- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
Ne vedd a lelkedre. Egyszerűen annyit állít, hogy az I-es Punto megbízhatóbb volt, mint a II-es. Ha korrigálod a képet azzal a nem elhanyagolható ténnyel, hogy valószínűleg egy II-es fiatalabb és kevesebbet futott máris átbillenhet a mérleg nyelve.
Ezt egyébként valamelyik Égéstérben ki is fejtette Csík, hogy az I-es fejlesztésébe mindent beleadott a Fiat, mert nagy szüksége volt egy nagy darabszámban eladható autóra, ami növeli a márka hírnevét. A II-esnél már felfedezhetőek a spórolás jegyei. Nem tudom mire gondol, de nem szokott a levegőbe beszélni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Rick4
félisten
Punto2-ről röviden annyit, hogy tegnap előtt időre mentem Székesfehérvárra, Dunaújvárosból már Perkátára tartottam, mikor elkezdett lassulni a kocsi, leálltam, indítózok, mint egy villanymotor, na ez szíj lesz. Fél óra alatt ki is alakult mi a feladat.
Asszony bestoppolt Dunaújvárosba, bérelt ez dízel 2005-ös focus-t, behúztuk a kocsit a városba egy mol kútra. elmentem Pestre, elintéztem a dolgaimat, megvettem a Puntohoz szükséges alkatrészeket vízpumpa 6500Ft, szíj 1800Ft, görgő 1000Ft, fagyálló 2000Ft, paszta 800Ft. Mivel a dunaújvárosi szerelők valahogy egy hétre adnak időpontot, a fiat szervizes mókus szerint meg egy ilyen szíjcsere náluk legalább 3-4 óráig tart, lebeszéltem egy pesti Punto-s sráccal, aki a sajátját is szerelgeti, hogy csinálja meg, ő azt mondta, kb 1 óra alatt megvan. Mivel a 8 szelepessel semmi se történik ha a szíj szakad, tulajdonképp fel kell rakni az új szíjat és ennyi. este 20:45-re értünk le Dunaújvárosba, kipakoltunk, nekifogott, burkolat le, hopp, a görgő adta meg magát. a szíjcsere 125 ezernél volt, én 142 ezerrel vettem, akkor meg lett nézve, tényleg 20 ezret futott a szíj, kár lett volna cserélni, de most már 195ezer van benne. A görgő azonban 75ezernél megadta magát.
Ez a látvány fogadott:Le kellett szedni, a mol kúton volt egy motorblokk mosó spay kemény 1200Ft-ért, szépen elmostuk, és 1 óra múlva már járt a motor, még 15 perc és le is csuktuk a motorháztetőt. Őt visszavittem Pestre, én hazajöttem Szegedre, másnap mentem vissza Dunaújvárosba, azon még egy kicsit mentünk erre arra, tegnap estére, tehát 24 óra alatt bele is lett téve 950 km az új szíjba...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
De ki mondta, hogy csak úgy lehet fékezni, hogy két lábbal taposod a pedált? Olyan nincsen, hogy a gumi éppen csak hogy nem blokkol, és mégis rövidebb a fékút? Persze nem árt ha érzed, mikor tart ott a kerék, hogy blokkolna, de ez egy ilyen dolog. Onnantól az ABS csak gond, és hibaforrás. Pont ezt hozzák fel az abs ellenzői is, hogy az a fajta fékezés rendszerint hosszabb fékutat jelent, aztán ezt gondold át arra az esetre is, ha nincsen hova menni. Van mikor 10-20 centin 100-ezres összegek múlnak...
Egy link: [link] és egy idézet:
Disadvantages of ABS
While many people believe stopping distances are shorter with ABS, studies have shown there is no significant decrease in most cases. The exceptions are loose gravel and snow, where conventional brakes stop slightly better due to the loose material wedging in front of the tires.
Szóval minél rosszabbak a körülmények, annál inkább hosszabb a fékút? És itt az nem lesz hatásosabb, ha erre még jobban taposod a féket.. Ez akkor mégis mire jó, ha egyébként érzed az autót?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
-
minél nagyobb az önrészed annál kevesebbet kell fizetned. a 10% a legkisebb, de a minimum összeget minél magasabbra hagyod, annál biztosabb h zsebbe kell nyúlnod. viszont annál kisebb az esélye h nem fizetnek.
én havi 9k-t fizetek cascot, oszt egy barom menet közben letörte a tükröm. mire megálltam az út mellett, elhajtott. elektromos, fűthető és holtteres volt. casco közölte h ha nem mondok neki rendszámot, akkor nem fizet....uh sokba került a fizetett casco mellett saját zsebből.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Jobban jársz ha templomba mész imádkozni hogy a felelőssel rakd rendbe a dolgot.
Szerintem a jégkár vis maior amit nem szeretnek nagyon biztosítani.
MOD: illetve van rá biztosítás, de szerintem nem olcsó. Viszont ha találsz akkor légyszi adj nekem is infót róla, engem is érdekel.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
Hatha pont az a 1.5-2m hianyzik csak, es nem tudsz hova kikerulni, akkor igen, akkor adott esetben ABS nelkul pont megallsz, mig ABS-l meg belerongyolsz. Regebben volt vmelyik nemet autos ujsagban teszt ABS on es off-ban, es szinte mindegyik auto 2m-l elobb megallt ABS nelkul. 2m az kb fel autohossz. azert az nem mind, hogy pont megvan, vagy mar pont nemvan meg
Probalj pl friss havon fekezni ABS-l meg nelkule, vagy kavicsos uton
Szituaciofuggo is amugy, mikor jo hogy van, meg mikor nem jo.
Nekem a balesetemnel pl pont nem volt jo a lete, mert a villamossineken haladva nem tudtam ugy fekezni, mint kellett volna, maskor meg volt olyan, hogy az miatt nem volt reccs.
De mindenesetre nem kell vakon bizni benne, hogy de az majd mindentol megved.
Ecce mentem ABS nelkul, mert egyik hatso jeladon a fektarcsa fempora nagyon osszegyult, erezhetoen jobban "beleül" az auto eleje az elso futomube eros fekezeskor ABS nelkul, annelkul meg, hogy beblokkolna barmelyik kerek, ha tudod hogy ABS-l ennyire tuti nem lassulsz, mert mar ennel elobb beremeg a fekpedal, elobb kozbe lep. "Jol" fekezve csak annyit hallasz, hogy meg-megnyikkantgat a gumi, akkor van csuszashataron es akkor lassulsz legjobban. ABS-l nem lassulsz igy, mert amint egyik kerek lassaban forog az ABS arrol elveszi a feknyomast, es emiatt csokken az osszesitett fekhatas, es ezzel a lassulas merteke. Hosszabb a fekut vele, de kormanyozhato marad az auto kikerulni az akadalyt, es az egybites jozsika is meg tud allni vele vallalhato fekuton belul, aki kulonben ketlabbal a feken allva meg allo kerekekkel szankozna elore.több drón kell ;P
-
VR6-Fan
veterán
csak azt nem értitek meg jó páran hogy ezek direkt ilyen videok, satuzok vs satuzok abs-el de, van olyan amikor nem satuzok csak nagyott fékezek de a kerék nem blokkol, ilyenkor mi a jobb az hogy ha megszűnik a fék erő sok szor kicsiket, vagy folyamatosan fékezel, jelzem nem álló kerek mellett ?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Rick4
félisten
Ha valakinek van jogosítványa, és nem megy neki a treshold braking, akkor a legjobb ha csak abs-es kocsiban ül. Nem kell ott semmilyen technikát elsajátítani, ez pont ugyanúgy hozzátartozik a vezetéshez, mint bármi más, nyilván nem 30 óra alatt lesz meg, de ha valaki ezt 5-6 év alatt nem érzi meg, ott baj van. Én pl télen elindulás után, meg akár menet közben rendszeresen végzek egy kis fékpróbát, mert nem tudni, hogy akkor épp hogy lassul a kocsi, ennyiből meg kiderül simán.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
Jah, arrol van/lenne szo.
Ezt meg nem is annyira nehez elsajatitani amugy, ha vki figyel a vezetesre.
Pl elindulni is el lehet csikorgo kerekkekel frenkizve, mert ugy is, hogy beletapadsz az ulesbe, es elorehajoni alig birsz, eppen csak meg-meg nyikkangat az elso kerek, es ugy erzed, hogy tol az ules
Aztan FWD autoban ulsz, megcsak nem is RWD vagy AWD, amivel ez "konnyu" vagy legalabbi sokkal konnyebb eloidezni.
Na ezt pl sokkal nehezebb elsajatitani, mint a '"treshold" fekezest, mert FWD-s gyorsitaskor csokken az elso tengelyen a suly es ezzel a tapadas, fekezeskor meg no.Persze ha van egy "rendes" torsen sper az autoban, akkor mar konnyebb a dolog FWD-n is, mert az a gyari nyitott difivel ellentetben forditva mukodik es nem engedi lediferalni a hajtast
Annal az a kerek kapja hajtast, amelyik jobban tapad, a nyitottnal meg az, amelyik konyebben forog.
Nem mind1. Bizonyos motorero felett FWD-n mar musthave.több drón kell ;P
-
8th
addikt
"Valószínűleg abból ered a probléma,hogy sokan nem tudnak jól fékezni"
Van olyan autó amivel nem is nagyon lehet. Pl.: régi swift. Nagyon könnyű autó, rosszul adagolható fékekkel nulla tapadású virsligumikkal. Nagy tempóról ha nyomsz egy vészfékezést idegesen mocorog a hátulja. Volt szerencsém megtapasztalni. Első kerék még terhelhető lenne de a hátsók már el-elvesztik a tapadást. Na abba pl aranyat ér a blokkolásgátló még ha sok generációval butább is mint a mostaniak. Tesóm astrája (1997 no ABS) is ugyanez. Nagyobb fékezésél hallani és érezni ahogy próbál tapadást fogni a hátsó kerék. Egy modernebb fékerőelosztós autóval el tudom képzelni, hogy kis gyakorlás után ugyanolyan vagy még esetleg rövidebb távon megáll az ember mint ABS-el. Mindettől függetlenül én soha az életben vennék autót blokkolásgátló nélkül.
#11730: Ha nem vagy nagy darab lehet elférnél benne de olyan kemény tömésű az ülőlapon oldaltámasz, hogy szabályosan elnyomja az ember combját. Egyébként kanyarban jól tart és az állítható deréktámasz sem utolsó, csak ha órákig benne kéne ülnöm biztos megőszülnék. Ki a franc tud hosszú órákon át összezárt combokkal ülni? Ha nem kell se 4motion se dízel akkor 1.8T + hatos váltóra torsen. 1-2ben az is szépet lép vizes taknyos úton meg pláne.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
latyak17
tag
Igen mert ilyen kocsival tanultam meg vezetni igazán és most újra közel kerülhettem hozzá, nézzétek akinek nem tetszik azt le**arom mert nekem tetszik és tudom hogy ezek a kocsik ha törődnek vele örök darab mert még diák vagyok még az a fontos, hogy jó legyen a fogyasztás de ha kell akkor húzzon
a motor beindítható csak ugye nem érdemes menni vele mert a végén megforr
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
Plazma185
csendes tag
Én inkább nagyobb kocsikat nézek.
A sport nem igazán jön be, bár úgyis egyedül használnám.
De a 4,2-es quattro motor komoly lehet az audiban.
Nem mennék vele sokat, hétvégente általában 50-100km között.
Persze néha lehet több például nyaralásnál, de 2. autónak használnám.
Van valami jobb válasz is nála? -
dabadab
titán
-
Varoz
őstag
Mivel nincs benne gáz, így nem sokat ér.
#12769
Gáz nélkül a 8V sem az igazi, hiába. Szerintem add le bontóba. Alkatrésznek jó lesz egy másikhoz ami gázos.[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
hobizoli
nagyúr
Vajon hova jarhat vele 14 ev alatt, evi 53k km-t, azaz havi 4.2k km-t, vagy napi 140km-t -az ev 365(!) napjaval szamolva atlagban, amiben osszes hetvege, szombat-vasarnap, unnepnap, karacsony-szilveszter, szabadsagok is benne vannak.... es mindezt "VÁROSBAN" (=Bp)?
Ha csak a kb 240 munkanappal szamolom szabik nelkul, akkor mar 215km per nap, szabikkal meg napi 250km 14 even at evi 210 naponHihető...
Moziban kb, szelesvasznon meg Dolby Digital hanggal vetitve.Mert azert ez meg egy Swift izirajder 6 literes fogyijaval szamolva is havi szinten mostansag 100k HUF-nyi benzin...
Na meg Bp-n 250km-t a BKV-busz soforok sem nagyon vezetnek le naponta.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hdman
őstag
-
hdman
őstag
Azért a 160k alatt egy generátorcsere sztem belefér.
Különben sem állt volna meg, hanem én kisértettem a sorsot, hogy töltés nélkül 180kmt mentem. De ezt hajlamosak vagytok nem figyelembe venni.
Azt hiszem leszállok a témárol, mert ilyen felbőszült puntos tömeggel szemben esélyem sincs, győzött a tulerő, jobbra el
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
-
-v-
addikt
Ezért van az, ha néha néha felkerül egy értelmes verda értelmes áron, az max. 1 hétig van fent aztán el is viszik Tisztára mint az albi hirdetések.
Arról nem is beszélve, mennyire szűk a választék itthon.. ugye itt csak az 1.4-esek 1.6-osok fogynak.. megnézem mobile.de-n tele van olyan felszereltségű/motorú autókkal, amik itthon 2 havonta tűnnek fel használtautón ... pl. 2 literes benyás focus (főleg II-es, de I-es se sok), mazda 3 pl. alig létezik...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
Jah...de amugy aki kisfogyis vasat akar, annak vagy az LPG jaccik, vagy aki attol fazik, meg attol tart, hogy juj felrobbanik (LOL), annak egy regi, hagyomanyos turbodizel kell egytomegu lendkerkkel. esetleg egy valt geos csigaval megtunnerolva, es ugy beallitva az adagolojat, hogy ne okadja kormot es akkor nem qrja tele a geometria lapatokat sem.
Sok akkoriban intercooler sincs, vagy az a kicsi is ami jutott ra, felig takarasban van, meg abbol egy rendesebbet ratolni, hogy hatasofkot novelje es akkor josag is.
Nincs benne semmi aranyáru alkatresz, max a turbo, megy is, meg nem is zabal sokat.
Precizios dizelekben meg lassan a turbo lesz a legolcsobb cucc.több drón kell ;P
-
!Overdose!
őstag
Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor sportosabb autókat nézel, illetve volt szó G3 kabrióról is, ha jól rémlik. Ezeknek az autóknak az ára valóban érthetetlenül magas az esetek többségében.
Én inkább Honda vonalon vagyok képben, de itt is hasonló a helyzet. Egy korrekt 6gen Civic VTI vagy egy 4gen Prelude VTI 1M körül mozognak. Ennyiből 4 csillagos 4 lufis, fullos Accordot lehet kapni. Az sem megy sokkal rosszabban, ráadásul fiatalabb, sokkal biztonságosabb és úgy összességében kétszer komolyabb autó. De nézegettem még alternatívaként P11 Primerákat is 3 csillaggal és 4 lufival. 4-500k körül nagy a választék. Ennyiből milyen sportos autót kapsz?
Szóval én már kezdek letenni erről a vonalról...
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
nagyúr
-
Rick4
félisten
Most jöttem a szerelőtől, 50 ezer km után annyiban maradtunk, hogy csinálunk egy fékfolyadék cserét és menjek dolgomra, nincs mit cserélni. Összeszámoltuk, eddig a szűrőkön- olajokon-gumikon kívül kemény 20 ezret kellett a kocsira költenem. És ebben már a vezérléscsere is benne volt.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs