Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesztor87
senior tag
válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére
A 60k nem annyira vészes szerintem.
Mi is 4 hónapja vettük meg életünk első autóját, egy N16-os Almera sedant (2003.12.havi 1,5 benzin). Tulaja szimpatikus, korrekt benyomást tett. Az autó garázsos, a két hátsó kerék járati íven volt nagyon picike rozsda, az se volt mély. Klímás, üléshuzatos, gumiszőnyeges autó, enni lehetett volna bármely részéről szinte, makulátlannak tűnt. 183k volt benne, a szervizkönyve új korától vezetve, bár nem végig márkaszervizben, de pecsételve, két mappába az összes számla eltéve, bőr mappában minden könyve (szervíz, kezelési, gar.füzet stb). Tényleg nagyon jónak tűnt minden, szerelő rokon megnézte, mondta hogy axiál csukló csere és annyi... ez volt július végén.
Aztán olaj, szűrők csere mellett axiál csuklókat cseréltettünk, ez vt munkadíjjal együtt 40e ft.
Nem sokkal később hülye hangok jöttek néha az önindítóból, meg valami jobb elől recseget... lett belőle önindító felújítás (bendix, szénkefe meg mittomén mivan benne), meg mivel az egyik sprilál rugó eltört, az első kettő cserés volt, 42e ft.
Aztán nászút, nosza, előtte szerelőhöz. Hát igen... féktárcsák, fékpofák csere (az első kettő), csak anyagdíjat fogadott el, meg a 7 éves 44Ah-s Varta akkut kicseréltük egy 56Ah-s Bosch-ra ezúttal 44e ft.
Egyre inkább zavart hogy a váltón érzem a motor mozgását, váltótartóbak csere (febi márkájú, azt mondta ez a legjobb), munkadíjjal 30e ft.
Jön a rossz idő, a nyári gumik 6 évesek, lejártak, nosza, egy új Barum Polaris 3 szett felszereléssel 60e ft.
Holnap megyek a szerelő sráchoz, mert rühellem hogy reggelente visít a szíjam, holott meg lett húzva, és majdnem új lehet a szíj, de zavar... a szellőző venti is hidegen pár percig zörög, meg lesz kenve...
Gumi nélkül ~160, azzal 220
A spirálrugót leszámítva nem romlott el semmi, csak igyekszem szép és üzembiztos állapotban tartani
Jövő tavasszal kap egy teli polírt, meg kereshetek hozzá nyári kerekeket
Egy szó mint 100, ne szomorkodj Nem költöttél rá sokat, sztem még én sem[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz szilchi #144929 üzenetére
Nekem majdnem ilyen Almerám van, csak nem a junosz tévés műszerfalas változat. Szerintem próbálj ki egyet nyugodtan, nem beteg típus. A váltóra figyelj nagyon, ha próbálgatod, és kidobja az 5-et /itt kezdődik a váltó problem/ akkor hagyd a fenébe. Azon kívül nem sok baj van velük. Nekem bejön az ülése /állítható gerinctámaszos ugye mind/, gyári kartámaszosak. Klímája szerintem erős, nyáron a 35 fokban a fekete színe ellenére 2-es fokozaton /ablakra fújt levegővel/ elvoltam, sőt, sokszor 1-esen ment csak. Így télen is gyorsan bemelegszik, nincsen esős időben sincs párásodás gondom. Apósnak 1-es Focusa van, ahhoz mérten butább a futóműve, főleg a hátulja, jobban dől a kasztnija, viszont az párásodik, sokszor szív vele, meg kicsit ósdibb szerintem belül, meg jobban eszi az idő is. Neki kombija van, hátra sokkal jobb beülni, és magasabban is van a hátsó pad. Ha kérdésed van írj nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
válasz Kornel #145168 üzenetére
A jazz az nagyobb is utastér méretre, nem? Anno olvastam mindenhol róla hogy szinte belül már-már Golf méret. Ülni nem ültem egyikben sem.
Vitarában ültél már? Annak tényleg annyira gáz a belseje /anyagminőség szempontjából-mondjuk egy alap verziónak/?Motorról jutott eszembe, autószerelőm azt mondta hogy az almera 1,5 motorja megegyezik az ignis 1,5-ösével.... há nemtom honnan szedte.... szerintem semmi alapja nincs...
-
Vesztor87
senior tag
válasz Sang66 #146759 üzenetére
1: felszereltség lehet el van írva, nekem majdnem ilyenem van, nincs benne gyárilag abs. Bizony...
2: jobbra-balra húz? néha megtévesztő lehet, most dobtuk fel a nyáriakat, húzott picit. Aztán a benzinkúton rámértem, egyik kerékben picit több volt a nyomás... engedtem le belőle, jó lett. De ha kicsit is sz@r az út becsapós lehet
3: Nem, sebességbe téve is mozog a kar, 4 Almerában ültem, mind ilyen. Ültem 70e km-t futottba, meg 300e km-t futottban is. Ilyen, attól még pontos.
4: Attól függ mennyire akarod jól megcsináltatni. Olcsó megoldás, párszáz ft-ért veszel javító festéket, kipöttyözöd, annyi. Vagy újrafényezteted, vagy veszel bontottan egy másikat, de ez elüthet...
5: vidéki vagyok, nem tudok
+ az a kormány és ülés érdekes. A miénk valószínűleg valós km-es, az ülés hibátlan, bár bolyhos, a kormány nem ennyire lerágott, bár nem szép az se.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Manitou #146893 üzenetére
Az enyémnek nem ilyen a váltója, egy ujjal pakolászható, bár igaz hogy nem egy feszes, de pontos.
98 lovas, mindenki csak a lóerőt nézi, a váltó fokozat kiosztását már nem. Fabia 1,2 htp is marha jól ugrik, pedig csak 64 le... Aztán leesik hogy 90/3000 rpm miatt van... Nekem 4-ben forog annyit... Ezert lomha. Ha haladni akar az ember forgatni kell sajna, ez van. Az előző széria nem tudom hány kg, de az megvan hogy valami 1,5 csillagra tört anno, lehet hogy konnyebb. Sajnos a hosszú váltó+1200 kg-os önsúlya ezt eredményezi. Félre értés ne essék, nem istenitem, gyengének tűnik, sztem pályán már hangos is, Focus mk1 ebben jobb, de amiket azokból láttam azok jobban rohadnak, drágábbak is. Almera nem francia, renaultnak lett közé a Nissanhoz oké, de mire összeházasodtak addigra az N16 már kész volt. Faceliftbe nyulhattak bele Max. De maga a motor is és a váltó is japán tervezés azt olvastam. Sok nyűgről egyik Nissan klubban se meséltek benya esetében, csak a tipikus japán baja lehet általában, nyelestengely... Az viszont tré. -
Vesztor87
senior tag
válasz Manitou #146895 üzenetére
Hm, érdekes amúgy, akkor tényleg majdnem egy súlycsoport. Tényleg elbénázták ezt a váltó áttételt, azt utálom hogy a fülem alapján városban nyugodtan 4-ben vagyok, de pl egy körforgalomban 25-30-al jövök ki, ott volt már úgy hogy padlóztam hirtelen hogy majd most átlépek a másik sávba, de kb. itt semmi nem történik. Jó, elindul, de nem ugrik egyátalán. Vissza kettő padló, akkor viszont megy, csak hát na... van hangja. 110-120-nál van az a határ ahonnan nem szeretem jobban nyomni, ott 3000-3300 körül forog, na ott elég mélyen dörmögő hangja van, azt hosszú távon nem szeretem.
Lánc nyúlással ahogy olvasgattam inkább akkor van gond, ha az olajcserét nem tartják be, legalábbis nem sok esetben volt gond. Ellenben mondjuk egy opellel, ahol 150-200k körül lehet szépen cserélni, mert annyit bír a lánc. A nats, a lopásgátló tud vicceskedni, ha merül az akku az megszivathat, jah
A többiről nem hallottam még, más nem említett ilyet.
A jó fogyasztást mondjuk országúton klíma nélkül hosszú távon lehet hozni, nekem is voltak 5,5 környékiek, mostanság inkább 6,5-7,2 közt volt, többet pályáztunk is, meg jobban is hajtottam szerintem. Na meg voltak hidegek is nemrég (legutóbbi tankolásom vmi 550km környéke volt, aztán mivel nem sokat mentem mostanában... legutóbb valamikor február elején tankoltam)._ak_: Focus mk1 jó gép, főleg az 1,6-al, eleve magasabb építésű mint az Almera, de 1 milla.... az nagyon drága.
-
Vesztor87
senior tag
válasz middleaged #147033 üzenetére
Mennyi a kereted rá? Kollégámnak van egy 323-as mazdája, Sedan, 99-2000 környéki asszem, osztrákbol hozatta magának, meg van már egy ideje. Kasztnisnál nemrég járt, szervizelve folyamatosan van (autoszerelő amugy a kolléga vőlegénye). Én amit láttam belőle az alapján nagyon szép. Egy baja van, mégpedig mivel patent állapotú megkéri az árát. Dízel motoros, valami 6-700 környékén akarta eladni nemrég, de mivel szereti meg se hirdette aztán
-
Vesztor87
senior tag
válasz middleaged #147056 üzenetére
Szia!
Ha erdekel akkor rákérdezek a srácnál hogy eladná-e. Mivel autószerelő igy mellé nyúlni nem lehet szerintem vele. Nekem nem kókány mesternek tűnt. Mindig a legjobb cuccokat teszi mindenbe. Nem eladásra hozta be a mazdát se, csak most gondolkodott a váltáson. Helyileg Makó - Szeged lenne am. -
Vesztor87
senior tag
válasz middleaged #147097 üzenetére
Nm
-
Vesztor87
senior tag
Ha csak szinte város akkor a váltó áttétele miatt lehet annyira nem lesz bejövős, hosszú a váltó, 3-ban pl 30-nál padlógázra se történik sokminden. Városba lehet vennék egy újabb Swiftet, az jobban ugrik. Fordok csúnyán tudnak rohadni sajna. Ha tetszik az almera nincs azzal baj különben, nekem is az van, de én nem járok városba, arra a tömegközlekedést és a lábaimat használom.
-
Vesztor87
senior tag
Városba mennyit mész egyszerre? A klíma miatt kérdem. Bár én pár km-t elvből nem megyek az autómmal (nem tesz jót neki), de volt már rá példa (el kellett vinni eredetiségvizsgára pl.), de a 40 fokba se kapcsoltam be a klímát. Felesleges szerintem.
Almera-ból inkább n16, az talan annyira nem rohadós. Kényelmes ülése van, bár a váltóáttételei nem egy pesti forgalomhoz van optimalizálva. -
Vesztor87
senior tag
válasz Sztenly #147573 üzenetére
És a becsuletesnepper?
Eur4-es az? Kizárt...max eur 3
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Sztenly #147579 üzenetére
Amit linkeltem punto esélytelen? Arra is jókat mondanak am. És takarékosabb mint a f astra. Euro besorolásokat nem nézegettem, de már a többiek meg is írták. Furcsálltam, hogy a 2003-as Almera meg csak eur.3-as, de még a 2005-ös Ignis is csak 4-es... de megoldva a dolog.
Kérdésedre pedig
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz aero. #148624 üzenetére
Mondjuk város és város közt is lehet difi, én szegedi vagyok, keveset megyek városban, kevés a dugó, de télen mikor városban mászkáltunk aránylag sokat akkor is megállt 7 körül az N16-os Almera. De ha ezt pesti dugóhoz igazítom, kicsit küldöm neki az is tuti lett volna 8-9... Városban nem nagyon értem az autó létjogosultságát hosszú távon, legalábbis legtöbb esetben. Nem mondom, esténként tök gyorsan oda lehet érni bárhová autóval, de hogy reggel, napközben, meg délután halál tud lenni...
-
Vesztor87
senior tag
válasz AMD Power #148724 üzenetére
Én is szemeztem a G Astrákkal, de itt Szeged és vonzáskörzete csak öreg és drága Astrákkal volt tele. Így lett egy N16-os Almeránk. Papíron elég gyenge menetteljesítménye van ennek is, de ha nyomod tud menni. Multkor 1,6-os Golf5-el nyomtuk egy picit, körforgalomból kifelé láttam hogy nyomja, ráléptem én is, szépen közeledtem rá 3-ba... Egy 1,4-esnél sztem nem rosszabb. Ellenben papás autó, nem egy kedvelt boyracer gép. Sztem próbálj ki egyet.
-
Vesztor87
senior tag
válasz Kornel #148816 üzenetére
Megbízhatónak nagyon megbízható az Ignis is, váltóval kapcsolatban a nyeles tengely ami befigyel egyeseknél, de ettől eltekintve egy olcsón fenntartható autó. Persze, van kényelmesebb, nagyobb, de megbízhatóságába szerintem nem lehet belekötni.
Liana nem billegős? Van itt a panel előtt egy facelift előtti, szokott mellettem parkolni (N16-osom van), hát jóval magasabb az hétszentség. Mondjuk az autópiac egyik legrandább jószága az is biztos, hosszú, keskeny, magas, apró kis kerekekkel Ismerősöm azt mondta hogy egyszer kapott ilyen céges autót, hát jobban billegett mint a saját Thalia-ja... nemtom, nem igazán ismerem egyiket se. -
Vesztor87
senior tag
válasz Kornel #148825 üzenetére
Milyen középkonzol hiányzik? Akárhogy nézem nem vágom
Nekem egyébként még a 15-ös kerekek is elvesznek alatta A 2480-as tengelytáv nagyon kevésnek tűnik, az Almerába 2535 mm a tengelytáv, de magam mögött már éppen éppen hogy csak elférek (186 cm-85 kg). Nem tudom a magassága miatt esetleg mennyit segít ezen. De 1545 mm magas, 2 cm-el alacsonyabb csak mint az Ignis... széltében meg 8,5-el szélesebb, pont annyi mint a vasaló Swift. Ezek alapján egy keskeny magas autó, ami kompaktnak kicsi, inkább a nagyobb kisautókhoz sorolható, kb. mint az SX4, csak az a manapság divatosabb suv kinézete miatt szimpatikusabb. Na meg persze drága is
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
válasz Chereiose #148911 üzenetére
Mondjuk érdekes ez a HTP dolog, rokonnak Fabia 1,2 HTP-je van 2004-es vagy 2005-ös, már nem emlékszem pontosan. Az autó kombi, annyira meg van pakolva hogy szinte ül a segge... mivel ez a melós autó, benne van minden cucc, kb. éjjel nappal így néz ki az autó, és van küldve rendesen, nem finomkodik vele. Olajat és szűrőt kapott az autó, és emellett benzint, így 350.000 km-nél nézett ki úgy a dolog hogy na akkor a motor kuka. Ennek a 350.000 km-nek jó része város, rövid táv, és kétállású gázpedállal Ahhoz képest nem rossz.
Volt itt szó a fogyasztásokról, 1,5-ös szívómotoros autóm van, legutóbbi két tankolásom 600 és 650 km után volt, 5,7 és 5,5-re jött ki. Ez óvatos vezetéssel, 1/3-ad autópálya, közel 2/3-ad országúton jött ki. Főleg az utóbbi volt nagyon odafigyelős, mert volt benne pici város is. Egy éve amikor megvettük, akkor volt ilyen kevés a fogyi, ahogy kicsit nem odafigyelve használtam mindjárt lett 6-6,5 a fogyasztás, ami szerintem még mindig nem vész egy öreg autónál, csak na...
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
válasz Chereiose #148942 üzenetére
Igen, tényleg így van. A durva az, hogy a használtaknak is van olyan ára hogy csak na. De nem csak az 1-2 éveseknek. Vicc mikor egy 6-7 éves SX4-et adnak 2M-ért... miközben újan lehet nem sokkal volt az 3M felett... visszasírom a boldog hiteles időket ilyen szempontból. Egy újonnan 2,5M ft-os Swift 2 évesen nem ért csak 1,6-1,8-at, vevőként ez már barátibb
-
Vesztor87
senior tag
válasz ANDROID??? #148946 üzenetére
Picantot béreltem 2 vagy 3 alkalommal néhány napra. Meglehetősen tágas kisautó annak ellenére milyen pici. 1,1-es benzines motorja volt, 2006 vagy 2007-es évjáratú. Kicsit lendületesebben használva (országút 110 körül, forgalom átlagos ritmusával vagy picit gyorsabban) 6 felett evett picit. Ellenben második alkalommal finoman használva Szeged-Eger távot (vmi 230 km országút-falvakon át) megcsináltuk 4,2 literes átlaggal. Zajszigetelése kevés, a motor csendes, még nagyobb tempónál se forog vészesen sokat (fordulatszám mérő nem volt benne, így nem tudom, de 100-nál nem hallod a motort). Magas építésű, könnyű, ez érződik is, vasúti átjárón nem igazán szerettem Szélesebb kerekekkel talán más lehet, de én azt mondom nem rossz kis autó.
-
Vesztor87
senior tag
válasz ANDROID??? #148948 üzenetére
Bár nem vezettem, de magamnak Getz-et vennék. Nem egy méret a pandával és a pikacsuval:-)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen