- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Mikrofon topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- Asztrofotózás
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
Állítgatni a felniféket is kell, ahogy kopik a betét. De igazából mindegy is, mindkét (ha a mechanikus tárcsaféket külön nézzük, akkor mindhárom) rendszernek van előnye és hátránya is.
-
Friczy
senior tag
válasz szimpláncsak #255218 üzenetére
Egy kantáros rövidnadrágom és két hosszú van Holokolo márkából, nincs vele problémám. Érdekes a méretezés, vagy én híztam el , mezből M-es, nadrágból L-es a kényelmes az ottani méretezés alapján. Szerencsére még a szettet is lehet külön mérettel kérni.
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #255220 üzenetére
14 kiló e-bike? mekkora ennek az akkuja?
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #255278 üzenetére
Egyetértek, amikor meg akarom különböztetni az e-bike-tól, akkor én hagyományos kerékpár kifejezést szoktam használni. Az e-bike vagy villanybringa meg egyértelmű(bb) - az se teljesen, mert van, aki azt is ideérti, amelyiket nem kell hajtani. De az nem ért hozzá, tehát nem is érdekel
-
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #256482 üzenetére
A legtöbb agyváltó úgy bírja a terhelés alatt váltást, hogy nem vált csak akkor, amikor a terhelés egy kicsit kisebb. Volt úgy, hogy váltottam a Rohloffal, nem csinált semmit, aztán amikor picit lazítottam a pedálon, akkor váltott. Pedig az kicsit az Alfine szintje felett van minőségben.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #256691 üzenetére
Aero kerékhez aero küllő is tartozik. Itt volt említve a Fulcrum Racing 5 (szerintem maga felni nem annyira aero, de ne vitázzunk rajta), viszont szép kardküllői vannak, volt, hogy féltem, hogy az oldalszél (persze nem egyenletes) a felüljárón belök az autók elé.
De hogy csendes lenne... olyan szép Campagnolo-féle racsnihangja volt, hogy csak na. Én szerettem -
Friczy
senior tag
Volt nekem már mindenféle. 2x9-es 52/39 12-23 volt a legkeményebb, akkoriban azzal még épp fel tudtam menni a pilisszántói falon (magam is elcsodálkoztam rajta, korábban a tripla hajtóművel 30/25 áttételen is kemény kihívás volt), aztán volt kompakt 50/34 12-27 (a közbülsőket nem jegyeztem meg), valamint volt az az Ultegra 6603, amit te is leírtál.
Most a gravelen is meg az országútin is kompakt van, azt hiszem, a gravelen 32 a legnagyobb, az országútin talán 28, 11 sebességesek.
Mivel én lassú vagyok, nekem akár 14 is lehetne a kis lánckerék, azt se tudnám kihajtani. -
Friczy
senior tag
Az e-bike-omon van valami roppant érdekes szabadonfutó, egyáltalán nincs hangja. Ezzel szemben a hajtóműnél is van valami racsni, így ha hátrafelé tekerem a pedált, nem viszi hátrafelé a láncot, viszont ott racsnihangja van. Ez mondjuk annyira nem érdekel, de a klasszikus láncolajozás, hogy a pedált hátrafelé hajtva csepegtetem az olajat, nem működik
-
Friczy
senior tag
válasz mauimagic #256884 üzenetére
Nem volt valami hirtelen légnyomásváltozás időjárás miatt? Az meg tudja kavarni, mert barometrikus a magasságmérés, amit időről-időre szinkronizál a GPS-alapúhoz.
Én rendszeresen szoktam mosolyogni azon, amikor körpálya útvonal, vagy a kiindulóhelyre érkezem vissza, és az emelkedés/süllyedés értéke kb. 10 méterrel eltér.Ugyanúgy ismert pontok magassága rendre egy-két méteres eltéréssel jön ki, akár napon belül is. De igaza van, a Velencei tó körüli teljesítménytúrán is egyértelmű, hogy a sukorói 'fal' a nap végére meredekebb, ez csak amiatt lehet, mert feljebb került a dombtető.
-
Friczy
senior tag
Nyugi, amikor én életemben először (és azóta is utoljára) feltekertem a Kékesre, fent derült ki, hogy a fényképezőgépben lévő elemek lemerültek (Akkkoriban nem volt természetes telefonban a fényképezőgép) Az hagyján, hogy nem tudtam képet készíteni, de teljesen felesleges súly volt.
Mindegy, én tudom, hogy fenn voltam. Legyél te is így a Balaton-körrel. Gratulálok hozzá, amikor én először próbáltam, nem ment. Másodjára már igen. -
Friczy
senior tag
válasz Napfénysüti #256970 üzenetére
Kitámasztó, mi más? Milyen pedál ez, eggbeater?
-
Friczy
senior tag
válasz vlevi #257075 üzenetére
A kérdés igazából az, hogy megelégszel-e ezzel, vagy szeretnél akár csak közelíteni ahhoz, hogy komolyabb erőlködés nélkül hosszabb távokat (itt és most maradjunk csak a napi 50 km-nél hosszabbaknál) tegyél meg. Amennyiben szeretnél, akkor érdemes időnként próbálgatni a könnyebb áttételt. Ha odafigyelsz, előbb-utóbb rá fogsz érezni (hosszabb távoknál), hogy kevésbé fáradsz el nagyobb fordulaton (itt ez alatt a 70-80 környékét értem nagyobb alatt). Persze ehhez kéne egy pedálfordulat-mérő óra is, hogy lásd.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #257280 üzenetére
A Bosch Kiox e-bike kijelző összeköthető BT-n a telefonnal, és ki tudja jelezni a navigációt, mutatja a kanyarodási irányokat. Egyszer kipróbáltam, de messze elmarad a Garmintól, szóval nem azt használom akkor se, ha e-bike-kal megyek.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #257413 üzenetére
Mert a kijelölt kerékpárút a járdán van vezetve. Itt az az érdekes benne, hogy korláttal el van választva az autóktól, és az sem segített
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #257441 üzenetére
Igen, a Kóka-Sülysáp rettenet volt korábban, most viszont szuper. Azt mondjuk nem értem, hogy az Úri-Gomba távon miért fejezték be az aszfaltozást a Gomba tábla előtt kb. 100 méterrel....
-
Friczy
senior tag
válasz zsamiatt #257473 üzenetére
Egyebkent mrg a varosba nem tudom hova probalsz gyorsan menni mikor minden sarkon lassitasz vagy lampa miatt meg is allsz.
Igen, ez tipikus városi közlekedés, tapasztalom én is naponta. Viszont pont emiatt lehetőség szerint városi közlekedésre érdemes - ha van rá lehetőség - egy könnyebb bringát választani, mert minden megállás, indulás plusz energia. Amikor a kőnehéz trekkingről átálltam egy városiasított (értsd sárvédő, csomagtartó) fitnesz bringára, sokkal jobb lett vele városban közlekedni.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #257485 üzenetére
KIkapcsolt lámpával nem gond az agydinamó, minimális a súrlódás, egyébként meg komoly biztonságérzetet ad, hogy akármilyen távra akármeddig elmegyek, és mindig van világítás. Még úgyis, hogy korábban is egy meglehetősen jó és sokáig tartó lámpát használtam.
A Cube agydinamós bringáiról viszont nem árt tudni, hogy ott (legalábis az enyémen) a lámpa 'always-on', kikapcsolhatatlan. Ez se rossz, de ez már levesz a teljesítményből.
De én szeretem, mert az a tapasztalatom, hogy az autósok nappal is jobban észrevesznek. -
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #257607 üzenetére
"Eredeti trekking"
Van ilyen egyáltalán? Ha igen, arra a te definíciód biztos nem illik. Az én trekkingem 3x7-es hajtás volt, 37 mm gumival, az 1,75" nagyjából kijön, de az áttételt már kár volt beletenni. De ha úgy nézzük, az eredeti trekking nem más volt, mint a klasszikus tanyabike (itthon a Túra Csepel). Váltó nélkül, nagyjából használható gumikkal, csomagtartóval, sárvédővel.
Akinek a bicikli napi használatra kell, hosszabb-rövidebb távokra, elsősorban közlekedésre, annak ezek a biciklik teljesen (vagy majdnem teljesen) jók, szóval kár leszólni ezt a kategóriát. Igen, ezek semmire sem jók tökéletesen, a svájci bicska hasonlat jó volt.Inkább arról van szó, hogy akinek a szokásos közlekedés/túrázáshoz képest más igényei is vannak, az előbb-utóbb eljut odáig, hogy a trekking nem megfelelő az ő céljának. Itt a fórumban többnyire olyanok vannak, akikre ez illik rá (vagy olyanok, akik eleve nem közlekedési célra használnak biciklit). Ettől függetlenül ha valaki nem tudja, hogy mire szeretne kerékpárt használni, első körben szinte pont a trekking a megfelelő.
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #259062 üzenetére
A láncszakadás is olyan, mint a láncnyúlás Egy meglehetősen pontatlan kifejezés. Meglehetősen ritka, hogy egy lánc elszakad (bár nekem volt erre példa), a gyakorlatban az szokott történni, hogy egyszerűen szétnyílik a szem a csapnál (akár rosszul összerakott lánc is lehet oka, vagy egy gyengébb szem és néhányszori keresztbeváltás oldalra megfeszíti, és ha szerencsétlen esetben pont akkor terhelsz rá, akkor lehet probléma.
Nekem kétszer 'szakadt' láncom, egyszer a szem nyílt szét minden előjel nélkül - szerencsére nem estem el, de ha hirtelen üresben kezd pörögni a hajtókar, az tud komoly meglepetéseket okozni , volt nálam patentszem, szóval kb. öt perces megállást okozott.
A másik viszont valóban szakadás volt, az egyik láncszem anyaghibás volt, és szimplán kettéhasadt. Ennek volt előjele, egyszer-kétszer szalajtott, sajnos későn találtam meg a hiba forrását, onnantól már csak az volt a cél, hogy hazaérjek, roppant óvatosan tekertem, nem jött össze.De az, hogy valaki egy láncot tényleg széttépjen a nagy erővel, úgy, hogy annak egyébként semmi baja ... nos, nem valószínű. És akkor nagyon finoman fogalmaztam.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #259455 üzenetére
Nem igazán értem a kérdést, de ha úgy gondolod, hogy az SPD pedál rugója idővel fárad, akkor szerintem ezzel ne foglalkozz. A stopli cseréjéről annyit, hogy volt olyan SPD cipőm, amiből már nem is tudnám kiszedni a stoplit, mert néha gyalogoltam is benne, és kicsit lekopott a csavar feje, nem fogná meg az imbusz. Szóval a gyakorlatban nem szokott túl gyorsan elkopni a stopli ahhoz, hogy cserélni kelljen.
Egy érdekes jelenséggel találkoztam SPD-vel egyszer: a kopott SPD stopli nem működött jól egy új pedállal. A régi pedálból simán ki tudtam dokkolni, de az új pedálból (másik bringán) kifejezetten nehezen jött ki. Úgy jött ki a lépés, hogy a cipőm bélése is már foszlott, úgyhogy új cipő, abba új stopli, azzal a régi és az új pedál is gond nélkül működött. De stoplicserét nem kellett elkövetnem úgy, hogy ugyanahhoz a cipőhöz új stopli. Hamarabb elkopott a cipő
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #259482 üzenetére
Én - hacsak lehet - ragasztok. Így már a defekt keletkezésekor meg kell keresni a lyukat, így megvan a defekt helye, és azt a részt sokkal intenzívebben tudom átnézni a külsőn, hogy nem maradt-e benne az, ami a defektet okozta. Sokszor volt már, hogy a végigtapogatás során nem találtam meg az idegen anyagot, de amikor jobban tudtam, hogy hol kell keresni, megvolt.
Volt nekem 7-8 folttal javított belsőm is, nem volt vele gondom. Mostanában ritkán kapok defektet, éveken át csak másoknak segítettem defektszerelésben, idén megtört a jég, hétfőn jöttunk haza Balatonfőkajárról, és már majdnem hazaértem, amikor az első leeresztett. Ezzel a bringával ez volt az első defektem (másfél év, >3000 km).
-
Friczy
senior tag
Csak gyártót írtál, márkát nem, így bármi lehet. Tektro hidraulikus tárcsa (Tektro Auriga) volt a feleségem korábbi biciklijén, nem volt rá panasz. Egyszer ráültem, hogy elvigyem szervizbe (elég kicsi a bringa a méretemhez), az első fékezésnél majdnem lerepültem róla, utána nagyon vigyáztam, hogy legfeljebb egy ujjal fékezzek
-
Friczy
senior tag
válasz zolikaDB #259928 üzenetére
1. A használat mindenképpen fogyással jár, és örülj neki, ha a fékpofa fogy, nem pedig a felni Ezzel együtt lehet ennél jobb fékpofákat kapni. A könnyebb cserélhetőség kedvéért érdemes olyan fékpofát venni, amiben a betétet külön lehet cserélni, ekkor nem kell minden csere után beállítani a fék párhuzamosságát.
2. Ez a fajta dinamó szimplán büntetés, eszi a gumit, esős időben csúszik a keréken, én meggondolnám elemes lámpák felrakását még akkor is, ha otthagyod a vázban a beintegrált lámpákat. Másik alternatíva az agydinamó lehet, de az drágább játék, és nem biztos, hogy a meglévő lámpák kompatibilisek vele, akkor meg ott vagy, ahol a part szakad.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #259944 üzenetére
Nem kell ahhoz a Mátrában lakni, ha rendes közlekedős bringa, és benne van jó néhány esős nap, akkor az esőben felhordott koszra ráfékezve rendesen tudja enni a betétet, főleg, ha az puha. Ha meg kemény, akkor a felnit.
Egy Balatonkör esőben kb. fél fékpofa, ha nem több, pedig az csak 200 km. -
Friczy
senior tag
válasz zolikaDB #259963 üzenetére
1. Igen, ez olyan, hogy cserélhető a betét, és ha mégse lenne jó, később tuddsz keresni jobb betétet is, maga a pofa viszont maradhat. Nekem jó tapasztalatom van ezzel a megoldással, korábbról, most már nincs felnifékes biciklim.
2. Semmit, a dörzsölős dinamó esküdt ellenségem. Negyvenvalahány éve volt egy érdekes balesetem a hagyományos dinamóval, azóta nem vagyok hajlandó ilyen biciklit használni, amikor a feleségemnek egyszer olyan trekkinget vettünk, ami dinamós világítású volt, még a boltban leszereltettem. (Az agydinamót viszont szeretem, de ez más kérdés) Ha ehhez ragaszkodsz, akkor nem én vagyok az, aki ebben bármit is tudna segíteni.
-
Friczy
senior tag
válasz Fifaisshit #260044 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni, volt, hogy járni alig tudtam, de a (országúti kormányos) biciklimmel simán tudtam közlekedni. Ilyenkor külön jó, ha a bicikli nagyobb, az 56-os Nuroad jobb nyújtásra, mint az 54-es Trek. Tény, hogy nekem a kormány és a nyereg magassága közel azonos, nem ilyen nagy a különbség, mint a fenti képen.
-
Friczy
senior tag
válasz gergo5991 #260054 üzenetére
Ki mit szokott meg. Amikor sok évvel ezelőtt vettem egy trekking bringát, szinte meg kellett rajta tanulnom biciklizni (koskormányhoz voltam szokva). Aztán szép lassan visszatértem a koskormányhoz, és tényleg volt olyan, hogy sok ezer km bringázás után egy ismerős mezei trekking bringáját nem tudtam kipróbálni, mert annyira bizonytalannak éreztem, hogy nem tudtam elindulni vele
Jelenleg négy bringám van, abból egy gravel, egy országúti, ezek jellegében azonosak, nincs vele gond. Van egy rekumbens, ez érdekes műfaj, ehhez el kell felejteni a korábbi biciklit, és meg kell tanulni, hogy ezzel hogy kell menni. Az ebike-om pedig nagyjából egy trekking kategória, némileg hajlított kormánnyal, természetesen teljesen más, mint az országúti vagy a gravel. És bármelyikkel ha sokat megyek, utána kell tíz-tizenöt perc, hogy átálljak a másik, egyébként jól ismert bringára. És mindegy, melyik, amivel sokat megyek, a másik utána biztos, hogy szokatlan lesz
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #260346 üzenetére
Nekem a gravelen, országútin és most az ebike-on is vázon belüli bowdenvezetés van, még nem kellett hozzányúlni, néhányszor kellett finomhangolni a váltón, de a bowdeneket nem kellett még cserélni. A gravel a legrégebbi ezek közül, az már több, mint négy éves, 10-15ekm lehet benne.
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #260438 üzenetére
Belenézve ebbe a videóba (nem szeretem a videos ismertetőket, túl sok időt vesz el ahhoz képest, mintha simán leírnák, szóval nem néztem végig), az ebike-om van legközelebb ehhez a kategóriához. Merev villa, hajlított kormány, csomagtartó, sárvédő, 27,5" felni, 2,4" gumik. És valóban a sóderes, földes utakon sokkal jobb volt vele menni.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #260642 üzenetére
[link] Ezt láttad már?
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #260690 üzenetére
40 egynéhány évesen én is ezt gondoltam, azért vettem trekkinget. Pár éven belül lett helyette egy fitnesz és egy országúti, utóbbin 21 mm-es külső
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #261158 üzenetére
Tovább tart a betét, nem kell folyamatosan a kopás miatt utánaállítani, kerékszerelésnél nem kell kiakasztani (amit aztán elfelejtesz visszaállítani , ) nem eszi meg a felnit, kevésbé függ a fékhatás az időjárástól. Cserébe jönnek azok a hátrányok, amiket leírtál. Nekem jobban bejött a tárcsa, már egyik bringámon sincs felnifék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Viccrovat
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Hegesztés topic
- Elnéztük a mai dátumot
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Mikrofon topic
- További aktív témák...