- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Hobby elektronika
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi belépő szinten
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz YelaWolf #89697 üzenetére
Indíts el egy manuális nagy pixelfrissítőt. Hátha javít rajta, nekem a C9-en javított annó rengeteget. Bár sajnos meg kell jegyezni azt is, hogy nincs teljesen homogén panel. Ha nem javul akkor szerintem ez cserés, mivel rettenetesen látszik.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Yodamest #89694 üzenetére
Nekem az a bajom, hogy amíg SDR-nél a világ tud megfelelő tartalmat gyártani, tudják használni, gyönyörű tartalmak vannak, addig az HDR-hez tisztelet a kivételnek hülye mindenki, ráadásul már nem is a filmről szól a dolog, hanem azt hiszik a villogással el lehet adni, sztori már nem is kell...
Hogy értsd én mennyire nem a nit vadászok táborába tartozom, nekem Panasonic VT50-em után VT60-am volt, ezek a plazma TV-k professional módban nagyon szép majdnem tökéletes feketét adtak (VT60 0,0033 nitet tudott!) - cserébe nem voltak túl világosak, kb 90 nit volt a csúcs fényerő - és ez tökéletesen elegendő.
A G3-at egy picivel világosabban hajtom, szerintem olyan 120 nit környékén lehet, SDR-ben, mert 35-ös OLED fényerőt használok Filmmaker módban, minden egyéb vackot kikapcsolva tartva. És tökéletes.
Na és akkor nézzük a HDR-t.
Amennyire csodálatos lehetne annyira hányok tőle.
Mert mi történik? A gyártók minden gaztettet elkövetnek ellenünk, fogyasztók ellen és igazából ez az egész vita / baráti egyeztetés ezért történik.
Ugyanis azt meg merik maguknak engedni, hogy:
1: SDR tartalmaz egy-az egyben beletesznek egy HDR konténerbe, pl Bladerunner 2049
2: Felskálázzák az SDR-t (ez a legkárosabb genyóság) hogy villogjon, ettől persze zajos és nézhetetlen: pl Vasember 1
3: leszoknak a derítőfény, normális bevilágítás használatáról a szettnél mert legyintenek: a HDR- majd az elviszi, ilyenkor látni 1000 niten világító ablakok előtt fekete sziluetteket.Ja és a legviccesebb, hogy amikor ezt elutasítjuk akkor ránk sütik a "Nem tiszteled a kreátor akaratát!! Eretnek!!" - Hát bocsánat, de mit tegyek, ha a tisztelt kreátor engem átver, pl eredeti Bluray UHD HDR lemezen is max 200 nit a CLL a Bladerunner esetén!!!
Szóval ekkor nekem mit is kéne tisztelnem? A HDR és az SDR verziót a Vincent egymás mellé tette két LG CX-en és tökéletesen megegyeztek, mert megegyeznek, magyarul a vevő át van verve, mert nem HDR-t kap hiszen nincs nagy dinamika, mivel 200 nit az nem HDR (a film zöme 140 nites csúcsfényekkel megy végig).
Most néztem meg az Apple TV-n az Invázió záró részét - botrány... kb 70 nittel megy végig, nézhetetlen sötét szar. És amitől ultra módon kész vagyok, hogy a HDR arról kéne szóljon, hogy a fényesebb részekben több részletet látsz, de nem ez történik, mert a fények ki vannak égve, majd okosan az egész le van húzva a béka segge alá fényben... ezt nem lehet se tisztelni, se élvezettel nézni, se semmire sem tartani.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz junkpod #89711 üzenetére
Pontosan! Ezt sajnos sokan keverik! Más a fényáram és más a fényerősség, és teljesen más a megvilágítottság, vagy fénysűrűség!
Röviden adott fényáramú fényforrás adott méretű felületre (inkább térszögben) történő kisugárzása a fényerősség.
SI szerinti egysége a kandela, de ezt TV-k esetében nem használjuk, hiszen nem tudni mennyi a fényforrás kibocsájtási fényereje és azt sem tudjuk mekkora térszögben teszik ezt a OLED diódák.
Ha azonabn egy adott felületre számítjuk a dolgot, pl cd/m2 akkor már lehet beszélni nitről, ami az adott méretű, tehát 1 négyzetméter felületre eső fénymennyiséget, azaz megvílágítottságot adja meg (1 cd/m2 = 1 nit)
Ha egy TV 100 nitet tud pl teljes képernyőfelületen, akkor az azt jelenti, hogy minden egyes m2 felületre tudja azt, és akkor könnyen belátható, hogy teljesen mindegy, hogy 77 colos, vagy 55 colos, mert négyzetméterenként adják meg a fényerőt, helyesen mondva fénysűrűséget, hiszen ez a felületegységen mérhető fény sűrűsége. Természetes, hogy a 77 colos TV a 100 niten több fényt bocsájt ki összességében mint egy 55 colos szintén 100niten, hiszen nagyobb a sugárzó mérete, de maga a fénysűrűség ugyan akkora.
A gyakorlatban ott van előnye egy nagyobb TV-nek, hogy pl 10%-ig minden OLED tudja tartani a max fénysűrűséget, de ez a 10%-os felület sokkal nagyobbnak látszik azaz látványosabb, mint egy kisebb TV esetén bár fentiekből látható, hogy a valóságban nem fényesebb.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz alaves #89705 üzenetére
Pontosan... Kezdenek úgy gondolkodni a filmesek, hogy a HDR a szent grál és mindenkinek olyan kijelzője; illetve az ő kezükben meg olyan felvevő eszköz van, ami képes a szem által látható teljes fényátfogás rögzítésére és visszajátszására - mert ugye ez lenne a tökéletes HDR.
Ezzel csak az a baj, hogy kb 15 blende, azaz nappal kb 0,5-~10.000 lux a szemünk által befogadható fényátfogás (bőven 0,5 alá is megy érzékenységben a szemünk,- hiszen van nekünk pupillánk, de akkor nem lehet 10k luxos fény előttünk) ezt kéne nagyjából rögzíteni és visszaadni, ami tökéletesen lehetetlen.
Sokkal egészségesebb lenne beletenni a munkát rendesen, ugyan úgy szépen bevilágítani minden jelenetet ahogy tették régen és meghagyni jelenleg, az SDR feletti 3 blende ábrázolható fényátfogást a csúcsfényeknek és eközeli árnyalatoknak.
120 nit tökéletesen elegendő egy szép dinamikus képhez, főleg ha 0 nit a feketéd illetve valós árnyalást tudsz csinálni 1 nit-től 0,001 nitig (erre igen is képes egy mai OLED 10 bites forrásból).
No már most, a 120 nitről a +3 blende = 960 nit, ami már majdnem megy minden OLED-nek.
Szerintem ez lenne a helyes mastering, csak sajnos a mai menő fényelők, coloristok, rendezők, akárkik úgy látszik már nem tudják mit jelent a 18%-os szürke fogalma, hová mérünk fényt, hogy bánunk az átfogással stb. Kb ma ez megy: Villogjon meg durrogjon, ja kell egy hatalmas szteroid bicepsz és két brutál szilikon duda - jó film lesz Béluskám ne izgulj....
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz gyuromoj #89713 üzenetére
Szerintem van értelme, hiszen fényerőben nyersz illetve szintér méretben is, hiszen az S90C QD OLED sokkal nagyobb színteret képes ábrázolni mint a C1 WOLED panelja értsd a primérenkénti fénysűrűsége sokkal-sokkal nagyobb.
Csak bírd a Samsung "okos" rendszerét illetve az ügyfélszolgálat nem szolgáltatását....
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Celtis #89750 üzenetére
Bocs a homogén fehér/ világos szürke alapon széleknél elszíneződést konkrétan mindegyik csinálja, kisebb-nagyobb mértékben. Ez alól nincs kivétel, nem is számít de-facto hibának amíg nem extrém. Érdemes sárga slide-ot betenni, ha zöldbe fordul akkor nem venném meg, de egyébként az hogy van tinting sajnos része a WOLED paneleknek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kolosszus87 #89754 üzenetére
Hogy mennyire egyértelműen a Sony az év TV-je, azt ezek alapján elég nehéz megérteni, mivel egyáltalán nem egyértelmű ez annyira mint amennyire előadja mindenki.
Állítsd meg a videót 5:21-nél és nézd meg a 30 ezer angol fontot kóstáló referencia minitorhoz képest, hogy a Sony mennyi részletet nyelt le a jobb felső sarokban lévő szőnyegből. A G3 legalább megmutatja. Ugyan itt látszik az is, hogy jelentős szaturáció vesztéssel mennek a sötét árnyalatok, a fekvő figura állához, szegycsonjához érkező hátsó kék drapéria csík bizony silány módon jelenik meg, a G3 sokkal élethűbben hozza a referencia monitort.
Az 1/3-as másodperces kép késés illetve a nagyon csúnya sötét képek esetén (<10% stimulus) konkrétan otronbán látható függőleges sávosodás erős visszatartó erő kéne, hogy legyen, ahhoz, hogy ezt hívjuk az év TV-jének.
A kamera svenkelés 90%-ban horizontális és ezek a típusú csíkok nagyon ki tudnak zökkenteni a filmből a Dűne film jelenetei kiábrándítóak.Ha ehhez hozzávesszük a szaggató user interfészt, illetve a jelentős ártöbbletet akkor már egyáltalán nem vagyok meggyőzve arról hogy valóban ez lenne az év TV-je (egyértelműen)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89758 üzenetére
Ez mind igaz, mármint ami a megjelenő kép abszolút mércéjét illeti, de mivel a TV több ennél, gondolok itt az okos rendszerére, az egész ökoszisztémára, a menüire, és hát igen, sajnos a garis és egyéb vevőszolgálati ügyintézésre is, illetve vegyük még akkor már ide az ár/összes szempont alapján nyújtott teljesítmény arányát is - szóval mindezeket figyelembe véve már nagyon nehéz a kérdés, hogy melyik is a legjobb - tényleg a Sony?
A válasz helyesen valószínűleg kb úgy hangzik, hogy "Kinek a pap, kinek a ministráns fiú..."
Én pl rengeteged filóztam, hogy melyiket vegyem, LG, Samu, mi legyen? És abban maradtam magammal, hogy a samu nagyobb színtere nem elég általam értékelt előny ahhoz hogy a jól ismert hátrányokat ami egy samsunggal jár viseljem - így lett drágában ugyan a G3 - de ez tényleg egyénfüggő. A Sony-t viszont nem tudom elhelyezni sehová sem egyenlőre. Biztos hogy S95C-t vennék ha QD-OLED mániám lenne.
Kéne még a Pana illetve a Philips 908 is a képbe, hogy tényleg reálisan értékelni lehessen ezeket.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Mauzes #89759 üzenetére
Pontosan.. de most őszintén Vhiktor te szakember vagy: egy átlag embert mi zavar jobban? Az, hogy REC 2020-ból hiányzik pár százalék a WOLED panel esetében a világosabb színeknél vagy hogy konkrétan Dór oszlopok virítanak minden sötétebb jelenet svenkelésekor? Jó tudom, sarkítás, illetve van panel lottó, biztos van jobb (meg rosszabb is) de akkor is. A G3 teljesen tökéletesen homogén, tiszta képet ad (végre).
A másik fele, hogy a QD OLED még mindig nagyon új technológia. Tavaly hogy járt a Samsung? Le kellett venni a fényerőt firmware-ben mert nem bírják az elsőgenerációs TV-k. Megint csak a vásárlókon verték el a port.
Szerintem idén nem azért lett ennyire konzervatív a csúcs fényerő, mert ne lenne oka.. Lehet a Sony is tudja de kockáztat, vagy jövőbeli meghibásodások lesznek, a kiegészítő hűtésről nem tudjuk mire jó hosszabb távon.
Arról is már hallani, hogy bizony degradálódik a QD OLED panel a hosszabb használat alatt. RTINGS ezzel foglalkozik, meg lehet nézni a slideokat...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kolosszus87 #89761 üzenetére
Hidd el ha ismernél személyesen tudnád hogy nekem azért van G3-mom mert számomra ez tűnik a legjobbnak az összes paramétert kiértékelve. Ha egy pillanatra is a Sony-t gondolnám a legjobbnak, azonnal megvenném... Amit te előnynek gondolsz az másnak nem az. Ami meg nekem érték, az számodra nem az. Nálam a vétel ár teljesen közömbös. Viszont a megbízhatóság már nagyon nem az. Nyugis ember vagyok - LG sosem hagyott még cserben, szóval te meg fogadd szépen el, hogy nem mindenki gondolkodik egyformán, illetve nem egyformán súlyozzuk a dolgokat. Egy TV teszter csak arra a pár napra kölcsönkapott TV képéről fog írni meg a műszeres méréséről, mi mást tehetne, cserébe mi fogyasztók azért mást is kénytelenek vagyunk figyelembe venni - szerintem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Calogero #89767 üzenetére
Teljesen szubjektív módon ezek közül két álternatíva játszik igazából :
77G3 vagy Samu.
A 83G3 egy tavalyi átcímkézett tv.
Sony szerintem lehúzás.
Ha a pocak bírja a Samsung felé quality of lifeot akkor hajrá, szebb képe van mint egy G3-nak.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én ezt ne nevessetek ki de pont a tavalyi EX paneles Philipsen láttam egy barátomnál.
Lehetetlen megfogalmazni, de valahogy kontúrozza az objektumokat és azok 3D-s érzést adnak. De ez nem egy pár pixeles fals kontúr amit pl a túlzott sharpening okozna - nem az volt mert láttam a menüjét semmi ilyesmi nem volt agyig húzva. Egyszerűen tónus árnyalásokat csinál, de nem tudom hogy. Ezért kérdeztem Vhiktort, hogy ő neki mi a véleménye, mert szerintem vannak olyan képi, a mi megítélésünket befolyásoló algoritmusok a TV-kben valahol mélyen a gépház alatt ami adott esetben nem mérhető azzal, hogy mennyi a fényerő, meg mekkora a színtér stb. Egyszerűen valahogy élt a képe. Az LG C9-em hozzá képest unalmas volt, bár nem volt diszkós az is igaz. Én az LG képét végül is nyugodtabbnak és filmesebbnek találtam, de a nejem imádta a philipset - szerinte sokkal inkább élt a képe. Nem tudom - ezek nehéz dolgok. A G3 képén is azt látom, hogy nagyon profin, higgadtan, nyugodtan tolmácsolja a képi anyagot, mindenféle csitti-fitti mentesen.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz SeatZola #89790 üzenetére
Ha kb egálban van közvetlen egymás melletti összehasonlítással és teljesül az, hogy keresni kell egymás mellé téve a különbséget, illetve az is, hogy hol az egyik jobb egy nüansszal, hol a másik, akkor tulajdonképpen nem kaptuk meg egyből a választ a melyiket vegyük kérdésre?
Kép alapján teljesen mindegy, mert otthon egymagában mindkettőnek referencia képe lesz hidd el. Szerintem akkor már sokkal többre mész azzal ha szólsz egy profinak, pl Vhiktor, hogy kalibrálja be majd 300 órásan, mint ha hagyod úgy ahogy van akármelyiket.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Oneil85 #89799 üzenetére
Azért az elgondolkodtató, hogy a bírák véleménye alapján, ha megnézitek Highlight detailben, shadow detailben és még totál nem várt módon color fidelity-ben is megverte a G3 az S95C-t. Persze ezek out-of-the box legjobb preset megtekintések voltak, ezen rengeteget hoz egy kalibráció azt gondolom. Én alig várom, hogy leketyegjen az a pár órácska és nekiessünk az enyémnek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Bandeee82 #89861 üzenetére
Erre annyit tudok neked mondani, hogy annó asszonykámmal a C9-et nem teljesen megfelelő módon telepítettük, ugyanis pofára fektettük az ágyon és így szereltük rá a talpat. Aztán jöttünk rá, hogy nem tudjuk felemelni, mert annyira nehéz, hogy ahelyett, hogy elemelkedett volna, egyszerűen csak felgörbültek a sarkai élénk recsegő hang közepette. Ekkor biztos voltam benne, hogy ennyi volt a tv. Ehhez képest valahogy összekukáztuk, felállítottuk és gyönyörűen ment négy évet, és most azóta is megy az új tulajánál. A G3-ról is tudok szólni, mint mennyire érzékeny kérdés második résztvevője- én nem falra tettem, hanem állványra. Asztalira. Mely állandóan elforgott, nem tudtuk a haverral a TV-re szerelt VESA konzolt az állvány kis fém füleire akasztani. Kb 6x vettük fel és tettük le, persze szorítva a képenyőt, mert nehéz mint az állat - simán kibírta...Szóval egyáltalán nem érzékeny a képernyő, szerintem nagyon nagy ütésnek vagy kemény tárgynak kell érnie, hogy valami gond legyen -relax.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Lajmund #89876 üzenetére
LG-k ezt nem kötik az orrodra, csak a szervizmenüből lehet kiolvasni. A G3-ban (nem tudom a többi hármasban van-e) megjelent egy családi menü ami egy napi szintre bontott utolsó egy hetes használatot végre hajlandó mutatni illetve a heti átlagot és az aktuális hét ehhez történő eltérését mint statisztikát listáz. De össz üzemidőt továbbra sem sajnos.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz oliwwer #89867 üzenetére
Szerintem a panelt tekintve a C2 és a G2 teljesen ugyan az. EX deutériumos második genereációs WOLED panel van mindkettőben ezért fényerőben meg minden egyébben is tök ugyan az. Ha a megjelenés nem számít akkor inkább C széria.
Azt azért el kell mondani, hogy ebben a listában a Samsung a nyerő. Sokkal fényesebb lesz és nagyobb a színtere. C2;G2 nem ellenfele. Az LG-nek egyetlen TV-je van mindösszesen az új QDOLED samukkal szemben és az a G3, az is csak 55-77 colos méretben (MLA paneles verziók)- mert a 83 egy G2 a valóságban sajnos. Mondjuk az MLA paneles G3-asok brutális játékszerek...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89882 üzenetére
Igen, ezt tudom, csak azért nem akartam neki ezt írni, mert ez a valóságban azon kívül, hogy fényes részleteket fényesebben tud kisterületen megmutatni, nem igazán jelent előnyt.
A teliképes kitartott fényerő kevesebb mint 10%-al nagyobb amit nem lehet érzékelni (rtings összehasonlító eszköz alapján a kitartott 10% patch HDR kép mód).
25%-on már még egy pár nittel sötétebb is - szóval a valóságban szerintem egy rakás plusz pénzért lehet nem kapna semmi előnyt. Ha megnézed a tartós tesztükön résztvevő készülékeket akkor nulla differencia van az SDR görbéken - egészen 6000 óra használatig bezárólag.Én ezt nézegettem: LINK
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz SeatZola #89887 üzenetére
a gyári konzol nem a VESA lyukakat fogja hanem fentebb, azaz kisebb a forgatónyomaték a készüléken - szerintem jobb műszakilag. Megint más kérdés, hogy ezzel eltolódik a felfogatási pont ha az előző TV VESA lyukat használt és az a képernyő terület közepén helyezkedett el.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89893 üzenetére
Igazából tudod mi az elkeserítő és mi mutatja, hogy mennyire nincs fejlődés (kivéve MLA panel)? Illetve azt is, hogy mennyire nem számottevő az a pár nit eltérés??
Ez:
Magyarul a 2019-es C9 azt hozza amit a G2... hát köszi..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz wallace 234 #89896 üzenetére
Na pont ezért linkeltem a jó öreg C9 eredményeit.. Egyébként a C3 sem tud többet mint a C9- és akkor teszem fel a kérdést: utólag nem kellene az összes kiváló fizetett pribék újságírónak, reviewernek, youtube "szakembernek" egy hatalmas elnézést kérnie azért mert hazudtak éveken keresztül?
Minden áldott évben azt írták, hogy nőtt a fényerő. Nem nőtt, zéró, nuku... a legextrémebb példa: a múmmia 2018-ban kiadott C8-as még világosabb is egy nüansszal mint az idei C3!!! Mi ez, ha nem átverés?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Lajmund #89914 üzenetére
Én tutti kihívnám a szervizt, hiszen amit írsz az hibás működés. Nálam optikán megy ki a hang, passthrough opcióval Denon X1700H processzorba, Tidal, mozi filmek úgy szólnak, hogy becsoki, semmi nincs abból amit írsz. Szerintem valami nálad elköszönt.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89942 üzenetére
Az engem mindig is érdekelt hogy valós tartalom estén pl P3 szintérben mennyi előny jelent ha két kalibrált készülékről beszélünk. Mert én azt sejtem hogy elenyésző az a képi tartalom amikor ténylegesen kell világosabb / telítettebb szín és inkább a fényerő előny a szembeötlő.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Új G3, S95C stb tulajoknak: ha kerületek már olyan helyzetbe hogy jöttek megbámulni a technikát és beszóltak amikor a YouTube hdr demókat nyomattad, hogy oké a demó ilyen de elő felvételnél közé nincsen hozzá, annak ajánlom szíves figyelmébe az Apple TV kínálatából az "Apró Világ" című sorozat É1-5. részét : "Erdőség" - nem fogják érteni... Messze jobb mint a Netflix Our planetje.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
hunspikey
őstag
Én egyébként találtam hibát a gyári dolby vision módokban, ugyanis ha az alapértelmezett 50-es fekete szintet használom akkor bizony dither havazás van a teljesen nulla feketés vágóképeknél.
Ez annyira halvány hogy pausálni kell és várni hogy táguljon a pupilla de attól még ott van.
Vhiktor azzal biztat hogy az összes near black részlet megtartása mellett ki tudja venni majd, szóval optimista vagyok.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #89984 üzenetére
Hát szerintem te is félreértettél engem rendesen.
Én arról beszéltem hogy amennyiben streamingen jelenik meg azt el kellett fogadni de facto eredeti médiumnak. Lehetséges fanyalogni hogy amennyivel jobb (lenne) diszkről de nincs értelme, ha nincs is diszk verzió. Pl itt az említett apró világ. Nincs diszk, streaming az eredeti minősége. És bocs nem demó anyag. Természet film, méghozzá gyönyörű munka, szépen komponált, szépen exponált, profin bevilágított képekkel. Szóval szerintem nincs igazad amikor demó képvilágot említettél, mivel nincs agyon húzva, nincs repedtre szaturálva, szép az anyag gradációja, pont hogy ez a lényeg : úgy hozza ki a maxot a tv-ből hogy mindeközben természetes marad.
De nézzük a filmeket, a prometheusnál vannak sokkal szebb filmek!
Mit szólsz pl netflixen elérhető: Nyugaton a helyzet változatlan, tételhez? Szerintem példa értékű grading.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #89986 üzenetére
Hát abba ne csak belenézz
Idén talán a legjobb film volt!
2.5 óra játékidő, szánd rá rendesen a nyugis megszakítás nélküli me-time-ot, megéri!
Kotta nulla luxos sötét szoba kell hozzá! (rengeteg éjszakai jelenet van)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89991 üzenetére
Ezt az összes G3 csinálja?
Normál HDR esetén miért nem látszik? Nem értem
G3 tulajok megnéznétek kérlek?
Tehát dolby vision kép módban gyári 50-es fekete szint mellett ha teljesen nulla képi tartalmú full fekete vágókép van, nyomtok egy pause-t és odamentek a TV-hez.
Én most 49-es fekete szinttel megyek, szerinted az gond? (nekem tetszik)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #89993 üzenetére
Disney+ film: Préda, idő: 23:33 - amikor a csaj leesik a fáról és sötét vágó kép van. De a black crush nem ez Black Crush azt jelenti, hogy lenyeli a fekete közeli részleteket és a G3 minderől híres, de erről pont nem - sosem látott mennyiségű fekete közeli részletet tud megjeleníteni. Itt arról van szó amit Vhiktor is írt: ha le pause-olod és vársz, hogy a pupillád kitáguljon 10-20 másodperc alatt és odamész a képernyőhöz akkor látszik, hogy szemetelnek iszonyú sötét pixelek, mintha havazna.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #89994 üzenetére
Nálam más a szitu teljesen. Dolby Visionön kívül az összes HDR mód teljesen mentes ettől a jelenségtől.
Ahogy írtad nézési távolságból nem látszik, csak azért láttam meg, mert Vincent Theo beszélt egy firmware hibáról és néztem emiatt egy konkrét tesztjelenetet ahol persze ez kijött. Nézési távolságból 10 másodperc után egy rettenetesen halvány derengésnek látszik.
El kell mondani a jelenségről, hogy csak és kizárólag a Dolby Vision mód mutatja - és nem fogod elhinni ott sem mindegyik. Egy órát tekergettem a különféle paramétereket, alaphelyzetbe állított képi móddal kezdtem, de pl a Otthoni Mozi módnál nem lehet elérni, hogy ne csinálja. Kerestem azt a módot ahol esetleg nincs meg a jelenség.
Ami vicces és döbbenetes, hogy egyetlen egy Dolby Vision mód mentes tőle - ki nem fogod találni - lelövöm a poént: az Élénk mód
Annyira szívesen elbeszélgetnék az LG fejlesztőivel... pl miért van az, hogy:
1: alacsony kép stimulusnál az élesség csúszka két lépcsőben FÉNYERŐ változást okoz. Egyrészt 14-ről 15-re, majd 28-nál. Ha sötét képet nézed jól látszik, hogy fényerő ugrás következik be. Mégis miért? És nem arról van szó, hogy a fals kontúrok miatt látszik fényesebbenk, nem... valós fényerő lépés következik be.
2: Hogy lehetséges, hogy a sokat és jó okkal szidott ÉLÉNK Dolby Vision mód mutatja meg ténylegesen messze a legtöbb fekete közeli részletet. Minden egyéb mód hozzá képest sokkal kevesebbet ábrázol a sötét tónusokból.
Az az érzésem, hogy ez a TV nincs még szoftveresen befejezve, de hát nem is csodálkozom, amikor pl a C9 két teljes év után kapott végre egy firmware-t ami megoldotta az ott lévő valós black crush problémát dolby képi módoknál. A G3 már úgy tudom kapott egy ilyen firmware-t, de hát a fent leírtak alapján van még baj bőven.
Remek TV a G3 sosem válnék meg tőle de befejezetlen firmwarrel megyünk
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90001 üzenetére
Bocs, de te ezt honnan veszed? Nem egy TCL-t nézel? Van G3-ad is - tudod miről beszélsz, vagy csak gondolsz egyet és nyilatkozol?
Mivel elevated black van a Dolby Vision otthoni mozi módnál számomra zavaró ez a dither havazás ezért levettem 49-re. Számos jelenetben megnéztem és nem látok black crusht - ezt vagy elhiszed vagy nem - alapvetően bocsáss meg, de a G3 tulajokhoz intéztem a szavaim...
Alapvetően nem akarom az élénk módot nézni mert vannak vele gondok, de most őszintén az elevated black nem egy gond? Innen fogva ki fogja megmondani, hogy melyik a nagyobb gond? Egy elevated black a normál dolby vision módoknál, vagy némi árnyalási hiba az élénk módnál? Hol az igazság?
A másik postodra: A tone mapping nem úgy működik ahogy te írod azaz nem tüntet el fekete részletet azzal, hogy behúzza a nem megjeleníthető világos tónusokat felül. Ennél azért sokkal értelmesebb algoritmus - nem egy lineáris skálázás.
Az, hogy az élesség nulla ott jó - én nem látom hogy leírtam volna hogy én mennyin használom én egy jelenségről írtam, ami létezik pedig nem kéne, hogy létezzen. Ha valaki használ élesítést akkor számoljon vele hogy 15-27ig bizony egy ici-pici fényerő vesztést okot - ami érthetetlen számomra - ennyit írtam. Ne adj a számba szavakat- illetve az a mondatod, hogy "onnantól kezdve hogy hozzá nyúltál, ne csodálkozz semmin" - ha nem tudnád hozzá kell nyúlni, hogy levedd, mert 20 a gyári érték
Az, meg hogy szerinted be van fejezve vagy nincs? LOL szerinted akkor miért átlagosan 3 évig kap új meg új szoftvert egy TV? Én nem funkció bővítésről beszélünk, mert leírtam neked magyarul érthetően, hogy két év után kapta meg a képi mód javítást a C9-es.
Persze, vannak feature update-ek is, de alapvetően a képi megjelenítésen is csiszolnak rengeteget az évek alatt, ezért mondom hogy nincs befejezve.
A C9 3.50-es fw-el kezdte nálam. Egy hete 5.25 fw-el adtam el, ez kb 20 firmware csere volt a 3 év alatt, szerinted kész volt az első évben? A G3 kettőt kapott egy hónap alatt...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Bazsi747 #90003 üzenetére
Köszi a tippet már nyomatom is - nagyon meggyőző nyitó képek!
Istenem szegény Attemborough bácsi hogy megöregedett már - gyermekkorom óta imádom- a természet védelmére talán ő nevelt engem a legnagyobb hatással.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90005 üzenetére
Bocs, korábban volt róla szó: én csakis streaminget nézek, nincs TV klasszikus adás, és nincs diszk se, a torrentezést meg nem tartom etikusnak. Fizetem az összes streaming szolgáltatót és azt nézem.
Én csak azért írtam le ezt a tökéletes képen látható dither zaj jelenséget, mert a C9-em nem csinált ilyet - ezért nekem ez új és egyenlőre nem nagyon akarom "benyelni" - minthogy azt sem, hogy több sötét részletet mutat az átkozott Élénk mód - amit leírom 500x-ra is - nem akarok nézni mert szarul árnyal - pontosan látom hogy poszterizál hiszen nem tudja kiosztani normálisan az árnyalatokat a túltolt fényességi értékekre.
Tehát nem jó, hibás, túl tolt stb.
DE:
Szarul elkészített DV tartalom mentésre igen is alkalmazható- mert az a helyzet, hogy egy olyan sorozat aminek kb 80 nit a ABL-je miközben Dolby Vision HDR lenne elvileg, nyugodtan mehet Élénk módban, nem lesz poszterizáció, mivel nincs benne világos rész, az egész arról szól hogy valahogy ki tudjuk-e emelni a sötét mocsokból az amúgy teljesen jó és élvezhető tartalmat. Pl Apple TV Siló széria...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Csak az érdekesség kedvéért készítettem rögzített expozíciós paraméterekkel két képet dolby vision "mozi" és "élénk" móddal a botrányosan sötétre grédelt sárkányok háza sorozatból.
A valóságban is kb ennyi különbség van.
Mozi:
Élénk: [kép]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90010 üzenetére
Ez kérem az HBO Maxon tekinthető meg, a tétel címe:
Sárkányok Háza, 1. évad, 7. rész: Hullámtörő, időbélyeg: 26p:00m- nagyjából, HBO Max app visszafelé számol, ezért a tekerő sávon a valóságban ezt látod: -32p:44m
Ahogy én látom Mozi módban, ami természetesen úgy beállítva ahogy Vhiktor a YouTube G3 videójában mondja:
a kötélzet Mozi módban is nagyon halványan bár, de megjelenik. A probléma az vele, hogy a kötélzet fonata nem jelenik meg, lásd bekarikázott terület a csatolt képen. Amúgy is az egész kötélzet kotta részletmentes, csak ici-pici fekete árnyékokkal van tarkítva, de inkább csak nagyon sötét fekete feletti kék pacák, nem képi tartalom.
Én nem hiszem, hogy ez lett volna a rendező vágya. A jelenet magáért beszél a srác nyúl a kötélért, tehát annak képi megjelenést kellene biztosítani, hiszen a kéz és a kötél a két képi elemünk ebben a jelenetben, a jelenet ott van vágva, hogy a fiú majdnem meg is tudja fogni a függőleges vezérfonalat, ezzel kötötte volna el a sárkányt.
Számomra, mint ex-fotós mindig is gond, ha egy jelenet nem úgy jelenik meg ahogy látnánk a valóságban. Az agyunkkal látunk, a szemünk egy meglehetősen gyatra képalkotó szerkezet, az egész látás az agyunk csodája. Innen fogva zavaró ha nem úgy látunk valamit mint ahogy a valóságban látnánk. Pl nem nagyon tudom tolerálni a mai divatot, ami szerint felvesznek egy szobabelsőt, melynek van legalább 4 db fényforrása, ennek ellenére olyan sötéten jelenik meg, mintha csak egy gyertya világított volna összesen. Egyértelmű grading hiba.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90014 üzenetére
Ez nem rossz! Attól el tudok vonatkoztatni hogy rosszul mért fehéregyensúlyt a kamerád. Akkor megegyezhetünk abban hogy mivel tényleg ennyi részlet van az anyagban, úgy amíg nincs a G3 kalibrálásra kész állapotban, addig hajtom ilyen tartalmaknál élénk módban pont azért hogy ezt lássam?
Az én szememnek megbocsájtható némi poszterizáció, de a near black részletek hiánya nem!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #90018 üzenetére
Na akkor mutatok még egyet ugyan az a jelenet sor, pár másodperccel korábban.
A valóságban a szem picit sötétebbnek látja, nincs nappali érzésed, konkrétan holdvilág feeling van. Itt hagytam hogy a kamera kiexponálja hosszabban hogy a képet, hogy átjöjjön micsoda brutális részlet mennyiség jön ki a rohadt élénk módból.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #90024 üzenetére
Még jó hogy direkt leírtam, hogy nem így néz ki a valóságban a szemnek, a kép hosszú expozíció, csak azt és kizárólag azt demonstrálja hogy mennyi sötét részlet van benne. Olvass vissza...
Bonyolultan fogalmazok?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 50NANO813QA 4k Smart TV! 50"/HDR10 pro/Local Dimmig/Game Optimizer/ALLM/Beszámítás
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
- Sony MHC-V77DW BT Mini Hifi (Hangfal) DVD lejátszással!
- 189 cm-es (75"-es) Ambilight Philips 75PUS7354/12 OLVASD VÉGIG!
- Ibiza club 15 hangfalak eladók (4 drab)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen