- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #261348 üzenetére
Nekem most épp egy SKS van, hasonló az itt lévőhöz, simán felfújom 8 barra az országútit. A dual szelep tényleg trükkös, mert azon a szelepen fúj, amelyen nyomást érzékel, lapos guminál trükközni kell, ha szelepnél benyomod a külsőt annyira, hogy érezze a nehezebb ellenállást, akkor elindul, onnantól meg problémamentesen.
A korábbi pumpámon volt olyan ikerfej, ami itt a linkelt Topeak pumpán van, annak meg kikopott a presta szelepes fele, és kb. négy barnál már lerepült a szelepről. Szerencsére csővel együtt le tudtam cserélni, utána még évekig használtam, amíg a pumpa belső része bírta.
-
Friczy
senior tag
Na ilyet még nem láttam. A szokásos lánccserémet csináltam - használt láncot le, tisztítottat fel -, és amikor fel akartam rakni, a patentszem egyik fele szétesett (elengedte a stiftet), és egy kis mozgatás után a másik is. Semmi plusz erőt nem fejtettem ki. Még szerencse, hogy volt itthon tartalék 11-es patentszem. Tény, elég sokszor szedtem már szét, ezek szerint mégis érdemes figyelni rá, hogy hányszor szedjük szét.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz smallmer #261421 üzenetére
A foltok különböznek, van, amelyikről szinte leesik a fólia, van, amelyikhez nagyon ragaszkodik. Utóbbi esetben rá kell hagyni. Nem lesz belőle probléma.
Én rendesen meg szoktam gyűrögetni a foltot, hogy lejöjjön, de ha nagyon nem akarja, berakom úgy. Ebből még nem volt problémám. -
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #261807 üzenetére
A raiseres nem feltétlenül amiatt kell, hogy magasabb legyen a komány, hanem azért, mert az valamennyire hajlított is.
A bringáim többsége országúti kormányos, volt, hogy csak az volt. Az ebike viszont hajlított, de úgy volt állítva, hogy a kormánymarkolat nagyjából úgy állt, mint az egyenes kormányon, és hosszú távon (>80 km) már fájt a csuklóm, ami részben azért volt, mert ez full alu (szemben a gravellel, ami karbonvillás, az országúti meg fullkarbon), másrészt viszont azért, mert az egyenes kormány fogásához szinte ki kell tekerni a csuklót, és ez kényelmetlen. A kormány döntésével viszont állítható a markolat szöge is, így lehet jobb pozíciót találni a kéznek. -
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #261832 üzenetére
Nekem többnyire nagyobbak voltak, a régebbi országútim klasszikus 56-os váz volt, a gravel szintén 56-os, a mostani országútim 54-es, és igazából ez a megfelelő méret. Szóval kicsit nyújtózkodni kell a bringán, viszont ez jót tesz a derekamnak.
Ellenpélda: vagy 15 évig használtam egy 48-as Merida Speedert, ezzel sokat kellett variálni. Az eredeti stucni (100-as vagy 110-es lehetett) helyére egy 130-a, és az egyenes kormány helyére egy országúti, a nyereg kissé hátratolva, így kb. akkora volt a kormány-nyereg távolság, mint az 56-os országútimon. Ennyit a gyártói méretek egységességéről. Gyanítom, hogy 2004-ben a Merida nem az effektív nyeregcsőhosszt használta a méretmegjelölésnél.
Eredeti állapotában egyébként tényleg kicsi volt a bringa, nem tett jót a görnyedés, emiatt is kezdtem átalakításokba. -
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #262049 üzenetére
A fékváltókarja kicsit bumszli, bár ha használtad, akkor biztos észrevetted. Ez még a korai Shimano olajos tárcsafék időszakból való, szérián kívüli (st-505 ha jól rémlik a típusszám). Egyébként nagyjából a 105-ös szintje. Viszont már nem gyártják, ha csrélni kell rajta mondjuk a féket, akkor nem kapsz ugyanilyet, se itthon, se neten. A 105-ös fék (papíron) csak akkor kompatibilis vele, ha cseréled a vezetéket is (az újabbaknak a belső keresztmetszetük kisebb, vagyis vastagabb a faluk).
Nekem ilyen fék van a gravelen (2019-ben vettem, de ez is egy évvel korább, 2018-as modell), és egy fékpofacserénél valami hülyeséget csináltam, és elkezdte ereszteni az olajat. Végül nagy nehezen (Covid időszak volt, alkatrészhiány mindenhol) találtam egy Ultegra féknyerget, arra lecseréltem, azóta is minden további nélkül működik, szóval nem kell minden inkompatibilitást komolyan venni. -
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #262071 üzenetére
Nem vágtam én alá. Leírtam a tapasztalatomat a fékrendszerrel, egyébként ha nem rontottam volna el, akkor ezeket nem tudtam volna. Azóta is megelégedetten használom a biciklimet (egy Cube Nuroad mellesleg, csak épp pont ez a fékkar van rajta). De ha tovább nézzük, a kerékbe beleérő láb nekem a Cube gravelen most is megvan (előnye, hogy ha megállok a lámpánál, és megfelelő pozícióba teszem a lábam, akkor a kormány nem tud 90 fokba befordulni), menet közben semmi hatása nincs. A speederen sokkal inkább beleért, ott azért figyelni kellett a nagyon alacsony sebességű éles kanyarokban. De az is élhető volt.
A kép alapján ez a bringa jó vétel, ha valaki tényleg ilyen kis termetű, akkor hajrá, neki való. Szóval kedves topikgazda, ne provokálj
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #262295 üzenetére
Attól még, hogy neked nem kellett légteleníteni a hidrós féket, még igaz, hogy a bowdenest soha nem kell.
Tény, a hidrósokat se sokszor (többnyire), pl. a feleségemnek sok évig volt egy hidraulikus Tektro fék a Merida Espressoján, ahhoz hozzá se kellett nyúlni, de az e-bike-ján lévő fékeket kb. két év után kellett (azóta se). Szóval azért előfordulhat, míg a bowdenesen biztos nem. -
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #262373 üzenetére
Specialized MTB Sport cípőt használok, >15 év alatt most van a negyedik. Ezekkel azon kívül, hogy a saroknál hajlamos kikopni a bélés (lehet, hogy nem húzom meg eléggé és csúszkál kicsit benne a sarok és kidörzsöli), más probléma nem volt. Aszfaltos utakon hasznlom, időnként földút és gyaloglás azért van benne.
-
Friczy
senior tag
Ha jól rémlik, azt írtad, hogy három láncból csinálsz két hosszabbat. Ez esetben nem kell feltétlen 4 szem távolságra tenni a patentszemet. Az egyik láncot kettébontod, akkor lesz két 66 szemnyi láncod, a másik kettőből meg beteszel annyit, amennyi kell, és akkor a patentszemek elég messze lesznek egymástól (nem mintha számítana a távolság, de ha téged ez nyugtat meg ).
Csak érdekességképpen: a fekvőbringámon két és fél láncból van összerakva a hajtás -
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #262640 üzenetére
Nem hiszem. Értelme sem sok lenne. Főleg, hogy ahány fekvőbringa, annyiféle, a hossz is változhat elég nagy szórással.
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #262651 üzenetére
Változnak a bringák. Országútinál régen majdhogynem általános volt elöl 52 vagy 53-as nagy lánckerék, hátul meg többnyire 25 vagy 23, és a váltók is rövid kanalasak voltak. A kompakt rendszerekkel a nagytányér lement 50-re, viszont hátul 28-32-re nőtt a lánckerékméret, nyilván jóval hosszabb lánc kell hozzá. A rövid kanalas váltók is lassan kikopnak.
Montinál meg az 1x rendszerek még nagyobb lánckerekkel játszanak hátul, cserébe elöl a korábban általánosabb 40-42 helyett 32-34 van, szóval elég sokat változott a hajtás - és ezzel a lánchossz-igény az elmúlt években.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #262677 üzenetére
Azért a Polgárdin belüli vonalvezetés sem kutya
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #262744 üzenetére
Rendben, így világos. Köszönöm mindkettőtöknek.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #262780 üzenetére
Én nagyjából 500 km-enként rotálom. Így két láncot simán elbír egy hátsó sor, két hátsó sort egy hajtómű. Legutóbb módosítottam rajta, a 0.5-ös nyúláskor új lánco(ka)t tettem fel, félretettem a régit. Az újak most érték el a 0,5-öt, ez majd megy 0,75-ig, aztán visszarakom a régi 0,5-ösöket. Utána meglátjuk.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #263256 üzenetére
Feleségemmel egyszer előfordult. Feltehetőleg diákcsíny volt (általános iskolában tanított), mert később - miután már vettem új nyerget és nyeregcsövet - előkerült.
Mindenesetre általában értelmetlen a gyorszáras nyeregcső, amikor nekem még sok évvel ezelőtt a trekkingen az volt, nem tudtam olyan erősen meghúzni, hogy szép lassacskán ne süllyedjen le. Ha meg mégis, akkor nem tudtam kinyitni rendesen. És az sem életszerű, hogy a nyergen olyan sűrűn kelljen magasságot állítani, hogy gyorszár kelljen hozzá. -
Friczy
senior tag
válasz lanszelot #263267 üzenetére
Ezek az ökölszabályok eléggé félrevezetőek tudnak lenni. A 220-életkor elég elterjedt számolás, nekem mindig magasabb jött ki, amikor használtam pulzusmérőt. A napokban pl. egy laza tekerésnél kíváncsiságból használtam a pulzusadatot, 142 max. pulzust hozott ki, a képlet szerint a max pulzusom lehetne 156 (64 év), ahhoz képest a 142 már elég komoly terhelés lenne. A nyugalmi pulzusom egyébként 50 körül van.
-
Friczy
senior tag
válasz lanszelot #263309 üzenetére
Válogass, kedves 'szakember':
Számolásos módszer220 - életkor („Ököl-szabály")(Cooper, 1990)
205 - életkor fele +5 ha nő és +5 ha elit atléta (Parker, 1998)
210 - életkor fele - a testsúly 10%-a kg-ban +4 ha férfi (Életkort, nemet, testsúlyt veszi alapul)
217 - (0,85xéletkor), mínusz 3 ha elit atléta, plusz 2 ha 50 év körüli elit atléta, plusz 4 ha 55 év feletti elit atléta (Miller formula)Tanaka módszerMéréses módszerAzt viszont kénytelen vagyok megemlíteni, hogy többször mértem már magasabb pulzust, mint amennyi a te szabályod szerint lehetne egyáltalán. És nem ájultam el, tehát nyilván nem értem el a maximumot.
És nem, nem vagyok superman. -
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #263501 üzenetére
Én említettem. 0,5-ig hagytam nyúlni az első párat, aztán ment fel a második. Most nagyjából ott van. A négy lánc mehetne együtt, de az már túl sok lenne, mert nem egy biciklim van, és ha mindegyiken ezt csinálnám ...
Így is épp elég, a gravelen és az országútin használom így a láncot, az ebike-on meg a rekun nem, arra majd kitalálok valami mást. De még ezen a kettőn is akkor négy-négy láncot rotálni valahogy nincs kedvem
Ja, és még mielőtt elfelejtem: 0,5-ös nyúlás után a soron az új lánc nem ugrik. Gondolom a 0,75 után 0,5-re se fog ugrani.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #263761 üzenetére
Volt idő, még közel húsz évvel ezelőtt, amikor 52-39, hátul 11-23 volt, és még fel tudtam menni a pilisszántói falon, pedig sose voltam erős. De később ugyanehhez néha már az 50-34, 12-27 is kevés volt. Most nálam 11-28 a sor (R7000), de lehet, hogy a sor cseréjekor felteszek egy 12-30-at.
-
Friczy
senior tag
Meglepő módon a legutóbb vett három bringának jó volt a gyári nyerge nekem (egy Cube és két Trek), azóta egyedül az országútin (Trek) kellett nyerget cserélni, de csak egy baleset miatt, amelyben elhajlott a nyeregpálca. Oda meg be tudtam szerezni egy régebben már megismert Selle Italia nyereg típus (SLR Man Gel Flow) még elérhető darabját (már kifutott típus sajnos).
Amikor még sok évvel ezelőtt kerestem nyerget, akkor kipróbáltam néhány komolyabb nyerget (Selle San Marco gyártmányúakat), az egyik nekem borzalmas volt, a másik elviselhető, de nem az igazi, utána vettem egy Selle Italia SLR Gel Flow nyerget, az géles létére is a keményebb fajtából volt, az bejött, használtam vagy 10 évig, hosszú utakon is jó volt. Nem mondom, hogy nem fáradtam el rajta, de kilenc napos sorozatterhelés is nagyobb problémák nélkül megvolt napi átlag 160-as távokkal, így jónak mondanám
Azóta is ha saját magamnak vagy a feleségemnek vettem nyerget, maradtam a márkánál, eddig nem bántam meg. Az árán kívül semmi baj nincs velük.
-
Friczy
senior tag
Én jellemzően elég sokáig szoktam használni a gyári kenőanyagot, emiatt még nem kopott jobban a lánc (persze lehet, hogy sokkal kevésbé kopott volna, ezt bármikor rá lehet fogni), a két láncot váltogatva használva el szokott menni 10-12ekm-ig egy pár.
Tegnap lemértem az e-bike láncát (az még inkább ridegtartáson volt, átmosva sose volt, csak áttörölgetve és utánaolajozva), messze van még a 0,5 nyúlástól, kb. 3500 km van benne, és egy középmotoros e-bike jellemzően jobban igénybe veszi a láncot, mint a hagyományos bringa.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #264134 üzenetére
A ma reggeli bejövetelkor meg is állapítottam, hogy látszik, hogy elkezdődött az iskola. Sokkal nagyobb a forgalom, és ennek megfelelően több a hülye is.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #264234 üzenetére
A szíjhajtás nem rossz. A ceramicspeed hajtási vesztesége túl nagy, nem véletlenül nincs kardántengelyes hajtás kerékpáron.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #264273 üzenetére
Régi szép idők, amikor kiszakadt tőből a fékbowden a fékkarnál, kötöttem rá egy csomót, és a csomós végén megfogta a fékkar. Szerencsére a féknél elég sok plusz bowden volt feltekerve, így vissza lehetett annyit húzni
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #264290 üzenetére
Igen, disc. Mindenesetre van összehasonlítási alapom alu és karbon közt, mert volt full alu bringám (az ebike most is az), volt olyan, amelyen az alu villát cseréltem karbonra (baromi jó döntés volt), és volt/van gyárilag aluváz/karbonvillás és full karbon bringám is.
Szó sincs lesajnálásról, a karbon egyszerűen jobb. Tapasztalat. Bár kétségtelen, hogy minőség/ár viszonylatban talán a legjobb kombináció az aluváz/karbonvilla összeállítás, de ha az ár épp nem akkora kérdés, akkor jobb a fullkarbon.
Hozzáteszem: mindez merev vázas bringákra igaz, teleszkópos bringám nincs, egyedül a rekumbensen van rugózás. -
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #264298 üzenetére
Az Airtag elrejtése érdekes dolog, ha a tolvajnak iPhone-ja van, akkor az első út után ki fogja írni az iPhone, hogy egy idegen Airtag együtt mozog vele. Utána csak meg kell találni, aztán lehet kivenni belőle az elemet, vagy feltenni egy arra járó buszra
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- További aktív témák...