Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
A Microids bejelentette, hogy készül az Arsene Lupin: Once a Thief
gp A kalandjáték valamikor az év végén érkezik PC-re, PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #49170 üzenetére
Barátom nemrég cserélt 206-ról Focusra.
Már nézelődött amikor időszerű volt a hátsó híd felújítása és az olajcsere is. Kb 1-2 hónappal eladás előtt cserélte. Van ilyen.Aki azért csinál meg valamit, mert időszerű, vagy elromlik az nem fog azon görcsölni, hogy jaj most eladom, nem tudok realizálni 50-150e Ft-ot.
-
-
Xero
nagyúr
válasz LuckyL #49293 üzenetére
Lehet Tesco flottás is. Elég begurulni a budaörsi HQ-be, hátha ott állnak a rendszám tesók. Néha a fél parkoló csak ilyen színű fókával és Mondeoval van tele.
Cimborám amúgy nemrég vett ugyan ilyet egyel erősebb 1.6-al (Ti-VCT vagy mi a szösz) 130e-el 1.9-ért.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Természetesen, aki 10-15 éves 1-2M-s top prémium dízelt vesz és a fogyasztásról érdeklődik ilyen oldalon, az csakis területi képviselő lehet. Ugyan már.
Teljesen felesleges általánosítani, de ebből a kérdésből azért vastagon süt a valaki akar lenni, de minél kevesebb pénzből mentalitás.
(#49384) m3tr0: Akkor pedig pont mindegy, hogy mennyit fogyaszt. Nyilván, ha a cég kitermeli a költségét. Bár, ha ilyen autóra van igény, de a cég nem termel ki havi 1M-t, akkor már régen rossz.
(#49380) bitpork: Én nem általánosítok, de első ránézésre, ez vastagon a "hobbibrazil" kategória. Ez az elnevezés pedig piszkosul tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Én pl úgy gondolom, hogy a saját és autóm határainak a 90%-át már kitapasztaltam. Nyilván ha autót váltok, akkor megint kell 2-3 év mire azzal is eltöltök annyi időt, hogy nagyjából tudjam mit mennyire hol szabad és hogyan lehet megfogni.
A cikkekből látszik, hogy friss volt még a gép. Ha megcsúszik egy kicsit komolyabban és ne adj Isten mondjuk 200-al megy (egy ilyen autóban nem nehéz véletlenül oda jutni), akkor a pár napos együttlét nem feltétlenül elegendő ahhoz, hogy megoldja egy utcai sofőr.
Mindettől függetlenül nem tudom sajnálni.
Egyrészt tudom, hogy röhögve javíttatja vagy vesz másik, ráadásul a focisták fizetését irreálisan magasnak tartom.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Hyundai Genesis Coupe tesztvezetésre jelentkeztem anno. Nagyon mozgatott az autó. Gondoltam kipróbálom és ha tudja fokozni az ez kell nekem érzést, akkor talán beleugrok.
Annyira nem izgulták túl a dolgot, és kb egy - másfél év után kaptam egy megkeresést, hogy na most lehetne menni. Addigra szerencsére már megjött a jobbik eszem.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Én is elindulok laposon gáz nélkül 2-esben. Itt inkább az a kérdés, hogy minden nemű odafigyelés nélkül melyik indul meg simán.
Nem hiába szórják tele a tanuló autókat dízelekkel. Nyilván ha átül egy hegyezett szívó benyába, akkor meg csak pislog.(#35607) Blyan: Ezekből Punto vagy Bravo.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Kornel #49902 üzenetére
6 éve van nálam az autó, de már elment legalább 4-5 szett gumi. Szóval nem csak 5 évente kell váltani, hanem vannak alattomos kátyúk, szögek, kis éles tárgyak is. Alap hangon van 3 szingli gumim a garázsban, ami ilyen maradék.
(#49904) kornelka: Nekem volt már kátyú, szög (javítható), műanyag szilánk (javíthatatlan). Ráadásul a szöget és a műanyagot is német-osztrák pályán kaptam valamerre.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Csikós írt ma egy jót a GLK-val kapcsolatban, ami sokunk nézetét alátámasztja:
" ..ha pedig a leendő tulajdonos eszével gondolkozom: ha már tizensok millióért veszem, inkább legyen különleges az autóm, mint extra takarékos."(#50044) Integra: Még nem olvastam végig, csak ezt hirtelen kiemeltem, de valóban pofás kis gép volt az előző GLK. Ez femininebb lett, ahogy a teljes Merci paletta. A többinél annyira nem ártott a dolog, sőt, viszont egy mini SUV-nál azért kérdéses lehet a dolog. Bár nyilvánvaló, hogy ennek a nők az elsődleges célpontjai.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
10 ezret? Inkább 20-30e fölött.
(#51286) máyköl: 25-nél mit keresel 4-esben? Ha lassítasz és gurulsz rá a sorra, akkor vagy dobd ki üresbe, vagy pakold szépen vissza a fokozatokat úgy, hogy még kellően erős motorféked legyen. Ez utóbbi az üdvözítőbb, lévén a modern autókban ilyenkor nem kerül üzemanyag az égéstérbe, ergo nem fogyaszt, és a fékeket is kíméled. Ha teljesen biztosra akarsz menni, akkor pedig megtanulsz egy kis gázfröccsöt adni fékezés közben (sarokkal, lábujjal, vagy külső láb éllel, kinek hogy tetszik) amikor visszaváltasz, így tehermentesíted a hajtásláncot is.
(#51293) neduddki: Ez fájt.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz DeFranco #51373 üzenetére
Teljesen jó motorféke van. Meg kell tanulni rendesen visszapakolni és rúgdosni azt a gázt fékezés közben, ha kímélni akarod a hajtásláncot.
Marhaság, hogy nem ér semmit. Métereket lehet nyerni féktávon motorfékkel. Egy 1000-es sport motoron olyan a motorfék, hogy elkapod a gázt és csap egy piszok nagyot. Ezért (sem) szabad bemászni a motor seggébe.
Egy kis video azoknak, akik inkább vizuálisak: [link]
A másik nagy előnye ennek, hogy a motor mindig normális ponton van a nyomaték görbéjén, így ha valamiért hirtelen ki kell lőni, akkor nincs gond.
szerk: Régebbi hegyezett turbós versenygépeknél pedig egyszerűen kötelező volt folyamatosan masszírozni a gázt, hogy ne essenek bele a turbó lyukba.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Nekem is lentebb van mégis megoldom. Érdemes akkor sarokkal vagy lábujjal próbálkozni. Csak a normálisabb pedál elrendezésnél működik a lábél.
Természetesen visszaváltásnál nem kötelező (én is csak megszokásból csinálom már), de ártani nem árt.
Amúgy vannak már olyan manuális váltós autók (370Z pl: [link]), amik automatikusan adják a gázfröccsöt ahogy húzod vissza egyet.
-
Xero
nagyúr
válasz Revolit #51379 üzenetére
Versenyben a plusz fékerő és a nyomatékon tartás a cél. Nyilván jobb kilőni 2-esből 5000-es fordulaton mint 4-esből 2500-ról. A gázfröccsel pedig pontosan a kerekek blokkolását előzik meg. Így a motor már azon a fordulaton fog járni a kuplung ráengedése előtt, mint ahol a ráengedés után a kisebb áttételből fakadóan járna.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Arra azért nem gondoltam, hogy ennyire részletesre van szüksége a publikumnak. Feltételeztem némi "előtanulmányt".
Azt is érdemes egyébként megnézni, hogy bizonyos automata (legyen az bármilyen típusú) váltók is így játszanak. Talán a GT-R-ben van olyan funkció (erre most nem esküszöm meg), hogy fékezésnél elég húzni a bal flepnit, állni a féken, ő pedig szépen kipakolja visszafelé a fokozatokat nyilván gázfröccsel, aztán ahogy átállunk a gázra, egyből tudunk lőni a nyomaték görbe jó pozíciójából.
szerk: Lehet, hogy a 458 az. Most megkeveredtek a fejemben a dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz didros #51390 üzenetére
Azért mert nincs befecskendezés.
Egészen konkrétan nem fogyaszt ilyenkor semmit, míg üresben fenn kell tartania az alapjáratot. Motorféknél egyszerűen a levegőt sűríti, és ez a kompresszió hozza létre a motorféket. Minden relatív modern befecskendezős motor elveszi az üzemanyagot ahogy leszállsz a gázról.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz alienpapa #51402 üzenetére
Arra amit már leírtam. Pakolja vissza a fordulatot a plusz fékerőért, és a gázfröccsel megelőzi, hogy blokkoljon a kerék. Így már oda rúgja a motor fordulatot, ahova a visszaváltás után kerülni fog. Ezt hívják revmatch-nek.
Meg persze az sem elhanyagolható tény, hogy a hirtelen ébredő erők így nem ütik szét a hajtást.
szerk: Ex barátnőmet amikor tanítgattam apróságokra, akkor mindig megjegyezte, hogy nálam milyen simán mennek a visszaváltások lassulásnál és egy előzésnél a visszapakolás is mennyivel simább. Pont ezen a gázfröccsön múlik a dolog. Utolsó információim szerint már ő is kezd belejönni.
Én pl, ha előzés miatt váltok vissza, akkor egy gondolattal hamarabb tolom rá a gázt, hogy ne rúgjon, csak kezdjen el tolni szépen finoman.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bitpork #51412 üzenetére
Én is automatát vadászok éppen...
Szép dolog a játék, de reggel a dugóban maximum a kuplunggal játszhatok órákon át.
Közben egyébként nálam változott a haditerv. Volt pár élményem ami kicsit más irányba terelt a vadászaton, szóval nem bánom már az elszalasztott ezüst gépet.
(#51409) EQMontoya: Azért azt is meg kell érezni, hogy jobb ujjakkal húzod a féket és a tenyered aljával húzogatod a gázt a visszapakoláshoz.
De ezt is lehet fokozni motoron. Ha tuti fékerőt akarsz, akkor egy gondolattal mielőtt ráhúzol az első fékre, akkor kicsit megfékezed a hátsót, így kicsit elnyúlik a gép, ráterhel az első villára és gumira, így mire húzod az első féket, már jobban harap. Ezt is már automatán tudják az újabb (és persze ilyesmivel felszerelt) gépek.
Na pl ezt én még nem tudom megcsinálni. Vagy túl sokat nyomok hátra, vagy túl keveset.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bandus #51415 üzenetére
Marad BMW és marad 3-as. De volt pár cabriós élményem ami arra felé terelt, hogy bevállaljak egy keménytetőset. Gondoltam még család előtt kiélem az ilyen irányú perverzióimat.
Persze ha szembejön egy piszok jó coupe vétel, akkor az lesz, de elkezdtem nézegetni a cabriokat is. Ott csak annyi a gondom, hogy a kívánság lista bővül egy síalagúttal. Anélkül nem játszik.
Közben az árszintet is meg tudtam minimálisan emelni, szóval nagyobb a mozgástér. Van még időm válogatni. A saját magamnak felállított határidő aug közepén van.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Ezen töröm most a fejemet, de böki a csőrömet a Logic7 hiánya. Abból nem akarok engedni, de túl pofás ez a gép.
Szerk: A járulékos költségeket meg el is felejtettem. Így kénytelen leszek venni az 5 éves kabala sapkám mellé még vagy ötöt, hogy ne égjen rommá a képem.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz bitpork #51428 üzenetére
Szívem szerint szövettel venném.
Az esély viszont rá, hogy találok egy E93 325i-t nagy iDrive-al, sport ülésekkel, legalább h/k logic7 hifivel és síalagúttal konvergál a nullához.szerk: Én is azt hittem, hogy nem vonz. Gondoltam jó lesz nekem mellé a motorozás. De annyira jó érzések fogtak el ezzel kapcsolatban, hogy nem bírok szabadulni a gondolatától. Azzal pedig, hogy keménytetős még kevésbé zavar a dolog. Egyedül a síeléseknél okoz gondot a kisebb csomagtartó, de akkor szépen lehajtom az ülést, a síalagúton átdugom a lécet-boardot és jónapot.
(#51427) neduddki: Már amiben van villany ami korrigálja a marhaságot.
A dupla kuplung bizony váltóknál meg must have. Nálam indítás után 1-2km-en keresztül, ha finom 1-2-es kapcsolást akarok, akkor illik a dupla kuplung egy enyhe gázfröccsel.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #51430 üzenetére
Az én csotrogányomban nem sok ilyen elektronika van. Konkrétan semmi.
A 206 váltó sajnos ilyen. Járhat körülötte az ember voodoo táncot, rakhat bele vékonyabb olajat, csinálhat vele bármit, akkor is ilyen. Anno amikor hozzám került rá fél évvel teljesen szétpergett. Kapott egy teljesen újat. Ugyan olyan mind a kettő. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Ráadásként ahogy a rudazat gömbcsuklói elkezdik megadni magukat még sz*rabb lesz a helyzet.
(#51431) bitpork: Az a büdös nagy szerencsém, hogy saját motorom nincsen. Azt az idény végére akartam venni, hogy végre az enyémet ölhessem meg pályán. Közúton nem is szeretek vele közlekedni, szóval kissé más síkot fedne le.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz neduddki #51433 üzenetére
Ezt a táblázatba is beírtam (az első éves magas költséget ez is nyomta a futóművel és a hifivel kézenfogva), meg szerintem már mondtam is. Aki nem figyel rá annak fel sem tűnik, én azért figyelek rá. So simple.
Volt már pár rázós szitum, hogy az ilyesmit kitapasztaljam. Nyilván az ilyen szög egyszerű autóval telitalp fék, aztán ha nagyon elindul, akkor korrigálásnál kicsit vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz DeFranco #51592 üzenetére
Motorfék üzemben nyugodtan pöröghet 5000 fölött is a motor. Semmi baja nem lesz, csak hangos, de nagyobb fékhatást kapsz. 2500 alatt már szinte semmi sincsen.
Mondok egy példát:
Nekem vannak olyan lejtős utak, ahol tudom, hogy 3-asban pont 60-al fogok lecsorogni és a fék érintése nélkül be tudom venni a kanyart. Nyilván a motor ilyenkor 2000-ről szépen felkúszik 4-5000-ig, de gond egy szál se. A következő kanyar előtt, mivel tudom, hogy élesebb nyomok egy kis féket, majd gázfröccs és kettő. Itt továbbra is 3-4000 körül lesz a fordulat, de visszalassulok a 30-40-es tartományba, majd mivel nyomaték maximum környékén jár a motor, egyből ki tudok lőni. Az ereszkedés alatt a fék szinte semmit nem kopott, a motor pedig minimálisat fogyasztott a gázfröccs alatt.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
hint: Rejtő - Török Szultán.
(#51649) DeFranco: Nem csinálsz vele bajt. Jöttem már le párszor az Alpokban is szerpentinen mégsem durrantottam el még egy motort sem. Addig használd a motorféket ameddig hatásos. Ha már nem elég, akkor válts egyet le és használd tovább, vagy ha már az is kevés, vagy éppen túl sok, akkor lépj rá az üzemi fékre.
Legegyszerűbb példa: Én pl a Budakeszi úton befelé, ha nincs előttem hátráltató tényező, akkor szinte végig motorfékkel csorgok be egészen a Szilágyi Erzsébetig.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest