- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- UHD filmek lejátszása
- Hajlított gamer monitorral támad a TCL
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #90026 üzenetére
Ebben természetesen igazad van.
Én arról értekezek, hogy mi van akkor, ha a mélyen tisztelt kontent kreátor átesik a ló másik oldalára és nézhetetlen sötét képet akar letolni a torkunkon?
Imádtam az Apple TV Siló című sorozatát, de az általad említett Mozi módban őszintén komolyan, egyszerűen élvezhetetlen sötét. Amikor a lány a második epizód vége felé lemászik a fúrófejekhez konkrétan fekete pacák hömpölyögnek fekete alapon. Az egész sorozat (szándékosan?) túl sötétre van húzva.
Most egyből veszed a klaviatúrát és írod, hogy ezt kell tiszteletben tartani, mert ő a kreátor.
Igen, de tudod mi a baj? Ha van egy szoba belső ábrázolva ahol szemmel láthatóan 4-5 főfény ég, nevezzük lámpának, akkor az nem lehetséges, hogy a szem konkrétan gyertyafényes vagy még sötétebb jelenetnek látja. Kajak látszik, hogy felvételkor a fővilágosító szépen betette a hajfényt, a sziluett gégent, derítő fényt, stb -mindent, de aztán a baromarcú utómunkások lehúzták kb 10 nitre.
Az agy ilyenkor tiltakozik, mert nem ezt látod a valóságban - nem lehetséges.. És a példákat sorolhatnám egy évig - általános divat lett mindent - hogy is mondják? - darkosra - gradelni. Hát sorry, nem vagyok hajlandó a gyökér darkos divat szemetet bámulni és hál istennek menthető az ügy úgy tűnik. Persze, nem helyes, nem kalibrált, cserébe nézhető.Azt halkan jegyzem meg, mert ehhez nem értek, hogy a Netflix, Apple keresőképe miért van "helyesen" exponálva? Arra gondolok amikor tekersz az anyagban és kiteszi a kis képet. Az érdekes tökéletesen mutat mindent. Rohadt frusztráló.
És még egy dolgot mondok: szégyen, hogy ezt kell tenni - csak nem a mi szégyenünk... és mellette meg vannak kotta isteni gyönyörű filmek, sorozatok, tehát nem a TV kevés, vagy én látom egyszer így, majd úgy.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Szerintem brutál jó dealt csináltál - és őszintén kiváncsi vagyok, hogy ugyan azok a tartalmak DV képesség hiányában HDR-ben hogyan fognak nálad megjelenni.
Tegnap engedtem el ezt az egészet megmondom őszintén.. Itt valaki írta, hogy megnézte a Top Gun 2-t HDR verzióban és hogy sötét. Mivel rég láttam a filmet gondoltam egyet és kikerestem - de nem találtam HDR kópiát egyik streaming szolgáltatón se, pusztán a Skyshow Timeon van fent SDR-ben.
Nálam 28-as fényerő van Filmmaker módban beállítva és az összes képi javító ki van kapcsolva kivéve a sima gradációt, mert az a 8 bites szarokon segít.
A film egyből beszippantott, végig is néztem és tátott szájjal néztem a lemenő nap előtt elhúzó vadászgépeket, a csillogó fehér világos havat, a kontrasztos jól világított arcokat, közeli snitteket stb.
Nálam az a világ semmit sem ér ahol egy HDR film még a felét sem éri el stimulusban mint egy SDR. Nincs olyan, hogy magas dinamika tartományú tartalom, pont a képi dinamika nélkül - ez a fából vaskarika. És igen is kellene, hogy legyen egy egységes megállapodás, hogy a HDR-en belül mit hová illik húzni fényességben stb.
Az egész helyzet kb olyan mint az 1.4-es szívó sportautó...
Kénytelen vagyok azzal zárni az egész - már egyébként is túl hosszúra nyúlt - vajúdásom, hogy be kell ismerni és el kell fogadni - a világ tartalomkészítőinek többsége nem tud tisztességes HDR tartalmat előállítani, nem érti meg a célját, nem képes előnyére fordítani, csakis hátrány származik belőle. Számunkra, nézőknek.
Megértem teljesen Vhiktor oldalát - neki az a feladata, hogy a leghűbben tolmácsoló kijelzőt hozza ki az ügyfél készülékéből. Ez a helyes. De ettől még az elfuserált tartalom fogyaszthatatlan marad, és az eszköz, tehát a TV, ami nevében- szórakoztatóipari eszköz, nem éri el a célját, teljesen mindegy hány milliót adtunk érte...
És nem junkpod, nem az (agyon)- tömörítés miatt van illetve majd szólj ha megvetted az Apple TV Siló sorozatát fizikai hordozón, összehasonlítjuk a streaminges verzióval - ja várj mégsem, mert, hogy sosem fog megjelenni. Ooops
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz blakey #90040 üzenetére
Én ezzel azért nem tudok egyetérteni, mert pl ha megnézed a referencia képmódban, tehát LG G3 illetve minden LG OLED esetén dolby vision " mozi" módban (amit egy szoftver hiba miatt a gyorsmenüben színháznak hívnak) a második részt a 46. perctől kezdődően akkor szerintem látni fogod, hogy sérül a néző térérzékelése, az egész kötélmászós jelenet alatt hiányoznak az amúgy mesterien megalkotott fúrógépek struktúrái, az idő által végzett lerohadás, a fúrófejeken ottmaradt föld stb, a kép egyszerűen belevész a sötétbe. Más módokat használva (nem élénk na, azt már kitöröltem a tvből ) ezek a dolgok a helyükre kerülnek.
Nem az a baj hogy az egész egy rettenetes low key műsor, az oké - van egy hangulata, nem kell elbarmolni. De a látványtervező szép munkát végzett, öröm nézni ha látod...
Szóval igazából el kell döntenünk hogy mikor merünk beszólni a Michelin csillagos étteremben, hogy "Séf úr, minden respekt az öné, de az étel sótlan"
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Lajmund #90048 üzenetére
Neked van igazad! Most kapcsoltam ahogy olvasom soraid hogy lehet ugyan az zajlik mint amin a tetves zeneipar átment az elmúlt 3 évtizedben - és követték el ugyan ezt a bűnt (tisztelet a kivételnek pl Chesky Records meg a hasonlók), szóval a normalizálás bűnét. Ha megnézel egy mai tracket soundforgeban akkor azt látod hogy nulla dinamikája van. Lehet videonál is leveszik 1 nitre hogy a csalós LCD-ken is nagyjából sötét legyen
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #90051 üzenetére
Óhh tudom én mi a process , rövid ideig voltam 3D artist..
Ordít hogy a Sárkányok Háza tengerpartos jelenetét fényes nappal vették fel aztán komputerral szépen kékre és 1 nitre húzták.
Miguel Sapochnik a neve a tisztelt rendezőnek ő volt az a
faszdrága úr is aki a Trónok Harca éjszakai záró csata jeleneteit nézhetetlenre gradeltette.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na kérem, pont hogy arról volt szó mennyire nem megy általában a dolby vision tartalmakat szépre készíteni befutott a Netflixre egy közel referencia szintű anyag : A láthatatlan fény.
Hulk ember meg doktor House játszik benne, nem is rosszul, a kép iszonyú plasztikus, jól gradelt, valós, gyönyörű HDR. Már a főcím előtti nyitójelenet bemutatja, hogy kell éjszakai jelenetet ábrázolni...
OLED tulajok pillantsanak bele, megéri.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na ez egy nagyon jó kérdés!
A video minőségnek van mérhető és mérhetetlen része.
Mivel ez egy streaming, a mérhető részéről a tömörítés miatt nem érdemes beszélni.
A mérhetetlen része a kép dinamikája, a tónusgazdagság, a kép szinte három dimenziós tapintható mivolta, a színek korrekt ábrázolása, fényes /sötét árnyalatok helyes megjelenése, kontúr szeparáció, helyes expozíció a becsületes világosítás és még vagy egy tucat egyéb paraméter ami végeredményben nekem azt mondja hogy ez közel referencia szintű képi anyag. Számomra. Egyszerűen tisztességes aprólékos gyönyörű munka.
De mond ha neked gondod van vele, érdekel hogy adott esetben neked miért nem tetszik vagy mely anyag sokkal jobb számodra.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Pont úgy! Teljesen szubjektív!
De egyébként lehet sehol sincs meghatározva hogy mi az a referencia kép - mármint művészeti szempontok alapján.
Ez kb olyan mint az Oscar díjas film kérdése : tényleg az a legjobb? Aligha.
Csak akartam egy ajánlott tenni mivel szerintem borzasztóan szép munka.
Egyébként belenéztél? Vélemény?
Szerk: illetve azt is gondolom hogy a dolby által előírt dolgok nulla hatással vannak a tényleges expozícióra, derítésre, fényelésre, ezek rendezői / fővilágosítói döntések sorozata
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Mert szép is. Igazi sallang mentes, túlzásoktól óvakodó, abszolút nyugodt, profin behúzott képe van. Végig toltam a négy részét, a történet sem rossz bár kicsit giccses persze, mindegy, viszont a képi világába egy jelenet esetén sem tudnék belekötni. Nekem rohadtul bejön.
A második epizód éjszakai pajta jelenete, amikor a vak lány az apjával egy kis tábortűznél beszélgetnek mindent elmond: részlet van a tűz lángjában és ráadásul a pajta leghátsó részei is megjelennek, számomra ez a HDR.Egyébként méltán lehetünk más okból is büszkék a produkcióra: iszonyú mennyiségű honfitársunk munkája, megnéztem a stáblistát, még az általam nagyon nagyra tartott Ekler Viktor is szerepelt - aki nem ismeri, ő vitte Szentendrén az Ekler bisztrót, kiváló séf - szóval a stáb kb 90% magyar - le a kalappal!
A Colorist feladatot a méltán híres Skip Kimball látta el, aki nem kisebb cuccokat adott nekünk mint a Logan, vagy az Avatar, Indiana J. 5, Gyűrűk Ura, A Hatalom Gyűrűi, és persze a Stranger Things, hogy a többi 30 húzó tételt ne kelljen legépelnem - egyszóval nem egy hülyegyerek tette az asztalra ezt a látványt...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
***** ördögszekér *****
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz bbuffy #90078 üzenetére
Nincs olyan hogy OLEDhez való konzol
A vesa az egy szabvány. Ha tudja a választott konzol a 400x300-at akkor jó lesz (természetesen a súlyhatárt is nézve).
Vagy mire gondoltál?
Pl ezzel mi gondod :
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz junkpod #90092 üzenetére
Bocs nálam a konzol legyen funkcionális, főleg ha adott esetben egy több mint egymilliós kütyü lóg rajta ami törékeny mint a hímestojás.
Amit linkeltem nem miss június ezt vágom de 80 kilót bír azaz az asszonyt is felakaszthatod rá ha rosszul viselkedik - ebből láthatod hogy mennyire sokoldalú a konzol ráadásul minden irányban jelentős mértékben állítható.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na srácok én megtaláltam a tutti konzolt :
Egy újfejlesztésű pro-custom-hybrid-advanced grade kettes fali konzol kifejezetten második, harmadik generációs OLED illetve QD OLED paneles TV-khez.
A konzol pár hét használat után a panel subpixeleiben található deutériumot a konzolhoz külön kapható ingyen energia generátor csatlakoztatása esetén tríciummá alakítja, így az előzetes belsős mérnöki analízis alapján a maximális TV fényerejét akár 4500 nitre emelheti.
Én rendeltem kettőt mert 9000 nit kell a Sárkányok Házához
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz wallace 234 #90105 üzenetére
Adamantiumból van természetesen!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Lacielvtárs #90112 üzenetére
Azt jelenti hogy nem tud totál éles vonalakat rajzolni hiszen háromszög az RGB pixelcsoport alakja, nem négyzet.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Howkeddlee #90133 üzenetére
Hát ez nem tudom mennyire hiteles videó.. 3. Percnél még az is elhangzik hogy a C3 MLA paneles
Gyanúsan sötétre van véve a c3 képe, mármint így rögzítették a kamerával. Élőben nem ilyen egy c3 - as.
Szerintem nézd meg élőben!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz oliwwer #90145 üzenetére
Két apró észrevétel :
Régebben játszotta. Nekem a G3 előtt C9-em volt az érdekes tudta a DTS-t. Aztan történt valami és a későbbi szériákból kikerült, most meg a hármasok megint támogatják.
A másik : igazából aki ilyen tv-t vesz a hangját sosem hallja, mert van hozzá egy profi házimozi erősítő..A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Yodamest #90184 üzenetére
Saját példámból tudok csak kiindulni - vehettem volna akármit is - de megnéztem őket és mit tesz istenen nekem a G3 volt egyedül úgy, hogy rendesen mozis, beszippantós képi világa van. Sokkal drágább mint a samu, mégis győzött nálam a képminőségével, meg az egész minőségével, fizikailag masszívabb robosztusabb készülék.
Persze ez totál szubjektív, szóval ezt senki se vegye ajánlásnak.
Számomra fényesebb volt, de mégis nyugodtabb tónusokkal tolmácsoló, ennek ellenére részletezőbb a képe. Nyilván nehéz szavakba önteni ezt, nem is ez a lényeg, hogy le tudom-e írni a különbséget, csak akartam adni egy példát, hogy én hogyan lettem G3 tulaj.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Jó hír G3 tulajoknak, hogy állítólag (AVS fórumon ténykedő emberkék véleménye) nem a TV 1D LUT-ban lévő hiba okozza a dolby vision mód sötét részlet bedőlését, hanem a dolby config fájl ami gyárilag a TV-n van. Ezt tavaly is többször cserélte az LG, idén is lehet számítani rá.
Aki nem bír magával az természetesen kalibráltathat így lesz neki saját, új, remélhetőleg hibátlan DV configja, vagy aki nem akar költeni/várja hogy beérjen a panel, az megtolhatja a 22 pontossal az alsó 10IRE értéknél a cuccot progresszíven elvéve.
Én IRE 2.5-nél bele emeltem nagyjából 8-10 értéket - nem egységesen mert kivettem egyúttal a zöld fátyolt is belőle, szóval 8-10 környékén kezdtem és IRE15-bél fejeztem be RGB, 2,2,2 értékekkel.
Ezt csak az csinálja aki tudja mit csinál- bár megjegyzendő hogy nagyon elszúrni el lehet de cserébe egy képi mód alaphelyzetbe állítással minden nullázódik, szóval nem egy nagytűz ha hányinger lett a kép
Mivel házilag nem áll rendelkezésre DV szürke rámpa, meg egyebek, ami youtube-on HDR esetén szépen elérhető és a következő kis trükköt szoktam használni:
Keress egy olyan jelenetet ahol valami gradiens féle látható - pl folyósó ahol a kamera közelében van világítva és hátrafelé haladva sötétül. Ez nagyon jó. Kezdj IRE 2.5-nél hogy megérezd mit jelent stimulusban. Tekerd el az egyik színcsatornát jelentősen pl +30 és nézd a TV-t. Látni fogod - mert ordít, hogy mi esik bele a 2.5 IRE közeli sávba és mi nem érintett már. UGyan ezt IRE2.5 nullázás után csináld meg IRE5-re, majd 7,5-re.
Így már kapizsgálni fogod hogy min állítasz.
Ezután próbáld meg belőni úgy hogy tartsd a fehéregyensúlyt. Kezdésnek egyforma RGB értékeket javaslok IRE szintenként. Általánosságban még egy dolog elmondható: ha túl nagy a lépcső két IRE érték közt akkor ott sávosodás alakul ki hiszen széttéped az árnyalatokat azon a helyen. Ezért figyelj, hogy lehetőleg 5 értéknél jobban ne térj el a szomszédos IRE értékektől.
Szeretném elmondani, hogy ez nem helyettesít egy profi kalibrátort- igazából csak arra jó, hogy lásd mennyire rendbe lehet tenni az alját - pont ha hívsz egy profi kalibrátort!!!
Kellemes tekergetést
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azért azt szerintem ne mondjuk, hogy egy helyesen megjelenített dovi konténeres anyag nem pont kotta ugyan úgy néz ki mint ugyan az a kontent egy csak HDR-t tudó TV-n. (ha nem jobban a jelenetenkénti metadata miatt)
Itt inkább az a baj, hogy minden TV dovi megjelenítésében hiba van - de erre talán nem az a megoldás, hogy olyan TV-t veszünk ami nem tudja a dovit hanem inkább az, hogy bekalibráltatjuk a dovit.
Én most nagyon kíváncsi vagyok erre és magam is feltételes módban írtam a fenti sorokat. Majd kiderül mert Viera kolléga S95C mellett döntött én úgye G3-azok, de össze fogjuk vetni a tapasztaltakat.
Annyit látok, hogy iszonyatosan be van döntve a DoVi alja - nem értem ezt miért nem írják le többen. Vhiktor kimérte, de mintha a külföldi szakemberek erről nem beszélhetnének.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #90255 üzenetére
A múltkor amikor erről szó esett - mármint az 5:5 pulldown-ról bedobtam a kérdést, hogy hová lesz a hiányzó tört frame-idő? Mert 5 x 23.976 mégsem 120.
Ez úgy van, hogy pusztán egy elméleti max a 120hz, de amikor 23.976 anyag megy akkor a valóságban 119,88hz lesz a panel frissítése?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90321 üzenetére
Én csak ott szeretnék bele kérdezni ebbe az ügybe, hogy bárhogy keresem nem találom a választ a 23.976 hogy lesz 120 (kerek 120) kérdésre. Azt értem, hogy a g3 minden képkockát 5x jelenít meg és így lesz kvázi röcögés mentes. De azt nem értem, hogy ez akkor még sem valódi 120hz, csak mindenki rámondja?
Egyáltalán tudja valaki egy OLED panelnél miért kell 120hz-ben gondolkodni amikor akár le is mehetne 23.976-ra a panel frissítési frekvencia, hiszen ez kvázi nem más mint egy frame puffer kiolvasási sebesség, nem olyan valóságos képfrissítés, mint régen, a CRT képernyőnél megismert foszfor réteg letapogatási frekvencia (elektronsugár pásztázási sebesség).
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kolosszus87 #90378 üzenetére
Én ezt inkább elhanyagolhatónak minősíteném illetve egyszerűen nem minden esetben igaz, mert pl SDR full field white az LG-nél világosabb. HDR-nél persze más a helyzet, itt érthetetlen módon (szoftver korlátozás) az LG nem hozza teliképre még azt sem fényerőben amit SDR-ben hajlandó.
Aztán szintén SDR-nél pl 25%-os képernyő fedettség (full fehér mérőábra) esetén a samu egy picivel világosabb 50% és afölött meg a C3.
Ezt nem azért írom, hogy bevédjem az LG-t, nem kapok pénzt tőlük sajnos, sokkal inkább azért, hogy nehogy azt higyje, hogy ha vesz egy samsungot akkor jelentősen világosabb képet kap a nappalijába. Nem fog. Sokkal többet számít a tükröződés gátló bevonat ilyen esetekben.
Illetve azért gondolom, hogy az SDR számok jellemzőbben az esetében mert pl egy nappaliba nappal nem gondolom, hogy HDR tartalmat bármilyen TV-n lehetne fogyasztani én még a G3 esetén is csak este mozizok, egyszerűen akkor látod azokat a hiperfinom near black részleteket.
Amit viszont tudunk - gyakorlatilag botrányosnak is alig lehet minősíteni a samsung ügyfélszolgálat teljesítményét / garis ügyintézést - ezt mindenképp belevenném a döntéshozatali körbe.
SZERK: bocs, nem volt ajánló szóval nappaliba négy méterről? Csakis valami ótvar LCD 85 col méretben - szerintem. Nálam egy Samsung 85Q60 tevékenykedik, youtube-ot játszik egész életében - pont erre jó
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90389 üzenetére
Nem tudtam, hogy ennyire új. Csak azért kérdezem, mert nálam a C9 volt hasonló, és ott a pixel tisztító nagyságrendekkel szebbre varázsolta. Érdekes módon horizontális sötét sávja is volt amit viszont sosem vett ki semmi. Egész élete alatt meg volt, de mint tudjuk ezek mit sem számítanak valós képernyő tartalmon, mert nem látszik.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Bandeee82 #90399 üzenetére
Beállítások / színmélység / fehéregyensúly / mód
itt van 2 - 10 illetve 22 pontos kalibráció
Bár János 666 és Vhiktor a két szakember proóbálom laikus módjára elmondani egy-két szóban a hogyant:
A 2 pontos arra jó, hogy a teljes gradációs görbe - ahogy fotósok mondják - vagy ha úgy jobban tetszik a fényesség legalját és a tetejét igazítsd. Mivel a legalját fogod meg illetve a legtetejét, tehát a feketét és a fehéret, így igazából arra jó ha általánosságban tapasztalsz valamiféle szín fátyolosságot. Na most ezzel óvasosan, mert csomószor a colorist tette rá az anyagodra és jól át ver vere. SDR-nél könnyű a sztori mert van 1000 youtube-os mérőábra. Szóval az alját és a tetejét tudod RGB tracking hangolni - gammára ez nem jó.
A 10 pontos 10 helyen, a 22 pontos 22 helyen fogható meg, szintén RGB-ben.
Logikus hogy ha azonos mennyiséget emelsz R,G,B csatornákra, akkor ott gammát állítottál, ha meg eltérőt akkor valamelyik szín irányába is ellökted az adott pontot.
Amit Vhiktor mondott az egy egységes tolás az alsó tartományokban, mert IRE 2,5 - 5- 7.5 - 10 értékek a sötét tónusok, azon belül is minél kisebb a szám annál jobban fekete közeli a cucc.
Az én G3-mam zöld mániás illetve a szemem is az, ezért én írtom a zöldet, tehát nálam pl ilyen korrekciós számok vannak, pl ha világosítok: RGB: +5,+2,+4 - ezzel kivettem egy jó adag zöldet és világosabbra is húztam.
Amit ne basztass: fekete szint. Sajnos maximum minden ajánlás ellenében én azt mondom felfelé egyet se - legjobb esetben is vágásoknál video zajt kapsz, rosszabb esetben helló a fekete szintednek - LCD átalakító lenne az üzemmód helyes neve.
Lefelé mehetsz vele, max 2 értéket. -1 egy picit ütősebb képet ad, a -2 már csak pl élénk mód esetén értelmezhető.
Normális profilok esetében 49 vagy 50 az értéke.
SDR tartalom esetén az OLED pixel fényerőt tedd kb 35-re nézd meg, ha szar, max 50-ig értelmezhető, utána széthullik az SDR anyag. Ha netán itt sem elég világos akkor a kontentet dobd el, ne a TV-t.
HDR esetén az IRE értékek helyett másféle számokat látsz, 0-1024-ig van értelmezve a stimulus skála, míg az IRE értékek igazából százalékok. Minden hogy hívjuk, ugyan arra való. Dolby Vision, azaz dovi esetén IRE százalékok vannak, HDR vagy HDR10+ illetve hibrid log gamma esetén meg ezek a számok.
Én szépen bátorítalak arra, hogy játsz egy kicsit a cuccal - elég jól lehet korrigálni a gyári black crush hajlamot. Ahhoz, hogy meg tudd, mit tekersz töltsd be pl a youtube-on az LG teás kannás HDR videóját, LG black vagy mi a neve. Itt amikor veszik el a fényt a felülről fotózott teás kannáról állítsd meg, pont mielőtt feketébe dőlne a kép és ekkor kezd meg a tekergetésed. Elsőre azt javallom, hogy fogd meg a piros csatornát, pl IRE 5-nél, és told fel 30-ra. Na ettől egyből látni fogod, hogy a videóban mely árnyalatok számítanak IRE 5 és aközeli árnyalatoknak. Így haladj tovább.
Ja a teáskanna árnyéka szürke, mert egy pala lapon van- kurva jó RGB tracking beállításra.
Kérdés van írj.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz ChrissTa #90410 üzenetére
Azt tudni kell, hogy minimális változtatás, illetve sajnos úgy helyes, hogy minimális javulás van a 9-es széria óta, tehát b9,c9 készülékek. Jött az EX panel, talán a CX-ben debütált de nem váltotta meg a világot. Az első tényleges látható, combos javulás a mostani MLA panel, de azt meg csak a G3 széria kapta, abból is csak az 55, 65, 77 colosak, a 83 nem!
Van egy kurva jó compare tool a rtings pont komon. Azt nézd meg, minden értéket össze tudsz vetni.
Még egy dolog az LG mellé: tapasztalat. A tavalyi samu QDOLEDekről persze kiderült, hogy rettenetesen beégésre hajlamosak. Nem gondolom hogy egy generációval később megtalálták a szent grált - nem véletlen a legsötétebb a mezőnyből.
Fényességi sorrendben most ez a lista:
Pana MZ2000
LG G3
Sony A95L
Samu S95C és Philips 908 holtverseny.SZERK: jó hülye vagyok csak a kérdésre nem feleltem: G2 vs C3- hát kép alapján szerintem megkülönböztethetetlen a valóságban. Egymás mellett látnál egy két apró különbséget, de az tutti, hogy mindegy melyiket viszed haza.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ki jött a RTINGS Sony tesztje.
összehasonlítás
Érdekes kérdés, hogy ér-e a Sony ártöbbele annyit, amikor nem egyértelmű az előnye az ugyan olyan paneles Samsunghoz képest.
G3-hoz képest előnye van, de mivel az anyagok többsége P3 színtérben van a színtér előny a valóságban egyenlőre nem sokat ad, mivel P3-ban kb. 2% a differencia, a valós filmben lévő színek jó eséllyel nem esnek bele a szélsőséges színekbe ahol az MLA panel hátránya (a fehér pixele miatti színtorzulás) megmutatkozik.
Érdekes, hogy fényességben sem egyértelmű az előny még a Samuhoz képest sem, mert game módban, SDR-ben a Samsung elveri, egyedül HDR-ben fényesebb kicsit.
A G3 megint megnyeri mindekttő ellen a fényességi játékot a HDR hatása neki a legnagyobb- nem mutatkozik meg a Sony csoda hűtőbordájának előnye.Játékra az input lag miatt erősen megkérdőjelezhető, itt is a G3 a legjobb választás.
Mozgásban, árnyalási képességben viszont a Sony a legjobb - évek óta megfejtették a titkot, ami senki másnak nem megy.
Ami ebből a rtinges összehasonlításból nem derül ki az a Dolby Vision képi mód esetén a jelentős sötét részlet túlvilágosítás- erre Fomo mutat rá a videójában (az LG meg black crushol- pont az ellenkezője).
Megint csak megmutatkozott, hogy nincs Hegylakó jelenség, nincs egy mindfelett - továbbra is csak kompromisszumok vannak - főleg ha az árat is belevesszük a döntésbe. Kinek mi számít jobban - mindenki döntse el maga
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Celtis #90473 üzenetére
Srácok a matekkal nálatok van baj.
1800 dollár * 352 USD/HUF árfolyam = 633,600 huf
8% VÁMal növelt nettó: 633.600 * 1.08 = 684.288 HUF
26% magyar ÁFA-val növelt kisker ár = 684.288 * 1.27 = 869.045,76 HUF - erre írtam barokkosan 869e-t.Jó reggelt!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azt tudja valaki, hogy az 5 év panel gari a G3-ra is jár, vagy ez a G2/Z2 privilégiuma volt kizárólag?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hey hey hey - srácok - találtam valami érdekeset, na ezen elmélkedhetünk egy ideig...
Ezúttal a német kollégák (Emmy díjas szakemberek, coloristok stb) vállalták fel a véleményüket egy vak tesztben, ahol végre- véééégre mindegyik nagyágyú 2023-as OLED (és QD-OLED) szerepelt.
FOMO-t mindenki ismeri, ő beszél a vak tesztről 13. perctől kezdve, aki az eredeti cikket szeretné az kattintson IDE
Miket mondott? Pl a Sony-ról? Egyszerűen csal. Kiszínezett, él-kiemelt, kikapcsolhatatlan sharpeninggel operáló képe van. Philips is ezért lett utolsó.
Ami meglepő, hogy a panát második helyre szavazták....
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz sentinel123 #90516 üzenetére
65 hertzes panel van benne? Sosem volt ilyen. Abban a panában egy 120hz-es LG panel dolgozik. Az, hogy a valóságban mit tud neked kéne megnézni, mivel nagyon kevés infó látott róla napvilágot - feltételezem a C3 kategiróájában lehet nagyságrendileg. Egy G2 szerintem jobb TV.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kolosszus87 #90495 üzenetére
Igen, szerintem nagyon jól látod! A cikkben leírják, hogy érintetlen nem konfigurált, nem kalibrált dobozból bontott, de káva letakart és menürendszer takart készülékek versenyeztek abban az állapotukban ahogy az áruházból te vagy én megkapjuk.
Pont ez volt a teszt lényege.
Megint más kérdés, hogy ugyan ez a brigád mit mondott volna ha minden tv a lehető legprecízebben be van kalibrálva és ténylegesen csak a motorháztető alatt lévő hozzá nem férhető képi algoritmusokban és a panel képességeiben van a különbség.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy a Samu a Sonyval (egyforma panel) mit meccselne illetve a Panasonic az LG G3-al és a Philipsel - (szintén kotta ugyan az a panel) mit meccselne kalibráltan.
A g3 a játék módban szerzett hatalmas előnye és a többi téren összegyűjtött csak kismértékű lemaradásával nyert. Igaz mindenes - az áráért minden tekintetben kapsz egy jó készüléket.
Én három hete folyamat tekergetem az enyémet és mostanra - teljesen totál szubjektív módon, rettenetesen szép képe van - számomra - bár aki látta az mind azt mondta, hogy gyönyörű..
Ami érdekes, hogy a G3 rettenet szereti lenyelni a fekete közeli részletet.
Az új kedvenc teszt filmem: Az Usher ház bukása, első rész, kb első 10 perc, amikor az ügyész kiszáll a tesla taxiból és elé áll a kivilágítatlan háznak - na onnan vállik el a szar a májtól... Gyárilag az enyém nézhetetlen volt - hulladék, igazi DoVi fekete kénköves pokol. De lehet javítani. És a FOMO videójában szerepel ugyan ez a jelenet és ott elmondja, hogy azért a Samsung és a Sony bizony ott mutat dolgokat, szóval G3 tulajok - tekerni kell - vagy inkább kalibráltatni - van mit...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90522 üzenetére
Ez azért nem helytálló kijelentés, mert a tulajok 90%-a nem kalibráltat - tehát a TV-nek úgy kell jól teljesítenie ahogy van. Dobozból nappaliba - kész. Vagy tudja vagy nem.
Amit írsz az kb olyan, mint ha vennénk kocsikat, tesztelnénk és azt mondanánk, hogy jó, jó, volt egy teszt ahogy a szalonból kijött, de ez nem mérvadó, mert igazából ki kéne cserélni a gyári ECU-t egy MoTec-re és úgy megnézni hogy mit tud...
Nagyon kevesen kalibráltatnak hidd el. Talán ennek a fórumnak pont az a célja, hogy egyrészt növekedjen a kalibrált kijelzők száma, másfelől ha nem is kalibráltat teljeskörűen, legalább helyes alapbeállításokkal menjenek a készülékek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Onkyo Hifi Torony
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- 189 cm-es (75"-es) Ambilight Philips 75PUS7354/12 OLVASD VÉGIG!
- Lg OLED65GX6 Prémium Oled Tv! 65" 4k-UHD/120hz/1ms/G-sync/Dolby Vision/Atmos/Gaming TV
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs