Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
Abban nincs benne most. De majd visszarakom, bar erre a par hetre mar minek...
Az intercooler-tol a szivosorra a cso ott megy most, ahol a klimakompresszor lenne, szoval kis fizikai korlatai is vannak.
Persze mondtam annak az 1bit-s kipufogosnak, hogy a cso az ott menjen el, ahol a gyari is megy, es ne ott, ahol a klimakompresszor van, OK?
OK.
Na mit gondolsz hol megy el a cso...? Pont ott.
3 csovet csinalt ra a gyerek, mind a harom szar volt.
Hungarisztani kisiparosokTobb kart csinaltak, mint hasznot. Par hettel kesobb inkabb ujra megcsinaltattam/kijavitattam mashol a kipufogot meg hatso atmeno dobot is ra, a turbo utan a fem nyomocsovet is az intercooler-ig, mert gazadasra ahogy billent a motor koppant az a ket cso, de vagy 3 helyen is.
Ok ezt nem hallottak a probauton, meg amig visszahozta az ismeros, aki ajanlotta oket az sem.
Hat en elindulva 1m megtetele utan hallottam, olyat koppant, hogy azt nem lehetett letagadni, hogy nem hallod, szimulaltam is nekik kerdezve, hogy ezen mit nem lehet meghallani? Mintha egy kilós kalapaccsal odavagnal egy kovácsüllőre.
Kezifekkel befekezve mutattam mennyit mozdul a motor terhelesre, -mert uresben tok mas ez, mint tehelve-, mar ugy nekifeszult a kipufogocso is a padlolemeznek, mert flexielem az sem volt benne rendes, csak egy ijen 3-4cm-s nem is tudom mi -a gyari kb 20cm hosszu egybol az padlomelez ala fordulo iv utan van, es nem a iv utan fel meterrel az egyenesben-, a gazt elveve meg lekoppant a cso alatti fem keresztmerevitokon, amik a padlolemezre a vannak alulrol odacsavarozva. Hat ok ezt nem hallottak, en meg allohelyben is produkaltam nekik.Fasza egy brigadok vannak, mi?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
...ja, de ezek nekialltak megcsinalni, leszedtek hozza a turbot is (de minek...), szetszedtek (na ezt foleg minek???), aztan este elment bulejozni, mert pentek van es betintazva fejreallt egy motorral.
4 honapig az intenziven fekudt.
Es ne legyel ideges... trelerrel hoztuk el az autot onnan, mert ugy szeszedtek hozza fel a nap alatt, mintha bontani kellet volna es raktuk ossze mi egy masik turboval vegul. Jo hogy van 2 is, de azert faszom...Aszondja most felepulve(...), hogy majd csinal nekem egy masik turbot az helyett, mert o tud azt is. Nem kell nekem toled semmi mas csak penz amibe kerultel. Azt meg valszeg nemtod elrontani...még.
Mert ha legalabb osszejeloltek volna a kozepreszt, hogy allt a ket csigahaz rajta, akkor ossze lehetett volna rakni, de annelkul senki sem tudja, mert a motor a fuggolegeshez kepest elore billen, a gazkollektor mar hatrafele all es lefele nez, a kozepresznek meg ugy kell vegul fuggolegeshez kepest +-2.5fokban allnia az olajzas kozpontossaga miatt, hogy az egyik csigahaz hatarozza meg a helyzetet. Szoval vegig szamolni kell a fuggolegeshez kepesti szogekkel, de harom szognek is kene tudni pontosan mennyi es egyet se tudunk ehhez.
Elmentem vele vagy 5 turboshoz vele, de ennelkul senki nem tudja "iranyszögbe" beallitani.Na most par honappal kesobb akik anno csinaltak ezt nekem, osszeraktak ujra egy masik alapjan, amit eppen javitottak. Ingyen(!), pedig nem ok szedtek szet. De a masik nelkul ok sem tudtak volna
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
15-t akkor eszik ha tolod 1000-l, Bp-n eljarok vele 10-l (9.2 gyari adata varosra) nem totyogva. Ugyanennyit beharap barmeyik 1.6-1.8-s Astra/Vectra vagy tetszoleges hasonlo meretu auto is, csak meg sem "megy" ugy
Ne legyenek illuzioid, de a lovak zabbal mennek, minden autoban.
Szervizkoltseg meg aminek tolod 15literes fogyival 1000-l mindenben lesz, mert semmijen autot nem terveznek arra, hogy hasznalata kozben csak allsz a gazpedalon, meg neha megallsz tankolni.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Bosch Motronic 2.7 elektronika izzoszalas legtomegmerovel (=PuntoGT, elso szamu szopofaktor), de gyujtaselosztos (=butabb), es a MAP szenzora is csak 200kPa-s (=1bar a max toltonyomas)
Alapbol osszkerekes mind, de a 4x4 sokban nem mukodik mar, ha befosik 1 ceg ujitja fel Europaban jol, ami asszem pont Svajcban van. Az mostani CHF arfolyamoknal pont jo, de nyilvan eleve nem er annyit az auto se, mint amennyiert megjavitjak.
Fenyszoroja ijen projektoros fos, ha 1x bevakul nem latsz vele semmit, lokharito, gepteto, elso-hatso fenyszorok egy vagyon hozza, ha megroggyan.
Qrvanehez az auto is maga (havercsavonak par eve volt egy C20XE 150LE-s, haaat...) a 4x4-e sem terhelheto annyira, sokat vissza is alakitottak ezert FWD-re. Ha tortenetesen a motor megkukult szereny 3-400k bele egy bontott C20LET egyseg -amit meg utana lehet fel is ujitatthatsz ugyanennyiert-, a 6speed F28-s valtoja meg 100-120k, az osztomu nelkul persze.Nyilvan amibe ezek mind jok azt vagy nem adjak el, vagy igencsak megkerik az arat.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
De, nyilvan nem oviba elvinni a gyereket vettek ezeket.
Ettol fuggetlenul a nem_turbos-sag onmagaban nem garancia a tokeletessegre igy tizenikszevesen, mert azokat is siman szet lehet utni. Probalj meg pl Civic VTI-t venni, azt sem lehet pusztan a HaHu-s kepek alapjan latatlanban, mert ott is 95%-nak veres a torka, szet van hajtva a motorja, reccsen a valtoja, es ismerosi meg a forumos korokben elkel az, ami jo is.Ezek mind ijen autok, barki is gyartotta. Ami jo, azt nem adjak el.
Nem akarsz szopni, vegyel egy 1.3-s Swift-t, van belole annyi, mint szemet, de meg azokkal is be lehet szopodni szepen. De mondjuk ott legalabb van mibol valogatni. Mondjuk "menni" az nem fog, de ezert enni se.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Mivel a BMW mar reg elment a presztizsmarkak irányaba, ezért annyit.
Na az ijen E30-kból indulj ki, mert abban meg nem volt sok elektronika se, de a legfiatalabb is 20 eves
Az ijen E46 meg hasonlo moderebbek mar siman tudnak konyekig zsebbenyulos hibakat is produkalni, foleg akkor, ha dizel. Csak hat mivel kozben olomnehez lett az auto, 2literes motor alatt nem mennek vmi fuha modon, a 2.5 az mar igen, csak azt meg etesse benzinnel az, akinek ket anyja van. A dizeluk az jo, csak azt nyilvan azert vettek, mert sokat mentek vele. A korabeli PGT-mben is mar tobb mint 150k km van, ami nyilvan nem sok futasra valo, szoval egy "rendes" dizelben lennie kell 250+k km-nek is. Ott meg mar azoknak is veguk van, mint a botnak. Max mast mutat az orajuk.Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Ijen autok mellett muszaj vagy erteni hozza vmit, kulonben felulsz a szerelok szoporollerere. Kicserelik a fel autot egy a vegen kirepedt vakuumcso miatt, amit egy sniccerrel siman levagsz es mehetsz az utadra, aztan csak vallat vonogatnak, hogy igaz hogy mar minden uj benne, es a hiba sem mult el, de egy 300k-t kohogj mar ki, mert ez ennyibe kerult az meg annyiba hozza, es 8 napig csak ezt csinaltak 3-n, de az a baja hogy olasz.
Meg mindjart kitalaljak "belapkazni" egy vezermutengelyt ebben 50k, meg vezerlescsere 56k (6k hozza a szij meg a feszitogorgo egyutt), mikozben ez semmiben nem kulonbozik egy 1.3-s Uno-étol ez a ket muvelet, es amiben amugy 15k-ert megcsinaljak a munkadijjal ugyanezt. Csak azert mert nagyobb teljesitmenyu auto, mint az, lehuznak ahol csak lehet es nem szegyellik, edpig ugyanaz valo ahhoz is es ugyaugy is kell csinalni.A turbosok meg a gepmuhelyesek a legnagyobb kiralyok. Felujitanak egy turbot 60-120k-ert es nulla a garancia ra. Hat igy osszerakom en is, szethullik meg vonogatom vallam, meg ennyiert lehet venni mar ujat is, talan a fejukhoz kaphatnanak...
Gepmuhelyek meg csinaltatsz vmit, pl egy olajtatereszto csavart, mert ijen a turbosoknal nincs (pedig ha vhol ott azert illene lennie ennek), hidraulikaboltban detto (...), csavar- kotoelem boltban azt se tudjak mirol beszelsz, na csinaltatsz egyet egy gepmuhelyben, otthagyod a turbot is hozza, hogy vazzeg ehhez kell ide, erted, OK? Igen, OK. Megcsinalja delutanra, 6k (egy db 10-s csavarert...), hazaviszed hogy felrakod azzal es nem birod beletekerni a csavart a menetbe, ahova kene, mert nem jo a menetemelkedesu az a csavar, amit csinalt 6k-ert. Visszamesz hozza, hogy oreg ez nem jo, mert nem lehet osszetekerni ezzel, csinal egy masikat es amikor kesz es az mar jo is kozli, hogy ez nincs ingyé, mert a gepeik meg az o oradija az ennyi. Hat kifaszterdekel mennyi az o oradijuk, ha egyszer o qrta el az egyszer mar kifizetett melot?hungarisztani kisiparosok
Egyik ismi a turbot mar ugy rakta fel, hogy a turbosok muhelyeben veluk rakatta fel es akkoris szethullott meg aznap amit csinaltak. Aztan jottek hogy ez a turbofelujitas meg a szereles most ennyibe kerul.
Uhm, anyatoknak, annak.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Napfénysüti #634 üzenetére
Kupplng bowden elszakadt fater Swift-jeben is, fuuu, na ojat se vegyen ezentul senki. Indexkarnal vmi muanyag eltort, egyfolytaban balra indexelt, mert "leesett" a kar.
Valtokar gumiharangja is kiszakadt...vazzeeeeeegMost muszaki elott fel kellett ujittatni a ket feltengelyet is, asztaaaaa
Es ket eve meg fektarcsat+bettet is kellett cserelni, na ijen egy rohadek egy autot. Tavasszal kiegett a jobb feklampa izzo, a Duna-ba vele
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Mondvacsinalt, belemagyarazott, onigazolo indokok ezek csak
A benzin tartaly sokkal serulekenyebb anyagu es helyen is van, mint a LPG.
A benzine legtobbszor egy par mm vastag muanyag csak, a gaz meg tobbszor vastagabb, nyomasprobaztott (es meg azon is tulmeretezett) aceltartaly.Ha attol felsz felrobban, akkor ne jarj benzinnel se. Ugyanis, ha a benzin kevesbe lenne robbanekony, a motor nem jarna benzinnel sem.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #702 üzenetére
8eve volt utoljara defektem, ugyhogy leszarom a potkereket
Van amihez eleve is csak defektjavito szett van ugyhogy ennyi.LPG rendszernel nuku turbo, ami magaban 200k, meg 130k-ert se hinnem kicserelik a piezo fejeket, marmint a 4-t, amikor annak inkabb a darabja ennyi -nincs mindekinek csokja meg hatviharja ezeket okosba' szerezni...-, ezen kivul van meg mas szoporaktor is, ami a sima benzineseknel nemvan. Pl a sima benzinesnek olcsobb a olajcsereje is, mert annal nem kell turbo meg PDTDI kompatibilis olaj bele masfelszeres liter aron, es vmivel ritkabban is kell cserelni, mert a turbo nem egeti meg, meg eleve altalaban egy atlagos azonos telejsitmenyhez kisebb ccm-s a motorjuk is, ami miatt kisebb KGFB kategoriaban van. Igen persze, mindenki jo messze lakik Bp-tol, 40+ eves, B10-ben... hat nem.
Add ossze mennyi ez, ennyibol siman megall az LPG install is es utana olcsobb vele a km futas, mint a dizellel.
12-16k-ert mar siman kapni normalis popularis meretben eleg jo fajta gumikat is. Azt siman kisporolod LPG-vel meg a dizelhez kepest is, meg akkoris, ha sosem romlik el benne semmi.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Azt, hogy 3 kilobol megcsinalod ezt a turbo csere 4 porlasztofej csere, tapszivattyu felujitas dolgot szerintem mar most el is felejtheted.
200k az LPG-sites, eleve -100k, es nem kell fajjon a fejed ezek miatt, meg a Ft/km dijad is olcsobb. Tehat onnantol kezdve, hogy megcsinaltad az LPG uzemet, a dizel maris sosem sporolja ki ahhoz kepest az uj turbo, 4 porlasztofej, tapszivattyucsere arat aztan egyszercsak bele kell lapatolni 3 kilot (de szerintem inkabb 400-t)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #707 üzenetére
Ezt ugy irod mintha amikor dizel lerohad, akkor annal nem kene egyosszegben bekohogni a ketszaz rudikat.
Meg van am kozponti injis rendszer is nem feltelenul muszaj mindent hengerekentiben szamolni, egy sima 1.3-s "regi" Swift-be az is tok eleg, a sedanba siman befer a tartaly is es meg csomagtarto is marad.
Az LPG-sites tervezett koltseg, a dizel meg karacsonykor aszondja szia es ket de inkabb 3 hetig hozza nem nyul neked senki, abba kb biztos lehetsz.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz viharhozo #711 üzenetére
Azert, mert hungarisztanban nincs az egy dolog, de pl Ducato-bol van gyarilag LPG meg CNG uzemu is.
Vagy ott a Skoda Dual-ja
Vagy USA-ban 2001-tol vannak Flexfuel autok amik barmilyen E85-benzin keveresi arannyal is tudnak menni, ahogy eppen sikerul tankolni. Svedorszag detto, Brazilia, Argentina szinten. Az hogy vmi itt nem hozzaferheto, nem jelenti azt, hogy mashol sem az.
De irtam mar a masik topikban is, havercsavonak van egy Chevy Aveo-ja, 1.6 16v, semmit nem csinalt vele es siman jar 100% E85-l is. Gondolom ECU-ban egyfele program van mindenhova, es kikorrigalja a szuksegses dusitasi aranyt
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz viharhozo #722 üzenetére
1. Braziliaban nem kotelezo, de ott annyi cukornad van, hogy kar lenne nem kihasznalniuk es vilagpiacrol venni a koolajat az autokba. Aki oda gyart az meg mind gyart mashova is, igy a know-how mar megvan
2. hidrogent meg az elekromos aramot miben tarolnad megfelelo mennyisegben?
3. ez az csak az fogja vissza LPG uzemet, hogy meg mindig nincs eleg helyen
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #728 üzenetére
Igen, meg lehet be is kene allitani. Mivel a gaz energiatartalma kb 10%-l kisebb a benzinnel ezert kb 10%-l tobbet kell adni belole, hogy jo legyen. Ahol ez nincs beallitva ott, az auto folyamatos lean uzemmodban megy, ami a gyengeseget okozza.
Ugyanez a sztori megy E85-l is. Betankoljak es fosgyenge az auto, ott sem kell mast csinalni, mint bedusitani a megfelelo AFR mertekben es meg jobban is megy tole, a magasabb kompresszioturese miatt, nagyobb elgyujtasi szogeket is lehet adni, es abbol lesz a nyomatek.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #740 üzenetére
Ez mindig attol fugg mihez kepest nezed a jo torest.
A Lupo-t is siman agyon lehet vagni egy modernebb autoval, aztan maris ott vagy azzal is, hogy sehol, es mar assak a godrodet.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Ja igen, hiszen digo.
A kaszni Az meg galvanizalt volt mar az elodje elodjénel is.Azert egy egyszeru szivo benzinesben relativ eleg keves a meghibasodasi lehetoseg. Nincs turbo, nagynyomasu befecskenzedok, nagynyomasu szivattyu, kettostomegu-lendkerek...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz viharhozo #832 üzenetére
De azt birom, hogy ott is csak megy a fajvakaras, hogy bazzeg qrva draga benzin, de ha azt mondanad neki, hogy: hans, van itt ebbol a Góófbóó gyarilag LPG-s is, occsoe lehet tankolni, miccolsz? Elso valasza ugyanaz lenne, mint itt is olvashatod, hogy: Aaaaaa, azt nem lehet, mert a gaz az felrobbanik.
Ugyanazon megy a para ott is, mint itt. Pedig ha a benzin nem lenne legalabb annyira robbanokepes, nem mukodne vele a motor se.
Egy masik reszuk meg azt se tudna hogy ijen huszonharminc eve van amugy. Pl tizensok eve volt nalunk egy olasz faszi, az egyik gepunk gyartojanak emberekent volt itt honapokig felugyelni az ujonnan installalt gepeket, neki akkor egy utolag LPG-sitett Ford Escort kombija volt. Azzal jott, meg jarkalt itt amig itt volt. De ez akkoris bevett gyakorlat volt naluk.
Szerbiaban is sokan jarnak LPG-vel. OK, hogy nem az a fo piaca a gyartoknak, de nagyon sok fele auto fut ott is LPG-vel. Szoval mukodik.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Dare2Live #835 üzenetére
A langhomersekletet lehet csokkenteni extra uzemanyaggal, par % plusz eleg hozza, ez meg csak beallitas kerdese. Benzinuzemu auto is tud generalni 950fokot meg 700fokot is, ugyanaz a motor, csak a szabad oxigen tartalom a 700fokosnal a kevesebb.
Tudod, mint amikor megfujod a parazsat az is akkor a tobblet szabad oxigen miatt izzik fel sargara.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #973 üzenetére
Ez beallitas kerdese, irtam mar, csak lathatoan igen nehez felfognod.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Többlet üzemanyaggal csökken szabad oxigén mennyiseg, és ezzel csökken a kipugázhőmérséklet, simán le lehet vinni benzinnel is 700 fok alá padlógáznál
Ugyanezt a csinálják az ECU-k is, amikor becsörren a benzinüzemben a motor, egyből ráad üzemanyagot, hogy hűtse meg egyben elbutítja az előgyújtást isEgyébként benzinüzemú autóban is lehet 950 fokos a kipugázhőmérséklet és akkor elolvad a szelep-szelepülék meg a dugattyú benzinnel is olyan kocsiban, amiben sosem volt LPG. Szegénykeverékes üzem hátulütője, meg nem is harap úgy, és előnye, hogy nem is eszik annyit.
Főleg turbós autónal lehet ebbe könnyen belszaladni, ahol a levegőmennyiség az égéstérben változó. Egyik injektor jobban eltömödik a kosztól, és nem ad be elég benzint az égésterbe a nyitási idő alatt, és máris hellóbelló padlógáznál, amikor betölt nyomásra a csiga és eleve AFR 12-re dúsítva kéne az anyag nem jön elegendő, úgy átég a dugattyútető, mint a szar, szó szerint lefolyik a gyűrűknél az aluminiumtető
[link]
[link]
Van is egy régi mondás erre:
The engine loves the rich mixture.Úgy kell beállítani, hogy még ereje is legyen, de pont ne legyen baja tőle. 16:1 AFR felett mar erezhetoen gyengul az auto, mondjuk nem eszik meg gazt adsz nem is ugrik "úgy", de lehet arcolni, hogy enyim csak 6.2-t eszik bi-bi-biiii, nem 6.7-t.
Pesze ehhez látni is kéne a AFR-t végig...Sok szabad levegőnel (oxigénnél) az játszódik le, mint amikor a parazsat megfújatja a kovács, és a sárgán izzó parázstól átvett sok hő miatt a patkó is sárgán fog izzani, és ezzel alakíthatóvá válik, mert melegebben csökken a mechnikai stabilitása. Ha nem fújatná meg akkor hidegebb lenne, és sokkal jobban kéne ütnie. Melegen viszont a kisebb erőhatás is jobban hat rá.
Amúgy léteznek hűtött kipuffszelepek is,egyátalán nem új dolog, huszonharmincéves mutatvány a szeria utcai autókban is, csak egyes fillérbaszó gyártók leszoktak róla, mert "drága".
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #988 üzenetére
Telen lassan melegszik be, kormol, büdi, es a modern precizios diizelek meg tele vannnak szopofaktorkkal.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #990 üzenetére
Eza potkerekmania mar-mar beteges szinteket er el.
Amibne gyarilag csak derfektjavito keszlet van ott mia helyzet?
Meg mintha nem lenne gumis kb akarhol.Hova allhatok meg hova nem kb leszarom, ha lukas a benzintank abbol is kifolyik a benzin es begyullad, ha vki ego csikket dob bele.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #1102 üzenetére
Ezt a faszlagyito szoveget...:
"...
Az itt kapott teljesítményt már a gyári motorvezérlő sem bírta volna kezelni
"Ebben zeronullasemmi gyari motorvezerlo volt gyarilag. A gyari motor karburatoros, osszes elektronika = vilagitas
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ha valtozo geos, akkor ha sokat jatsz varosban meg izijrajderben ovatosan a korom lerakodik a geometria lapatokhoz es megszorul egyik allasban, avgy alul fog menni es felul nem, vagy alul sehogy es felul jol
neha meg kell kinalni neki varoson kivul jarva, hogy kikormolja
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Rick, csak neked kulon megkerestem a 1.2 16v motor gorbejet.
A 1.2 8v-nel nem gyengebb az 3000-nel, pont ugyannyit tud, ~100Nm-ttöbb drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
Dizeleseknek, sok szeretettel, egyenesen Orbantol: "97 forintról 110 forintra növelik a gázolaj jövedéki adóját."
Petikénk meg majj jol megmondja, hogy ez is a gyúrcsány miatt vóótt
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz spurika #1343 üzenetére
Nem hat, mert mind a Fiat eredetu.
"Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 2.4 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI."
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen