Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #227782 üzenetére
Szintén vélemény: kamaszkoromban koskormányos bringán (öszvér, nagyrészt Favorit alkatrészekkel) bringáztam, aztán hosszabb szünet után kezdtem el ismét kerékpározni, trekkinggel. Aztán a gyorsabb haladás érdekében vettem egy Merida Speedert. Időközben rájöttem, hogy jobban szeretem a megszokott koskormányos biciklit, úgyhogy elkezdődött a Speeder átalakítása koskormányosra (ez a V-fék miatt okozott némi problémát, de idővel megoldottam). Aztán úgy alakult, hogy a Speeder lett a 'mindenes' bicikli, csomagtartó, sárvédő került rá, csomagos túrára, munkábajárásra, mindennapi közlekedésre használtam.
Ezt cseréltem le három éve egy Cube Nuroad EXC-re, ez gravel, de inkább túrásított, gyárilag rajta van a sárvédő, csomagtartó, sőt még az agydinamós világítás is. Kb. pont az a kialakítás, mint amit évek során csináltam a Speederből (bár azon nem volt agydinamó). Földutakon továbbra is nagyon ritkán megyek, elsősorban aszfalton használom. Nem sebességbajnok, az agydinamó még lassít is rajta, viszont amire nekem kell, arra tökéletes. -
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #227801 üzenetére
A total capacty az összes legkisebb (elöl és hátul is kis lánckerék) és az összes legnagyobb (elöl és hátul nagy lánckerék) közti legnagyobb különbség.
A legnagyobb lánckerék hátul ennél a váltónál Low sprocket_Max.36T -
Friczy
senior tag
válasz belsodavid #228067 üzenetére
Lehet a dinamó miatt, de ha ennyire érezni, az baj. Nekem két bringában is van agydinamó (az egyikben Shimano), de ettől még egyenletesen, nem szorulva forog a kerék.
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #228232 üzenetére
Én két láncot használok 4-500 km-enként váltva, ilyenkor a levett láncot tisztítom, olajozom, félreteszem. Nemrég a két lánc elérte az 50%-os nyúlást, most vettem két új láncot, a régieket eltettem. Majd ha ezek is elérik (nem ugranak a régi soron), akkor mind a négyet elhasználom 75%-ig és akkor cserélem. Kíváncsi leszek, hogy a sort is kell-e majd akkor cserélni. De az - a mostani használatot figyelembe véve - még jó pár év.
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #228690 üzenetére
úgy érted, hogy Gödöllő és Isaszeg közt félútig, nem?
-
Friczy
senior tag
Nem minden hibrid pedál dögnehéz. Nekem Shimano PD-A530 volt a kedvenc, amíg lehetett kapni, most PD-EH500 került fel az újabb bringákra.
A betét is nehezíti a pedált, nem sokkal vagy előrébb egy könnyebb hibrid pedálhoz képest, ráadásul jobban elrontja a súlyelosztást, platform cipővel inkább szívás, mint az erre a célra kialakított pedálok.
A Shimano egyoldalas pedáljait általában úgy képezik ki, hogy nyugalmi helyzetben a stoplis rész kerül 'hátrafelé', a platform előre, így ha a pedálra rálépve előretolod a lábad, akkor az SPD fele lesz a talpadnál, és ha jól csinálod, egyből be is akad. A platform oldalát megtalálni némileg trükkösebb, de begyakorolható. -
Friczy
senior tag
válasz fulton #230865 üzenetére
Vagy 15 éve használok SPD-t. Városon belül is, forgalomban. (na jó, nem mindig, ha nincs kedvem váltócipőt vinni, akkor marad a platform oldal) Még élek És ha voltak is necces helyzetek, sose a pedál miatt volt, a pedál pedig nem akadályozott meg a necces helyzetek kivédésében. Miután az SPD-hez hozzászoksz, úgy fogod érezni, hogy a platform nem elég biztonságos, mert könnyen lecsúszik a lábad a pedálról. Forgalomban pedig amúgy nagy előny, ha a lábadat csak felemeled, és máris indulásra kész vagy, mert jön vele a pedál is
-
Friczy
senior tag
válasz ZavaBalazs #231012 üzenetére
Próbáld meg megtalálni a cipő alján azt a pontot, ahol a lábadon a keresztcsont (vagy hogy hívják), hová esik, oda tedd a stoplit.
-
Friczy
senior tag
válasz jazzkifli #231157 üzenetére
Országútin én kb. 175-ös magassággal 54-est használok most, ez pont jó nekem. De volt 56-os klasszikus geometriájú országútim is, rövidebb (80-90mm) stucnival az is jó volt (illetve a gravelem most is 56-os, az még épp elmegy).
A te magasságodhoz az 52-esnek jónak kéne lennie.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #231420 üzenetére
Ha van nálad foltkészlet, akkor elég egy sima foltot beilleszteni a lyukhoz akár ragasztás nélkül is belülről.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #231438 üzenetére
A beolajozás miért nem játszik? Én úgy szoktam a tisztított láncokkal, olajat rá, aztán áll amíg fel nem használom. Felhasználáskor csak áttörlöm és megy a biciklire.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #231491 üzenetére
Jó, az olajat behelyettesítheted viasszal, a kérdés ugyanaz. Nekem nem macerás, ráakasztom a láncot egy bármire (megfelelő magasságú kampó, stb), megemelem a végét és végigcsöpögtetem. Amikor elértem a felakasztott pontig, akkor megyek a másik oldalára és ugyanaz.
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #231501 üzenetére
Nekem a GPS tölti fel a Stravára az utat, néha felmegyek és átállítom a megfelelő bringára, de sajnos a biciklinél nem tudom beállítani, hogy e-bike vagy sem. Az útnál lehet, amikor rögzítem, de különben nem találtam rá opciót a strava mobilalkalmazásában. Szerencsére országúti, városi közlekedésben nem fenyeget az a veszély, hogy a max. 25-ös tempónál sík terepen bárkinek is elvegyem a KOM-ját, de örülnék neki, ha a bicikli kiválasztása egyben beállítaná azt is, hogy rásegítéssel mentem.
-
Friczy
senior tag
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Nem sokat nyernél nyomatékban, viszont a hosszú hajtókar miatt a térd nagyobb mozgásra van kényszerítve, így nem feltétlenül lenne jó. A leggyakoribb méretek a 170, 172,5 és 175 mm, persze van kisebb és még hosszabb, de 180-nál nagyobbat nem nagyon láttam.
Általában testmagassághoz - így kerékpármérethez - szokták beállítani, pl. az egyik Trek országútinál találtam, hogy a 47-es vázhoz 165, az 50-52-höz 170, 54-58-hoz 172,5 és 60-tól adják a 175-öt. Nekem volt 175-ös, most 172,5 van az országútin (a gravelt épp nem tudom), de nem éreztem igazából különbséget.
Fekvőbringás fórumokon terjedt el, hogy a rekuhoz rövidebb hajtókar jobb, jobban kíméli a térdet. De ami fekvőnél igaz, az nem feltétlen igaz a normál kerékpárnál.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #239260 üzenetére
Elég sokáig használtam felnifékes országúti bringát, többnyire 8-9 barra fújt kerekekkel. Sose volt olyan problémám, hogy túlkopott volna a felni és szétnyomta a guminyomás. Haveroknak se. Kissé túlparázod ezt a kopásproblémát. Igaz, te tulajdonképpen mindennel így vagy
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #239420 üzenetére
Hajtásrendszertől függ, hogy nagyobb-e a nyomaték. Hátsómotoros rendszernél sem a láncra, sem a lánckerekekre nem jut nagyobb terhelés, középmotorosnál természetesen igen. De még itt is használatfüggő a dolog, értelmes sebességfokozat megválasztásnál nem lényegesen nagyobb a nyomaték. De az igaz, hogy ebike-kal kevésbé foglalkozik a váltással a rider, inkább emel a rásegítés mértékén, és akkor már könnyen eheti a láncot.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #239767 üzenetére
Országúti más egy kicsit, ott elég gyakran váltod a fogást amúgy is, nem annyira statikus a fogás, mint az egyenes kormányon. Nálam egyébként az országútin (endurance geometria) és a gravelen is a kormány teteje és a nyereg közel azonos szinten van, lejjebb akkor kéne, ha gyors is szeretnék lenni, de az már nem leszek
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #239872 üzenetére
A kéz zsibbadása elő szokott fordulni, de általában az már inkább 80-100 km feletti távoknál, akkor se mindig. A derékfájdalom érdekes, én hajlamos vagyok derékfájásra, lumbágó, idegbecsípődés, de ez bringán nem szokott előjönni, sőt, az tapasztaltam, hogy az előrehajló pozíció jót tesz neki. Volt olyan, hogy járni alig tudtam, bringán viszont semmi problémám nem volt (amíg nem kellett megállni és leszállni). Ebből a szempontból jó, ha a váz egy picit nyújtózkodós.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #240141 üzenetére
Ha a talajtól hűl a lábad, akkor túl hosszú a hajtókar
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #240181 üzenetére
Több, mint 15 éve használok hibrid pedált, mind a négy brinámon az van. Nekem bevált.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #240326 üzenetére
Az én egyoldalas pedáljaim - korábban PD-M324, aztán PD-A530 - ebből még van egy példány használatban - illetve most a PD-EH500 - kialakítása olyan - pontosabban a súlyelosztása -, hogy nyugalmi helyzetben függőlegesre áll be, úgy, hogy az SPD oldala hátrafelé, a taposó előrefelé néz. Így SPD-s indulásnál ha a cipő előrecsúsztatásával dokkolok be (ez a természetes mozdulat), akkor pont sikeres lesz a művelet, ha utcai cipőben megyek, akkor kicsit trükkösen, de úgy kell rálépni, hogy a cipő a pedál előtt legyen, és akkor a pedál taposó része kerül felülre. Ennek persze feltétele, hogy a pedálcsapágy nagyon könnyen forogjon, és így azon a fél/negyed pedálfordulaton nem fordul el a pedál a függőleges állapottól.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #240379 üzenetére
Nekem amikorra elkopott a stopli, addigra többé-kevésbé a cipő is elhasználódott. Ráadásul annyira összegyógyult, hogy nem is tudtam kiszedni a stoplit. Úgyhogy új stopli, új cipő lett belőle
Érdekes volt, sok évig használtam a cipőt, a stopli kopott, de nem okozott problémát, aztán egy másik biciklire felkerült egy új pedál, na az új pedál és a kopott stopli gondot okozott, úgy kellett kitépni a pedálból a cipőt. A régi pedállal meg semmi gond. Aztán cipő (és stopli) csere után simán ment a régi és az új pedál használata is. -
Friczy
senior tag
válasz Ringman #240405 üzenetére
Ez attól is függ, milyet tudsz beletenni Én háromféle cantifékkel találkoztam fékpofa szempontból, az egyik (ezt nagyon utálom), ahol a fékpofán egy rúd van és ezt fogja be valahogy a fék (sajnos ez a megoldás nem kompatibilis a V-fékpofával), ott csak azt a fajtát tudod használni (és nem is tudod beállítani a párhuzamosságát), a másik fajta megegyezik a V-fék fékpofájával, oda bármilyen V-fékpofát be tudsz tenni, a harmadik a felnifékes CX kategória, ez jellemzően Shimano kompatibilis országúti fékpofát fogad.
-
Friczy
senior tag
válasz f4lcon #240470 üzenetére
Szerintem ez a 'száraz időben simán blokkol' kitétel arra szeretett volna utalni, hogy esős időben is még van megfelelő fékhatás. Felniféknél jelentős különbség van a nedves és száraz fékhatás közt, és nyilvánvaló, hogy ha esőben még képes rendesen fogni, akkor szárazon már blokkol - ha a rider nem modulálja a féket.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #240498 üzenetére
Ez SPD rendszer, nem az SL. Nem emlékszem, hogy hány évet és hány kilométert mentem vele, mindenesetre nem keveset. Abban az időben az éves bringás teljesítményem nagyjából 6-8000 km közt mozgott, és biztos, hogy legalább négy évet használtam azt a cipőt.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #240555 üzenetére
Sarok le, de nem teljesen nyújtott lábbal, emiatt nem annyira egyszerű a dolog. Annak idején azt olvastam (és nem hülyeség), hogy általában a nyeregmagasságon azt lehet legkönnyebben észrevenni, hogy már túl magas. Tehát amikor még nem tudod, hogy mi neked az ideális, mérd le a nem teljesen nyújtott térddel, de állítsd kicsit az alá, és használd pár napig. Majd emelj rajta egy centit, és használd ismét pár napig. És így tovább. Aztán egyszer azt fogod érezni, hogy kicsit nyújtózkodni kell a hajtáshoz. Ennél a pontnál vedd vissza az az előző emelés felét, és nagyjából ez lesz az ideális magasság.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #240773 üzenetére
Nem a puha keverék a lényeg, hanem a magasabb nyomás. Igen, 7-8 bar környékén elég pattogós tud lenni.a bicikli. Meg kell szokni,, ennyi az egész. Én pl. a 32 mm-es gumin nem érzem jól magam, ha 4 bar környékére lemegy a nyomás, általában 6 barra szoktam fújni. Az országútin 28 mm van, azt 7-8 baron használom.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #241012 üzenetére
Nekem az egyik korábbi bringám (Merida Speeder T2) S-es váz volt, igazából M-es lett volna jó, ott egyértelműen beleért a lábam a kerékbe, ha az elfordult (SPD-vel használva, nem tökre hátra tolt stoplival) Erre egyébként a vázon egy matrica fel is hívta a figyelmet, ez olyan. Ezt a bringát kb. tizenöt éven keresztül használtam (országúti kormányosra átalakítva), sok évig ez volt a 'mindenes' bringám - került rá csomagtartó, sárvédő, városi/túragépként.
Egyedül a lassú, éles kanyaroknál kellett figyelni, ott néha muszáj tekerni kanyarodás közben is. Ha gyorsabban haladsz, a kanyarodás inkább a kerékpár dőlésével történik, a kormány jóval kevesebbet fordul, már eleve nem kell annyit mozdulnia, hogy a cipővel összeakadjon, ráadásul éles kanyarban azért nem szabad tekerni, mert fennáll a veszély, hogy a pedál a talajhoz ér, tehát itt a külső láb lenn, belső fenn, és lendületből mész.A fekvőbringámnál a sarkam tud beleérni az első kerékbe, ha az nagyon elfordul, itt is minimális az esély arra, hogy ebből gond legyen.
Szóval röviden: ne parázz ettől, minimális odafigyelés kell. Nagyobb vázaknál pedig ez a probléma nem áll fenn, neked meg előbb-utóbb úgyis lesz egy magasságodnak megfelelő váz.
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #241221 üzenetére
Pár évig használtam egy állítható stucnis trekkinget, nekem nem kotyogósodott ki. Azért cseréltem le, mert legalacsonyabbra állítva is túl magasnak találtam a kormányt. Talán egyszer állítottam ez alatt az idő alatt, a 'gyári' beállításból a legalacsonyabbra. Lehet, hogy az állítgatás bejátszik, végül is alumínium az egész fogazata, ha jól láttam. De az is lehet, hogy állítgatáskor nem húzzák meg jól, és onnantól már benne van a pakliban, hogy a rázkódás miatt minimális elmozdulások vannak a belsejében, és így elkezd kopni.
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #241242 üzenetére
Ez szériánként változó, nekem a gyári Cube rendszeremnél a [link] csomagtartó nincs integrálva a sárvédővel, a sárvédő felett van, így a tetejére is lehet pakolni. Annyi gond van, hogy keskenyebb, mint a megszokott, rossz rögzítés esetén könnyebben leborul a csomag, így én is inkább oldaltáskával használom.