Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz zsamiatt #281824 üzenetére
Az átlaga nem volt sok (relatíve) ezeket a mutatványokat általában reggel 4-kori indulással és 'majd valamikor hazaérek' érkezéssel szokta csinálni. Egy időben évente egyszer megtette, pedig nem fiatal ember, már akkoriban is elmúlt 50 (arról nincs információm, hogy mostanában is meg szokta-e csinálni).
-
Friczy
senior tag
válasz Because #281894 üzenetére
Hibás összehasonlítás az oldaltávolság. Nem mindegy, hogy egy álló kocsisor mellett mész el gyökkettővel, vagy elmegy melletted egy autó 90-nel. Egyik esetben ha kell, akár meg is állsz, mert látod, hogy nem férsz el, másik esetben ha tíz centivel megy el melletted, nem lesz őszinte a mosolyod.
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #281925 üzenetére
A büntetőfékezés és hasonlók kerékpárral is beleesnek a közúti veszélyeztetés kategóriába, ami természetesen itt is bűncselekmény. Szóval a jobbik eset, ha csak szimplán hülye volt az illető.
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #281949 üzenetére
Hasonló megoldás teherautóval is, csak akkor van pech, ha vontatmánya is van. Ismerős mesélt ilyen esetet.
-
Friczy
senior tag
válasz dom1n0 #282079 üzenetére
Rudy Project ImpactX2 lencsét használok/használtam, lehet, hogy nem optimális, de ilyen időben is használható. Nappal, illetve sötétben is használtam, gond nélkül. Jelenleg a sisakba épített visort használom, az is fotokromatikus, azzal sincs problémám, fényviszonyoktól függetlenül.
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #282285 üzenetére
Erre ne menj. A te edzettségedhez és sebességedhez ez nagyon kevés, tötymörgésnek éreznéd.
Voltam ezen párszor (pontosabban az elődjén) még vagy húsz éve. Akkor még volt benne kihívás, az elsőn nem is tudtam befejezni, a második sima ügy volt, a harmadikat már lassúnak éreztem. Te meg sokkal komolyabban nyomod, mint én bármikor.Ez egy sok résztvevős túra, teljesen inhomogén társulattal. jó lassan. Jobban jársz, ha hozzád hasonló emberekkel összeállsz. Egyedül nyilván unalmas, két-három ember már el tud diskurálni.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #282319 üzenetére
Amikor Bp-ről indult a Giro, előző nap Van Der Poel elment a Pilisbe kicsit edzeni. Úgy hallottam, sok KOM dőlt meg
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #282339 üzenetére
Holokolo oldalon találhatsz ilyeneket, ha érdekel. Rendes hosszúujjú, de nem téli cucc, nem bolyhos.
(úgy látom a betétes nadrággal megint megdőlt egy tabu nálad -
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #282417 üzenetére
Nekem kb. 55 a nyugalmi (a minimum jóval kevesebb, többször volt 50 alatt), érdekes, egyszer valahol láttam az órán, hogy maximumnak valami 175-öt írt ki - nem valós, hanem valami becsült érték nyilván a terhelés és mozgás alapján). Ami jelzi, hogy mennyire "pontos" eredményt ad a 220-életkor ökölszabály, ugyanis idén leszek 65
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #282626 üzenetére
Sport terasz szerintem még nincs nyitva.
-
Friczy
senior tag
válasz ReFleXx #282701 üzenetére
Eddig csak egyoldalas SPD-im voltak, PD-M324, PD-A-530, PD-EH500. Mindegyiknél olyan a súlyelosztás, hogy a belépéskor előrecsúsztatva a lábat az SPD felére fordul, ha pedig elölről hátra, akkor a platformfele kerül felülre, könnyen megszokható. Az M324 hátránya, hogy kicsit bumfordi és nehéz, Az A-530-at meg megszüntették, ezért lett helyette az Eh500. Ez utóbbi annyiban jobb egyébként, hogy vannak becsavarható kis csavarok a platform oldalon, amelyek stabilan tartják a cipőt, nem csúszik le. Gondolom, kicsit szét is szedik a puhább cipőtalpat, de olyan sokat nem használom a platform oldalát, hogy ez sokat számítson.
Városban is használom, gyakori ki- és becsatolással is jó.
-
Friczy
senior tag
válasz Speedy007 #282912 üzenetére
Nem hiszem, hogy különbség lenne láncszem távolságban a láncok közt. Az persze lehet, hogy a patentszembe nem tudod beletenni a szerszámot, mert amíg nem húzod szét, túl kicsi a lyuk. Én emiatt összerakáskor a szomszédos szemekbe akasztom be a szerszám egy-egy csőrét, és úgy kényelmesen szét lehet húzni.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #283076 üzenetére
Pl. merevebb anyagból készül, így kevésbé deformálódik. A Shimano is kétféle fékcsövet készített (lehet, hogy már többet is, fene tudja), az újabbnak vastagabb a fala (külső mérete azonos, a belső kisebb). Kénytelen voltam a gravelen hátsó féket cserélni egyszer, akkor tudtam meg ezeket. Elvileg a mostani hátsó fékem nem is kompatibilis a rendszer többi részével, szerencsére erről nem tud
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #283237 üzenetére
Országútinál is a BH59 és BH90 van, a régebbi/olcsóbb cucoknál a BH59 van, az újabbaknál BH90. Egyszer sikeresen elrontottam a hátsó fékemet (megsérült a dugattyú vagy hasonló, és eresztette az olajat), mivel RS505 már kifutott típus, ráadásul mindez akkor történt, amikor a Covid miatt globális alkatrész-hiány volt), nagy nehezen találtam Ultegra hátsó féket, az került bele, ez BH90-hez való, de tapasztalat szerint gond nélkül működik a BH59-cel. Érdekes, hogy a Shimano compatibility chart enm csak a konkrét típust írja, hanem a belső fékkar típust is (sub-brake lever), az viszont mindegyik sorozatnál azonos, de persze az egyikhez BH59, a másikhoz BH90 kompatibilitást ír, bár a belső azonos, tehát ennyit a mátrix szavahihetőségéről
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #283410 üzenetére
30 éve épp nem tudom, de ha kiterjesztjük kicsit az időt 35 év körülre, akkor egyértelműen.
Amikor venni akartam a mostohafiamnak egy bringát (komoly 2x5 sebességes Csepel országúti), csak úgy tudtam venni, hogy egy kollégámnak volt ismerőse a Triál bolthálózatban, és gyakorlatilag névre szólóan félretettek nekem egyet, a boltban megkaptam becsomagolva (nem dobozban, csak körbe volt tekerve papírral), szerencsére a boltban megengedték, hogy kicsomagoljam és otthagyjam a csomagolóanyagot, utána már csak haza kellett vele tekernem. 10ezer Ft-ba került, arra már nem emlékszem, és most nem fogok utánanézni, hogy hogy aránylott a havi fizetésemhez, de elég közel volt hozzá.Ennél komolyabb bringát nem nagyon lehetett akkoriban kapni.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #283488 üzenetére
Nekem van ilyen jellegű táskám, két pánt fogja a felsőcsőhöz, egy a homlokcsőhöz, teljesen jól viselkedik. Egyetlen gond volt vele, hogy a felsőcsőhöz rögzítő tépőzár a külső felén is ragad, mint a fene, és ha leállok úgy, hogy a pedálban benne hagyom a lábam, akkor jellemzően odaér a térdem, szét is szedte a nadrágomat azon a részen (nem lyukadt ki, csak ronda, szóval ez van). A feleségem segítségével ráapplikáltam egy vászondarabot a külső részre, szóval ez a probléma megoldódott. Abban tartom a müzliszeleteket, erre jó.
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #283491 üzenetére
A sisaknak az a dolga, hogy eséskor az törjön a fejed helyett. Nyilván nehéz megmondani, hogy mi lett volna, ha....
Én háromszor törtem sisakot, kisebb eséssel is képes volt elrepedni, nem apró darabokra, de nyilván egy törés is totálkár. Azok nem Rudy Project, hanem Specialized sisakok voltak, egyszer volt, hogy rajtam is volt sérülés, nem csak a sisakon. Mindenesetre ezeket azért szokták tesztelni, nem véletlenül van rajtuk a TÜV (vagy valami ilyesmi) jelzés. Tehát az, hogy a Rudy darabokra tört, nem sokat jelent. Volt/van Rudy sisakom a viszonylag olcsóbb kategóriából, arra nem volt eséstesztem szerencsére, mindenesetre könnyű és kényelmes. -
Friczy
senior tag
A sisakokat - legalábbis az EU-n belül forgalmazottakat - mindig tesztelik védelmi szempontból, tehát a 'drágább jobban véd' nem feltétlenül igaz. Vételkor figyelni kell a tanúsítványra, ha az megvan, a védelem megfelelő. Az árkülönbség elsősorban kényelmi kérdés (tömeg, szellőzés, bogárháló, állíthatóság, stb)
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #283557 üzenetére
Az a dolga, hogy megvédjen. Egy ütés során a sisak vagy azt teszi, hogy eltörik, benyomódik, vagy egyben marad nagy alakváltozás nélkül. Rossz hírem van: egy nagyobb ütésnél valaminek kell alakváltozást csinálnia. Ez vagy a sisak, vagy a fejed. Ahogy jelenleg egy autó akár kisebb ütközésnél is gyűrődhet totálkárosra rossz esetben, viszont kiszállsz belőle, úgy igaz ez a sisakra is.
-
Friczy
senior tag
válasz ZolkoW #283723 üzenetére
[link]
A leírás alapján nekem elég karcsúnak tűnik az akku, de 30-50 km-re elég lehet (természetesen minden függ a rásegítés mértékétől). A feleségem ebike-ja 500-as akkuval nagyjából 100 km-t elmegy nem durva emelkedőkkel (a Pilisben - aszfalton) ez azért lecsökken kb. 80-ra, szóval tereptől is erősen függ. -
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #284256 üzenetére
Tökéletes megoldás ugyanazon a néven kétféle lámpát adni.
-
Friczy
senior tag
válasz SteveAd #284414 üzenetére
Háromszor szállítottam bringát repülőn. Egyszer beraktam egy normál dobozba, amiben bringaboltok kapják a bicikliket (jó esetben ingyen odaadják, ha épp van és kérsz egyet tőlük), akkor hazafelé biciklivel jöttem, így csak az odaszállításról kellett gondoskodni. Egy másik úthoz meg vettem egy bringaszállító zsákot, abban vittem ki Belgiumig és hoztam vissza Berlinből. Egyik esetben sem lett semmi baja a bringának. Az ilyen extra dobozokat azért nem úgy kezelik a reptéren, mint az átlag bőröndöket.
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #284464 üzenetére
Trimmelni természetesen kell néha, de mindkét 2x11-es bringámon rendesen be lehet állítani a váltást. A 2x9-es Ultegrát nem tudtam annak idején úgy beállítani, hogy kistányéron a két legkisebb hátsó fokozaton ne érjen az átdobóba a lánc. Persze ez amúgy is durva keresztbeváltás lett volna.
-
Friczy
senior tag
válasz (ex)Cat #284565 üzenetére
4-500 km-enként leszedem, a patentszem köszöni, jól van. Volt olyan patentszemem, ami több láncot élt túl. Ha olyan láncot szerzel be, ami gyárilag patentszemes (SRAM, Connex, újabb Shimanok (11 sebességesek), akkor végképp nincs patentszem-para. Eddig egy patentszem ment nálam tönkre.
-
Friczy
senior tag
válasz kovacs65 #285101 üzenetére
Tavaly ősszel vettem egy Casco Speedairo sisakot, az is ilyen visoros holmi, fényre sötétedő lencsével. Többek közt pont azért, hogy bringázás közben tudjam a normál szemüvegemet használni (közelre már nem látok jól, bringázás közben nem igazán tudtam a GPS feliratait olvasni - a számokat még láttam, és megálláskor is mindig le kellett cserélni a bringás szemüveget a dioptriásra).
Párásodás elvétve volt a plexin - megálláskor -, a szemüvegen egyáltalán nem. Nekem a szemüvegem és a visor is fényre sötétedő, szerencsére amikor mindkettő rajtam van, akkor csak a sisak visorja sötétedik.
És még egy: esőben sokkal jobb ez a megoldás, mert amikor a szemüvegre a pupilla közelében esik a csepp, akkor teljesen elrontja a látást, mert szinte a teljes látóteret lefedi. A visor viszont messzebb van a pupillától, így a rajta lévő esőcsepp kevesebbet takar ki. (ráadásul én csak egy szemmel látok, így a szemüvegen az esőcsepp nagyon zavaró)
Szóval összességében nekem bejött ez a megoldás, a magas ár ellenére is.
-
-
Friczy
senior tag
válasz lanszelot #285211 üzenetére
Ennek sok oka lehet, van olyan körülmény, ami jobban koptatja a fékpofákat, pl. esős, saras idő. Szóval lehet normális is, de lehet valami más baja. De itt nem az időintervallum számít, tehát továbbra sincs olyan, hogy X időnként el kell vinni a szervizbe fékbeállításra.
Ha egy fék nem fog, az nem normális, azt vagy be kell állítani, vagy megjavítani/kicserélni.