- Projektor topic
- Asztrofotózás
- Milyen TV-t vegyek?
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Mikrofon topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen széket vegyek?
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
Hirdetés
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
válasz Ringman #261861 üzenetére
Nekem térd artroszkópia utáni reggel jött a sebész kivenni a draincsövet, és a végén elmagyarázta, hogy most (a varratszedésig) 10 napon át pihentessem, semmi mozgatás.
Kiment, melegváltásban bejött a gyógytornász és 10 perc múlva már rá kellett állnom
A privát terapeutám is ilyen, a baleset napján már tornáztattuk (relefonon át segített), sürgősségire másnap mentem csak be vele... Ez a pihentetés dolog egy ilyen 140 évvel ezelőtti beidegződés, meg a sebészek/traumatológusok mániája.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Van egy hátsó kerekem, microspline, shimano M8100 10-51T kazival.
Ha lenne egy másik kerekem, HG, sunrace 11-36 (Sunrace CSRZ800) sorral, akkor ezeket tudnám gond nélkül váltogatni vagy a H/L határok máshol lennének a váltón?Tök jó lenne megtartani a régi kereket rohangálósnak, városba jobb.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz fulton #263297 üzenetére
Ha az 51T-t támogatja, akkor gondolom rá tud váltani egy 36 vagy 34T-s hátsó fogaskerékre is.
B csavar állítás nélkül mi lenne amúgy?H/L eltolás nem fordulhat elő? Vagy egy HG-s 12s és egy Microspline 12s sor ugyanazt a láncvonalat produkálja?
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz andrisbandi #263300 üzenetére
Na igen ettől féltem. A b csavart még kibekkelem hogy egy 11-51-est veszek, de ha nem pont ugyanott van a kazettatest, akkor f*s. Nem tudom megéri-e kockáztatni azt a 30 ezret amibe egy ilyen kazi kerül
Mondjuk a tárcsára rá tudok próbálni, ha az klappol, akkor legfeljebb csak egy gyors offset állítás a váltón és műxik. Heti 1x ki lehet bírniA vér nem válik VAZZE!™
-
-
orbano
félisten
Teszteltem az frissen összerakott bringát. Mentem egy normafát, gazdagrét felől fel, kútvölgy felé le, eléggé gyógyegér tempóban.
Így néz ki a végén a féktárcsa, ez normális? Az elszíneződés is fura, meg a féketét helyzete a tárcsához képest.
SLX tárcsa (RT66-M 180mm) és Deore M6100 bak, shimano PM-PM adapterrel, gyantás betéttel.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Én silka hot waxot jártam most végig, két lánccal végigcsináltam. Tisztítani én petróleummal tisztítottam, nem tudom a brigéciol milyen ahhoz képest, de én azt csináltam, amit sok helyen javasoltak: az első kör tisztítás után egy éjszakára hagytam benne ázni.
Illetve fontos, hogy sokat mocorogjon a lánc, hogy rendesen bemenjen az oldószer a szemek közé. Legjobb egy befőttesüvegbe tenni és 1-2 percig rázni.
Alkohol mindenképpen kell, kőházíban van vizmentes alkohol, 1200ft egy liter. Az is befőttesüvegbe be, rázogat, aztán leöntöd róla, áttörlöd. Ebből is mehet két kör, és akkor tuti a brigéciol minden maradéka kikerül a láncból.A wax oldószerének kell az éjszaka, hogy rendesen kidiffundáljon, a hajszárítózással gyorsíthatod, de én inkább megvárnám.
Ha maximalista vagy, érdemes 2-3 kört futni az alkalmazásával, mert elsőre kb 70%-ban telíted waxszal a láncot, a maradék 30%-ba (az oldószer helye) be tud jutni a kosz. 3 körrel már ugyanott vagy minőségben, mint a hot wax.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
20k volt a lánc, a hot wax megint 20k, a drip wax még egy 20-s kb. Ezek után az OCD-m nem hagyna nyugodni, ha nem az ajnlott egész éjszakás áztatással csinálnám. Kb. három évente cserélek előreláthatólag láncot, kibírom.
A benzinben/petróleumban nem lesz baja a láncnak, olyan meg it, hogy tőltisztítás, nem létezik, minél több gyári olaj kijön, annál jobb.
Az alkohollal viszont vigyázni kell, az már (erősen elvileg) tudja oxidálni a láncot, abban én 20 percet áztatom, sok rázással. Annak nem is az olaj kioldása a feladata, csak a petróleum maradékékának kipucolása, hogy minél tisztább felületre kössön a wax és a waxban lévő adalék.
Az időt meg az energiát nem sajnálom rá, szeretek szerelni, meg alkatrészeket tisztítgatni nyilván ha szervizem lenne, valamivel hatékonyabban próbálnám kivitelezni[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Azt tudja valaki, hogy mi a különbség a BB-MT801 és BB-MT801-K között? Annyit látok, hogy az utóbbi valami "chain case" verzió, és a dobozán az van, hogy ez csak 68-as vázakhoz való. Legutóbb ilyet kaptam, de 68-as vázam van, szóval nem volt gond. Most viszont egy 73-asba építeném be, és nem szeretném, hogy véletlenül ilyet kapjak, ha tényleg nem kompatibilis, mert rossz fajta alátéteket adnak hozzá
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Egy merev villás 29-es montira, egy 50 kilós lánynak milyen küllőt érdemes venni, ami nem túl drága, de azért valamennyire könnyű? (32H j-bend fekete)
másik: Trifox villákkal találkozott már valaki? Kínai, egész olcsó. Itthon hasonlót csak a Force-tól látok, ami nekem kb. ugyanolyan noname, csak 2x drágább. Mondjuk a gari legalább helyben van.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Adott:
- Nem-boostos QR monti váz
- 73mm-es középcsapágyház
- Shimano BB-MT801 68-73mm középcsapágy
- 1, azaz egy darab gyűrű a jobb oldalon, ahogyan elő van írva
- Shimano FC-M7100-1 (q = 172mm, cl = 52mm)
Eredmény:
- A biztonsági szeg nem megy be a helyére, nem nyúlik át eléggé a tengely a baloldalraWTF? Valakinek ötlet? Sz*rjam le és vegyem ki az alátétet a csapágy alól?
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz jjeahh #265227 üzenetére
Ha valaminek semmi, de semmi értelme, az a wax használata úgy, hogy még olajos a lánc. nem fogja átvenni a helyét. a wax és az adaléka nem fog tudni rátapadni az acélra. Pont olyan, mint ha egy sáros bringát kezdenél el fényezni, mert előbb utóbb úgyis átveszi a festék a sár helyét
Persze mivel marginális különbségekről beszélünk, jó eséllyel az emberek többsége észre sem venné. De aki így van vele, annak eleve fölösleges a wax.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz jjeahh #265238 üzenetére
kb 2000 forint a petróleum és az alkohol ami elég 4 lánc lemosásához, én is ennyivel dolgozom csak, de ez patika állapotot eredményez. Egy éjszakára otthagyni meg nekem nem nagy kunszt, közben alszom, magától ázik. 3 évente belefér.
-=RelakS=-: Mindkettő szénhidrogén ugyan, de másmilyen, eltérő fizikai/kémiai tulajdonságokkal, szerkezettel és halmazállapottal, stb.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
12 sebis shimano MTB rendszer pepitában:
Váltó: Egy Deore-ban kapsz csillapított váltót (clutch), és hát 12 sebit. SLX XT é XTR csak súlycsökkentés, illetve XT és XTR esetében kívülről állítható a csillapítás mértéke (ezt néha után kell állítani), meg talán a kis kerekek golyóscsapágyon futnak, ebben nem vagyok 100%-ig biztos.
Váltókar: jobb minőség, XT-től kapsz dupla felfelé és 4-szeres lefelé váltást, ez alatt csak 1/3. Cserébe kicsit "keményebb" a váltókar. Amúgy a felfelé váltás mindkét irányba működik (tehát hüvelyk- és mutatóújjal is tudsz gyorsabb fokozatba váltani), illetve a váltókar lenyomásakor már instant vált, nem kell megvárni a visszanegedést. Ettől sokkal gyorsabbnak hat a váltás, nagyon kafa.
Kazetta: csak súlycsökkentést, és ezzel csökkentett élettartamot kapsz, Deore a legmegbízhatóbb full acélból, de a legnehezebb is. Terhelés alatt is tudsz váltani, mert a lánc egyszerre két tányérba is kapaszkodik hátul egy pillanatra.
Hajtómű: súlyban SLX a legjobb, lánckerékből XT alatt csak 34 fogat kapsz, XT 36-ig megy, XTR 38-ig. Eléggé marginálisak amúgy a különbségeg.
Fék: Servo Wave-t kapsz Deoretól, ami talán az XT-ben még jobb. Ezen felül SLX-től felfelé imbusz helyett kézi tekerentyűvel tudod a fékkart állítani, XT-től pedig van még valami állítási lehetőség, amit nem tom, hogy mi, de úgy tűnik senkit nem érdekel. Deore-ban nagy szívfájdalmam, hogy sasszeg biztosítja a betéteket, amit max 2-3x használhatsz, én pedig műszaki OCD-s vagyok, ha fékekről van szó, gyakran ellenőrzöm a betéteket, és idegesít az igénytelen műszaki megoldás.
Féktárcsa: Ahogy nézem a legnépszerűbb az SLX (RT66), XT-vel, XTR-rel komolyabb hűtést kapsz (IceTech/Freeza), cserébe csökkentett élettartalom és sérülékenységet (a tárcsa közepe alu, csak a kopófelület acél, szóval ha odavaered könnyen elgörbül, illetve szét tud válni a két réteg egymástól ha már elvékonyodott az acél réteg).
Lánc: na itt nem tudom mik a különbséget, mindenki XT-t vesz SLX minimális súlycsökkentés az üreges szegek miatt, cserébe belerakódik a kosz és gyengébb.1 szó mint száz: alapvetően funkciókban a Deore (M6100) bőségesen elég mindenre, efölött súlycsökkentést, kényelmi extrákat és nívósabb anyaghasználatot kapsz, sokszor az élmény/megbízhatóság rovására.
Népszerű min-max kombó:
Minden Deore, kivéve a hajtás, az SLX, illetve XT kazetta, így relatíve kis pénzből optimális súlycsökkentést kapsz, efölött meredeken nő az ára az extra fogyókúrának.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hasaggymeg #265668 üzenetére
Én még sosem próbáltam a dupla felváltást, de hiányzik talán az egyetlen olyan pont, ahol hiányérzetem van most a bringán. Lehet Rohloffra kéne váltanom
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz andrisbandi #265671 üzenetére
Na ja, nekem is az egyik bicón egy 3x9-es Alivio van, és azzal sem volt sok gondom, biztos nem cserélném le egy ugyanilyen másikra, amíg el nem használódik. Az új bringán meg 1x12-t akartam, illetve szignifikáns súlycsökkentést (lement másfél kiló szélesebb gumikkal), szóval adta magát a dolog.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Én sem a menet közbeni hatása miatt csökkentettem a súlyt, csak nem szeretem cipelni a bringát (gyakran mászok vele hegyen és lépcsőházban is). Ezelőtt egy Cube Nature-m volt, az vagy 16 kiló, ehhez képest a Giant Toughroad-om most nettó 10,5, ami pillekönnyű. Cserébe persze 10T/36T a max, ami viszont nekem elég, országúton nem tervezek sokat menni. Az 51T/36T pedig hegymenetben eddig elég volt, mindenhol bírtam vele tartani a tempót, bár 1-2 helyen nyomtam volna még a váltót tovább
A Shimano M6100 fék organikus betéttel, elöl 180-as RT66-is tárcsával nagyon finoman adagolható, itt határozottan érezni a feljebblépést az olcsóbbakhoz képest, és volt kb. 120 euró az egész. Előző fékkel normafáról fáradt karral jöttem le, ezzel meg semmi, ráadásul egy ujjas. Persze ez MTB, országutihoz nem konyítok.
Plusz a fékkar bilincsére csavarozható a váltókar, amit imádok, nagyon patikán néz ki így a kormány[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz chubby2o6 #265688 üzenetére
I-SPEC-es a váltókarod? Ha nem akkor sehogy, ha igen, lecsavarozod róla a bilincset, a fékkar bilicsébe beteszed azt az ezüst anyát amit mellékeltek, azzal felrögzíted, majd ebbe az anyába csaverozod be a váltókart. Mindjárt lövök fotót is, úgyis pont az állványon van a bicó.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz chubby2o6 #265688 üzenetére
Na bocs a tripla posztért, folyton lejrát a szerkesztési idő. Itt van videón, talán itt jobban látszik, hogy miről makogok. Ha nincs ilyened, lehet kapni külön, a neve i-spec ev integration bolt. A gyári mondjuk nem éppen olcsó.
[link][ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz zsamiatt #265711 üzenetére
Ha nagyon lent van az ülés (6cm diffi az valamelyik irányban rettenetesen sok, nem 6mm-t akartál írni?), akkor terhelheted a combhajlítókat, pl a biceps femorist. Nézd meg képeken, nem-e annak a tapadásánál fáj esetleg. Ha igen, hengerezd meg az izmot végig.
Minap nekem lejjebb került egy centit, mert hanyagul állítottam be, hát majd meghaltam emelkedőn, meg kellett állnom és feljebb raknom, akkora volt a difiA vér nem válik VAZZE!™
-
-
orbano
félisten
válasz dom1n0 #265729 üzenetére
Én simán rábízom magam a Garmin Fenixemre. Elég pontos, ha folyamatosan méred vele a tevékenységeket, akkor jól jelzi a terhelhetőséged és a regenerációs időt.
Ha mérsz HRV-t, abból láthatod magad is, egy olyan edzés után, ami ilyen sok regenerálódást kíván, be fog zuhanni az éjszakai HRV-d.
Amúgy ha nem vagy hozzászokva, 3-4 nap regenerálódás simán elmegy, sőt, bizonyos terhelésekből van hogy a szervezetnek kell 1-2 hét regeneráció. Persze ez nem azt jelenti, hogy ez idő alatt nem tekerhetsz, sőt, tekerj, mert segíti a regenerálódást, csak az intenzitásnak kell nagyon lightosnak lennie.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Ez attól is függ mi a célod. Snowoardnál én sem nézem, mert önmagáért művelem, ha fáj abbahagyaom, ha elfáradok hazamegyek. Hiába négykézláb mászom ki az ágyból, ha felnézek a csúcsra és látom, hogy süt a nap, és friss hó van, azonnal elmúlik minden fájdalom
Bicajozni viszont az örömén felül felkészítő edzésnek is használom a snowboard szezonra, szeretnék minél gyorsabban fejlődni. A gyors és hatékony fejlődéshez pedig szükséges a megfelelő pihenés, mert nem mindegy, hogy két hónap, vagy négy hónap alatt érek el egy adott formát. Plusz mellette másfajta edzéseket is kell végeznem, emiatt okosan kell bánnom az energiámmal: nem mehetek lábnapra szétbicajozott combokkal, mert akkor nem fejlődök semmit.Ja és ez "eszetlen" edzés margójára még egy dolog: egy balesetból kifolyólag műtötték a térdem. A műtét után kérdezte a sebész a partneremtől, hogy versenyzek-e valamit, mert olyan állapotban volt a térdem a sok évnyi túledzés miatt (megvastagodott plica mediopatellaris). Pedig csak hobbi sportoló vagyok.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz dom1n0 #266064 üzenetére
3 toast kenyer felvagottal es sajttal az jo sok gagyi (magas GI) szenhidrat, relaíve kevés fehérjével. Nem csoda, ha leesik a vércukrod menet közben.
Ha ennyi kalóriával nem fogysz, és régebben fogytál, akkor belassítottad az anyagcseréd sikeresen. Az jó nagy szopó, mert nehéz kijönni. Amúgy ha nem fogysz, akkor szimplán kevesebb kalóriát kell egyél, miközben az anyagcseréd magasan tartod. Túledzettségnél menj enyhe kalóriatöbbletbe, és egyél sok sok fehérjét. Nagy csodák nincsenek ebben.
Tekerés előtt (meg minden étkezésre) kell minimum 20g fehérje, de inkább 30-40, plusz jó minőségű szénhidrát. Én pl. tejsavófehérjével ízesített zabkását eszem magasabb intenzitású edzések előtt (plusz gyümölcsöket, magokat), 4-600 kalória között.
A kólából ítélve pedig érzékeny vagy az inzulin ingadozásra, erre nagyon jó az intermittent fasting, anna kis az a verziója, amikor 16 órán keresztül nem eszel, aztán 8 órában megoldod a napi bevitelt. Illetve ennél hosszabb böjtöket is meg lehet próbálni alkalmanként. Ezzel edzed az tested, hogy ne essen pánikba, ha kicsit esik a vércukrod.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
elképesztően sok dolog kell a felületi rozsdához egy ilyen felületen főleg mert nem hagyod sokat levegőn, utána meg megy úgyis a levesbe.
van szénacél késem, ami sokkal kényesebb anyag, de annak is sokkal több kell, hogy elszíneződjön. és ha lesz is rajta 17 molekulányi rozsda a felületén, majd kidolgozza magából a wax, ahogy minden mást is, menet közben azért fog leválni bőven acél a láncról, meg minden más, ez nem egy részecskegyorsító, vagy biolabor
az olaj a lényeg, mert az egy összefüggő filmet képez, így megakadályozza a wax és az adalékanyag kötődését a lánchoz. egy kis láthatatlan rozsda semmit nem fog okozni.másik tipp, kíváncis vagyok ezzel kapcsolatban ki mire jutott: én még 90+ fokos hőmérsékleten kiszedem a láncot a waxból és le is törlöm azonnal, így sokkal kevesebb fölösleg marad, és nem lesz minden tele waxszal utána. de még így is kimerevedik a lánc, amikor kihól, ami nekem azt mutatja, hogy bőven amradt benne elég wax. ha követem az utasítást, és akkor veszem ki, amikor a teteje már hártyásodik (60 fok körül), akkor brutál sok wax marad a láncon. kísárleteztem 60 és 90 között mindennel, de a legvégén az amradt, hogy a legjobb, ha még akkor kiveszem, amikor forr a víz.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
ezt írni is akartam, csak nem láttam revelanciáját, de a savas dolgok baromi gyorsan oxidálják a nyers acélt.
és igen, a brigéciol és az alkohol (egy bizonyos ideig) nem fog semmi gondot okozni. bár én biztos benzint/petróleumot használnék, a brigéciolt akkor jó, ha vastag szennyeződést akarsz hosszú áthatási idővel tisztítani egy felületen, ahol a benzin elpárologna. de mivel elmeríted benne, és nagyságrenddel több az oldószer, mint a kosz, így a benya/petróleum a célravezetőbb, sőt jobb is, mert utána alkohollal könnyebb kimosni. ha már vizezel, akkor sokkal nehezebb dolgod van kimosni a láncból a maradék oldószert, mert már nem csak apoláris folyadék van ott.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz varsam #266166 üzenetére
Ez minden shimanora igaz? Nekem M6100-ak vannak, 180-as tárcsával, és nagyon könnyen adagaolhatónak tűnik. Exem is imádja, pedig neki aztán tényleg nulla tapasztalata van, azóta nagyon magabiztosan közlekedik (mondjuk előtte egy műanyag fékkaros bowdenes, legcsolcsóbb tektro volt, amivel nem lehetett megállni lejtőn )
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Ixion77 #267763 üzenetére
Itt valami tűréshatár-gond lesz, épp túl pici a szeg átmérője aminek le kéne tolnia a hajtókart, és belemegy a rögzítő csavar menetébe. Az én leszedőm pereme is kicsit megrogyott a múltkor, eléggé bikázni kellett.
Esetleg nézhetsz valami komolyabb alátétet (a vörösréz/bronz viccnek is rossz, még egy acél alátét is túl puha), vagy egy jobb leszedőt. De mindenképpen javaslom, hogy melegítsd meg előtte a hajtókart. Talán még a mostanival is lejön.
Tengelyben a menetnek nem lett baja? Vagy az amúgy is kuka?[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
sok múlik azon is, hogy milyen széls a felni és mennyire ballonos rajta az abroncs, illetve a felnin és a küllőkön, és magán az abroncson is. Illetve a villán is, ami ha jól emlékszem a Hyde-on alu és nem karbon.
Nekem is pattogós 3 baron a Giant Toughroad, de nem kellemetlen (Vittoria Mezcal 57mm).
2 baron elég h*lyének kell lenni szerintem, hogy odaverd valaminek, próbáld ki úgy. Kényelmesebb lesz, de lassabb is. Tartalék belsőt meg hordj magaddal, és akkor kedvedre kísérletezhetszA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
-
orbano
félisten
Ne is mondd Egyelőre elfogyott a pénz rendes nyeregre, addig ilyen decathlonos zselés izé van rajta... ezen kezdett megtanulni bringázni, aztán törte a seggit.
Egyébként vehetsz erre is karbon villát, nem drágák aliexpressről Ha félintegrált csapágyas, és kellően vastag a homlokcső, akkor egy tapered is befér egy "átalakítós" csapággyal.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hasaggymeg #268450 üzenetére
Ha visszajön a bringám, letesztelem neked. De úgy emlékszem, hogy a rugós trekkingem nem kevésbé harsány, mint a karbon villás, karbon kormányos hibridem.
Szóval ahol a komfort a lényeg, ott nem érzem a hátrányt, ahol pedig a menettulajodnságok lennének a fontosak, ott meg egy gagyi, csillapítatlan rugós villa még rosszabb is talánA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
"Downhillezett" is vele, kényelmes hosszab túrákon is, de egy jobb fajta nyereg többet ér. Én vettem egy Ergon SM Pro-t, döbbenet mennyire komfortos
Hasaggymeg: a belépő 30 ezres vackoknál jobb. Ennyi. Egy 100 ezres telónál már nem hiszem. Viszont amit tempót produkálunk hegynek lefelé, oda egyelőre tökéletes, cserébe kényelmes a válladon cipelni, és nem is egetverően drága (70k volt beszereléssel, csapággyal a villacsere). Nyilván egy ultrakönnyű XC fully jobb, de ez a bringa megvolt 500k-ból, 10,5 kilósan, Deore/SLX/XT hajtással és fékkel (a bringa eredeti újkori árát beleszámolva). Tanulni pedig tökéletes kis tempónál.
Később én tervezek valami komolyabb XC/downcountry bringát, de elég drága, előbb a mostanival megtanulok tisztességesen veretni.
Tin esetében pedig egy városi-fitness hibridről beszélünk alu merev villával.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Friczy #268484 üzenetére
Hát, mi lejövünk Normafáról kútvölgy fele, vagy a KFKI-hoz, esetleg az Edvin Illés út felé aztán le az Ördög-oromnál, itt-ott a meredek sziklákon letolva. Elég köves, vízmosásos, gyökeres. Pattog, mint az istennyila, 1.8-2.0 baron tartva a kerekeket, nem lehet túl gyorsan menni, de nem is az a cél, hanem az élvezet. És hát baromi reszponzív így a bringa, élvezzük, hogy figyelni kell hol mész, nem csak átveretsz mindenen (télen freerideozunk, nagyon visszaadja azt az élményt). Kézfáradás nekem szinte nuku, a széles karbon kormány és a jó markolat sokat megfog.
Nyilván nem utasítanék vissza egy Trek Supercaliber-t, de az árát egyelőre nem fizetném ki
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Hasaggymeg #268497 üzenetére
Ezen a rövid szakaszon letoltam, de tervben van, hogy egyszer lemenjek rajta, csak ahhoz még jócskán kell ügyesednem
A vér nem válik VAZZE!™