ott van HDR near black teszt video.

    NÉZD_MEG_EZT

    Ha a 72 villog már nem rossz, ideális a 68 de az kikúrt nehéz elérni :D

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz ImACeltic #90600 üzenetére

    Számolni kell a panel beéréssel is. Nálunk valami kegyetlen mennyit változott pedig kb csak az első 100-120 órán vagyunk túl. Kifejezetten fényesedik egyébként.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Mezga Aladár #90601 üzenetére

    Szegény Galileit is kiröhögték, sőt még megégetni is meg akarták, aztán tessék, James Webb űrtávcsővel nézelődünk és a Huygens landerrel lazán leszálltunk a Szaturnusz Titán holdjára és képeket láttunk in-situ a felszínéről.

    A sötétség azonban az emberiség esetén úgy látom újra hódít, csak úgy mint a Gyűrűk urában vagy a Star Warsban - rettenetesen erős a sötét oldal csábítása. Úgy látom egyre többen engednek is neki - szóval további jó szórakozást kívánok :D valahogy olyan érdekes, hogy soha senki nem tudta bemutatni, hogy szebb lenne a kép egy drága hdmi kábellel, vagy hogy szebben szól a FLAC ha drága ethernet kábel van a NAS és az audio processzor között. Tessék végre felfogni, hogy nullát meg egyest kell továbbítani, ez ha átment azaz a jelszinkron folyamatos akkor a tartalom bármely kábelek esetén teljesen azonos. Egy TCP/IP packetet sem lehet szebben, vagy csúnyábban továbbítani - lol- én is röhögök... rajtatok..

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Mezga Aladár #90606 üzenetére

    Az baj ha a cseh2-t nézed, mert mi videó jelről beszélgettünk, azon belül meg arról hogy tud-e egy drágább kábel szebb képet adni.

    Hogy jön ide az audió? És te honnan tudod hogy mit tudok az audió rendszerekről - ismerjük egymást?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Lajmund #90634 üzenetére

    bazzz ettől most még én is lefagytam - azt hittem már mindent láttam ebben a szektában - de ezek szerint közel sem.. tápkábel bejáratás...9 rongy- gecc :Y :Y :Y

    Eskü lehet nem is kellett volna G3-at megvenni, elég lett volna a jó öreg C9-et bejáratott kábelre tenni- azzal tutti 3000 nit lett volna a fényerő, mivel négyszer jobban mentek volna az elektronok... :C

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Na jó oké elegem van :D

    Viszont ők is emberek ezért szeretném belinkelni az egyetlen igazolt, azonnal ható a hangzást ténylegesen jelentősen javító hifi, audiophile, purista, audió isten eszközt - ha ez már meg volt akkor vegyetek milliókért 20-as damilt :D kábel lógatáshoz...

    100%_hangzás_tunning

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #90644 üzenetére

    Az USB kábellel az szokott lenni hogy adattovábbítási hibák lépnek fel 1.8méter (hivatalos szabvány hossz) felett, illetve én műtermi fotózások alatt még régen amikor USB-n ment be a mac-be az exponált kép egyből, azt vettem észre, hogy száraz időben a parkettáról bizony statikus töltést szed összes és kommunikációt veszít. Egy sima bevizezett törölközőt dobtunk rá és ment tovább a session. Ennyi. Szóval, igen számít a hossz és számít hogy elkezd el adattovábbítási hibákat tolni - de nem a zene szebb vagy rosszabb hanem a jel nem jön meg, packet loss stb!!!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Kérem szépen a hozzáértők segítségét, hogy a bőrpatkányt a tv melyik sarkára tegyem? - szóval hogy kell elhelyezni, hogy szebb legyen a kép?

    Üzenem a kalibrátoroknak, hogy a melót bukták, a bőregér sokkal jobban megoldja a G3 képét :D
    Bár ha tudtok távból kizárólag levegőben végzett mozdulatokkal segíteni akkor azért utalnék mégiscsak pár százezret - mint a néhai kedvencem, Gyurcsok Jóska, az ország egyetlen igazolt sámán-táltos népi energiagyógyásza.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Úgy látom a szektások eltüntek - vagy csak felkészülnek a válaszokkal, illetve lehet beszélgetnek a föld magjával, hogy ilyenkor mi a teendő :C amikor egy tucat hitetlen gyaúr kikezdi a laposföld tényeket :D

    Mindegy is - én idén még nem röhögtem ennyit fórumozás közben - szóval köszi mindenkinek!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #90659 üzenetére

    Ami a valóságban is piaci rés lenne az az lenne ha valaki venné folyamatosan az oledeket, kipróbálná és visszaküldené a sávos gagyin sikerül paneleseket. Amikor megtalálta a hibátlant abból amit kértél tőle akkor azt a tutti példányt eladná neked. De a cumis kicsomagolós, becsomagolós küldözgetős részt megtenné a vevő helyett. Ez lenne a hand picked selected premium panel program :)

    Nekem megérne simán 50k-t.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz bbuffy #90657 üzenetére

    Na ez minden túl tesz. Genya, ezek szerint a g3 90%-a még nincs kihasználva nálam, a mester guru azt mondta. Egy tápstabilizátor és megkapom 1-2 évtized összes fejlesztését előre! (évi 5-10% fényesség javulással számolva). Ezt remélem az lg ostoba amatőr dilettáns mérnökei akiknek közé nincs az elektronikához, sosem tudják meg mert akkor csak 10 éven keresztül egyre jobb tápkábeleket fogunk ugyan ahhoz a tvhez kapni a pénzünkért.

    OLED forum 2035:
    -Srácok most jött meg az emagról az LG G5 - nem a 2025-ös, hanem a legifjabb 2035-ös modell.
    -huuu de jó, mesélj milyen!
    -hát olyan tisztára mint a régi 2023-as g3-mam amit a technika múzeumnak adtam tavaly, szóval tök olyan volt, mindenben, már küldtem is volna vissza, hatalmas csalódással, csak aztán elolvastam a user manualt és ott le volt írva hogy amit hozzá kaptam alkarnyi fekete rúd, az nem a fali konzol hanem a tápkábel és csak ezzel éri el a 6000 nitet, különben 1400... :DD

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz laci12234 #90683 üzenetére

    Az mi is?

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz oliwwer #90686 üzenetére

    Zsír! Gratulálok hozzá! Nagyon jó TV a c3!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Kerio #90688 üzenetére

    Bármilyen LG hez képest, kezdve a kilences szériától, igazi előrelépést csak az MLA paneles G széria ad.. a többi kis igazítás csak, valószínűleg egymás mellé téve lehetne csak keresve kiszúrni, valós otthoni egyedüli TV-ként nulla javulás mondjuk egy c3 egy cx-hez képest. Szerintem.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Kerio #90697 üzenetére

    Ha jól tudom az 55, 65 és a 77 colos G3 MLA paneles. Lehet még egy mérettel kisebb is, de erről fogalmam sincs, ez a három tutti.

    Én ezt az állványt használom 77 coloshoz és tökéletes (ne parázz hogy 75-ig van írva, hibátlanul mutat a 77-es rajta)

    ÁLLVÁNY

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz zazenke #90695 üzenetére

    az LG MLA paneljét megtalálod még a Philips 908-asban illetve a Panasonic MZ2000-ben is.

    A philips most mutatkozott be, a német HiFi.de kalibráltan D65-re elvégezte a méréseket és hatalmas csalódás mert csak 1080 nit 10%-os méretű fehér felületen a maximális fényereje, míg az LG 1450 nitet hoz ugyan ebben az attrakcióban.

    A Panasonic rettenetes áron van, de ha pénz nem számít, nyugodtan vedd meg, egy két user interface akadás meg baromság ellenére filmezni a legjobb TV ezen a bolygón írásom pillanatában. De a G3 nagyon közel van hozzá - relax :D

    Sony samsung paneles - és csal is a képpel (sharpening, highlight kiemelés stb)

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Calogero #90705 üzenetére

    Igen, csak ezzel borzasztóan hanyatt dől - ami van akinek rettenet zavaró. Főleg ha pl fekve szeretsz TV-zni és eleve kicsivel "feletted" van a TV képe.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz zazenke #90703 üzenetére

    Én a QLED-et nem keverném ide, teljesen más technika, igazából az LCD panelesség összes átkával, hiába nagy a fényerő, közelében sincs egy OLED-nek. Főleg ha sötétben mozizásról beszélünk. A QD-OLED már más tészta, abból az elsőgenerációsakat megveri fényerőben a G3. a második generációsat is amennyiben Samsung TV-ben van - a Sony tett rá egy extra hűtőbordát, így meg tudták növelni a fényerőt, még egy ici-picivel (amit nem látsz) a G3 fölé is mentek (bár nem minden képernyő fedettség esetén azt is el kell mondani...)

    Arra ne számíts, hogy MLA paneles lesz jövőre a C4. Illetve a 83 colos MLA panelről is azt mondták, hogy még 2024-ben nem lesz, de 83-as QDOLED sem egyébként.

    Ha várni akarsz akkor egyedül a G3 áresésére tudsz várni, szerintem 1 milla környékére le fog menni a 77-es kb mire kifut.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz torma1981 #90723 üzenetére

    Hát én mint G3 tulaj (aki természetesen megnézte a C3-at is, mert C9-ről jöttem) szóval azt mondanám, hogy jelentős. HDR-ben a G3 tényleg üt.

    Nem vágytatok sosem arra, hogy ha napkorong van ábrázolva egy képen akkor az legyen már tényleg fényes? A G3 tudja - végre.

    SDR fényerő már túl sok is.

    Színgazdagság: sokan nem gondolnak rá, mert csak a csúcsfényerővel foglalkoznak, hogy az MLA lencsék a primér színek fényerejét és ezáltal a színteret is jelentősen javítják. Szinte QDOLED szerű színek - brutál.

    A felépítmény, a kivitelezési minőség csillagos ötös. Nem véletlen az önsúly!!! Nem szarból van - rendes fém mindenhol, igazi high-end cucc.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz VincentVG #90727 üzenetére

    Képre nem nagyon van tényleges különbség a c3, c2, g2 példányok között.

    Itt tényleg az MLA panel változtatta meg a játékot, de nem kicsit.

    Egyébként a G3 iszonyú jól mozog, mindenki a Sony - t dicséri de helyesen beállítva a g3 mind hdr-ben, mind SDR-ben iszonyú szépen mozog, természetesen kikapcsolt Trumotion mellett!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz torma1981 #90730 üzenetére

    Ne, haragudj, hogy ismeretlenül kellemetlen helyzetbe hoztalak - és főleg azért ne, hogy ismét megteszem: a méretet semmi sem pótolja. Nekem annó volt 55VT50-em (ez egy legandás plazma TV volt) - aztán lett 65VT60 és hát konkrétan mellbevágó a méret különbség. Ha jól emlékszem területben majd 40%-al nagyobb?!

    A G3 egy isteni készülék - tényleg. Mindent új szintre emel, de ha engem kérdezel gondolkodás nélkül venném a 65C3-at 55G3 helyett, mert ha nem tudod miről maradsz le akkor az nem fáj, viszont a méret egész nap az orrod előtt lesz - pl 4k-t szerintem nem is látni 2.5 méterről már 55 colon vagy hubble space teleszkóp szemed kell legyen.

    Csak sose nézz meg egy G3-at....

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Yodamest #90750 üzenetére

    Oh yeah baby :DD

    Látok is minden apró részletet.

    Egyenkénti iszonyú döbbenet hogy a 65-ösön előtte nem látszódtak:

    Smink hibák
    Doszlet hibák
    Rotoscope artist trehánysága
    Fos cgi textúrák
    Egy csomó ruha finom részlet pl bársony szőr stb

    A 77-es nem kíméli az anyagot, ez mindent megmutat, nincs kecmec.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Pro Koryak #90764 üzenetére

    A 83" G3 jóval magasabb kitartott fehérre képes mint a c3. Más a panel még ha nem is mla. Szóval szerintem van értelme és létjogosultsága.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz OgreImre #90785 üzenetére

    Vedd le az élességet nullára és kapcsold ki a szuperfelbontást.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Generalhu #90787 üzenetére

    Őszintén?

    Egy: majd vissza megy a következő mérési időnél, meglásd (érik a panel) - kettő, akit zavar hogy SDR-ben csak 533 nit fényerő van az nem erről a bolygóról való... Illetve ne tv-t nézzem hanem ívheggesztőt 2 centiről.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Generalhu #90790 üzenetére

    Nézd meg a g2-t. Ingadozik. Tanulja magát a panel illetve biztos vagyok benne hogy akár 15% szórás is van benne pl ahogy napon belül használtad / melegedett stb.

    Nálam a g3 láthatóan kifényesedik ahogy bekapcsolás után bemelegedik kb 5-10 perc alatt.

    Ez számomra - mármint a linkelt adat nem azt jelenti hogy veszített a fényerejéből. Hidd el hatalmas lauf van a panelben hogy 10-20000 órán át ne csökkenjen a látható fényerő ahhoz képest ahogy a valóságban ténylegesen öregszik. Tehát egyre jobban ki van vezérelve de mondom az akár 50.000 óráig nem éri el azt a szintet amikor már nem tudja jobban hajtani a szoftver a panelt. Magyarul elbaszott sok idő mire ténylegesen elérsz oda hogy már maxon megy a vezérlés és ténylegesen az öregedő panel látható fényvesztést szenved el. Iszonyú stabilak a mai oled panelek sokkal jobbak mint anno a plazma ami 50ezer óra alatt valóban 50%-ot vesztett a fényerejéből, aztán mégsem látta a valóságban ezt senki.

    Én a c9-emen egy nagy kompenzációs ciklust éltem meg azaz 2000 óra fix hogy meg volt, de a második még nem jött tehát valahol 3000 óra körül van majd' négy év alatt. Szerintem az ezer óra /év reális, ami minimum 20-30 év tökéletes panelt jósol. Na most úgy is veszek majd G7-est, ismerem magam :)

    [ Szerkesztve ]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Oneil85 #90791 üzenetére

    Egyetértek teljesen. Minap nosztalgiáztam és élővettem a Titanic-ot. 18-as SDR fényerőn volt nekem számomra, szubjektív módon olyan mint a mozi.

    Aztán persze vannak tartalmak ahova ez nem elég de 38 fölé még sosem kellett menni.

    SDR általában véve tökéletes!

    Nem úgy mint a tetves DoVi HDR. Jajj. (persze ennek semmi köze magához a Dolby visionhöz)

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Oneil85 #90796 üzenetére

    Meleg 40-nek köze sincs a D65-ös cél fehér színhőmérséklethez az 100%. Ha hűvösebb wb-t szeretsz max 45 de tényleg az a max.

    G3 amúgy is szerintem hamiskás mert enyhén zöldes fátyol van rajta.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Oneil85 #90806 üzenetére

    Ez az örök dilemma.

    Van a szakma, azaz a kalibrátorok által mondjuk 100%ra belőtt TV és van a user aki bajban van ha az neki nem tetszik.. Ideálisak esetben találkozik a kettő, de én pl magamról tudom hogy velejéig romlott látásom van ;]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz VincentVG #90818 üzenetére

    Ritka ilyen fiatalon, amúgy idősebb panelnél meg sajnos gyakori ha nem a leggyakoribb hiba ok.

    Ha váltasz arra figyelj hogy mások is szerelnek LG panellal, illetve a Samsung QD oled paneleknek is van bajuk rendesen pl sokkal beégésre hajlamosabbak mint az LG panelek.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    Aki meg akarja fingatni rendesen az OLED TV-jét nézze meg a Kék Bogarat a HBO max kinálatából. Eskü hallom ahogy sikítozik az ABL áramkör :DD

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz saint555 #90830 üzenetére

    :)) örülök, hogy csak ennyi volt :)) fólia megoldotta.

    Kérdésre: hát feltetted a nehéz kérdést.

    Rövid tömör válasz, igen érdemes kalibráltatni, de mint mindennél itt is van ám csapda, nevezzük kompromisszumnak.

    Előrebocsátom, hogy mindkét kalibrátorunk - tehát ABC sorrendben János666 és Vhiktor igazi profi szinten végzi a munkáját, biztos lehetsz benne, hogy az általuk kalibrált kijelző az adott kijelző hardware-es és a gépház alatti firmware-es lehetőségeihez képest a maximális szín és EOTF görbe (SDR-nél gamma) precizitással fog megjelenni.

    Mit jelent ez?

    Azt jelenti, hogy ők arra törekszenek, képzésük okán azt tartják kizárólag szem előtt, hogy minimalizálják a színhibákat - ezt hívják delta E-nek, illetve a fényességi adatok is a helyükre kerüljenek, tehát egy szürkeskála a feketétől a hófehérig stimmeljen, az a fényesség kerüljön a képre amit az anyag diktál.

    Ezt hívjuk kalibrációnak.

    A probléma ott kezdődik, hogy mivel ők a legalacsonyabb delta E értékre hajtanak, eleve meg van kötve a kezük abban, hogy melyik gyári profilt tudják kalibrálni (ezen túlmenően a kalibrációs szoftver úgy tudom eleve fel sem ajánlja nekik az összes profilt, mert nem mindegyik kalibrálható).

    Ebből kifolyólag én pl abba a nehéz helyzetbe kerültem, hogy azt látom, hogy van olyan profil ami számomra, tök szubjektív módon azt sugallja, hogy bizony az a mód mutatja a legkevesebb black crush-t azaz a legkevesebb fekete közeli részletet nyeli le eleve. Történetesen ez a legcsalósabb profil amit ők nem használnak.
    Úgy tűnik továbbá, hogy amit a TV feketének akar ábrázolni, tehát úgy dönt firmware-ben a belső képi szoftvere által, hogy nem kell megjeleníteni, azt te beállítással vissza nem hozod, legjobb példa a fekete szint csúszka - hiába húzod felfelé, nem fog több részlet előkerülni, csak a megjelenítésre felkínált anyagot tudod világosabban ábrázolni - sajnos a valós nullás fekete emelésével együttesen - magyarul szart se ér. Ugyan így a 22 pontos kalibráció sem változtat ezen, mert te csak IRE 2.5-től kezdődően tudod emelni a képi tartalmat, hogy mi legyen fekete felett képi tartalom az nem eldönthető.

    Mindkét csúszkával kizárólag feketébe tudsz taszítani neked nem kellő dolgokat, onnan kiszedni nem tudsz, csak azt lehet világosítani amit a képi profil eleve megjelenítésre szánt.

    Engem (helyesen) elítélnek a szakemberek, mert ők azt mondják, hogy bizony törekedni kell a helyes képre - csak nekem az az érvem és itt nem egyezünk, hogy mi a helyesebb és kinek? A legkisebb delta E mellett egy rakás fekete közeli részlet kuka, vagy kicsit csalós színek, kicsit poszterizált gradiensek mellett a legtöbb, bársonyosan szép fekete közeli részlet.

    Ki tudja, hogy egy szín milyen az eredeti videoanyagban? Persze az agyadnak vannak elképzelései, hogy milyen kék az ég és milyen zöld a fű és hogy ne legyen LCD neon zöld pl az utóbbi, de én messze nem erről beszélek és nem ilyan látványra vágyom.
    Ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a mérhető hamis profilos színtorzulás nem is kromatikusan zajlik le, tehát nem árnyalat (hue) torzulás történik, pl sárgából zöldes sárga lesz, vagy egy piros szín lilába hajlik, hanem szín luminencia torzulás következik be, azaz világosabban jelenik meg illetve veszít a telítettségéből mivel a TV WRGB OLED paneles, azaz fehér, piros, zöld és kék pixelek fényéből kever - azaz ezen belül a fehérrel világosít = telítettség vesztés következik be, mivel a profil eleve sokkal világosabb lévén kénytelen a W pixelt nagyon hajtani a szín rovására. Ezt ne úgy képzeld el, hogy kotta szar. A látás nem így megy és az LG sem tudta volna meghódítani a világot ha annyira szar lenne a WRGB metódus. Ja és az összes profil előbb utóbb csinálja, hiszen a WRGB mindig csal minden körülmények között - csak akkor nevezhetjük kalibráltnak, ha a fényesség javát benne hagyod én nem sokat csal. Pl a Samsungok ezért tudják sokkal jobban fedni a rec2020 színteret, mert nincs fehér pixele, ő kajak RGB-ből kever, azaz addig tud egy színárnyalatot fényesíteni, amíg valamelyik primér komponens fényességi limitébe bele nem ütközik.

    Bocs nagyon beszakmáztunk :D

    Szóval: számomra ez ízlés kérdése - és elismerem azt amit ők mondanak - illetve elfogadom, hogy a WOLED mindig is csal a színekkel - ezért ők eleve egy szűkebb fényességi módban kalibrálnak, ahol még stabilabb a panel, LG-nél HDR dolby vision esetén a "Mozi" mód lesz az - itt a leghelyesebb a panel ábrázolása.

    Szóval igazából a válasz attól függ, hogy te mit tartasz szépnek és én azt gondolom, hogy 99% hogy el lennél ájulva a kalibrált kijelzőtől. Tényleg, nem cinikus vagyok, őszintén elismerem a kalibrátorokat.

    Nekem az LG-vel van a gondom, nem a honfitársainkkal, mivel az átkozott firmware bizony nem ugyan azt csinálja fekete közeli helyzetben a kalibrálhatatlan profilnál,mint a kalibrálható profiloknál. Arról már nem is beszélek, hogy a kalibrálható Mozi DoVi profil dither zaj havazást csinál a teljesen fekete jelenetek közti vágóképeknél amit én rohadtul látok - persze a fekete szint csúszka 49-re húzásával ez eltűnik, kár hogy visz magával megint egy jó adagot az amúgy is hurkalé mennyiségű fekete közeli részletekből.

    Folyamatosan külföldi fórumokon egyeztetek, folyamatosan nézegetem a kritikus videókat, illetve nézek olyan YouTube videós szakembereket akik elmondják, tehát nem kell a látottakra hagyatkozni, hanem élő szóban leírja a valós emberi szem által látott látványt, szóval elmondják, hogy mit kéne látni kritikus fekete közeli tartalmaknál és sajnos számomra a kalibrálható profil nem tudja. Pl Netflix Usher ház bukása, amikor az ügyész megjön a taxival (3. perc) és bemegy a házba, a ház front jelenet után a verandát táod pár másodpercre, ott van jobb oldalt egy karosszék ami felett egy fekete közeli árnyékban lévő függőleges sáv van. Ez be van deszkázva. Látni kéne. Sony HX310-es referencia monitor mutatja, tehát az anyagban benne van. És az LG Mozi módban hááát, szóval inkább nem mutatja :D

    Ennek ellenére ha hiszed ha nem, eddig az összes kijelzőmet kalibráltattam, mert ha olyan a video anyag, akkor nincs ez a probléma öröm nézni a kalibrált profilt.

    Ha meg jön a Sárkányok Háza ep7 szerű 1 nit alatti jelenet, akkor előveszem a saját profilomat ;]

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #90832 üzenetére

    Igazad van, nem írtam, hogy HDR-ről írtam, azon belül is csak a Dolby Visionről - ebben jelenik meg minden új streaming tartalom azt látom.

    Én már alig várom, hogy megmutassam neked, amiről itt okoskodok - váltig állítom, hogy egyszerűen nem egyfomra mennyiségű fekete közeli részlet van a különféle képmódok közt - értem, amit írsz, hogy ezek csak memória slotok- de szerintem a G3 valamiféle algoritmust máshogy használ, mert ha elvégzed azt a szimpla tesztet, hogy megfogod a nagyon precíz DoVi "Mozi" programot és feltekered a fekete szintet, majd ezt összeveted az élénk móddal, akkor azt látod egy rohadt sötét jelenetnél, hogy a Mozi elnyel bizonyos részleteket és azon nem emelhetők ki. UGyan ez igaz, IRE 2.5 -5 értékekkel való játéknál.

    Majd megnézzük együtt - peace :D

    Amúgy én ha hiszed ha nem egy kevésbé fényes "élénk" módot állítottam be arra az esetre ha a sötét részletek miatt ez a mód kell - most írásod után csak kiváncsiságból megint összevetettem a Mozi-val és jóval visszafogottabb átlagos képi fényerőben - mondjuk le is van véve az OLED pixel fényerő 65-re, illetve a szaturáció 46-ra, pont azért hogy ne legyen élénk. Csak és kizárólag a sötét részlet ábrázolás miatt tetszik ami iszonyú különbséget mutat az összes többi memória slot-vagy módhoz képest.

    A memória slotos magyarázat még egy dolog miatt nem egyértelmű számomra: teljesen alaphelyzetbe állított módoknál, tehát ha kézzel mindegyikből kiveszem az összes "javító" opciót, pl kifejezés fokozó, meg dinamikus kontraszt stb - tehát ha az összes ilyen szar ki van kapcsolva, akkor nem lehetne különbség elvileg a kép tónus kontrasztja között csak és kizárólag a fényerő térhetne el - de ez nem így van. Miért? Olyan mint ha egyes profilok belül a gépházban S alakú gradációs görbével mennének...

    Ja, természetesen felfogtam amit írsz, ha bekalibrálod a TV-t az egésznek nincs jelentősége mert lesz egy tökéletes profil - hívják azt bárhogy is.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Dareiosss #90843 üzenetére

    Azzal már rengeteget nyerne a világ mivel az MLA a primér színek fényerején rengeteget hozott, tehát még ha le is van limitálva a C4 MLA paneles fényereje, pl 1100 nitre akkor is sokkal nagyobb színteret tud precízen megjeleníteni, mint az MLA nélküli fehér pixellel fényesre hajtott panel. Én egyébként nem látok az LG-nél más lehetőséget, a samsung rettenetesen agresszíven áraz, és jövőre ha a mostani 95C lemegy alacsony szériás árra akkor az bizony eladhatatlanná tenne egy MLA nélküli C4-et.

    Szóval piaci logika azt diktálja, hogy lesz MLA mindegyik C4-ben, más kérdés, hogy a G3 idén rettenetesen jól ment - ezt is lája az LG - prémium árcédula ellenére iszonyú profitot hozott nekik - szóval ha elakarják adni a G4-et akkor itt meg egyértelműen növelni kell tovább a fényerőt - be kell célozni az 1700 nitet D65-re kalibráltan - egyébként ez egy rendesebb hűtéssel elérhető lenne, illetve mende mondáznak egy ideje hogy jón megint új kék alpixel, az megint csak rettenetes sokat hozna a színtéren.

    Mondjuk ha őszinte véleményt kérsz tőlem, bőven sok a mostani csúcs fényerő. Nem kell több nit. Inkább az kell, hogy a tartalomgyártók fényesebbre gradeljenek, többen használják ki akár csak az 1000 nites konténer lehetőségeit. Jelenleg az anyagok nagy hányada jó ha van 400 nit körül.

    A fejlődés egyébként nagyon szépen halad, csak mindenki a lényegtelen dologra koncentrál a csúcsfényerőre - ez olyan mint a CPU gyártók gigahertz háborúja volt (van) - értelmetlen.

    A lényeg a sötét részlet ábrázolásban és a színtér fedésben rejlik.

    Nézzétek meg Eugene Belsky - 8k HDR Dolby Vision című videóját - egy vörös rózsa az ikonja - rögtön a főcím után egy rettentetesen sötét csak a softboxokban alapból bentlévő keresőfény világít meg egy pezsgős üveg nyakat. Aztán feloltják a lámpákat, de a lényeg azon van ahogy indul a jelenet. Nagy kedvenc demóm ezért pontosan emlékszem minden részletére, így arra is, hogy a C9 mennyire csak apró csíkszerű részleteket, meg egy két világosabb "csúcsfényt" (drót stb) mutatott meg a fémfóliából, míg a G3 teljesen tökéletesen minden pontján értelmezhető világossággal mutatja meg kotta fekete alapon ugyan ezt, semmi sincs feketébe fordulva, minden kivehető és gyönyörű árnyalatokkal teszi mindezt - hatalmas javulás.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Pro Koryak #90846 üzenetére

    Valamit rosszul nézel a C3 a teli fehér kivételével minden nagyobb területen megveri a G2-t, igazából a G2 csak a 10%-os és az annál kisebb felületi csúcs fényerőben veri meg a C3-at, de ez meg konkrétan semmit nem számít.

    Szerintem go C3!

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Vhiktor #90832 üzenetére

    Egyébként kicsit félreértetted a mondatom jelentését, mert én arra akartam célozni, hogy amennyiben leültetsz egy átlag embert két tv elé - az egyik legyen egy általad kalibrált C3- ami kimaxol 815 nitnél, a másik legyen egy NEM kalibrált G3, gyári beállításokkal, de ugye eleve lényegesen nagyobb fényerővel, akkor megnézném ki tudja-e szúrni a csákó, hogy melyik a kalibrált az alapján, hogy milyen színeket lát, illetve melyikre mondaná azt hogy szebb számára...

    A feladat még nehezebb ha nem egymás mellett hanem egymás után nézi meg a két TV-t. Illetve úgy is értettem, hogy az átlag ember melyiket, mármint melyik hibát látja jobban, mi zavarja? A színhibát, vagy a fekete árnyalatok hiányát, vagy netán a csúcsfényerő hiányát?

    Én csak annyiban vagyok kicsit más véleményen hozzád képest, hogy számomra a sötét árnyalat hiánya egy nagyobb hiba mint pl egy 5-ös delta E értékekkel menő kijelző.

    Én amondó vagyok, hogy nem sok olyan ember van mint te vagy én, vagy itt pl még egy páran akiknek az fontos, hogy szép legyen a kép, ne csak fényes. Legjobb példa a rosszra, hogy az emberek zöme abszolút behúzható a vásárlásba azzal ha villog és atom színes valami - egyszerűen azt gondolja hogy az a jobb- lásd áruházak eladó termei - a horror horrorja számomra.

    Egyszó mint száz, én már látom mi lesz ennek a vége: felkérlek, hogy kalibrálj nálam, majd kiderül, hogy a kalibrált profil pont annyi near black részletet mutat mint amennyit én látok a kis élénk módommal, magyarul a probléma számomra csak a kalibrálatlan gyári módok miatt van. Én ezt érzem reálisnak.

    Egyébként én az EBBEN a videóban elhangzottak alapján gondolom, hogy jelenleg kalibrálatlanul a G3 Mozi módja bizony rettenet sötét és nem mutat mindent meg amit kéne.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz kolosszus87 #90849 üzenetére

    Ez igaz, bár a kettes szériáig ez főleg build quality, tehát szerelési minőség, belső elektronikára minőség, egyéb anyaghasználat illetve megjelenésbeli különbség volt, képben pont rettenetesen együtt voltak. A G3 vs C3 az első, nyilván tudjuk miért, jelentős képminőségbeli különbség.

    Egyébként ezt rohadtul megérezte az LG.

    Én szigorúan magamból kiindulva, ha most nincs G3 illetve nem MLA paneles lenne, akkor én már valószínű hogy Sony user lennék..

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Bandeee82 #90852 üzenetére

    Ez azért nem biztos hogy a tv hibája. Inkább szar az app. Bár nekem - igaz G3 - simán mennek a netes böngészős streamek.

    Mi az URL? Megnézem ha gondolod.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Bandeee82 #90852 üzenetére

    Ok okosan rájöttem hogy a neve az URL kb :)

    Nézem. Foci megy ha jól látom. Az utolsó gól óta megy, egyenlőre zökkenőmentes

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

  • hunspikey

    őstag

    válasz Bandeee82 #90857 üzenetére

    Nálam ez folyamatosan megyen kb 40 perce, fullHD-ban.

    Szerintem nyomj a routerednek egy restartot, simán lehet hogy nem a tv a ludas.

    Elkapcsolok, nem akarom hogy beégjen a logó xD xD

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák