- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #208257 üzenetére
én nekem ilyenkor az szokott eszembe jutni ilyenkor,hogy amikor olvasok mondjuk pubmeden(ha nem birok aludni ilyenekkel fárasztom magam hátha sikerül ) egy kutatást, ott általában az van hogy egy adott kutatást kifejezetten vagy elit atlétákon tesztelnek, vagy edzett illetve kezdő sportolókon mivel van ami kezdőknél nem annyira hat, vagy fordítva
talán kerékpárnál is így lehet, lehet hogy akik elég komoly szinten vannak technikailag és erőnlétben ott ők gyorsabbak egy adott pályán 29er-el,pár éve olvastam egy Parti András interjút,aki talán az átlagos magasságtól alacsonyabb(174cm)(bár mi az átlag? ) és mikor szóba jött a 29er re való váltás ő azt mondta
""Alacsony termete ellenére nem okoz neki gondot a nagy kerékméret. Mint elmondta, nem szenved csorbát a kezelhetőség olyan mértékben, mint amennyit segít az akadályokon átgördülésben."
mig egy amatőr lehet nem tudná kihasználni illetve hiába lenne alatta gyorsabb bringa ha egy valamennyire technikás pályán nincs meg a pályához való technikája akkor az fogja korlátozni,mint ahogy ő is mondta hogy csorbát szenved azért a kezelhetőség, de szerintem a technikai tudásával ezt ő ki tudja korrigálni
persze egy sima egyenes földúton való veretésen feltehetőleg gyorsabb lenne a 29 egy kezdőnek is de aki meg csak azon megy annak elég egy trekking is[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208270 üzenetére
Tudtommal a HT az egyik leghíresebb pedálgyártó.
#208272 flash-...szerintem pont ezért népszerű a 29" kerék, a technikát csak hírből ismerő terepező mugli is érzékeli, hogy felfele könnyebben áthajtja gyökeren, kövön, lefele meg nehezebben bukik át a kormányon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz MPowerPH #208270 üzenetére
[link] örök élet, meg két nap
persze nem drága, ez lehet valakinek hátrány
mindenki más örül neki, hogy nem kell €200-at kiadni valamiért, ami csak annyit tud, hogy jó.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208348 üzenetére
Magura-hoz shimano fékkart szokás használni
Viccen kívül nem véletlenül. Eséseknél a magura karok törnek mint a ropi. Ezért használnak rutinos magurások shigura rendszert. Most is keres egyik magyar srác facebookon pót magura fékkart a frissen eltört helyett.
Nyilván használd el a gyári karokat, nem instant cserés téma.Ha már fékkar a hétvégi ride során egyik srác ebike-al volt (de jó dolga volt felfelé) és lefelé volt egy perece, ő elakadt egy fában és túl volt húzva a fékkar rögzítő bilincs, nem fordult el a kormányon. Neki sram féke volt, a kar ugyan nem tört el, de oldal irányba kiflibe hajlott. Pislogtunk rá. Tanulságos, hogy 3nm fölé miért nem érdemes semmilyen kormányra rögzített bilincset meghúzni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208354 üzenetére
Karbon kormányt is méretre lehet és szokták vágni. Annyi, hogy alut lehet csővágóval, míg a karbont fűrésszel (fémfűrész lap talán) és persze célszerű vezetőt használni a vágáshoz, hogy egyenes legyen. Csővágó nem játszik karbonnál, megreccsenti.
Gyárilag ma már szinte minden kormány 800mm. Így árulják és majd mindenki rövidíti az igényei szerint. Vágni mindig lehet, hozzá toldani már nem. -
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208375 üzenetére
Édes teher.
Az igazán jó gépekkel nekem az a tapasztalatom, hogy már amikor először felpattanok rá, rögtön az az érzésem, mintha ez mindig az én bringám lett volna, természetes a póz és minden. Még akkor is ha előzőleg nagyon máson ültem.
Csak idővel ki kell tapasztalni hol vannak a határai és felépíteni a bizalmat. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208390 üzenetére
Én azért biztos nem vennék megvezetőt, azt a ~ 20-25 mm átmérőjű csövet csak le tudod vágni egyenesen ...lényeg, hogy nem nyomd lefele a fűrészt, hagyd szinte súlyától haladjon és vágd az utolsó milliméterig megtartva a leesni készülő darabot. Esetleg meg is szappanozhatod a fűrészlapot közben. ...a bardi módszere is jó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #208408 üzenetére
AXS? A váltókar alján van egy kis gomb, azt nyomva tartod és a váltókart pöcöktetve tudod finom hangolni a váltót fel vagy le, annak függvényében, hogy merre nem vált jól. A felső váltógörgő távolságot még érdemes megnézni, ehhez van egy sablon szerszám is. Első körben az jó támpont, de sokszor előfordul, hogy annál kicsit közelebb kell állítani, hogy jó legyen.
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #208416 üzenetére
Szepen valt. De a futasa hangos. Az M980 Shimanonal ha hatrafele forgattam a hajtomuvet, akkor is szepen futott. Itt egyes fogaknal a lanc kulso lemeze raul a fogra, nem csuszik ra a fogaskerekre, kiemeli egy pottyet, majd tovabb forgatva kattan egyet, es helyre esik. Nem az osszesnel, par fognal csinalja csak.
Sablon szerint jo a pozicio. Nekem a feher van, amit a legnagyobb fogaskerekre kell rakni. Lattam, hogy van egy masik tipusu sablon is.
A kerdes az, hogy visszafele forgatva itt is roccenesmentesnek kell lennie, vagy az egy tanyeros rendszereknel igy nem mukodhet jol, mert a lanc egyebkent is keresztben a szelso tartomanyokban? Logikus, hogy itt maga a valto vegzi a lanc pozicionalasat, szoval lehet az en megszokasaim elavultak.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208417 üzenetére
Lehet picit kopnia kell még, vagy a kenőanyag vastag. ...bár tény, hogy itt nem a hátrafelé hajtás a cél, de az is fura, hogy Deore CS-M6100 soron a Deore CN-M6100 lánc akadás nélkül pörgött hátrafelé az összes lánckeréken első perctől...ahogy most ugyanazon a soron az XT CN-M8100 lánc is. (korábban mutattam videót is róla) Nekem rendes hajtásnál hangos néha a második lánckerék (csak az, fogalmam nincs miért), amolyan érdekes kattanásokat hallat amit ugyanakkor nem érzek a hajtáson...ha tökölök vele a finomállítással akkor elhallgat, mintha most ez a +20°C -2°C hőmérséklet különbség már picit befolyásolná a bowden feszességét.🤔 A váltó tökéletesen egyenesen áll?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
M3nyus
aktív tag
válasz MPowerPH #208408 üzenetére
Szia!
Hasonló volt nekem is, csak a felső fogszám tartományban Sram AXS XX1 rendszernél, új bringán. A váltótartó fül volt volt minimálisan ferde és az okozta a problémát, bringa boltba könnyedén tudják ellenőrizni és korrigálni.
A hátsó váltó távolságát pedig SAG pozicíóban (mintha rajta ülnél) kell beállítani, ezt sokan nem szokták figyelembe venni:
[link] (39.oldal)1. Shift the chain into the second largest cog
(42T). For full suspension bicycles, measure
the chain gap while the bicycle is in the sag
position.[ Szerkesztve ]
Én vagyok M3nyus!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #208431 üzenetére
Bár új a bringa, valóban néha lehet ferde a fül ha pl szállítás közben történik valami. Ezek a váltók nagyon érzékenyek a pontos beállításra, egy kicsi görbület is pontatlanságot okoz. Legjobban úgy tudod ellenőrizni, ha középső tartományba váltasz és úgy nézed meg hátulról. Szög egyenesnek kell lennie. A felső görgő távolságot persze próbáld meg előírás szerűen, nekem az a tapasztalatom, hogy kicsit közelebb kell állítani ahhoz, hogy kellően gyors legyen. Hátrafelé forgatva némi zaja lehet ha nagyon keresztben van, bár nem minden esetben, van amikor így is csendes, viszont a láncot nem dobhatja le egy fokozattal lejjebb.
-
Runner_fxr
Ármester
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208521 üzenetére
Ez meglehetősen egyenesnek néz ki. 🤔... ha lassan forgatod hátrafelé látod a zaj forrását?... mint pl. először fennakad majd leesik a fogakra a lánc.
Szerk. látom megelőztek. 🙂... faxa a kerékpár, gratula hozzá![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
-
M3nyus
aktív tag
válasz MPowerPH #208521 üzenetére
Úgy a legegyszerűbb finomhangolni ha leveszed a váltókart, kezedbe veszed és ahogy fényképezted hátulról belenézve elkezded az AXS váltókar kis gombját nyomvatartva nyomkodni a váltás gombjait. Hátulról könnyen látható hogy a lánc milyen távol van a következő fogaskerékhez képest.
Az alábbiakat ellenőrizném még:
Hátsó keréktengely meghúzása
Hátsó sor meghúzása (40nm)
Váltó felfogató csavar meghúzása (10-12nm)
FW frissítés a váltón és váltókaron (telefonon Sram AXS app)A váltótartó fület mindenképp ellenőrizném célszerszámmal, nem csak függőlegesen hanem vízszíntesen is lehet benne kis görbület.
Én vagyok M3nyus!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #208536 üzenetére
Na kíváncsi leszek mi a verdikt. Igaza van M3nyus-nak, ha ezen alap dolgok közül valamit kifelejtettek, az valóban okozhat problémát. Bár furcsállnám, mert egy szerelőnek ezek már annyira alap dolgok egy bringa üzembehelyezésnél, hogy álmodból felébresztve is.. kivéve persze a szoftver frissítése, mert lássuk be, az azért még nem hétköznapi, hogy a mobiltelefonnal állítjuk a váltót. Én sem találkoztam még túl sok AXS cuccal, párszor állítottam, nekem eddig még szoftver frissítés nélkül működött, nem volt gond. Viszont múltkor volt szerencsénk egy Sram Rival AXS-hez, ott valami miatt nem akart életre kelni az automata trimmelés. Kollégám szenvedett vele. Beállításnál én jobb szeretem amúgy hang alapján állítani, illetve érzed a pedálon is a kezeddel tekerés közben, hogy mennyire van benne az adott fokozatba.
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #208567 üzenetére
Meg arra gondolok, hogy tul rovidre szabtak a lancot. Az okozhat ilyen problemat?
Bar nem hinnem, hogy ez itt elofordul. Szepen valt a nagy fogaskerekre is. Ami feltunt, es uj, hogy a nagy fogaskerekeken erezhetoen no az ellenallasa a rendszernek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208568 üzenetére
Azt könnyen megtudod nézni, hisz ha a legnagyobbra váltasz kell még kis feszítése legyen a váltónak, tehát nem nyúlhat ki maxra... amúgy meg a rövid lánc inkább ott okozhat bajt mintsem a kis lánckereken. A beülést talán a levegő elengedésével a tagból és a hátsó 3szög felkötésével tudod szimulálni. Itt még tagot is kiakasztja. [link]
Maga a felváltás az utolsókra nálam is jelentős ellenállással történik, hisz ott már nagyon kinyúlik a váltó, de csak maga a váltás, a hajtás ott is olyan sima mint mindenhol.
Amúgy meg biztos jó lesz, ilyen kalíberű kerékpáron és felszereléssel csakis a finomállítás lehet a ludas, az előbb utóbb tökéletesen kell működjön.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
-
Maximum1
őstag
válasz MPowerPH #208754 üzenetére
Nálam is van termosz teával, de a vizet jobban csípem.
Hasaggymeg: 80fokos vizet teszek a termoszba, azt gyorsan inni ugyan nem lehet, de még visszamelegíti a testemet és a zománc is megmarad.
Zoliwrc: azt, utána meg fütyörészel a farkasnak hogy merre van , vagy mitudomén mit láttak most az erdőben...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208765 üzenetére
Megmondták mi volt a baja ...csak, hogy ne haljunk meg hülyén.
#208774Dark Archon...mi fog maradni és mi helyett lenne ez a sor?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208780 üzenetére
Jó lett volna tanulni belőle😕...de még jobb, hogy most műxik, így vége a kifogásoknak, lehet nyomni mint süket a csengőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208782 üzenetére
Nemtom hol lax, de nem kell rakéta legyen ahhoz, hogy kihajtsd beled vele, valami jó dombság/hegység is megteszi.
Tegnapi gnarly...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #208785 üzenetére
Én sem szívesen megyek, inkább kényszerből. ...mondjuk itt nem lehet eltévedni, olyan 100 ha lehet az egész terület.
szerk. Zajok meg itt is vannak de ezeket leginkább akkor hallod ha állsz és nem lihegsz, uh. nyomni kell és lihegni.🤭#208786 szimpláncsak...ez AZ a hely, itt amúgy is mindig megállok...feltoni. Az aszfaltot biztonságosnak érzed mert mesterséges és biztosan hazavezet, nem mint az össze-vissza kusza ösvények, ugyanakkor az autók miatt talán mégis előbbi a veszélyesebb. Ott felétek, viszont tényleg el lehet tévedni, a Bükk az nem Fóti Somlyó hanem olyan...430 db. Fóti Somlyó. Vagyis csak jól ismert ösvényen, csakis településhez legközelebb valahol , de ott tényleg biztonságos mert a sötétben ott a halál sem jár, olyankor a legnagyobb veszély már csak te vagy saját magadra. Meg lehet szokni...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #208768 üzenetére
Trickstuff tetétek jók, cserébe viszonylag ritkán van készleten és nagyon gyorsan elkopnak. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Ez a Galfer wave-et megnézve érdekesnek tartom, hogy annyira oda vannak érte. Brutálisan nagyok a kivágások rajta, így persze tisztul a fékpor, de pont ezen kivágások miatt a betéttel az effektív kontakt felület kb fele mint egy gyári tárcsával. Ebből számomra az következik, hogy a fékerőnek kisebbnek kell lennie ezzel a tárcsával. Mondjuk, hogy miért szerintik a magurások azt talán értem, az mt7 maximális nyomatéka a dugattú/tárcsa között fölöslegesen erős a hasznosan tapadáshatárig kifejthető erőhöz képest, ha a kontaktfelület csöktésével csökkeken az abszolút fékerő, javul az adagolhatóság és ritkábban blokkol a kerék, illetve akkor amikor akarod.
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #208806 üzenetére
azt nyilván nem, de amúgy a ha hibátlan a kormányvég, akkor is lehetne probléma a szövetszerkezettel, meg ha ez a kormányvég hibás, akkor is lehet megfelelő minőségű a kormány összes többi része. vsz. szarul sikerült kivitelezni a végét, ennyi lehet a történet, de ettől függetlenül nem szabadott volna kimennie a gyárból.
amúgy nem mostanában építeném be (jelenleg nincs is mibe )
mindegy, írtam nekik mailt fotókkal hogy küldjenek egy újat.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...