Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ivana
Ármester
válasz Dottore #82667 üzenetére
Mondjuk aki városi krúzolásra fullyt vesz annak így messziről is gratulálok
A használt bringától való félelmet sose értettem, amikor mindenki használt autót vesz szinte, ott jóval nagyobb eséllyel kerülhet egy egyszeri vásárló szopóágra mint egy bringánál.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Dottore #82670 üzenetére
Mondjuk ez is érdekes: mi a jobb, ha valaki versenyen is használja a bringát, de fejből megmondja, hogy mikor volt utoljára szétszedve, szervizelve, lánc/sor cserélve, ne adj isten még blokkot, számlát is tud mutatni arról, hogy milyen alkatrészeket vett hozzá mostanában; vagy ha csilli-villi a bringa, de ki tudja milyen a bele.
Itt jönnek ugye a kedvenc hirdetéseim, a 3-4-5.000 €-s bringa féláron, 60 km-rel eladó. Csak aszfalton használtuk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82678 üzenetére
De azért más az amikor te veszed ki a dobozból, és elsőként használatba veszed. Ha hosszútávban gondolkozik az ember, és nem azon bosszankodik folyamatosan, hogy mennyit bukik rajta, simán jó döntés lehet az új is. Pláne nem szakiknak, mert az új mellé garancia is van, és a nyugodalom.
zack: És azért a 100mm rugóút meg a 140mm között van egy árnyalatnyi különbség, attól függ mire akarod használni, aki zúzósabb csapatásra is, árkon bokron, annak nem lesz jó vétel az ami neked van, akkor se ha karcmentes. És ez fordítva is igaz, aki meg egy teljesítmény orientált, nagyon haladós bringát akar és akár versenyeken is indulna, ahol számít a helyezés, annak meg az AM nem lesz jó vétel.
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz Dottore #82689 üzenetére
Na igen. A kanyarodás. Ebben éreztem "furcsának", és nem megszokhatónak egy 26" szemben. Nyilván ez szokás kérdése, de a "lomhább" viselkedéshez max hozzászoksz, javulni nem fog a használat alatt.
Biztos van ahol van előnye, de én kisebb %-ban fogok ezekkel találkozni.
Van egy bevált útvonalam edzésre (Árpád híd-Gellért-hegy, Megyeri híd, Árpád híd) ami mellett nyilván lesz sok más is, de csak hétvégén és ez se mindig. Család, meló mellett, nem könnyű napi szinten edzeni.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82689 üzenetére
Szerintem ez geometria függő nagyrészt, hogy kanyarodik a bringa. Még a 29"-ből is lehet Enduro-t csinálni, nem is akármilyet, lásd Specialized: [link]
zack: De épp ez az, hogy a mai modern geok mellett már nincs lomhább viselkedés. Anno a 29" kezdetén gyártottak olyan vázakat amik tényleg lomhák voltak és úgy fordultak mint egy csuklós busz, de mára ez már javarészt el múlt, kiforrt a rendszer.
Arra a felhasználásra egyébként, amire neked kell a monti, a 29" lenne a legcélszerűbb. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82731 üzenetére
Nem is az a cél, hogy megbántsuk egymást, csak beszélgetünk. Legalább is én ezt így gondolom.
Egyelőre nem válaszoltál arra a kérdésre, hogy mihez képest érezted rosszabbnak a kanyarodást? Milyen bringád volt előtte? Ez szerintem egy lényeges kérdés. Illetve nem tudom mennyi 27,5"-ös bringát próbáltál életedben? Mert nyilván nem mind ugyan olyan.
Nyilván valóan a nagyobb kerék jobban átgördül az akadályokon, és gyorsabb, ez nem is kérdés.
Ha a 29"-ről azt mondod, gyorsabb, de lomhábban kanyarodik, abszolút igazat adok. Ugyanakkor a 27,5"-nél ezt ha lehet is érezni, csak nagyon minimálisan.
A problémád abból is adódhat, hogy új a bringa és még nem szoktál hozzá.zoo8800: Nem forradalmi előrelépés, de kicsit jobb. Most már úgy sem nagyon tud az ember mást venni, ha újat vesz, szóval érdemes elfogadni, hogy a mtb kerékméret már nem 26".
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82770 üzenetére
Hát még ha megszokod az új bringát, megtalálod a stílusodnak megfelelő guminyomást, teló beállításokat. Meglátod, ugyan olyan faszán betakod a kanyarokba mint a 26"-ot.
Hasaggymeg: Minden szempontból jó ha van egy nagyobb hely. Ami volt a hazai bringaexpón, vicc. Pláne pedelecnek.
Strezi: Én 2015-ben voltam, akkor mintha csak aszfalt lett volna, de jó nagy. 2016-ban úgy láttam a felvételeken, hogy volt egy kis terep is.
-
zack
nagyúr
válasz Dottore #82792 üzenetére
De ez nem feltététlen hátrány...Ha jó az a tag, sokáig nem kell cserélni.
Egy ilyen értékű bicajnál meg anyagilag nem lehet gond egy gyártótól vett új hátsó tag.(#82793) 6030D
Nincs kedvenc szín összeállításom. De olyan szép vázak vannak, amik szinte pompáznak. Vétek feketét venni. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
runtastic
újonc
válasz Dottore #82764 üzenetére
Szerintem nem pont tőled várta a választ
Ha olvasod is a fórumot, nem csak az próbálod erőltetni, milyen komoly hozzáértő vagy (ezt mondjuk senki se tudja mire, csak úgy beestél ide aztán kontrázol mint akinek bizonyitási kényszere van), rájössz, pont Strezi az egyik legtapasztaltabb itt, nem egy kezdő bringás véleménye fogja megdobni a döntését. Runnernek pláne nem kéne osztanod eszet, hiszen mindenkit lepipál a tapasztalatával. Hogy a többieket ne emlitsem, Hasaggymeg, 603, stb. Te itt egy kezdőnek vagy betárazva mint sok újonc, tetszik vagy sem, ez van. Engem zavar, hogy bárki bármit kérdez, azonnal reflektálod, ráadásul sok esetben helytelenül. Egy épkézláb tekerést vagy tapasztalatról árulkodó történetet nem láttunk tőled. -
varsam
őstag
válasz Dottore #82847 üzenetére
Így értem, köszi
Amúgy nekem is ugyanilyen Woodlands-em van, fekete színben, nekem nagyon tetszik ez a váz.
+1 a Csepel mellett, hogy milyen jó lenne ugyanolyan bringával tekerni együttEttől még nem érzelemmel akarok bringát venni, pláne hogy úgyis párom dönt, pusztán a technikai különbségeket keresem, hogy melyik érné meg jobban ilyen szempontból.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dottore #82844 üzenetére
Elég vastag és hosszú rugóutú volt az a teló?
varsam+1 a Cube-ra.
(#82846) deicide...egy té ezrest már csak egy 40 tonnás nyerges tud lázba hozni?
(#82844) Dottore...látod 3060dé finnyásabb kollégánknak nem is tetszik a matt fekete/rózsaszín kombó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82863 üzenetére
Úgy néz ki ez a Rotwild mint a régi Cannondale SV4000.
Nekem anno az RMX volt nagy kedvenc.
1 X 12 és társaihoz, elég jó erőnlét kell, bár az 50-es nagy pizza hátul azért már nem olyan rossz.
A Pinion sem rossz, de ott a plusz súly, és a speciális váz miatt soha nem lesz a láncváltó ellenfele.
Szerelése is macera, bár nyilván ritkán romlik el. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82867 üzenetére
Mondjuk azért nem kevésbé szerettem a régi Orange vagy a Santa Cruzt bringákat. Ezek azokra az időkre emlékeztetnek amikor mindenki DH gépet épített, akkor is ha semmi szüksége nem volt rá.
Nekem a pinion féle marokváltó sem szimpatikus. Bár nyilván ezen lehetne módosítani ha annyira elterjedne, és igény mutatkozna rá. Szerintem ezek a megoldások mindig meg fognak maradni ilyen különc dolognak, a lánc váltó egyszerűsége mellett sajnos nem tud labdába rúgni, akármilyen jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #82876 üzenetére
Először kíváncsiságból próbáltam ki úgy kb 2 éve, volt több bringám is, de vettem mellé egy "olcsóbb" használt agymotoros montit. Megtetszett az elve, de az agymotor azért nem annyira, a terepzés miatt. Utána rendeltem egy rendes középmotorosat. Ez már nagyon bejött, mert rendes bringaként viselkedett.
A fő motiváció az volt, hogy nem volt annyi időm bringázni mint régebben, és így nagyon szenvedősek lettek a megszokott körök, szintek. Pedelec-el ezt áthidaltam. A hiányzó erőt pótolta, sőt! Aztán így menet közben rájöttem, hogy igazából ezzel sem könnyebb, mert ugyan úgy elfáradtam a végére, csak vagy gyorsabban értem haza, vagy többet mentem mint amit a normál hajtással tudtam volna menni.
Tehát alapjában véve most is szeretem a pedelec-et, mert baromi jó buli, de megpróbálok több időt szorítani a bringázásra, így meg lehet visszatérnék a normál hajtásra.
Ezért meg is hirdettem, de egyelőre csak csere érdekel, ha kapok értelmes ajánlatot, nem mindenáron akarok tőle megválni.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Dottore #82992 üzenetére
A cikk írója keveri szerintem a gőzborotvát és a magasnyomású mosót a kettő nem ugyan az iparban használnak gőzborotvát, de egy olyan ketyere többszázezer Ft -tól kezdődik. Vagy lehet venni göztisztítot ami tíz e. Ft -tól indulgatnak és 3 -4 bárt tudnak általában.
A magasnyomású mosóra akartam reflektálni,(a cikkben minden bizonnyal csak a magasnyomású mosókról volt szó az említett részben) hogy pl. gumit nyerget lehet lehet vele nyugodtan mosni nekem az a tapasztalatom óvatosan, mert nekem már sikerült gumiba is bele vágni egy mezei Bosch mosóval ami elvileg csak valami max. 120 Bárt tud. Szóval csak óvatosan.Matezol91 állíts a bovden feszességen a hátsó váltónál.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dottore #82992 üzenetére
Kábé végy egy gőzborotvát,menj át a szomszédba és onnan mosd le.Veszélyesnek tartom,egyetlen rossz mozdulat és hazavágsz egy csapágyat/forgó részt.Slag,vagy vödör.Szerintem.
Tothgera30...jól kilóg a sorból az a nyeregcső,az biztos.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dottore #83045 üzenetére
Én is pont ezért szeretem az ipari csapágyakat, de mint írtam, lehet olyan, hogy belemegy a kosz, és amúgy semmi baja a csapágynak, de kénytelen vagy szétszedni, mert érezni, hallani lehet, hogy súrlódik benne valami, de azért általában ezek gondozás mentesek.
Na ilyet mondjuk még nem láttam, hogy gyárilag rövid a csavar a fék felfogatásnál, de nyilván előfordulhat, hogy az összeszerelésnél elnéznek valamit.
Rengeteg új bringát raktam már össze, és sajnos valóban vannak kontár dolgok.
Leginkább kritikus a kónuszos agyak gyári beállítása, ez szinte mindig túl feszes. És ennek ellenére a kerékpárboltok csak nagyon kis százaléka foglalkozik ezzel, pedig ez jelentősen befolyásolja az agyak élettartamát.
Aztán a gyári fék légtelenítések is sokszor csapnivalóak, míg az egyik fék olyan kemény, hogy még olajat kell kiereszteni belőle, addig a másik nagyon puha. Ritka az, hogy mind a két fék egyformán fasza.
Sokszor látni elnyalt csavar fejeket.
Új össztelós bringát jóval kevesebbet raktam össze, Magyarországon azért ez kis mennyiség a merev, olcsóbb gépekhez képest. De azért így is jó néhányat vettem már ki dobozból, állítottam be, a forgáspontok szinte mindig rendben voltak. Azért mondom, hogy szinte, mert olyannal egy-két esetben találkoztam, hogy kicsit kotyogott a hátulja. Nem volt jelentős, de kiszúrtam, ahogy finoman emeltem a nyeregnél, hogy itt bizony egy kis kottyanás van. Rá kellett húzni, és egyből jó is lett.
Itt még elnyalt csavarokat nem igazán láttam, és a nyomatékkulccsal ellenőrizve is rendben voltak.
Azt nem mondom, hogy nem érdemes a nyomatékokat ellenőrizni, de szétszedni azért a vázat nem feltétlenül kell, maximum akkor ha valami szorul, esetleg kotyog, és nem lehet a nyomatékkal rendesen beállítani.
Régebben voltak villák, amiket érdemes volt szétszedni újonnan, mert kevés olaj volt benne. Ma már erre jobban szoktak figyelni.
De ha valaki attól nyugodtabb, hogy az újonnan vásárolt össztelós gépét csavarjaira szedi, és ért is hozzá, hát tegye, ártani biztos nem fog.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Dottore #83082 üzenetére
Az lehet, hogy 22 centimétert mértem?
(#83081) -=RelakS=-
+1
Én is ezt akartam írni, de nem mertem, nehogy le legyek hurrogva.
Nekem is sokkal jobban tetszik a trekking, mint a cross.(#83084) 6030D
Végül is jogos.
Már rájöttem! Olyan lesz ez mint a házasság! Egy kis élvezetért mit össze nem kell szívni utána! -
jolti
senior tag
válasz Dottore #83087 üzenetére
Semmi gáz, értettem, hogy mire gondolsz.
E videó szerint nekem 25-26 cm széles nyereg kéne. Akkor azért töri a sejhajomat a mostani 16 cm széles.
Mondjuk a 25-26 cm kicsit sokallom, de akkor lehet megpróbálom azt a 20 cm-est, amit linkeltem az előbb. Ráadásul az a lágy részeknél ki van könnyítve. Szerintem a mostaninál csak jobb lesz.
Az a baj, hogy nálunk a biciklis boltban nagyon kevés, kb 5 nyereg közül lehet válogatni, jó lenne kipróbálni pedig.
Ja és köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz Dottore #83082 üzenetére
Selle SMP Evolution, Stratos, vagy Glider?
Árban azonosak, mindegyik qurva drága, de az egyik még a héten a KTM-en lesz.
Stratos-ról eddig csak jót olvastam, pedig az a legpuhább, viszont ez a véleményeddel ellentétes.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Dottore #83128 üzenetére
Tudom, hogy ki van vágva, és azt is, hogy miért.
Csak kicsit túlzónak érzem az üléspróbát, mert az SMP-hez kell.
SLR nincs kivágva, vékony, lapos, alig párnázott. Ettől ez csak jobb lehet.
SLR-en se szenvedtem.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dottore #83147 üzenetére
Egy éve ~8000km-e használom és eddig a legjobb/legszebb nyergem.Itt egy teszt is róla.Nálam alap,hogy mosás/ázás után ne kelljen sehol szárítani,ne legyen varrás rajta.A másik előnye ami eszembe jutott,hogy pont annyira tapad amennyire kell,tehát könnyen visszahelyezkedsz rá kiállás után,nem húzza nadrágod,de nem is csúszkálsz rajta ide-oda.Éppen a 7végén cseréltem nejemmel,próbálja ő is ki,én meg az övével nyomtam az összes ~90 km utolsó 35-km-ét.Hát...éreztem a különbséget még a 30 alatt is,főleg azt,hogy úgy tapadt mint a légypapír,tépte le a gatyám. Ha nézel BBB-t,vigyázz mert van 145 és 155mm,a megfelelőt vedd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dottore #83160 üzenetére
Na látod,erre nem is gondoltam.Irony sensors ON. Ami a félelmet illeti,lehet nem teljesen alaptalan.Azért ahogy repülnek azok a könnyű bringák egymás hegyén-hátán egy-egy nagyobb bukásban el tudom képzelni,hogy egy fület,orrot,egyéb kiálló testrészt megvághatnak...de amint azt már írtam,szerintem nem nagy technikai bravúr a tárcsa élét legömbölyíteni és olyan féktestet tervezni melybe oldalról tolod be a betétet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dottore #83177 üzenetére
Miért,gondolod a fehér nem törik?
(#83180) Tothgera30...erről beszélek,nem néz ki annak,mégis viszonylag kényelmesnek mondják.
(#83183) -=RelakS=-...ha te ülnél a kész bringán a startvonalnál és az a kis seggdugó kolumbiai most rendelné az övéhez a hiányzó részeket,akkor sem lenne esélyed vele szemben!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- OTP Bank topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Casio Edifice Karóra
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)