- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
senior tag
válasz Alvin_ti4200 #5997 üzenetére
Ha egy zsúfolt parkolóban ~80centire rád állnak ebbe te be nem ülsz. Nézd meg mekkorára kell nyitni azt a baszom hosszú az ajtót, hogy beülhess. A zsanárok nem tudom, hogy bírják az ajtó súlyát. Extrém nagy az az ajtó.
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #6057 üzenetére
Mikor építették az M6-ra felvezető felüljárót és a hídhoz vezető szakaszt csak úgy csattogtak a kavicsok az autó orrán. Szélvédőt egy sem érte le szerencsére. Engem meg majd szétbaszott az ideg mert tudtam, hogy az akkori melóhelyen szemrebbenés nélkül levonták volna a béremből azt a kárt ami az idő alatt keletkezik míg nálam van az autó. Szar dolgok ezek.
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #6632 üzenetére
Emlékszem ~15éve a COOP bolt parkolójában borogattuk bele az 5literes kannás étolajakat a kocsiba mert vagy 25forintal olcsóbb volt literenként mint a gázolaj a kúton. Az alkeszok tanakodtak is a kocsma teraszon, hogy azok meg miafaszt' csinálnak ott. Akkoriban senki le se szarta ezt. Ma meg még az autódat is lefoglalná a NAV bizonyítékként. Nevetséges hely lett ez az ország.
Az a nagy baj ezekkel az öreg dízelekkel, hogy a legjobb is euro2 -es. Azokat tőlünk nyugatra már most be sem engedik a belvárosokba, ha nincs szmogriadó akkor sem csak páros páratlan rendszám alapon. Az autópálya díjak is magasabbak a rosszabb emissziójú járművekre. Ettől már csak karnyújtásnyira vagyunk. Akkor meg hiába a viszonylag jó konstrukció, meg az olcsó alkatrész ezeknek végleg befellegzett. Egyik felem azt mondja talán nem is baj. Esetleg vidéken el lehet vele olcsón futkosni de annyi. Városból éveken belül kiszorulnak. Amíg derék honatyáink a mocskos kezükkel nem nyúlnak hozzá az lpg -hez addig nincs ésszerű alternatíva. És pont azt néztem, hogy hiába 440 forint a gázolaj pont ugyanannyian vannak az utakon mint egy éve. Vicces nem? Mindenki zsörtölődik de azért csak beül reggel a kocsiba.
(#6634) runner 125: Szerintem nem. Új autó ilyen üzemanyag árak mellett csak nagyon soká dolgozná le a vételár különbözetet egy benzineshez képest. Használt ismeretlen előéletű dízel kocsival pedig nagyon csúnyán csöcsre lehet szaladni. Agyon van bonyolítva az összes létező 6-8évnél fiatalabb dízel autó. Ha bármi befosik eret vágsz.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz runner 125 #6634 üzenetére
Egy 1.8-2.0 dízel fogyaszt vegyesben kb 5,5litert egy 1.6benzines meg kb 7,5-et, ha a crdezső lekönyököl benne van a pakliban, hogy százezrekbe kerül majd a javítás (lásd fent). Lassan úgy vagyok vele, hogy már hosszútávon sem éri meg a dízel. Még ha forintra megegyezne a gázolaj és a benzin akkor talán de így semmiképpen nem.
-
dízelracer
senior tag
válasz szőröscica #6650 üzenetére
-
dízelracer
senior tag
válasz zoo8800 #6661 üzenetére
Vagy mindössze annyi a titkuk, hogy nincs elhanyagolva az autójuk. Be van állítva a futómű, nem laposak a gumik, mikor a lámpa zöldre vált nem tiltásról indulnak, normális üzemanyagot tankolnak, karban tartják a motort, nem vontatnak és nem tetőcsomagtartóznak, nem hegyvidéken laknak, esetleg nem klímáznak annyit, nem rövid távokon mennek, egyedül utaznak, alacsony gördülési ellenállású gumikat használnak, nem pögretik szét a motort feleslegesen, fűtött garázsban tartják a kocsit vagy esetleg elektromos motormelegítőt használnak stb stb stb... ezer és egy oka lehet a jó fogyasztásnak. Minden esetre saját tapasztalatom az, hogy közel egy liter üzemanyagot meg lehet spórolni csupán azzal ha az ember megfelelő műszaki állapotban tartja a kocsiját és kicsit finomít a vezetési stílusán. És itt most nem az "Otto módszerre" gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Én annyi pénzből egy 2-3éves Octavia II -t vennék és biztosan nem TSI motorost hanem a szög egyszerű Euro5-ös 1.4 80lovas szívót. A maradék pénzből meg gázosíttatnám + családostól kimennék egy hétre Horvátba segget áztatni a tengerbe.
mod: agyon hype-olt csoda rommon rail dízelt egy márkától sem vennék kivéve ha három max négy éves korában 150k kilométer környékén le tudnám cserélni egy újra.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Itthon nem az üzemanyagárak a magasak, a fizetések nevetségesen alacsonyak. Mi magyarok csak szemétlerakónak és olcsó bérmunkásnak kellünk az EU-nak...
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #6731 üzenetére
Nem angliába kell menni. Hollandiába ha elvállalod a legelső szembe jövő ótvar betanított munkát keresel vele 1400eurót (minimálbér). Itt ugyanazért kapsz 90ezret (szintén minimálbér). A lakhatást, a kocsi biztosítást, a tömegközlekedést és az eü járulékot leszámítva nagyjából minden (élelmiszer, ruházat, műszaki cikk stb...) ugyanannyi mint nálunk. Valóban vannak dolgok amihez drágábban jutsz hozzá mint itt de nagyon nem mindegy, hogy bruttó 90ezerből vagy átszámolva bruttó 430ezerből kell kiadni azt az X összeget. Ráadásul ott még kevesebbet is adózol a jövedelmedből. Ja és válság ide válság oda az ott felvett euró alapú hitel egy büdös fillért nem változott. Itthon csúnyán elszalad az is...
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
válasz Gebriel #6804 üzenetére
"Bármelyik Skodába bele néztem, mindegyik alkatrészen a négy VW-SEAT-SKODA-AUDI jel található"
Bármelyik Audiba belenézel ugyanazt látod. Az Audi mégsem Skoda.
(#6800) GabN73: ránézésre elég pöpec. Lehet érdemes lenne elmenni megnézni. Magát a típust nem nagyon ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz VR6-Fan #6835 üzenetére
Azért az igazsághoz hozzá tartozik, hogy szerintem ott motorikusan valami nem volt kerek annál a konkrét autónál. Mondjuk én kapásból csipsztyuning ellenes vagyok. Persze ha módosított hardverhez kell programot illeszteni az más de senki ne higgye már magát okosabbnak a gyári mérnök team-nél. Nyilván nem véletlenül olyan a program egy autó ECU-jában amilyen.
-
dízelracer
senior tag
válasz lajafix #6842 üzenetére
Igen a marketing is vastagon benne van a pakliban de mondok egy példát. A 115lovas 1.9 pdtdi-t csak simán chippel fel lehet tornázni 160le @ 390Nm-re. Ez eddig szép és jó, a probléma azzal van, hogy az a motor két-három év alatt garantáltan tönkre fog menni ilyen teljesítmény mellett. Egész egyszerűen össze fog nyomódni és idővel el fog törni a hajtókar a plusz ~100Nm-től. Ezt a gyáriak is tudják nem véletlenül lőtték be pont 115/285-re. Gyáriaknak kb kismillió dologra oda kell figyelnie míg a chiptuningosok a teljesítmény növekedésnek vetnek alá mindent. Fogyasztás, károsanyag kibocsájtás, tartósság, semmi nem számít. Lehet tuningolgatni csak aztán meg ne lepődjön az egyszeri user, hogy váratlanul megáll alatta a kocsi. A chip-es persze hárítani fog, hogy ez nem garanciális hiba hanem anyaghiba blablabla...
(#6847) giigz: én a 130lovas verziókat ajánlom de abból is van több fajta. 90lovasról nem tudok, Transporterben létezik 1.9pdtdi 85lóerővel nem arra gondolsz? Viszont ha most kéne kocsit vennem akkor a 110lovas adagolós TDI-ből vennék egyet. Valószínűleg AFN-t.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz lajafix #6859 üzenetére
Nem is azzal lenne baj, hogy nyomkodja az ember hanem az alacsony fordulaton jelentkező óriási nyomatékkal. Még ha nem is nyomja neki és kifejezetten öregurasan vezet az illető az sajnos akkor is jelen van. A 130-150lovas 8szelepes pdtdi hajtókarjai már sokkal erősebbek azokkal nincs ilyen gond.
-
dízelracer
senior tag
válasz nyogo83 #6925 üzenetére
"Ez eddig stim."
A francokat stim. Minden autónak van egy egyedi azonosítója elégedjenek meg ezzel a tisztelt
f@szfejekképviselő urak. Miért nem lesz mindjárt utca/házszám is a rendszámon? Az még egyszerűbb... Az egyén személyiségi jogaival mi van? Az smafu? Nehogy már csak azért baszogassanak a rendőrök mert esetleg az ország másik végén van dolgom és "höhőő mit keres ez itten lajos állíccsadmá meg!" Kurva szép világ elé nézünk mondhatom. Kíváncsi vaqyok rá mit fognak még ezek a majmok kitalálni...(#6927) m3tr0: hidd el nem csak neked. A fele baráti társaságom vagy fontolgatja, hogy dobbant innen vagy már kint is van valahol nyugateu.-ban. Én maradok, nekem muszáj. De egyre inkább azt látom, hogy semmi értelme itt szerencsétlenkedni éhbérért amikor ott ha rendesen elvégzed a munkádat megbecsülést is kapsz a tisztességes fizetésed mellé. Az ember mellett egy pillanat alatt elszalad az élet, itthon meg ha szétszakadsz is mint a véreshurka akkor sem jutsz egyről a kettőre mert nem fentről nem hagyják.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz #10726912 #6929 üzenetére
Oké. És ha veszek egy használt autót teszem fel Debrecenből ami innen 330km akkor én leszek a gyanús elem mert mit kocsikázok én az ország másik végén kiadott Debreceni rendszámmal? Vagy adásvételkor minden alkalommal új rendszámot is kell csináltatni? Jól ki van ez találva...
-
dízelracer
senior tag
"A kiszabott büntetésekről részletes nyilvántartást vezetnek, mert adott időn belül több különböző vétség elkövetése esetén automatikusan növekednek a büntetési tételek: akit például fél éven belül másodszor kapnak el, az egyetlen kihágásért 70 ezres helyszíni bírsággal is számolhat. Nem segít az ügyön, ha a vezető nem ismeri el a helyszínen a szabálysértést - ezzel akadályozza az eljárást -, ekkor a büntetés felső határa 150 ezer forintra, elzárással is büntethető szabálysértések esetében 300 ezer forintra nő"
Tudtam, hogy az egész nem szól semmi másról csak a pénzbehajtásról. Miért is nem lepődtem meg.
-
dízelracer
senior tag
Tegyük fel gipsz jakab a 40-es táblánál magából teljesen kikelve közveszélyes őrült módjára kőkemény 43km/h-val száguldozik. Bemérik félreállítják megbüntetik. Rá 3hónapra jakab barátunk átmégy egy sárgán amit a rendőr természetesen pirosnak lát. Nem ismeri el a szabálysértést mivel sárga volt nem piros. Azonnal kezdhet gyűjteni az akár 150k-s büntetésre mivel a renitens magatartásával "akadályozza az eljárást" és különben is, hogy képzeli, hogy nem húzza be fülét farkát a rendőr előtt.
"Az ötezer forintról induló helyszíni bírság maximuma 50 ezer forintra emelkedik - a jelenleg kiszabható 30 ezer helyett -, de ha valaki több okból is büntethető - például nem használta a biztonsági övét, és kézben tartott mobiltelefonnal vezetett -, a díjtétel másfélszeresére emelkedik."
Aha értem. Vegyünk egy példát. Megállít a rendőr. Nem ég az egyik lámpám és öten ülünk a kocsiban de csak négy láthatósági mellény van a csomagtartóban ráadásul még a rendszámtábla is olvashatatlan mert tél van és felcsapódott a sáros latyak amit nem volt kedvem 25kilométerenként ledzsuvázni. Ez ha jól értem már bőven kimeríti a több okból is büntethetőség fogalmát amiért ha nem tetszik a pofám a rendőrnek vagy épp nem cidázta le előző este az asszony simán háromszoros büntetést fizettet velem "mee ez a tőővény kedves uram".
És csodálkoznak az öltönyös pingvinek, hogy szabályosan menekül ebből az országból minden fiatal. Magyarország én így szeretlek...
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
1990. 64forint lett egy liter benzin.
-
dízelracer
senior tag
válasz Gebriel #6979 üzenetére
Okos meglátás.
Akkor hogyan jusson el az ember a munkahelyére? Busszal? Ja oké.
Példa: Nem messze innen van egy Mácsa nevű apró település ami gyakorlatilag egyetlen egy kifli alakú utcából és vagy 10házból áll (aminek a fele lakatlan). Ott lakik kint egy ismerősöm. A település közvetlenül egy elég forgalmas főút mellett fekszik. Ott járnak el a Kalocsáról Szegedre, Kiskunhalasra, Kecelre, Kecskemétre tartó távolsági buszok. Viszont ott nincs megállójuk. Ott nem állhatnak meg és nem vehetnek fel utast. A sofőrök jóindulatán múlik, hogy ha van leszálló akkor éppen megállnak de ha valaki ott szobrozik az út szélén a buszmegállóban az kénytelen megvárni valamelyik helyközi járatot mert csak azok veszik fel. Az öreg bent melózik Kalocsán. Minimálbérért. Két választása van. Ha busszal menne el kellene mennie a reggel öt órásival és a munkahelye előtt toporogna durván másfél órát munkakezdésig. Hazafelé ugyanez. Hiába jár húsz percenként egy busz feléjük ha egyik sem áll meg ott. Ki kellene várnia valamelyik környező faluba tartó "lassú járatot" és azzal hazamenni. Ez szintén egy óra veszteglés minden egyes nap. Napi ~2,5óra menne a levesbe. 20nappal számolva egy hónap alatt 50órát töltene azzal, hogy egy koszos hideg buszmegállóban ücsörög. A bérlet 12ezer forint körül van. Ehelyett ő vett egy benzin-gázos skoda favoritot és bejár azzal. Durván egy tízessel kerül többe, hogy kocsival jár be. Annyiért hülye lenne buszra szállni. Pontosabban buszra várni.Könnyű közhelyeket puffogtatni, hogy a csórók ne üljenek autóba de valakinek egyszerűen muszáj autót tartania mert sehogy sem tud időben eljutni a munkahelyére.
-
dízelracer
senior tag
válasz Gebriel #6996 üzenetére
Kényelmi eszköz nem létszükséglet? Az ember éves szinten huszonöt napot pazarolna el az életéből csak azzal, hogy vár egy szaros buszra. 25 napot! Közel egy hónapot a 12-ből! Ezek után is azt mondod, hogy luxus autót tartaniuk? Te Gyöngyösön élsz ami minden szempontból egy jól ellátott város. Minden megtalálható emberi közelségben. Nekik a teljesen hétköznapi dolgokért is (bolt, posta, orvos, gyógyszertár stb) át kell menniük a szomszédos településre. Oké nyáron 15perc alatt átkerekezik az ember. És télen? Bokáig érő hóban gyalogoljon 2x 40percet ha boltba akar menni? Mert konkrétan semmilyen tömegközlekedés nincs a két település között. Teljesen el vannak zárva a külvilágtól. Ha nincs autójuk akkor nekik végük. Munkába sem jutnak el időben. Sulis koromból élénken él bennem az emlék, hogy ha esik 5-10cm hó képesek fél-egy órákat késni a buszok. Aztán a munkahelyen meg lehet magyarázkodni, hogy bocs főnök már megint késett a busz. Nem fogja érdekelni. A sokadik ilyen alkalom után lapátra teszik és felvesznek egy helyi embert aki faxig érő hóban is be tud menni hajtani a mókuskereket.
Ami a te szemedben luxus az lehet, hogy az ilyen embereknek létszükséglet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest