- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Anulu79 #10372 üzenetére
Golf? 500k-ert jo allapotbol csak 2-s kapsz, amibol a legfiatalabb is 21-22 eves ma mar.
Tul vannak hype-lva VW-k is, aztan toresztesztje hat annak sem egy fuha, '82-83-s dizajn, 30evAzert akarhogy nezed ezt a dolgot pl mk2 Punto-bol ( ) fele ennyi idoset veszel, ami fele annyit is futott, fele annyi gazdaja volt... de legalabbis fele annyi ideje volt ezekre, es 4 csillagos toresu
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bitpork #10600 üzenetére
Nemtom en ejjel-nappal vilagitok es nappal is kiszurom ha kiegett a fenyszoro izzo, mondjuk nem surun egett ki, de pl ecce hatso ulesrol szoltam isminek, hogy nala is tenyallas van, mert ketten elol nem vettek eszre.
Amugy vicces, hogy az EÜ dobozert meg 3szogert geciznek, mikozben minden 10. auton ki van egve vmi izzo, sokkal fontosabb lenne az, mint egy 25 evben egyszer hasznalt vmi.
Erre bezzeg nem kompetensek. Mondjuk bringast is megqrhatnak 30k-ra ha vmi nem eg rajta a lampa vagy nincs rajta melleny meg prizma a bringajan.
Az ijen 3mm-s LED-s kis villogos szarokat helybol betiltanam arulni is, mert az semmire nem jo.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ati012 #10612 üzenetére
Nem feltetlenul attol "sir", nekem decemberben volt cserelve betet+tarcsa es neha van hangja, neha nemvan. Hatso is akkor sirt amikor a betet kopott el ugy hogy valla hozzaert a tarcsahoz, de tarcsa meg nem volt kopott meret alatt. Betet ki, vall lekoszorul, mert amugy meg nem kopott el, vissza es csokolom.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ati012 #10616 üzenetére
4 honapos fekbetetem+tarcsa van es par het utan mar halkan sipolt neha
hatul regebbi a tarcsa meg a betet is de csak vall lett legyakva rola es meg van 7-8mm betetanyag most is, csak a vall ert hozza tarcsa szelehez es melegen ezert sipolt fekezes nelkul is
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bitpork #10620 üzenetére
Azert az se normalis, hogy egy hosszu hetvege elott kiegett izzo miatt szaladgalj a szervizbe, ami jellemzoen pont ugyanakkortol -ig van nyitva, mint egy normal munkaidos emberke dolgozik
Ezert vegyen ki szabit, amikor elviszi meg amikor elmegy erte, az baromi ertelmes valoban, amikor ezt maga is ki tudna cserelni, es nem kene erre idopontot kernie, meg igy jarnia addigMekkora szopas lenne, hogy mesz osztrakian at jurghenisztanba karacsonyra, de kiegett izzo utkozben, es a helyi szerv aszondja, hogy gutenabend, elhiszem hogy varnak jurgenisztanban, de most itt este 10-kor ez az auto bezarodik, ha nem tudod megjavitani a vilagitast a helyszinen, es seta van. Aztan majd a szerviz ha kinyit majd januar 4-n, akkor kicserelteted naluk, miutan trelerrel odavitetted az autot.
Nem lenne sokban, áááá
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
Ilyen nekem fel ev alatt 2x volt. fesz.szablyzorol leegett a kabel ami az akku fele viszi a delejt, meg tavaj nyaron. Volt egy masik hasznalt generatorom, gondoltam felujitattom azt, aztan sitty-sutty csere. Na masnapra kesz is volt, 12k volt uj fesz.szabalyzo (ebben van szenkefe is), uj csapagyak. Ki-be, örö é bódottá'
Eccercsak allok december elejen este a Moricz Zsigan, hogy fordulnek a Bartok Bela-n a Gellert ter fele, nezem, vazzeg, nem latom a muszerfalat, es ABS ikon pislakol (nyaron is ez tunt fel eloszor), de akku ikon nem vilagit. Hat meg eppen csak ki tudtam fordulni a lampatol es 20-25m mulva mar csak gurultam.
Felrealltam, hogy miafasz, eccer korabban lelazult a kabel a oninditonal, hatha... de nem, az ugy allt a helyen, mint katiba a gyerek. Na 10perc mulva rengeneralodott annyit az akku, hogy legurultam a BME elotti free parkoloba, hugi felhiv, el Ignis-ért, haza, Uzukibol akku ki, at havercsavohoz, es toluk el a BME-hez. Hat a 45Ah-s Uzuki akkuval nem mertunk kockaztatni, igy azt be neki az E30-ba, az o 70Ah-s Banner-e meg bele nekem. Haza, minden lampanal vilagitas le (este 9 volt mar), hat hazaertunk, de... akkuk vissza a helyukre, enyem toltore.Masnap el a tibibahoz, nyaron nem ok ujitottak fel, mert akkor voltak szabin, generator ki (ez PuntoGT-n kb fotarto elemkent van beepitve, korbeepitve mindennel, ami csak letezik), nagyaramu toltokabel elso 4-5cm-e szenne egve, meg sem lehet hajlitani kezzel, meg a saru vmi kombinalt fogo szeruvel volt ranyomva, kis feszegetessel siman lejott, de hogy nem rendes saruzofogoval nyomtak ra az 1000%, azert is egett meg, meg olvadt bele a kabelbe a szigeteles is, mert nem volt rendes kontakt igy. Az egesz a hovedo burkolat alatt van (mellette van a turbo), szoval ossszeszerelve nem laccik ebbol semmi. Na uj fesszabalyzo megint, mert mar megolvadt az is, kabel levag, uj saru ra +beforrasztva. Azota jo (kopp-kopp-kopp).
Erdekes mod azota az MSQ logja szerint a Vcc sem 12.8-13.0V mar... vilagitas_on stb 14.2V van az akkun
Az akku ikon azert nem vilagitott, mert maga a generator az mukodottt, csak a toltokabele szakadasa miatt az elektonyos aram mar nem ert el az akkuig, es ezert az akkurol ment az auto.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Nem is mondta senki, hogy revlimiten jarj vele hidegen, nem kell hujegyeker modra direkt felreerteni, es azzal takarozni
Amugy attol nem csak a Te dizeled lenne hengerfejes, hanem barmi mas is, benzinesek is, felesleges ezen aggodni.Minden normalis muszaki allapotui auto kepes 90-l menni hidegen is gond nelkul, ha esszel gyorsitanak fel vele addig.
Amugy meg a KRESZ tiltja az indokolatlan forgalom feltartasat es lassitast, erre meg a hengerfejessegtol fosas nem ok.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz pilóta #10882 üzenetére
Az A Vectra-bol volt olyan 5 ajtos is, ami csapott hatulju volt, de volt segge, a csomagterajto egyben nyilt a hatso szelvedovel
A klasszikus 3 ajtosnal meg a legorvenyek miatt ganesodik be gyorsan a hatso uveg.Viszont mivel az auto alatt nem tud elmenni a levego annyira konnyen, inkabb felette megy el gyorsabban, amivel csokkena nyomas felette, es aramvonalas alaknal felhajtoero ebred a teton leszorito helyett, az emelkedo sebesseggel nem no a leszoritoero, hanem csokken, amivel csokkenne a tapadas is, nem lehet nagyobb sebsseggel beforulni, mert a auto sulyabol eredo tapadast csokkentene a felhajtoero... mondjuk hogy felszallna az auto az utrol, ha nem is emelkedne el, de... fekezni akarnal is nagyobb sebessegrol kisebb tapadas miatt nem lehetne akkora fekerot atvinni az utra, mert elobb beblokkolna a kerek, csak mukodesbe lepne az ABS
Jobb ez igy ahogy van. Nem mellesleg ha elol kisbusz alakja lenne mindennek es azert eloebb lenne safjor is, mert motor oda nem fer be csak kozepre vagy hatra, eleg neccs lenne gyurodo zonat kialakitani az auto elejebol egy mindeossze 20cm-s szakaszon. ezeknel meg ugye meg a futomu sem vedene semmit, mert az is a pilota mogott van.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11226 üzenetére
hat ugy idestova 25 eve jelen vannak a piacon ijen autok, ez kicsit se zavarjon
Uno Turbo i.e. az ugyanez a tema volt, 1.3 8v 105LE, 1.4 8v 118LE
Vagy a Charade GTti, 993ccm, 12v, turbo, intercooler, 101LE, 1987
Erre jon pl a Ford is most, es feltalalja ujra spanyolviaszt a Focus-ba, 3 hengeres 1.0 turboval, nesze
Sokan nagy tevedesben vagytok, egy hasonlo teljesitmenyu porgos szivomotor sokkal nagyobb terhelesen van, mint egy turbomotor. Gondolj bele abba, hogy egy szivo motort meddig lehet "huzni"? 1.6-bol 200LE a csucs uccan, a junior WRC 1.6 szivo verseny autok 215-220LE-sek, de azokba mar annyiba kerul ez a motor, mint egy kisebb uj uccai auto ara.
Ennyit egy ennel kisebb ccm-s turbomotor is siman tud, pl PuntoGT-nel a SEB4.11-s setup az 224LE 1.4 8v motorral, es ez meg nem a csucsra kihegyezes, csak egy tomegchip uccara, gyari motorbol, semmi kovacsolt cucc
ezt probald meg ekkora szivobol kihozni
es motort meg sem bontottak hozza, a levego es benzin mennyisegi ellatasa van modositva "csak", meg a vezermutengelye is a gyari a szinten gyari hengerfejben
[link]F1-ben a 80-s evek kozepen 1500ccm-bol 1200-1300LE-t tudtak, az akkori anyagokbol, meg elektronikai vezerlesekkel, mostani F1 jelenkori urtechnikat felvonultatva, 1.5x akkora motorbol sincs meg ennek a 2/3-anal sem szivokent
A BMW ekkor a 60-s evekbeli utcai BMW1502-s motorjat hasznalta erre celra, amiket bontokbol kukaztak ossze.
pill. teljesitmeny = pill. nyomatek x pill. fordulat, es barmilyen furcsa, de eloszor a nyomatek limital, 125Nm per liternel szinte keptelenseg feljebb menni szivoban, igy nincs mas lehetoseg, mint a fordulatot novelni, de egy io mulva azt sem novelheted "ingyen", mert a fordulattal exponencialisan nonek a tomegerok, ehhez egyre konnyebb, de megis egyre erosebb intergritasu alkatreszek kelle(ne)nek, ami nagggyon draga
Sokkal egyszerubb es olcsobb a nyomatekot novelni turboval es maradni hetkoznapi fordulatszamokon, es proli motoralkatreszekkel is mukodik, es hiaba draga onmagaban egy turbo, a high-end motorbelso a szivoba sokkal tobbe kerul annal.
PuntoGT-ben is tokugyanolyan anyagu dugattyu van, mint ami a szivokban, a dugoteto magassaga mas a csapszeg felett a kisebb kompresszio vegnyomas miatt ami turbohoz kell, oszt csokolomNem mellesleg ha fordulatot noveled, egyre szukebb savban lesz hasznalhato ereje a motornak, ott mondjuk nagyon "jo" lesz, de azon kivul egy hulla.
Turboval meg ero is tobb lesz, meg az szelesebb savban van jelen, nem 6000-7500-g megy az auto, hanem 2000-tol 6000-g, baromira nem mind1 am. Szoval lehet a szivo vegre 5-10LE-vel tobb is, csak kozepen fordulaton meg hat nagyon nem az, ugy hagyod ott turbossal, mintha allnaPl a uj Ford Focus-ban a 150LE-s 1.6 turbo motor 1600-nal tud 240Nm-t, az 55LE mar ott, nezd mar meg pl a 2.0-s szivo Focus ott mennyi is....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ati012 #11235 üzenetére
Jah es meg vmi a fordulattal egyre no a veszteseg, egyreszt a surlodasok miatt, masreszt meg mert az eppen szivo utemben levo henger az fekezi a forgast, azaz egymas ellen dolgozik szivo es munkautemes
Nyilvan a munakutemes gyoz ebbol, mert a fordulat emelkedni fog, de abszolut ertekben nem lesz annyi a nyomatek, mintha masik nem vonna el ebbol semmitPl turbosban lehet is erezni a nyomasmero (ha van) hesszelese nelkul is, mikor porog mar annyira a csiga, hogy a legszallitasa kiegyenlitette a nyomast 0-ra rendszerben (szivo motor vakuumban megy), ekkor mar maskepp viselkedik a motor, mert eltunik ez a szivo utemu henger forgast fekezese dolog, es a munkautembol nem von el mar semmit erre az
Amikor meg nyomas van, akkor meg tolja is a dugattyut a legnyomas le maga elott. Es mindezt amibol ez eloall egy a szivomotornal amugy semmibe elveszo energia hasznositasa, amivel a rendszer hatasfoka igy nagyban noEzen kivul a toltescsere hatekonysaga is jobb a turbosban, szoval ezekbol osszesen annyi jon ki, hogyha ket azonos csucsteljesitmenyu motort nezunk es az egyik turbos masik szivo akkor a turbos mindig kevesebbet fog enni atlagban ha ugyanugy hasznalod oket, mikozben meg jobbna is megy.
Errol szol a downsizeing
De ha ugyanugy menot hasonlitasz ossze, akkor a turbos lehet kisebb csucsteljesitmenyu is, a nagyobb reszterhelesi ereje miatt, amivel amugy ugyanazt a dinamikat hozza utcan, es akkor megtobb lesz a fogyi diffi:
pl 120LE turbo vs 140-150LE szivo, ezek kb ugyanugy mennek utcan, csak nagyon nem ugyanugy esznek hozza.Vagy pl ha hegyekben jarsz akkor ahogy csokken legnyomas a szivo veszit az erejebol, a turbosnal meg a szenzor alapjan kiegyenliti a nyomast akkor is a "jo"-ra.
A 2. VH-ban is mar ezert (is) voltak feltoltottek a repulok is.Nem mellesleg egy rajabb emelkedon jol is jon a plusz nyomatek
emelkedo=nyomatektemeto
probald ki ugyanakkora csucsteljesitmenyu szivoval es turbossal, a turbos siman meg gyorsit is, aki dimbes-dombos helyen lakik, annak musthavetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Cheesy #11236 üzenetére
Annyira azert nincs jol osszerakva, csak nekem az van keznel 8 eve pl, ugyhogy szerintem van nemi tapasztalatom mar
Sok helyen amugy csak ugatjak a temat, mert nekik sosem volt, csak a vkinek a akarkijenek a szomszedjanak a ismerosenek a ex-osztalytarsanak... cimu tortenet alapjan, ami nagyban hajaz a népmesékre amugy, es mindeki hozzatesz vmit, meg modosit, aztan vegen mar az ellenkezoje az igaz, lasd a kozhiedelmes "a turbos motor tul van tehelve" cimu tortenet. Hat pont nem az van. Kicsit sem furcsa ekkor az ugyanennek, hogy mar mar az osszes dizel az turbos es baaazzz mennek.
Lehet vele szopni szepeket, mert ebbol legfiatalabb is mar 13 eves manapsag, alkatreszek oregednek, kaptak hideget-meleget, sufnitunigot, ijen-ojan gány csippelest, taknyolast, szoval aki ma ijenbe ul(ne) annak mindig azt szoktam mondani vedd meg a leglepukkantabbat, amiben KO a motor meg a turbo, azt ugyis occsoe odaadjak, hogy szabaduljanak tole, aztan rakd ossze ujra, akar csak gyarira is.
Akkor amire vegzel vele egyreszt fogod tudni mi mire van benne, meg tudod hogy mi van benne kicserelve meg megcsinalva.
Es nem lesz tobben, mint egy ojan, amit hahu-s kepeken jonak nez ki, aztan szet van a bele, es arra lapatolod ra ezt a 3-4-500k-t az aran felul
A GT forum(ok)rol es a netrol mindent meg lehet talalni es venni hozza...TJET is jo vetel amugy, nyilvan az ujabb technika mar, occcoe szervizelheto ellentetben pl a VW fele TSI-vel
pl nezd meg egy vezerlescsere moka hol mennyibe fajtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz MPowerPH #11241 üzenetére
utolag turbositottnal az a baj, hogy sokszor nem cserelik a dugokat alacsonyabbra, mert nincs ra keret, meg ECU-t is kene tudni jol irni, ahhoz meg kene ember is
ketto egyutt nem szokott osszejonni, akkor meg vagy nyomas nem lehet emelni, mert ha fejre allsz is mar becsorog, de a turbo intercooler stb akkor is annyi ha 0.3bar-n megy meg ha 1.2-n, vagy menni nem fog sokaig a rossz beallitas miatt
utolagos csigasitas ha ezeket is cserelni kell 6-800k, annyiert meg inkabb kell venni egy gyarilag ojan autot vagy ez melle vagy eladva ez helyett, aztan csokolom
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz MPowerPH #11400 üzenetére
Van amikor nincs sok baja, csak mivel nem sajat, telen -10 fokban bepoccintve 5sec mulva mar nalunk pl ugy allnak ott a soromponal nemelyikkel, hogy jááááj, aztan fele annyi ido alatt uzemmeleg a motor, mint egy normalisan hasznalt autoe
Vajon mitol?
Nem mind ijen persze, de be lehet nyulni a szarba, hiaba olcso.Ecce regen nalunk is meg lehetett venni a kifutott autokat, nemelyiknek a bele is ki volt szo szerint, de olyan szinten, hogy tobbe kerult volna leszervizelni az olyan muszakira is, ahol hunyoritva neznek dolgokat, -le volt jarna 90%-rol-, mint amiert egy jo allapotu masikat veszel a kepes auto express-bol (nem volt meg hahu), fele futassal es mar ervenyes szigoritott KPM-s (most NKH-s) muszakival.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen