- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Google Chromecast topic
Hirdetés
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
Gratulálok, fasza kis gép!
Mondjuk én ezt a fóliázás dolgot nem értem, soha nem vigyáztam különösebben a bringáimra, használtam őket hóban-sárban, de sosem keletkezett olyan sérülés rajtuk, amit a fólia megvédett volna. Ha rendesen odab@szod, akkor úgyis lejön a festékEgyedül egy dologra kell figyelni karbon váznál: ha akkora a sár, hogy nem forog el normálisan a kerék, akkor képes leszedni a festéket a láncvilláról, támvilláról, de ehhez ridegtartás kell
Bringaszállító, ha normális gumis a befogója, nem tesz kárt a fényezésben, ha tiszta.
Szezon elején majdnem megremegett a kezem, egy ilyen bringára cseréltem volna az össztelóst, de aztán elgyengültem, és egy másik hintalovat vettem. Csak egy droppert raknék bele, azzal igazi "quiver killer".
bikeinn-en 15% BF kedvezmény van, sok akciós termékre is, olcsóbban vettem egy kesztyűt, mint Aliról lett volna így van vagy 10.000 km előnye.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Milyen bringaszállító? Én belsőből vágtam darabot és azt húztam rá (a tartóra... Kkhhmm), de nem a karcok, hanem hogy jobban fogjon. Karcolni a kosz fog rajta, ha ezt el akarod kerülni, akkor patyolat bringát és patyolat tartót akassz össze. Aztán jön az érzés, amikor az első kő csattan az alsó csövön....
Az a 'dale már lassan topikbringa, nem?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
chubby2o6
senior tag
Tehetsz bele schrader szelepet is [link] , nekem is ilyen van. Nyilván attól is függ, hogy a felnin mekkora lyuk van, ha prestához van méretezve, és nem akarod felfúrni, akkor marad az átalakító. [link]
Szalagot cserélned kell, ezt sem kell túlgondolni, nekem a 25 mm-es Gorilla szalag bevált. Könnyebb szépen feltenni, mint a dedikált tl szalagokat, legalábbis nekem könnyebben ment. Leszedni viszont...na, az elég szopcsi volt . Ha nem tervezed, hogy a szalagozás után átfűzeted a kereket, és emiatt le kell szedned a szalagot, akkor viszont csak ajánlani tudom.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
próbálj alányúlni a gyári fehér szalagnak, ha ragasztva van, akkor jó lesz, nekem is így nézett ki a bringán, azóta is tyúblessz használom gond nélkül.
Gorilla tape lenne a tuti valóban, de az 25mm, szerintem nem lesz jó, csak ha végigvágod keskenyebbre, akkor meg egyszerűbb a tubeless szalag.Kell egy átalakító és egy szelepkiszedő, mindkettő filléres tétel.
-
mauimagic
aktív tag
[itt van ötödáron] , bár ehhez még kell egy 250Ft-os átalakító.
@chubby2o6: ja akkor nem szóltam -
chubby2o6
senior tag
Elvileg kétemberes, egyik tartja a bringát, a másik óvatosan felül rá, ilyenkor egyharmad útig be kellene ülljön a teló. Persze nem szentírás, próbálgasd, előbb-utóbb úgyis rátalálsz az ideális nyomásra.
TL-hez: addig szerintem ne kezdj bele, amíg nincs meg hozzá minden. A linkelt szelep jó lesz, meg az alis is, ha van időd kivárni. Tejből én Vittoriát [link] használok, nekem bevált, de mást nem is használtam még, szal nincs mihez hasonlítanom. Kelleni fog javító cucc is, nekem alis van [link] , de nyilván máshonnan is be lehet szerezni [link]
Írtad, hogy van kompresszorod, akkor boosterre nincs szükséged, viszont opcionálisan egy ilyet [link] beszerezhetsz, ez akkor jó, ha csak rá akarsz tölteni egy kis tejet ( két-három havonta illik ellenőrízni, nyilván attól is függ, mennyire "defektveszélyes" helyeken tekersz ), mert így nem kell lebontanod a gumit a felniről, csak a szelepmagot kitekerni, és a szelepen keresztül be tudod fecskendezni a tejet.
Minipumpából is érdemes olyat használni, aminek van tömlője, a tömlő nélkülivel könnyű kitörni a szelepet pumpálás közben. Nekem ilyen [link] van, bár még "élesben" nem volt rá szükség, de itthon kipróbáltam, egész jónak tűnt.
Nem tudom, mennyire húztad meg a tengelyt, de attól is beleérhet picit a kanyarban a tárcsa a betétbe, ha lazább a kelleténél. Ha a tengely rendesen meg van húzva, akkor a féktest csavarjait fellazítva próbálj állítani rajta egy kicsit, hátha...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Fellazítod éppen kotyogósra a féktestet, rafogsz a fékre majd rögzíted és ellenőrzöd, ha kell megismétled párszor amíg jó. Azt tapasztaltam, hogy nem mindig középre állított tárcsa az ideális, főleg hátul ahol féloldali terhelést kap a kerék+váz a hajtás miatt, pl. egyik betéthez közelebb állva nem súrolja be extrém terhelés alatt sem. Használj nyomatékkulcsot a végső meghúzáshoz, karbonnál nem vicc elcseszni a menetet a vázban.
Ami a telót illeti 80 kilós létemre 65 kilós emberhez ajánlott nyomáson használom Rebámat, több éves próbálgatás után nekem így jó. ...persze nem ugratok szinte soha és csak óvatos (mamil ) duhajként csapatom lefelé is.chubby206...én is a nagy könyv szerint tl szalaggal (Schwalbe) csináltam, de az is marha sprőd...most már nem dobom ki, annyi előnye van, hogy nyomtalanul lejön a felniről.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az úgy jó 180 elől, 160 hátul, Sunrace pedig nem igazán rosszabb a Shiminél. A lámpához (ha nincs valami szabad GoPro rögzítésed) valóban kell még egy ilyen [link] ,vagy [link] (itt adnak egy lámpát is vele a sisakodra a másik tartóhoz ), de úgy is jó árban van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ixion77
őstag
Van annyi mint égen a csillag. Ma láttam egy csomót a fahrrad.de oldalán, de a Fox is küldött hírlevelet hogy a Helm Speedframe Pro 96 euro (bár Mo.-ra nem tudom melyik országból küldenek), meg kb. minden nagyobb kerékpáros cég próbál most szabadulni mindentől, így a fejvédőktől is. Én egy ilyet vettem 135 helyett 45 euróért.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mauimagic
aktív tag
Ezek közül szerintem a nyomatékkulcs, ami necces, mert jellemzően nem tudod ellenőrizni, hogy jó e és baromi nagy károkat lehet vele okozni, ha nem...pl karbon váz, vagy teló láb (pl a Fox Stepcastem-re 6Nm van írva, 5-re húzva még szivárog...mi van, ha 7-nél meg szakad a menet?)
Csapágybehúzóval pont megjártam, kiszakadt a menet a szerszámból, de a szemét komcsik küldtek egy újat gariba
Szerintem annyi a trükk, hogy soha ne a legolcsóbbat vedd, de egy CNC-zett alu, vagy öntött acél szerszámon azért nagy eséllyel nem megy tönkre semmi.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
-
Fall-N
veterán
Ahogy a többiek írták egy minőségi 2-24 Nm-es nyomatékkulcsot érdemes venni, amihez van hitelesítés is. Másik, hogy mindkét irányban működjön, mert azért léteznek bal és jobb menetes csavarok is.
Szerszámok közül nekem a legtöbb szintén kínai, csak BikeFun logós. Ezeket bátran ajánlom, mert mind minőségi és itthoni beszerzésből is olcsók. Ilyen BikeFunok vannak: kazetta-leszedő, láncos kulcs, monoblokk és hajtókar leszedő, HollowTech II integrált hajtóműkulcs, láncbontó. Van egy Spyral bowdenvágó fogóm, ez is egy címkézett OEM kínai valami, de tökéletes. Van egy ZTTO csillaganya beütőm A-Head villanyakhoz, ezzel sincs gond. Légtelenítő szettem Shimano fékhez meg Toopre, ez is bevált. Teljesen ismeretlen nevű, gyanúsan olcsó cuccokat érdemes kerülni.
-
jjeahh
nagyúr
A csapágyprést nyugodtan veheted szerintem kínából is, nekem (még) nincs olyanom, de itt többen ajánlják, szervizes is használja. Középcsapágyra való szerszám szintén mehet aliról szerintem... amit én is inkább itthon vennék meg, de még itthonról sem mindegy milyent, az a nyomatékkulcs és a láncbontó. Nekem nagyrészt Icetoolz szesrszámaim vannak és pár kínai. Általános nem csak bringára jó szerszámokból ajánlom a Deli-t, eddig amit próbáltam meghökkentően jó volt az alacsony ára ellenére, de hát a yt csatornájukon is látszik, hogy nem kispályások.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Én vettem egy ilyet, nekem nagyon bejött, mert már-már Alt/Alt szintű precizitásttal lehet belőle összelegózni az aktuális szituációhoz illeszkedő kinyomó/benyomó szerkezetet. De eddig csak agyakhoz használtam, középrészhez és pláne kormánycsapágyhoz jóval masszívabb menettel rendelkező szerszámok vannak, úgyhogy nem tudom, olyan felhasználásra hogy szuperálna.
-
chubby2o6
senior tag
Milyen kormánycsapágyad van? Ha integrált, nem kell hozzá behúzó.
#273426Dark Archon He-he, én pont ezért vettem a kantárosból cipzárast . Úgy sem egyszerű, mert a cipzár magasabban van, mint a nadrág slicce, de legalább nem kell gatyára vetkőzni egy hugyozás miatt
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
Nah az a helyzet állt elő, hogy a család részéről névnapra mégiscsak összejönne egy normális kerékszett. Segítsetek dönteni, mert kicsit tanácstalan lettem.
3 verzió fogalmazódott meg bennem:
1. DT swiss x1900 ms hubbal (kb 150e + új kazetta)
2. Mavic Crossmax ms hubbal (kb150e + új kazetta)
3. Fulcrum Red Zone 5 hg hubbal (ez most akcióba 110e és a mostani hg kazettám fel is menne rá).
Mekkora jelentősége lenne most meglépni az átállást MS-re? -
jjeahh
nagyúr
Casual fit, regularl fit mezeket még mindíg vehetnél, azokból vannak olyanok, amik a trail-enduro felsőkhöz hasonlóan bő szabásúak és így a zsebekről sem kéne lemondanod. A gond csak annyi, hogy a prémium anyagokat elfelejtheted, mert ugy-e a gyártók csak a szűk mezeket varrják abból, gyakran még azokat sem. Vagy 1-2 mérettel nagyobb szűk szabású is opció lehet.
#274053 chubby2o6: szerintem így sem szabadna nyolcas legyen benne, ha évekig terepen strapálod, sokkal többet kell kibírjon, mint 6km tolás alatt.
#274056 Hasaggymeg: a nadrágot is meglépem egyszer, most ilyenek vannak: [link] [link] . Valszeg csak azért nem váltottam még szűk verzióra, mert nem szól mellette semmilyen komolyabb érv. Oké, "igazi" xc-snek néznék ki benne és picivel jobban szellőzik, de ennyi és ez is vitatható, mert a nagyobb rugóutas downcountry és trail bringák terjedésével egyre több haverom vált ilyen laza szabásúra mtb-n. Szóval már xc-n is egyre kevésbé muglis, amire én is meglépem, arra már fölösleges lesz . Ezzel szemben a szűk mez mellett komolyabb érvek szólnak, ha bunnyzok, átemelem a hátsó kereket egy akadályon, vagy átugrok valamit, a laza szabású mezekből könnyen elhagyhatom a mobilt, multitoolt, medve sprayt meg egyebeket. Úgy tűnik nem mindenkit zavar a dolog, de én nem szeretek minden körön 5 percenként a zsebeimet tapogatva azon rugózni, hogy megvan-e még a telefon.
#274061 mauimagic: az igazi racse fit gyárilag köldökig ér . Valahol olvastam erről egy cikket, hogy tényleg így van, a felső kategóriás szűk szabásúakon belül is van két különböző vonal, az egyik a race fit, a másik meg a túrázgatós fit. A race fit még a szűknél is szűkebb és sokkal rövidebb, a szabás úgy van kitalálva, hogy hobby bringázás közben, vagy egy helyben álldogállva már-már kényelmetlen, a bringára hasalva, versenyző pozicióban az igazi.
Este chipset már nem eszek, max napközben, mert úgy kevésbé hízlal, az alkoholról meg teljesen leszoktam már két éveFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
Ne mondd már, hogy csak a súlytöbblet miatt bánod. Lehet mondjuk 100-200 gramm plusz, kit érdekel. A Mavic kerekeiben a legjobb feature szerintem, hogy nem kell felniszalagozni, mert zárt a belső felület. Azt bánd inkább
Tegnap megint rengeteget kínlódtam a tubeless hátsó kerékkel, az istennek sem akart felfújódni. Aztán rájöttem, hogy azért enged sok levegőt, mert a Stan's szalagja nagyon beült a küllőfuratokba. Az első kerékkel nem volt ilyen, ott meghagytam a gyári DT Swiss szalagot. Szerencsére rendeltem még abból, ki is cseréltem, és egyből rápattant a külső a kerékre.
Szvsz a Stan's szalagja vékonyabb vagy nem tudom, de többet nem veszek.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
Szerintem a gorilla akkor jó, ha össze kéne raknod a tubeless rendszert, de épp nincs tubeless szalagod. Gorilla van mindíg kéznél, ha meg mégsincs, helyben meg tudod venni szinte bármelyik barkács áruházban és olcsó. Működni működik, sokkal jobban tapad, mint a tubeless szalag, de a múltkor kiderült, hogy lehet, hogy porózus és lassan átengedi a tejet. Ha a felnid keskenyebb, a széléből vágni kell, ha meg 23mm-nél szélesebb a felnid, akkor a gorilla nem elég széles, mert ugy-e tudtommal a gorillából csak 25mm szélességű létezik (lehet tévedek). Plusz ugy-e vastag, ezért nem biztos, hogy biztonságos két réteget felrakni, egy réteg meg nem tudom hosszú távon mennyire bírhatja a magas nyomást. Szal nem rossz, de vannak hátrányai. Best buy, de az alis szalagok is azok, nekem most épp ez van: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
Gorillából van 48mm széles is, azt méretre lehet vágni, akkorára ami kellhet, én is így csinálom.
Pl olyan felnin, ahol nagyon nem akart felpattanni a gumi mert laza volt és elengedte a levegőt, na ott a 2 réteg gorilla megoldotta a dolgot, feszesebb lett és azonnal felment műhelypumpával.
Az esetleges áteresztés ellen én tekerek egy réteg sima szigetelőszalagot előtte, ezzel fedve a küllő lyukakat, erre meg megy a gorilla. Enduro, trail és xc bringán is tart már pár éve gond nélkül.
Egy tekercs pedig 32 méter, amiből elég sok kerék kijön és csak 5.900Ft -
Hasaggymeg
Topikgazda
Sehogy, aligha ez a napi köre.
#274294Ringman...pl. 1 vs. 2....ja, és nem kerül semmibe, sőt, te "kapsz" 30 eurót, hogy könnyebb légy.
#274295Ringman...ja, aztán egy hét múlva jön a "how it was made" videója ahol 3x cserél kereket amíg leér. ...természetesen ez semmit sem von le tudásából mely mint minden ilyen tartalomkészítő, reklámarc stb. esetén, neki is rendkívüli.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
[link] ...bár bringán nem nagyon láttam. Nekem ilyen volt és nem is Alis, hanem minőségi dzsegvájör, mégis a végén az volt ami jobban hangoskodott (pattogott a feszüléskor) mint maga a vezetékek egymáshoz kocogása, így eldobtam őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
Szerintem a kábelvezetők a legjobbak. [link] Ez bepattintós fajta a legjobb, ilyet használtam régebben. Fillérekért kapni Alin, nem ezt a BBB-t kell megvenni. Nekem Spyral "márkájú" van, ami ugyanúgy kínai.
Hasaggymeg: Elsőre valami 885 grammot írt, mostmár látom a 600 pár garmmot. Azzal hellyel - közzel pariban vannak, mert ezek átlag értékek, amit a Funn is megad, lehet +/- eltérés. Egyébként a FUNN minőségi darab élőben, semmi szégyenkeznivalója nincs a Shimi mellett. Itthon kevésbé népszerű, csak extrém ágon ismert inkább. A többi cuccok is igazi minőségi darab.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
-
Maximum1
őstag
Tuti homokszem van ott mint írták, nekem is volt, pumpás spriccelővel fújkáld körbe a pressfittet, majd ronggyal töröld körbe amilyen mélyen csak tudod,
tépsz egy darabot és húzogatod a tengelyen.
"B" verzió, kiviszed esőbe, az majd megoldja.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
"ropogó" írod. Nem tudom egyről beszélünk-e nekem ilyen darálás szerű érzet volt egy fokozaton (picit ilyen rezgő láncjárással), vagyis így járt hajtáscsere után de csak egy fokozaton, azóta nem néztem, tekerve akkoriban érződött kicsit, de mostanra vagy megszoktam vagy megszűnt, majd ha nem felejtem el meglesem ha már szóba került.
Egyébként nem gondolom hogy az a "tized mm" amivel ha túl is húznád a középcsapágyat, ennyit számítana.Kifülelném honnan jöhet a hang. Kipróbálnám másik lánccal akkor mivan.
Azt is el tudom képzelni hogy bekerült a kosz a középcsapágyba, és ez okoz ilyen hangot. (de ezt hallani lehet akkor állványról ha tekered). Bár az én lelki szemeim előtt a saját integrált BB52 középcsapágyam van, annál ez előfordulhat a nem megfelelő tisztítás során)egyszer véletlen túl húztam (többszöri le és visszarakást megélt) középcsapágyat, és megroppant. Az okozott "kopogást" akkoriban hajtás közben. Középcsapágy csere megoldotta. De nekem a hajtókar is lötyögött...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez így nem releváns, hátrafelé forgatva, csak pontosan láncvonalban nem így megy rá a lánc a lánckerékre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
Ha oldalirányban nincs a helyén, az a váltó rossz beállítása is lehet. Ha hátulról belenézel, az aktuális fkeréknek meg a váltógörgőknek egy vonalban kéne lenniük. Váltófül/kanál nincs elgörbülve? Bowden nem nyúlt meg, nem kell feszíteni rajta? Ha a nagyobb fkerekeken jellemző inkább ez, nem lehet, hogy a B csavaron állítani kéne?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
0,7-1,5Nm. [link]...az olyan mint a korménynál a koronaanya+kupak kombó, ahol csak annyira kell húzni, hogy a kotyogás eltűnjön, de még könnyen forogjon, a hézagolás tulajdonképp a zárt csapágy belsejében van gyárilag beállítva. Szerintem azért is van ez műanyagból, hogy ne lehessen túlhúzni, én pl. csak azzal a kerek kulccsal és kézzel szoktam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen